Spring naar inhoud

- - - - -

Staking donderdag

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 20 december 2011 - 15:55

Ik dacht net hetzelfde als u te zeggen Thundernimf! Geen enkele oplossing zal goed zijn, want er wordt altijd wel iemand geraakt. Dat is altijd zo als er een oplossing moet komen hé. Maar de putten zijn gegraven en tja, dat moet gewoon opgelost worden. We weten al HELE lange tijd dat de crisis van 2008 enkel en alleen een bankencrisis was en dat de gewone mens nog aan de beurt moet komen... En dat zit er inderdaad aan te komen. Dus hou je spaarpotje maar klaar. En dat geldt voor iedereen hoor in België, maar elk op verschillende vlakken.

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 20 december 2011 - 16:01

Thundernimf zei:

En dat is dus praat van aan de toog he. Iedereen weet zo goed hoe ze alles moeten oplossen en zijn zo verontwaardigd over de hele politiek. Wel, ga zelf de job eens uitvoeren en los de problemen op.

Mensen willen niet dat België ten onder gaat, maar tegelijkertijd zou alles wel hetzelfde moeten blijven. Een heel deel van de zaken die ze willen invoeren, zijn ook eindelijk eens maatregelen om profiteurs te kunnen aanpakken.

Wie duidt jij aan als de profiteurs?

Als ze de vennootschappen te hard aanpakken, verhuizen die naar andere landen en verdwijnt de werkgelegenheid hier. De grote mannen en vrouwen hebben een zodanig gediversifieerde portefeuille dat ze moeilijk hard kunnen aangepast worden (en toch gebeurt dat nu door de pensioenleeftijd, de roerende voorheffing of dividenden, de voordelen alle aard voor het gratis gebruiken van een woning). De middenklasse heeft zo'n slecht leven niet, laat ons eerlijk zijn...

Ik heb ook een grote bedrijfswagen en zal dubbel zo veel belastingen op het voordeel betalen, maar ja, laat ons eerlijk zijn, het is ook een groot voordeel. Dus ja het gaat pijn doen maar het kan niet anders. Enige echt spijtige vind ik de aftrek voor pensioenen en het feit dat de werkgelegenheid nergens wordt gestimuleerd.

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#18 Geplaatst 20 december 2011 - 16:01

toogpraat, tja, ik kom eigenlijk amper of nooit op café, en al zeker ni aan den toog. :)
Heb geen zin om er verder op in te gaan. Dat is zoals in de politiek, iedereen een andere mening. heeft niet voor niets zolang geduurd vooraleer er eentje was. En 't is niet dat alle partijen nu akkoord zijn met de voorstellen van Di Rupo, ze hadden gewoon geen andere keuze, of ons landje zou helemaal ten onder zijn gegaan.

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#19 Geplaatst 20 december 2011 - 16:06

hilleke zei:

En 't is niet dat alle partijen nu akkoord zijn met de voorstellen van Di Rupo, ze hadden gewoon geen andere keuze, of ons landje zou helemaal ten onder zijn gegaan.

Voilà,dat is de kern van het probleem, er was niet echt veel keus op korte termijn. Op lange termijn kunnen de plannen er wel anders uitzien maar eerst uit die interestbergen geraken

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 20 december 2011 - 16:10

Ik sta in het onderwijs, maar ga donderdag (net zoals eventjes geleden die dag) gewoon werken hoor.

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 20 december 2011 - 16:11

dolfjeweerwolfje zei:

Ik sta in het onderwijs, maar ga donderdag (net zoals eventjes geleden die dag) gewoon werken hoor.

Mijn dochter ook gelukkig

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 20 december 2011 - 16:23

Ik denk dat ik ook maar mijne propere vespa eventjes uit zijn stal haal om donderdag naar het werk te kunnen gaan.

Droppie
Droppie
  • 574 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 20 december 2011 - 16:24

ik werk als maatschappelijk assistent in de gevangenis (externe dienst, dus geen ambtenarij) en ga dus zeer zeker hinder ondervinden, maar dan vooral naar mijn cliënten toe! (ikzelf ga gewoon werken... kan wel geen gesprekken doen, maar wel administratie)
wanneer cipiers staken, komt de politie het overnemen.. maar aangezien zij nu ook gaan staken, mag al de rest die wel komt werken (mensen van de boekhouding en dergelijke) ervoor zorgen dat de gedetineerden hun eten hebben! dus die mensen die dan toch komen, worden gestraft...
verder zijn er gedetineerden die uitgaansvergunningen hebben... zij maken dan gebruik van het openbaar vervoer, dus aaaal die afspraken bij aaaal die diensten zijn reeds geannuleerd en verschoven, maar dat betekent dus een ongelooflijke wachttijd, soms zelfs strafeinde voor sommigen! (laten we nu vooral niet gaan beginnen discussiëren over of dit nuttig is of niet, dat doet hier niet toe :) ik vind van wel, punt. :d )
maar in eerste instantie ben ik ook van mening dat het verhaald wordt op de gewone mensen en wordt er niet echt 'outside the box' gedacht en dat vind ik wel jammer... natuurlijk is geen enkel plan 100% goed en ik vind het ook logisch dat we iets zullen moeten inleveren... maar dan wel in evenredigheid!
en het voorstel om het staken om te draaien door dan vb. gratis vervoer toe te laten vind ik in dat geval veel logischer :)
maar dat is mijn bescheiden mening maar...

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 20 december 2011 - 16:33

Eragon zei:

Wie duidt jij aan als de profiteurs?

Als ze de vennootschappen te hard aanpakken, verhuizen die naar andere landen en verdwijnt de werkgelegenheid hier. De grote mannen en vrouwen hebben een zodanig gediversifieerde portefeuille dat ze moeilijk hard kunnen aangepast worden (en toch gebeurt dat nu door de pensioenleeftijd, de roerende voorheffing of dividenden, de voordelen alle aard voor het gratis gebruiken van een woning). De middenklasse heeft zo'n slecht leven niet, laat ons eerlijk zijn...

Ik heb ook een grote bedrijfswagen en zal dubbel zo veel belastingen op het voordeel betalen, maar ja, laat ons eerlijk zijn, het is ook een groot voordeel. Dus ja het gaat pijn doen maar het kan niet anders. Enige echt spijtige vind ik de aftrek voor pensioenen en het feit dat de werkgelegenheid nergens wordt gestimuleerd.

Er is onder andere het voorstel om de wachtuitkering voor schoolverlaters te beperken. Dat vind ik een zeer goed voorstel en diegene die hierop blijven steunen, bestempel ik als profiteurs.

Ook de bedrijfswagens veel duurder maken, vind ik een goede zaak. Het is al vaak bewezen dat bedrijfswagens het verkeer onveiliger maken en dat het mee bijdraagt tot een extra slecht milieu. (waarmee ik niet wil zeggen dat mensen met bedrijfwagens profiteurs zijn)

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 20 december 2011 - 16:35

Droppie zei:

en het voorstel om het staken om te draaien door dan vb. gratis vervoer toe te laten vind ik in dat geval veel logischer :)
maar dat is mijn bescheiden mening maar...

Maar dat gaat niet zomaar. Ik heb vrienden die bij de NMBS werken en bij elke staking wordt dat gezegd. Maar daar hangen dus serieuze gevolgen aan als zij dit doen.

Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten

#26 Geplaatst 20 december 2011 - 17:06

hilleke zei:

Dus al die ministerkes mogen zelf vollenbak incasseren, moeten niks inleveren. Maar de gewone man, die het al met héél veel minder moeten stellen, die moeten nog wat meer gaan afgeven van hun loon, pensioen, ...

om over het koningshuis nog maar te zwijgen ....

Dit kan echt gewoon zo niet verder. Niets doen wil zeggen, haal onze zakken nog maar wat verder leeg, want daar zijn ze nu supergoed mee bezig.

En we zullen ns zien vrijdag hoeveel ze weer aan music for life zullen geven. En dan moeten ze besparen.

Is de oplossing dan dat de 'gewone burgers' die 'gestraft' worden elkaar ook nog eens gaan pesten? Da's nu al de tweede keer op korte tijd dat heel Vlaanderen op zijn gat gaat liggen. En als alle ambtenaren gaan staken, tja, wie raak je daarmee het ergste? Ouders die opeens opvang moeten regelen voor hun kinderen, mensen die verlof moeten oppakken op het werk omdat ze er niet geraken, zelfs studenten die examens misschien. Dat is de oplossing ja, dan gaat alles magisch verdwijnen.

En serieus, iedereen die vind dat ze beter ons wat meer loon geven dan te schenken aan kinderen die fucking dood gaan van diarree terwijl dat bij ons een ongemakje is, die mogen ze daar 'ns een maand steken. Bah dat vind ik echt zo'n lelijke egoïstische opmerking.

Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten

#27 Geplaatst 20 december 2011 - 17:08

Frances zei:

Ik dacht net hetzelfde als u te zeggen Thundernimf! Geen enkele oplossing zal goed zijn, want er wordt altijd wel iemand geraakt. Dat is altijd zo als er een oplossing moet komen hé. Maar de putten zijn gegraven en tja, dat moet gewoon opgelost worden. We weten al HELE lange tijd dat de crisis van 2008 enkel en alleen een bankencrisis was en dat de gewone mens nog aan de beurt moet komen... En dat zit er inderdaad aan te komen. Dus hou je spaarpotje maar klaar. En dat geldt voor iedereen hoor in België, maar elk op verschillende vlakken.

Inderdaad, iedereen zal er aan moeten bijdragen, en ja, ook die zogenaamde profiteurs van politiekers die zogezegd niets anders doen dan geld in ontvangst nemen.

En staken, ik vind dat echt een kleuterreactie. Het zint mij niet dus ga ik lekker stampen met mijn voeten en niets meer doen, lekker phu!

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#28 Geplaatst 20 december 2011 - 17:15

Thundernimf zei:

Er is onder andere het voorstel om de wachtuitkering voor schoolverlaters te beperken. Dat vind ik een zeer goed voorstel en diegene die hierop blijven steunen, bestempel ik als profiteurs.

Ook de bedrijfswagens veel duurder maken, vind ik een goede zaak. Het is al vaak bewezen dat bedrijfswagens het verkeer onveiliger maken en dat het mee bijdraagt tot een extra slecht milieu. (waarmee ik niet wil zeggen dat mensen met bedrijfwagens profiteurs zijn)

Wachtuitkeringen vind ik ook een goede zaak al moeten ze dan tegelijkertijd wel de werkgelenheid stimuleren vind ik persoonlijk.

Bedrijfswagens mogen van mij duurder belast worden maar onveiliger of minder groen daar ben ik het niet echt mee eens. Eén, je moet de franchises van de genieters van bedrijfswagens echt niet onderschatten, ik betaald- 650 EUR franchise per kras in mijn wagen. De persoonlijke verzekering van mijn man kost minder. Minder groen, helemaal niet akkoord aangezien de verworpen uitgaven (autokosten zijn maar gedeeltelijk aftrekbaar voor vennootschappen) afhankelijk zijn van de CO2-uitstoot waardoor de meeste wagenvloten enorm groen zijn, veel groener dan de personenwagens van velen (ik spreek niet over de bedrijfsleiders met de uitzonderlijk zware wagens hé). Ik ben akkoord dat het voordeel zwaarder mag belast worden maar vergeet hierbij niet dat dit voordelig regime dat vroeger bestond is ingevoerd omdat arbeidsinkomen in België zo zwaar belast wordt. In vele landen zijn bedrijfswagens veel zwaarder belast maar de arbeidsbelasting veel minder dus het evenwicht verdwijnt wel hé. Nu ik lig er niet echt wakker van want eerlijk, ik heb er nog een voordeel mee.

Enfin, voor mij geen reden om te gaan staken.

Staken heeft ons doorheen de tijd veel voordelen gegeven, ik geef dat gerust toe, anders zaten we vandaag nog zonder middenklasse maar ik krijg soms de indruk dat er misbruik van gemaakt wordt en dat de vakbonden hun stakingsrecht niet meer altijd in het voordeel van de werknemers gebruiken

Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten

#29 Geplaatst 20 december 2011 - 17:23

Weet iemand trouwens hoe het zit voor woensdagavond? Is het nog steeds zo dat ze al vanaf 22u gaan staken dan? Dan ga ik waarschijnlijk ook al niet naar mijn vriendin in Leuven kunnen gaan :(

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.557 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 20 december 2011 - 17:32

Is inderdaad zo dat ze al gaan staken van woensdagavond. Net gelezen dat ze op de VRT ook gaan staken...pfft waarom denken ze niet eens aan al die mensen die niet ambtenaar zijn? En dan heb ik het niet enkel op mezelf. Vond het antwoord van m'n docent dan ook niet kunnen. Ik heb enkel maar het openbaar vervoer om me te verplaatsen en woon zeker een uur van gent, wat moet ik doen? Vleugeltjes groeien? :trance:
Geplaatste afbeelding