Spring naar inhoud


- - - - -

Staking donderdag


  • Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
engeltje
engeltje
  • 567 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#151 Geplaatst 22 december 2011 - 17:50

Lilia2055 zei:

Ja ja het is weer van dat. Staking donderdag in heel België. Mijn voeten ja...ik moet wel naar school, net zoals vele andere naar het werk moeten. En ik hang compleet van het openbaar vervoer af om in gent te geraken.
Daarom had ik besloten om een vriendelijk mailtje te sturen naar m'n docent omdat ik heel moeilijk (lees niet) op school ga geraken. Krijg ik een mailtje terug dat ik maar "inventief" moet zijn en dat ik niets kan inhalen O:) :censored:


Nog iemand die last gaat hebben van de staking?

Thundernimf zei:

En dat is dus praat van aan de toog he. Iedereen weet zo goed hoe ze alles moeten oplossen en zijn zo verontwaardigd over de hele politiek. Wel, ga zelf de job eens uitvoeren en los de problemen op.

Mensen willen niet dat België ten onder gaat, maar tegelijkertijd zou alles wel hetzelfde moeten blijven. Een heel deel van de zaken die ze willen invoeren, zijn ook eindelijk eens maatregelen om profiteurs te kunnen aanpakken.


Ik geef hilleke volle bak gelijk,trouwens wie houdt er nu nog van belgie ik ben een belgische en ik hou er helemaal niet van.Ik ben zelf beschaamd om er hier in te wonen in dit apeland.

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
    • Locatie: Vlaams Brabant
  • 6 katten
OFFLINE

#152 Geplaatst 22 december 2011 - 18:02

HelpLuckyvinden zei:

Ach ja, dus wat gebeurt is in Luik da's de schuld van België??? :trance:
Het ware probleem ligt enkel hier in die zin dat criminelen te snel korting krijgen op hun gevangenisstraf en dat de gevangenissen overvol zitten.
Mede dankzij dit feit mag België nog eens investeren in nieuwe gevangenissen en er ééntje huren in Nederland.

Het "probleem" verplaatst zich naar hier omdat in andere landen veel minder getolereerd wordt.

En waarom moet Brussel steeds op z'n kop staan bij betogingen wanneer er in hun land van afkomst iets gebeurt? Moet de Brusselaar daar dupe van zijn en bang zijn om z'n auto op straat te laten staan. Het probleem ligt in dat geval wel daar en niet hier, toch moeten ze hier heisa komen maken.

Is inderdaad de schuld van ons systeem. Het Belgisch systeel heeft die persoon ondanks de negatieve aanbevelingen terug vrijgelaten.

En denk eens wat ruimer, denk je echt dat die mensen hun hebben en houden en hun familie gaan achterlaten als ze daar geen reden voor hadden. Hoe zou jou reageren als je in armoede leeft en je voor je kinderen geen beter leven ziet maar hoort dat het in België wel kan. Begin met ze niet allemaal over dezelfde kam te scheuren, het zijn mensen en mensen verschillen nu eenmaal. Er zijn heel harde werkers. Het is bovendien zeer gemakkelijk veroordelen maar ik denk persoonlijk dat we beter het probleem aanpakken. Die jongeren voelen zich nergens thuis, worden door elkaar geschud door het verschil in culturen, hebben geen of weinig toekomst want zelf al studeren ze, ze zullen hun hele leven tegen mensen met waanideeën zoals de jouwe moeten vechten. Tuurlijk komen ze sneller in de criminaliteit terecht. Dat is ook zo voor Belgen hoor, of denk je dat het in Charleroi allemaal allochtonen zijn.

En ik kom uit Anderlecht dus ik heb er echt wel tussen geleefd. Ik heb ertussen gestaan en 7 keer per dag gecontroleerd geweest. Fijn hé, geeft je echt een thuisgevoel.

Concentratiebuurten, concentratiescholen zijn niet goed, extremisten zijn niet goed, maar kom uit dat racistische hoekje en durf eens verder te denken en op zoek te gaan naar oplossingen in plaats van zulke kortzichtige ideeën op het internet te uiten.

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
    • Locatie: Hamme
  • 3 katten
OFFLINE

#153 Geplaatst 22 december 2011 - 18:10

Eragon zei:

Concentratiebuurten, concentratiescholen zijn niet goed, extremisten zijn niet goed, maar kom uit dat racistische hoekje en durf eens verder te denken en op zoek te gaan naar oplossingen in plaats van zulke kortzichtige ideeën op het internet te uiten.

Er is hier nergens gezegd dat ze allemaal zo zijn, dus je kan hier niet zomaar mensen beginnen verwijten dat ze racistisch zijn, want dan ben jij zelf kortzichtig.
Iedereen heeft nog altijd recht op zijn eigen mening dacht ik, en het is niet omdat jij het er niet mee eens bent, dat je een ander dan maar kortzichting en racistisch moet gaan noemen.

Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten
    • Locatie: Heusden-Zolder
OFFLINE

#154 Geplaatst 22 december 2011 - 18:30

Heeft er iemand al gehoord of de lijn ook gaat doorstaken? Ik moet zeggen, als zowel de lijn als de nmbs echt meer dan een week gaan staken, zijn ze aan mij waarschijnlijk wel een klant kwijt hoor. What the fuck is dat nu, meer dan een week de reizigers in de kou laten staan? Je bent nog altijd een bedrijf dat diensten levert he!

Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten
    • Locatie: Heusden-Zolder
OFFLINE

#155 Geplaatst 22 december 2011 - 18:31

engeltje zei:

Ik geef hilleke volle bak gelijk,trouwens wie houdt er nu nog van belgie ik ben een belgische en ik hou er helemaal niet van.Ik ben zelf beschaamd om er hier in te wonen in dit apeland.

Waarom woon je hier dan? Niemand houd je tegen om ergens anders te gaan wonen, maar gaat het daar beter zijn?

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#156 Geplaatst 22 december 2011 - 18:34

Eragon zei:

Is inderdaad de schuld van ons systeem. Het Belgisch systeel heeft die persoon ondanks de negatieve aanbevelingen terug vrijgelaten.

En denk eens wat ruimer, denk je echt dat die mensen hun hebben en houden en hun familie gaan achterlaten als ze daar geen reden voor hadden. Hoe zou jou reageren als je in armoede leeft en je voor je kinderen geen beter leven ziet maar hoort dat het in België wel kan. Begin met ze niet allemaal over dezelfde kam te scheuren, het zijn mensen en mensen verschillen nu eenmaal. Er zijn heel harde werkers. Het is bovendien zeer gemakkelijk veroordelen maar ik denk persoonlijk dat we beter het probleem aanpakken. Die jongeren voelen zich nergens thuis, worden door elkaar geschud door het verschil in culturen, hebben geen of weinig toekomst want zelf al studeren ze, ze zullen hun hele leven tegen mensen met waanideeën zoals de jouwe moeten vechten. Tuurlijk komen ze sneller in de criminaliteit terecht. Dat is ook zo voor Belgen hoor, of denk je dat het in Charleroi allemaal allochtonen zijn.

En ik kom uit Anderlecht dus ik heb er echt wel tussen geleefd. Ik heb ertussen gestaan en 7 keer per dag gecontroleerd geweest. Fijn hé, geeft je echt een thuisgevoel.

Concentratiebuurten, concentratiescholen zijn niet goed, extremisten zijn niet goed, maar kom uit dat racistische hoekje en durf eens verder te denken en op zoek te gaan naar oplossingen in plaats van zulke kortzichtige ideeën op het internet te uiten.
Ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam...
Mijn kapster bijvoorbeeld is dochter van een Tunesisch koppel die hier geïmmigreerd is, en wordt door allochtonen uitgemaakt is zelfs bedreigd geweest omdat ze met blote armen in haar zaak werkt.
De mensen die vroeger naar hier kwamen pasten zich nog aan, omdat ze naar hier kwamen door miserie in eigen land en dankbaar waren.
En er zijn er nog die daardoor naar hier komen hedendaags, ik heb het niet over die mensen.
Maar ik merk een heel groot verschil waar ik woon t.o.v.10 jaar geleden.
Het is inderdaad zo dat het systeem de oorzaak is van dit alles, en oplossingen zijn er ook voor.
Zoals de criminelen terug sturen naar eigen land o.a. en enkel toelaten wie echte reden heeft om z'n land uit te vluchten.
Familie achterlaten moet inderdaad niet leuk zijn ; andersom zijn er die heel hun familie naar hier laten overkomen omdat deze dan ook kunnen profiteren van ons sociaal vangnet.
Ik ben dus echt niet zo kortzichtig zoals vermoed wordt ; andere nationaliteit is niet persé gelijk aan verkeerd voor mij.
Ik ben wel van mening dat wie naar hier komt zich moet aanpassen, en de laatste jaren krijgen "nieuwe Belgen" meer en meer kansen om dat te verwezenlijken. Enkel zijn er die gewoon niet willen.
Er zijn ook Belgen die in de criminaliteit belanden doordat ze niet aanvaard worden door de maatschappij, dat keuren we ook niet zomaar goed.
Ik heb mensen bijna zien kapot gaan doordat ze onder druk gezet werden door de religieuze overtuigingen van hun familie.
Jongeren die weigeren gesluierd rond te lopen en door andere moslims uitgescholden worden omdat ze dit niet wilden.
Deze zijn niet beland in de criminaliteit, zo kan iedereen een uitvlucht zoeken waarom ze criminele daden plegen.

Wat me ook verontrust is dat je in vele landen al niet terecht kan als vluchteling. Zelfs onze buurlanden zoals Nederland en Frankrijk beginnen strenger en strenger te worden.
Dus België wordt de trekpleister voor "terechte" en "onterechte" illegalen ; ik vind dat geen mooi vooruitzicht.
Reken eens uit hoeveel de gemiddelde familie allochtonen meer kinderen op de wereld brengt tov de Belg, voeg daaraan alle toekomstige "nieuwe Belgen" uit.
Binnen een tiental jaar moet je zoeken naar de Belg...wat nu al het geval is in bepaalde steden.
En als ze zcih mengen onder de Belgen tot daaraan toe.
Ik heb geen probleem met het gezin in de straat waarvan de vrouw Belgisch is en de man Afrikaans die twee welopgevoede kinderen hebben.
Wel met het deel die zich concentreert en distancieert van alles wat Belgisch is omdat er in de buurt toch genoeg wonen van dezelfde afkomst, en vernederend naar de Belg kijkt omdat die anders leeft.
Ook tegen de gemengde huwelijken waarbij de echtgenote practisch verplicht wordt om zich te bekeren naar hun geloof en leefgewoontes.
Het racisme komt soms ook van de andere kant hoor, in mijn buurt alvast.
Het zal de eerste homo niet wezen die in mekaar geklopt wordt omdat dit in hun ogen niet hoort.
Ze klagen over racisme terwijl zij er als eerste bij zijn om te discrimineren.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 22 december 2011 - 18:45.


Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten
    • Locatie: Heusden-Zolder
OFFLINE

#157 Geplaatst 22 december 2011 - 18:36

Op de site van de morgen staat sinds 14u dat het openbaar vervoer normaal vanaf 22u weer rijd, laat het ons hopen!

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
    • Locatie: deelgemeente van Leuven
  • 2 katten
OFFLINE

#158 Geplaatst 22 december 2011 - 18:38

Ann&Dirk zei:

Op de site van de morgen staat sinds 14u dat het openbaar vervoer normaal vanaf 22u weer rijd, laat het ons hopen!

Ik hoop het mee voor jou...

Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten
    • Locatie: Heusden-Zolder
OFFLINE

#159 Geplaatst 22 december 2011 - 18:39

Floraisonskat zei:

Ik hoop het mee voor jou...

Anders kan ik niet naar de middernachtmis bij mijn broer en verlies ik zo'n 300 euro inkomen! :knuppel: :knuppel:

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
    • Locatie: deelgemeente van Leuven
  • 2 katten
OFFLINE

#160 Geplaatst 22 december 2011 - 18:42

Ann&Dirk zei:

Anders kan ik niet naar de middernachtmis bij mijn broer en verlies ik zo'n 300 euro inkomen! :knuppel: :knuppel:

Dat is voor mij het probleem met algemene stakingen, je maakt er het leven voor vele  andere medemensen  soms zo moeilijk mee... er moeten toch andere manieren zijn om je ongenoegen te uiten en op te komen voor wat je belangrijk vind?


Ik begrijp dat ze niet zomaar akkoord gaan met alles wat er nu gaande is.

Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten
    • Locatie: Heusden-Zolder
OFFLINE

#161 Geplaatst 22 december 2011 - 18:47

Floraisonskat zei:

Dat is voor mij het probleem met algemene stakingen, je maakt er het leven voor vele  andere medemensen  soms zo moeilijk mee... er moeten toch andere manieren zijn om je ongenoegen te uiten en op te komen voor wat je belangrijk vind?


Ik begrijp dat ze niet zomaar akkoord gaan met alles wat er nu gaande is.

Ja precies! En één dag is al rot, maar daar moet het ook wel blijven bij zo'n algemene staking vind ik hoor!

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
    • Locatie: Hamme
  • 3 katten
OFFLINE

#162 Geplaatst 22 december 2011 - 18:48

HelpLuckyvinden zei:

Ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam...
Mijn kapster bijvoorbeeld is dochter van een Tunesisch koppel die hier geïmmigreerd is, en wordt door allochtonen uitgemaakt is zelfs bedreigd geweest omdat ze met blote armen in haar zaak werkt.
De mensen die vroeger naar hier kwamen pasten zich nog aan, omdat ze naar hier kwamen door miserie in eigen land en dankbaar waren.
En er zijn er nog die daardoor naar hier komen hedendaags, ik heb het niet over die mensen.
Maar ik merk een heel groot verschil waar ik woon t.o.v.10 jaar geleden.
Het is inderdaad zo dat het systeem de oorzaak is van dit alles, en oplossingen zijn er ook voor.
Zoals de criminelen terug sturen naar eigen land o.a. en enkel toelaten wie echte reden heeft om z'n land uit te vluchten.
Familie achterlaten moet inderdaad niet leuk zijn ; andersom zijn er die heel hun familie naar hier laten overkomen omdat deze dan ook kunnen profiteren van ons sociaal vangnet.
Ik ben dus echt niet zo kortzichtig zoals vermoed wordt ; andere nationaliteit is niet persé gelijk aan verkeerd voor mij.
Ik ben wel van mening dat wie naar hier komt zich moet aanpassen, en de laatste jaren krijgen "nieuwe Belgen" meer en meer kansen om dat te verwezenlijken. Enkel zijn er die gewoon niet willen.
Er zijn ook Belgen die in de criminaliteit belanden doordat ze niet aanvaard worden door de maatschappij, dat keuren we ook niet zomaar goed.
Ik heb mensen bijna zien kapot gaan doordat ze onder druk gezet werden door de religieuze overtuigingen van hun familie.
Jongeren die weigeren gesluierd rond te lopen en door andere moslims uitgescholden worden omdat ze dit niet wilden.
Deze zijn niet beland in de criminaliteit, zo kan iedereen een uitvlucht zoeken waarom ze criminele daden plegen.

Wat me ook verontrust is dat je in vele landen al niet terecht kan als vluchteling. Zelfs onze buurlanden zoals Nederland en Frankrijk beginnen strenger en strenger te worden.
Dus België wordt de trekpleister voor "terechte" en "onterechte" illegalen ; ik vind dat geen mooi vooruitzicht.
Reken eens uit hoeveel de gemiddelde familie allochtonen meer kinderen op de wereld brengt tov de Belg, voeg daaraan alle toekomstige "nieuwe Belgen" uit.
Binnen een tiental jaar moet je zoeken naar de Belg...wat nu al het geval is in bepaalde steden.
En als ze zcih mengen onder de Belgen tot daaraan toe.
Ik heb geen probleem met het gezin in de straat waarvan de vrouw Belgisch is en de man Afrikaans die twee welopgevoede kinderen hebben.
Wel met het deel die zich concentreert en distancieert van alles wat Belgisch is omdat er in de buurt toch genoeg wonen van dezelfde afkomst, en vernederend naar de Belg kijkt omdat die anders leeft.
Ook tegen de gemengde huwelijken waarbij de echtgenote practisch verplicht wordt om zich te bekeren naar hun geloof en leefgewoontes.
Het racisme komt soms ook van de andere kant hoor, in mijn buurt alvast.
Het zal de eerste homo niet wezen die in mekaar geklopt wordt omdat dit in hun ogen niet hoort.
Ze klagen over racisme terwijl zij er als eerste bij zijn om te discrimineren.

Helemaal mee eens.

azrael
azrael
  • 356 berichten
    • Locatie: Vlaams-Brabant
  • 1 katten
OFFLINE

#163 Geplaatst 22 december 2011 - 18:49

@ Eragon:
Belgen zijn doorgaans helemaal geen racisten of onverdraagzaam. Integendeel.
Het is door het slecht bestuur dat het zo slecht uitgedraaid is. Ineens zetten ze de grenzen open, waardoor een welvarend en welstellend deel van Europa zomaar toegankelijk wordt voor eender wie. Zonder dat ze deftig controleren wie of wat er het land binnen komt of zonder dat ze begeleiding voorzien voor deze mensen. Mensen die uit gebieden komen waar al jarenlang oorlog heerst, stromen hier binnen, zonder deftige begeleiding of wat dan ook. Deze mensen hebben nu eenmaal andere normen en waarden. En in plaats van ze dan onze normen en waarden bij te brengen, zegt men doodleuk dat we begrip moeten hebben voor die van hen, want zij komen uit een arm land, een oordlogsgebied of noem maar op. Zever in pakskes. Die mensen komen naar hier om het hier beter te hebben. Dus moeten wij ze op een hoger niveau helpen in plaats van ons niveau te verlagen naar dat van een oorlogsgebied. Met deze mensen komen ook nog een hoop anderen binnen die het slecht bedoelen. Want mijn ervaring is dat mensen die hun land ontvlucht zijn omdat ze effectief op zoek waren naar betere oorden, dat deze mensen het hier ook vrij goed kunnen vinden en hun leven hier verder opbouwen en dus eigenlijk niet voor problemen zorgen. En diegene die hier nu de paljas uithangen indertijd in hun land van herkomst ook al problemen hadden met politie en gerecht en dus eigenlijk hier niet hadden mogen binnen komen, of minstens strikte voorwaarden hadden opgelegd moeten krijgen.

on topic:
Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij die stakingen. Enerzijds ben ik volledig akkoord dat we onze stem moeten laten horen, want het is nogmaals bij dezelfde mensen dat het geld uit de zakken geklopt wordt, terwijl ze er zelf niets kunnen aan doen. Anderzijds worden dergelijke stakingen doorgaans gewoon gebruikt om een dagje in uw bed te kunnen blijven liggen. Er zijn vandaag x-aantal mensen die staken. Het aantal betogers/aktievoerders daarentegen is vele malen lager. Dat wil dus zeggen dat al de rest deze gelegenheid gewoon aangrijpt om een dagje op hun lui gat te zitten. Hiermee pesten ze alleen de mensen die wel moeten/willen gaan werken en geven ze geen enkel signaal.

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
    • Locatie: Vlaams Brabant
  • 6 katten
OFFLINE

#164 Geplaatst 22 december 2011 - 18:57

HelpLuckyvinden zei:

Ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam...
Mijn kapster bijvoorbeeld is dochter van een Tunesisch koppel die hier geïmmigreerd is, en wordt door allochtonen uitgemaakt is zelfs bedreigd geweest omdat ze met blote armen in haar zaak werkt.
De mensen die vroeger naar hier kwamen pasten zich nog aan, omdat ze naar hier kwamen door miserie in eigen land en dankbaar waren.
En er zijn er nog die daardoor naar hier komen hedendaags, ik heb het niet over die mensen.
Maar ik merk een heel groot verschil waar ik woon t.o.v.10 jaar geleden.
Het is inderdaad zo dat het systeem de oorzaak is van dit alles, en oplossingen zijn er ook voor.
Zoals de criminelen terug sturen naar eigen land o.a. en enkel toelaten wie echte reden heeft om z'n land uit te vluchten.
Familie achterlaten moet inderdaad niet leuk zijn ; andersom zijn er die heel hun familie naar hier laten overkomen omdat deze dan ook kunnen profiteren van ons sociaal vangnet.
Ik ben dus echt niet zo kortzichtig zoals vermoed wordt ; andere nationaliteit is niet persé gelijk aan verkeerd voor mij.
Ik ben wel van mening dat wie naar hier komt zich moet aanpassen, en de laatste jaren krijgen "nieuwe Belgen" meer en meer kansen om dat te verwezenlijken. Enkel zijn er die gewoon niet willen.
Er zijn ook Belgen die in de criminaliteit belanden doordat ze niet aanvaard worden door de maatschappij, dat keuren we ook niet zomaar goed.
Ik heb mensen bijna zien kapot gaan doordat ze onder druk gezet werden door de religieuze overtuigingen van hun familie.
Jongeren die weigeren gesluierd rond te lopen en door andere moslims uitgescholden worden omdat ze dit niet wilden.
Deze zijn niet beland in de criminaliteit, zo kan iedereen een uitvlucht zoeken waarom ze criminele daden plegen.

Wat me ook verontrust is dat je in vele landen al niet terecht kan als vluchteling. Zelfs onze buurlanden zoals Nederland en Frankrijk beginnen strenger en strenger te worden.
Dus België wordt de trekpleister voor "terechte" en "onterechte" illegalen ; ik vind dat geen mooi vooruitzicht.
Reken eens uit hoeveel de gemiddelde familie allochtonen meer kinderen op de wereld brengt tov de Belg, voeg daaraan alle toekomstige "nieuwe Belgen" uit.
Binnen een tiental jaar moet je zoeken naar de Belg...wat nu al het geval is in bepaalde steden.
En als ze zcih mengen onder de Belgen tot daaraan toe.
Ik heb geen probleem met het gezin in de straat waarvan de vrouw Belgisch is en de man Afrikaans die twee welopgevoede kinderen hebben.
Wel met het deel die zich concentreert en distancieert van alles wat Belgisch is omdat er in de buurt toch genoeg wonen van dezelfde afkomst, en vernederend naar de Belg kijkt omdat die anders leeft.
Ook tegen de gemengde huwelijken waarbij de echtgenote practisch verplicht wordt om zich te bekeren naar hun geloof en leefgewoontes.
Het racisme komt soms ook van de andere kant hoor, in mijn buurt alvast.
Het zal de eerste homo niet wezen die in mekaar geklopt wordt omdat dit in hun ogen niet hoort.
Ze klagen over racisme terwijl zij er als eerste bij zijn om te discrimineren.

Mijn excuses als ik te kort door de bocht ben gegaan door onderstaande ideeën kortzichtig en racistisch te noemen. Bovenstaande nuanceert je ideeën en ik kan ermee instemmen dat vele concentratiebuurten veel extremistischer worden. Ik heb inderdaad ook een probleem met het feit dat hier in België homo's en lesbiennes in elkaar geslagen worden omdat volgens sommigen de koran het niet toelaat (ook niet om mensen in elkaar te slaan dacht ik zo) of dat in sommige buurten meisjes niet meer rondlopen in korte rokjes uit schrik om lastig gevallen te worden.

Ik heb gewoon ook veel schrijnende verhalen gehoord van de reden waarom vele van die oudere allochtonen naar hier zijn gekomen. Zonder te vergeten dat België er bijna voor gesmeekt heeft vroeger om te komen werken in België.

Ik ben akkoord dat ze zich in de mate van het mogelijke moeten aanpassen onze levensstijl en niet omgekeerd. Ik zeg wel in de mate van het mogelijke. Waar de grens ligt, hoever zou ik willen gaan de dag dat ik een moslimland ga wonen, dat is de vraag die ik me steeds stel.

Ik heb het gewoon moeilijk met algemene uitspraken zoals ik ze had begrepen, want er zitten echt goede mensen tussen en harde werkers.

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
    • Locatie: Hamme
  • 3 katten
OFFLINE

#165 Geplaatst 22 december 2011 - 19:08

Eragon zei:

Ik ben akkoord dat ze zich in de mate van het mogelijke moeten aanpassen onze levensstijl en niet omgekeerd. Ik zeg wel in de mate van het mogelijke. Waar de grens ligt, hoever zou ik willen gaan de dag dat ik een moslimland ga wonen, dat is de vraag die ik me steeds stel.
.

Als je naar een moslimland gaat, moet je je wel aanpassen, daar heb je meestal geen keus.
Iemand die ik ken is met haar man meegeweest naar Irak (die moest daar zijn voor zijn werk). Zij was daar verplicht om gesluierd en met lange rok of broek rond te lopen. Dat werd ook gecontroleerd voor ze het hotel verlieten.
De mannen en vrouwen moeten ook langs een aparte ingang binnen en mogen ook niet samen eten.
Indien je je niet aan die regels houdt, wordt je gewoon gearresteerd.

Hier doen velen zelfs nog niet de moeite om de taal deftig te leren. Ik ken er in mijn nabije omgeving heel wat die hier al wonen zolang ik mij kan herinneren, en nog geen deftige Nederlandse zin kunnen uitbrengen.
Om nog maar te zwijgen van de eisen die ze hier komen stellen.

Nogmaals ik ben absoluut geen racist, maar respect moet wel van 2 kanten komen, en dat respect is er bij veel ver te zoeken.

Bewerkt door MiekeV, 22 december 2011 - 19:09.