Spring naar inhoud

- - - - -

Staking donderdag

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten

#31 Geplaatst 20 december 2011 - 17:34

Lilia2055 zei:

Is inderdaad zo dat ze al gaan staken van woensdagavond. Net gelezen dat ze op de VRT ook gaan staken...pfft waarom denken ze niet eens aan al die mensen die niet ambtenaar zijn? En dan heb ik het niet enkel op mezelf. Vond het antwoord van m'n docent dan ook niet kunnen. Ik heb enkel maar het openbaar vervoer om me te verplaatsen en woon zeker een uur van gent, wat moet ik doen? Vleugeltjes groeien? :trance:

Pfff, dan zal ik maar thuis blijven, ziet dat mijn trein opeens halverwege stilstaat ofzo :trance:

Dan ook 24u geen tv? :( Jamaar seg ik kijk wel de herhalingen van thuis 's middags he, boeee!

Ik denk dat je docent donderdag wel zal merken dat een boel studenten niet in staat zullen zijn er te raken! Desnoods zorg je dat je een ziekenbriefje binnenbrengt voor die dag he, dan kan hij u ook niets meer maken.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.555 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 20 december 2011 - 17:38

Daarin in vergis je je. Hij kan daar namelijk heel veel aan doen, gewoon geen punten geven voor mijn presentatie (die trouwens helemaal voorbereid is) en mijn dictee. Ik heb al een mailtje gestuurd en hij heeft me geantwoord dat ik maar vindingrijk moet zijn. Hij moet het ook doen...Maar zonder rijbewijs en enige rijervaring rij ik geen snelweg op.

Het antwoord van de docent:
There are many occasions in life that you have to find solutions for problems. I think that a twenty-year old student can find a way to deal with a problem which is set three days in advance. I have to come to school too on that day and later in life strikes of the public service are not seen as a valid reason for not being at work. So be inventive, because there is no way of postponing things. It is the last lesson.

Toch supersympathiek niet? O:)
Geplaatste afbeelding

Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten

#33 Geplaatst 20 december 2011 - 17:40

Lilia2055 zei:

Daarin in vergis je je. Hij kan daar namelijk heel veel aan doen, gewoon geen punten geven voor mijn presentatie (die trouwens helemaal voorbereid is) en mijn dictee. Ik heb al een mailtje gestuurd en hij heeft me geantwoord dat ik maar vindingrijk moet zijn. Hij moet het ook doen...Maar zonder rijbewijs en enige rijervaring rij ik geen snelweg op.

There are many occasions in life that you have to find solutions for problems. I think that a twenty-year old student can find a way to deal with a problem which is set three days in advance. I have to come to school too on that day and later in life strikes of the public service are not seen as a valid reason for not being at work. So be inventive, because there is no way of postponing things. It is the last lesson.

Ah ik wist niet dat je dingen moest voorbereiden enzo :)

Het is ook een rotdag om te staken he, voor veel studenten inderdaad laatste lessen enzo die moeilijk te missen zijn!

Misschien 'ns rondhoren of er mensen zijn die normaal met het openbaar vervoer gaan van bij je in de buurt waar kan mee mee rijden?

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.555 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 20 december 2011 - 17:42

Heb al een berichtje gepost, maar nog geen antwoord. Vrees er een beetje voor.

En op de VRT gaan ze een hele dag music for life tonen...
Geplaatste afbeelding

Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten

#35 Geplaatst 20 december 2011 - 17:49

Lilia2055 zei:

Heb al een berichtje gepost, maar nog geen antwoord. Vrees er een beetje voor.

En op de VRT gaan ze een hele dag music for life tonen...

Ik hoop dat er iets uitkomt! En dan zeker op tijd vertrekken, want er zullen nu ook wel weer veel meer files zijn!

Boh, 's middags en 's avonds geen thuis, boe :( Dat zijn zo mijn vaste pauze-momentjes.

Keandra
Keandra
  • 84 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 20 december 2011 - 17:52

vind het schandalig dat ze staken
is elke keer miserie, om op werk te geraken (omdat er opeens meer mensen met de auto naar Brussel moeten die het Brusselse verkeer niet gewoon zijn, levensgevaarlijk die brokkenpiloten dan op de ring)

gelukkig ben ik thuis

vind het jammer dat er vele goede dingen afgeschaft worden (geld terug op condensatieketel en dubbele beglazing enzo, zonnepanelen zijn zwaar vervuilend voor het milieu, het aanmaakproces en als ze stuk zijn, dus daar ben ik hartstikke tegen, geef mij maar windenergie, die is er met momenten continu)
vind het ergens jammer voor de pensioenen, maar ja, de mensen mogen al niet klagen dat ze geen pensioen meer gaan hebben, en zij zullen nog op pensioen mogen gaan

ik ben nu 27 en zie het totaal niet positief in voor later, wij de jongere generatie zullen mogen gaan werken tot we erbij doodvallen (denk tot je 70 bent mss) dus ergens trek ik me er niet veel van aan.

verder mogen ze de politici al hun loon eens afnemen voor een jaar
die zitten toch nog in heel veel (ga geen nummers plaatsen) in firma's waar ze nog eens meer dan genoeg mee verdienen
dus als alle politiekers dat loon afgeven, is dat ook een meer dan mooie besparing, dus ook bonussen omdat ze stoppen of verkozen zijn

denk dat de politiek voor de burger veel beter zal lopen eens er niets meer mee kan verdiend worden, dan doe je het voor iedereen, nu doen ze het enkel voor zelfverrijking :louche:
dit is mijn opinie

Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten

#37 Geplaatst 20 december 2011 - 17:52

Mijn haat aan stakende treinen zit er trouwens al van jongs af in, toen we naar de Samson&Gert Kerstshow gingen en er niets was aangekondigd, maar halverwege die trein opeens stilstond. Een hele trein vol kindjes die helemaal droevig werd, want ja, we hebben het allemaal gemist toen! :knuppel:

Keandra
Keandra
  • 84 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 20 december 2011 - 17:53

oj, Ann maar dat is wel heel erg
:censored: :evil: :knuppel:

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.555 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 20 december 2011 - 17:54

Ann&Dirk zei:

Mijn haat aan stakende treinen zit er trouwens al van jongs af in, toen we naar de Samson&Gert Kerstshow gingen en er niets was aangekondigd, maar halverwege die trein opeens stilstond. Een hele trein vol kindjes die helemaal droevig werd, want ja, we hebben het allemaal gemist toen! :knuppel:

Omg voor die ouders die toen allemaal mee waren, moet dat een hel geweest zijn...
Geplaatste afbeelding

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#40 Geplaatst 20 december 2011 - 18:26

Lilia2055 zei:

Kan je niet meerijden met iemand of samen met een paar vrienden een taxi nemen, fiets - is maar een idee hé

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.555 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 20 december 2011 - 18:38

Toeval moet zijn dat ik blijkbaar op een plek woon waar heel weinig mensen met de trein naar gent gaan. Het is net de perfecte afstand om toch maar op kot te gaan...
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.555 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 20 december 2011 - 18:43

Oplossing gevonden! Mijn broer wil me 's morgens brengen en dan moet gewoon 's middags enkele uren in gent wachten en dan komt hij mij halen ook. Zijn werk is compleet niet in gent, maar toch wilt hij het doen, lief é! :)
Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.489 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 20 december 2011 - 18:47

Wat super van je broer!

Geplaatste afbeelding

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#44 Geplaatst 20 december 2011 - 18:59

Echt super van je broer.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.555 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 20 december 2011 - 19:01

ja echt é. Denk dat ik in het centrum van gent achter een doosje pralinen ga gaan. te voet naar de veldstraat is nog niet zo erg.
Geplaatste afbeelding