Spring naar inhoud

- - - - -

Staking donderdag

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Vanessa81
Vanessa81
  • 338 berichten
  • 3 katten

#61 Geplaatst 20 december 2011 - 21:25

Helaas zal ik donderdag ook thuis moeten blijven. Ik ben volledig afhankelijk van het openbaar vervoer, dus geraak niet op mijn werk.
Aangezien mijn verlof op is, zal ik verplicht moeten staken.....
(werk voor infrabel....)
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#62 Geplaatst 20 december 2011 - 21:34

Ik ga ook vele mensen tegen het borst stoten en zou ook - als student zijnde (ben ik wel niet meer) - boos geworden zijn, maar een je werkt is het ook zo hoor.
Dus inventief zijn en dit al reeds als student, is niet slecht.

Examens ed verzetten, is ook niet altijd zo simpel hoor. Het is niet even ... een dagje later exaam doen. Zo werkt het niet.
Indien je het slechts de avond op voorhand weet, dan is het overmacht. Maar niet als je dit reeds 3 dagen op voorhand weet.
Ik vloek ook wel hoor en heb als avondstudente nog niet zo lang geleden ook een 'propere' mail gekregen omdat ik mijn leven niet wilde riskeren om naar de les te rijden (van Geel naar Hasselt toen het zo gesneeuwd had). Ben toen ook ZEER boos geweest. Want dit was wel overmacht, maar daar trok de docent zich ook niets van aan. Ze zei dat ik nog vaak afwezig was (nog een keertje door de dood van mijn grootmoeder), ze toch eens over mijn goede punten moest nadenken :o .
Dus begrijp je gevoelens langs de ene kant echt wel, maar begrijp de docent ook wel aangezien het reeds op 3 dagen op voorhand is aangekondigd.

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 20 december 2011 - 21:36.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 21 december 2011 - 10:34

Eragon zei:

en wreed slechte pralinen voor je docent. Staking is overmacht tussen haakjes. Ik dacht dat ze dan de examens en testen moesten herzetten

Thundernimf zei:

Het is alleen overmacht als het niet op voorhand is aangekondigd.

Ging ik ook antwoorden :)

Ik ben blij dat ik sowieso al verlof had, anders had ik nu geen mogelijkheid meer gehad om vrij te nemen, en had ik ook een serieus probleem gehad :(

Ik snap die stakers ergens wel... en ergens ook weer niet. Ik behoor tot de groep van 30'ers waarvan ze zeggen dat de druk op onze schouders zal komen te vallen. Leuk vooruitzicht.

Ah well, ik ga mij klaarmaken voor mijn rijles; dan kan ik op een later tijdstip misschien ook de auto nemen, wanneer het openbaar vervoer niet mee wil ;)
Geplaatste afbeelding

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#64 Geplaatst 21 december 2011 - 10:49

Thundernimf zei:

Ik ben blij om te zien dat er nog andere mensen hetzelfde als mij over denken. Tegenwoordig wordt het maar doodnormaal gevonden om te staken.

Ik denk dat je niet alle werkgevers op dezelfde manier mag beoordelen over het groen. Wij krijgen een treinabonnenemt bovenop onze wagen en voor korte afstanden worden we aangemoedigd (bonusstelsel) om de electrische wagentjes van ons bedrijf te gebruiken. We moeten lessen volgens om minder te verbruiken enz. Ze denken er dus wel degelijk over na hoor

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 21 december 2011 - 11:05

Lilia2055 zei:

Als werkmens heb je gauw andere middelen om dat doen, bv. met de auto gaan of carpoolen, maar als student zitten die dingen er meestal niet in. Ik zit niet op kot en heb de middelen niet om een taxi te betalen. Daarbovenop zijn al m'n medestudenten die in deze regio wonen kotstudenten.

Je kan mss bij één van je medestudenten blijven slapen, dan?

Edit: ik lees nu pas dat je een oplossing hebt gevonden; fijn van je broer!
En eigenlijk heeft je docent gelijk gekregen, hé, met wat zoeken komt er uiteindelijk wel iets uit de bus ;)

Bewerkt door Alicia, 21 december 2011 - 11:11.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#66 Geplaatst 21 december 2011 - 11:17

ik zou gewoon aan je docent vragen of die je niet thuis kan komen halen, is toch een inventieve oplossing :x

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#67 Geplaatst 21 december 2011 - 11:53

Je kan ook een goedkoop hotelletje zoeken in de buurt van de school natuurlijk.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#68 Geplaatst 21 december 2011 - 13:13

Een grote zever in dit land en ze moesten maar 1 premier van de walen ,en voor de mensen die staken okè volgens mij hebben ze geen ongelijk .Moet iedere belg maar ja knikken met al hun stomme voorstellen ,er gaat al genoeg geld naar de walen .En nu willen al die ministers op een goed blaadje komen te staan .En de werkman kan er voor boeten ,zijn jullie daarmee akkoord .

Alle mensen moeten zogezegd langer werken ,ze hebben nu nog geen jobs voor vijftig plussers . De ministers zullen hun zakken wel vullen en de  werkman zijn zuur verdiende eurootjes opsouperen .

Bewerkt door babetatilla, 21 december 2011 - 13:15.

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#69 Geplaatst 21 december 2011 - 14:52

Elena zei:

Je kan ook een goedkoop hotelletje zoeken in de buurt van de school natuurlijk.

Dit vind ik er zelf nu ook wel net over :s

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#70 Geplaatst 21 december 2011 - 14:52

tijgertje75 zei:

ik zou gewoon aan je docent vragen of die je niet thuis kan komen halen, is toch een inventieve oplossing :x

:goofy: :lachen: :lachen:

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#71 Geplaatst 21 december 2011 - 17:10

Ann&Dirk zei:

Mijn haat aan stakende treinen zit er trouwens al van jongs af in, toen we naar de Samson&Gert Kerstshow gingen en er niets was aangekondigd, maar halverwege die trein opeens stilstond. Een hele trein vol kindjes die helemaal droevig werd, want ja, we hebben het allemaal gemist toen! :knuppel:

Ann, ik vind dat je toch wel sterke argumenten naar bovenhaalt

Ik ben tegen staken want boeeeh, ik kan geen thuis kijken...

Vinden jullie het normaal dat ons land terug uit gaat naar het neo liberalisme of nog erger, het kapitalisme ?!
Met hun nieuwe regeerakkoorden dwingen ze de mensen gewoon om van het OCMW te gaan leven.

Het zal maar jullie wezen, die als samenwonende plots werkloos worden, en na vier maand nog geen werk gevonden te hebben, en dan plots te moetn overleven met maximum 500 euro aan werkloosheidsuitkering!

Mensen die op werkloosheid zijn zullen moeten openstaan voor de arbeidsmarkt tot 60 jaar! Vroeger openstaan binnen een straal van 25 km, nu wordt dit 60! Het zal maar jullie 59-jarige moeder zijn, zonder rijbewijs die een job aangeboden krijgt als schoonmaakster en zo'n 30km met een brommertje te gaan afleggen!

Het zal maar een kennis zijn van jullie die volledig afhankelijk is van haar man, en deze man overlijdt.. Overlevingspensioen wordt afgeschaft hé! Is zelfs nog niet duidelijk in het nieuws gekomen!!! Deze vrouw zal dus een periode een soort van vervangingspensioen krijgen, maar daarna komt ze dus op de werkloosheid te staan hé! Met als gevolg ook openstaan voor de arbeidsmarkt want anders heb je geen recht op werkloosheid! Leuk vooruitzicht voor de huisvrouwen!

Moest iedereen eens weten wat ze allemaal écht van plan zijn, er zouden veel meer mensen op straat komen!

Wat nog schandaliger is, is dat het geld die ze "besparen" aan de werkloosheidsuitkeringen, worden gebruikt om het OCMW - leefloon te financieren!

"Ach die vuile vakbonden kunnen toch maar enkel staken! extra dagje verlof handig!!"

Wel, wij gaan vanavond van 21u30 - 24u piket gaan, vannacht om 4u herbeginnen tot 9u en daarna nog een dag werken ook!
Want ik ga niet akkoord met de manier waarop alles gebeurd, en wat hun plannen zijn!!!!

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#72 Geplaatst 21 december 2011 - 17:18

Tja, Annelore, voor  velen is het nog steeds een "ver van mijn bed" show. Men volgt de politiek niet en slikt maar gewoon wat er beslist wordt. Zeer jammer.

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#73 Geplaatst 21 december 2011 - 17:21

hilleke zei:

Tja, Annelore, voor velen is het nog steeds een "ver van mijn bed" show. Men volgt de politiek niet en slikt maar gewoon wat er beslist wordt. Zeer jammer.

Ik vind het vooral erg hoe individualistisch de mensen denken. Het staken is slecht want wij kunnen niet weg.
Bij ons zijn er ook mensen afhankelijk van het openbaar vervoer, wel wij kijken gewoon voor een alternatief. Als je er niet kan geraken, pech, maar als je het kan aantonen dat je door de staking niet op je werk geraakt dan moet de baas je een dag loon betalen. Is een geval van overmacht!

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#74 Geplaatst 21 december 2011 - 17:31

Jij vindt het akkoord te blauw, ik vind het te rood. Zo zie je maar dat de maatregelen inderdaad een compromis zijn. Een noodzakelijk compromis om ons land uit de financiële crisis te halen.

Niet alle maatregelen genieten mijn voorkeur en sommige maatregelen kunnen zonder de werkgelegenheid te stimuleren inderdaad leiden tot een bloedbad, dat is mijn grootste kritiek. Maar... anderzijds moeten vele maatregelen er komen om verder misbruik tegen te gaan. Ik heb niks tegen personen die er voor kiezen om huisvrouw te zijn, maar dan moet je daar wel in alle gevallen de gevolgen van dragen daar de meeste koppels vandaag moeten werken met twee om rond te komen.

Ik ken meer als genoeg eeuwige doppers die daarnaast in het zwart werken terwijl ik verdorie minstens 10 uren per dag werk en minstens 13 urren van huis weg ben en op alle inkomsten belasting betaal.

Hoeveel weduwen / weduwenaars zochten geen officieel werk want dan verliezen ze hun uitkering?

Ik ga akkoord met sommige van jouw punten, maar aan elk verhaal is een wederzijde en de vraag is, hoe ga je die belangen in tijden van crisis tegen elkaar afwegen. Wie zijn de werkelijke slachtoffers, en wie zijn de profiteurs en welk systeem gaat dat onderscheid kunnen maken.

Dat je staakt is je goed recht, dat je daarme mensen die willen werken hindert, daar heb ik problemen mee want zo tast je hun rechten aan door jouw rechten voorop te stellen.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#75 Geplaatst 21 december 2011 - 17:49

Tja, het is inderdaad spijtig dat de gewone burgers steeds de nadelen ondervinden van een staking.
Maar het gaat tenslotte over 1 dag, terwijl de maatregelen die opgelegd worden om te besparen wel van langere duur zullen zijn.
Weer vervelend voor de mensen die zich moeten verplaatsen met het openbaar vervoer, want dat laat buiten de stakingen al te wensen over.

Daarentegen vind ik het maar normaal dat de Belgen hun ontevredenheid stilaan laten merken.
Zwijgzaam toekijken terwijl de rijken rijker worden en de rest armer, is ook geen oplossing.
Hoeveel betogingen zijn er niet jaarlijks in Brussel voor zaken die niets te maken hebben met ons land.
Omdat in land Y/X onéénigheid bestaat komen degenen die in België wonen en afkomstig zijn uit dat land Brussel op z'n kop zetten.

Tenslotte heeft de meerderheid van de Belgen gestemd op een partij die een heel andere aanpak van besparen in gedachten had, maar daar wordt geen rekening mee gehouden.
Logisch dus dat ze nu hun stem laten horen op een andere manier.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 21 december 2011 - 17:50.