Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw huisgenootje Flynn

• Log in om te reageren
208 reacties op dit onderwerp
sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#121 Geplaatst 06 juli 2012 - 19:18

Ik duim voor kleine Flynn!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#122 Geplaatst 06 juli 2012 - 19:23

Dat heeft hij gelukkig nooit gedaan, maar hij zocht wel ruzie met mama haar intacte reu. Markeren deed hij buiten. Ik ben er heel zeker van dat het niet meer lang duurde vooraleer hij binnen ook begon te plassen en dat er gevechten waren gekomen met de andere reu...

Onze DA's zeiden allemaal dat het beter was om te castreren. Bailey woog genoeg. Veel effect op zijn vacht heeft het niet gehad, hij heeft sowieso een glad aanliggende vacht, en die zal nooit dik worden. Dat wisten we al toen hij een pupje was.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#123 Geplaatst 06 juli 2012 - 19:36

Flynn heeft zijn lange vacht en het is een goede volle vacht denk niet dat die veel gaat veranderen.
Mirco is ook niet gecastreerd maar die markeert niet die was heel snel proper.
Vechten doet Flynn wel niet alleen baas willen zijn. De meeste katten laat hij gerust er zijn er die hij nog al eens lastig valt en dat is billy, woody en willow maar dat die zijn veels te braaf de anderen geven hem een mep als hij wat hevig doet tegenover hen.
Ik hoop echt dat het binnen plassen gaat ophouden want we gaan genoeg met hem buiten en hij kan in en uit wanneer hij wil. Hij gaat ook dagelijks een grote wandeling doen.
Vind ook zijn urine sterk ruiken, maar hij krijgt een volledige check up de 17de.
Hij heeft heeft ook 2 hoektanden aan de onderkant waarvan de puppy tandjes zijn blijven staan. Ze gingen dat ook na zien en als nodig trekken ze die dan dezelfde dag.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#124 Geplaatst 06 juli 2012 - 20:31

lowie is nu een klein maandje gecastreerd, maar het binnen plassen is nog niet over :louche:
hij kan er ook wat van, sowieso als er iets nieuws staat (al is het een zak van de winkel die er 5 minuten staat voor ik alles leeg.), moet het eraan geloven,en de krabpalen zijn ook al goed gezegend...
de laatste week is het grommen (naar mijn ander reutje) al wat geminderd, dus denk dat zijn hormonen beginnen weg te gaan. nu hopen dat het plassen nog overgaat!!!

ik duim dat het van flynn ook helpt! tzijn toch karaktertjes hé, die chihuahua's :x
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#125 Geplaatst 06 juli 2012 - 20:50

Ja nele ik hoop het ook. gisteren ging ik een zak grind uit de kelder ophalen zette die neer in de keuken en mr plaste er tegen.

Ik weet niet meer met welk produkt de krabpalen kuisen, kuis ze met azijn meestal heb ook produkten erop gespoten tegen de reuk speciaal van zooplus maar het helpt niet het stinkt.
Nu spuit ik rond de palen zoiets als hond off stinkt wel maar ik hoop dat hij die palen nu wat laat want de onder plaat zwelt op en ge krijgt die stank er niet meer uit.
heb er al ene op de container gegooid, ga een nieuwe kopen maar die blijft in de doos totdat mr niet meer in huis plast. Mirco was toch veel gemakkelijker. Het zijn idd karakters. :)

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#126 Geplaatst 06 juli 2012 - 21:18

ja, daarom dat ik ook regelmatig palen moet wegsmijten (gelukkig zijn ze dan ook al goed toegetakeld door de katten!)
en daarom dat ik nu die nog mooie paal zal oplappen. de beplaste palen (de 2 voorste) vervangen door tuinpalen en schilderen, en andere platen, die ook tegen water kunnen. allemaal voor meneer lowie :louche: en als ik nieuwe koop, onmiddellijk andere palen en andere plaat vanonder... (alhoewel dat de plaat nog meevalt,die zwelt niet op, het dringt vooral in de sisal aan de paal)

en hij kan ook constant buiten, dus tis echt markeren hé...
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#127 Geplaatst 07 juli 2012 - 19:41

:geluk: :geluk: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#128 Geplaatst 07 juli 2012 - 19:57

catherine zei:

Duimen jullie dinsdag 17 juli mee, want dan wordt Flynn gecastreerd.
Ik heb het gehad met zijn plasjes overal binnen in huis. hij markeert alles wat je neerzet. Je staat de keuken te dweilen gaat zo verder de gang dweilen je komt terug in de keuken en er ligt een plasje. :evil: En hij kan buiten bij goed weer zoals nu staat tuindeur altijd open en mr gaat in en uit via het kattenluik. Dus da zegt dat hij zich wil baas maken van alles en daarmee markeert. Mijn krabpalen zien af en heb al ene het containerpark opgegooid omdat hij stonk naar flynn zijn pipi.
Dus dinsdag donatie aan het ballenbad en ik hoop dat dan na de nodige weken voor de hormoontjes de plasjes in huis zullen verdwijnen. :thumb: :thumb: :thumb:
Ik ga alvast duimen catje !!!! scheelde vandaag niet veel of de mijne was ook zijn ballekes kwijt :lachen: ..we waren buiten aant spelen met Timmie en mijn man had een speeltje .. timmie kreeg het te traag blijkbaar want ineens sprong hij naar mijn mans kerstballen.. :lachen: scheelde geen haar of twas een spontane castratie *LOL*

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#129 Geplaatst 09 juli 2012 - 22:34

miranda zei:

... timmie kreeg het te traag blijkbaar want ineens sprong hij naar mijn mans kerstballen.. :lachen: scheelde geen haar of twas een spontane castratie *LOL*

Oeps.............. :lachen:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#130 Geplaatst 17 juli 2012 - 14:53

Vandaag D day. Deze middag Flynn binnen gebracht bij de da om hem te laten castreren. Hij begreep helemaal niet wat hem overkwam, oeps plots weg uit mijn armen in de armen van de assistente.
Ze gingen ook zijn onderste hoektanden trekken alé de melktanden ervan want die stonden dubbel samen met de definitieve tanden.
Mag om 18u hem gaan terug halen, dus iedereen duimen hé.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#131 Geplaatst 17 juli 2012 - 15:54

:geluk: :geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim: . Toen Seppe gecastreerd werd, deden ze hem al in slaap waar we bijstonden, zo wist hij niet dat we weg waren. Tegen dat hij weer wakker werd waren we er al terug om hem op te halen. Ik vond dat wel een fijne methode zowel voor hem als voor ons.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#132 Geplaatst 17 juli 2012 - 17:37

catherine zei:

Vandaag D day. Deze middag Flynn binnen gebracht bij de da om hem te laten castreren. Hij begreep helemaal niet wat hem overkwam, oeps plots weg uit mijn armen in de armen van de assistente.
Ze gingen ook zijn onderste hoektanden trekken alé de melktanden ervan want die stonden dubbel samen met de definitieve tanden.
Mag om 18u hem gaan terug halen, dus iedereen duimen hé.

tuurlijk ga ik duimen da venteke... en gisteren heb je nog alles uitgelegd aan hem wat er ging gebeuren :duim:

hopelijk heeft ie straks niet teveel pijn... ik las nu nog het berichtje dat je er al om mocht om 18u ben eens benieuwd...

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#133 Geplaatst 17 juli 2012 - 20:00

en, hoe is het gegaan? hopelijk heeft hij er niet te veel last van!!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#134 Geplaatst 17 juli 2012 - 20:14

Flynn is terug thuis, hij is nog heel moe, zijn we niet van hem gewoon dat hij zo kalm is. Hij is effe in de tuin gegaan en ging in het gras liggen in de zon, en Mirco blafte naar hem om hem te zeggen alé kom speel nu, wat lig je daar... :)

De castratie is goed verlopen de draadjes zitten aan de binnenkant dus hij kan niks los trekken. Hij moet ab nemen en nog een ander ontstekingswerend middel.
Ze hebben dan ook ineens zijn 2 hoektanden onderaan getrokken omdat die dubbel stonden, de melkhoektandjes waren niet uitgevallen.
Binnen 10 dagen moeten we op controle.

Ik was nog nooit in die da praktijk geweest maar ze zijn daar super vriendelijk heel goed ingesteld, kunnen rx, echo maken, testen doen terwijl je erbij bent...
Ze werken er ook met twee en een assistente.

Nu slaapt hij in het tonneke van de krabpaal, straks mag hij eten als hij er zin in heeft en anders morgenvroeg. Heb zo met hem te doen.
Morgen zal hij zich al beter voelen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#135 Geplaatst 17 juli 2012 - 20:30

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding