Spring naar inhoud

- - - - -
Ragdoll

kittens komen morgen bij ons wonen

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Jos van Schilt
Jos van Schilt
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 22 december 2011 - 09:36

Beste forumleden,

Ik heb me net aangemeld op het forum, dus ben nieuw hier, ik zit al wel enkele weken mee te lezen en put erg veel informatie uit dit forum.

Morgen komen onze 2 Ragdoll kittens bij ons wonen, het zijn zusjes uit hetzelfde nest. Ze zijn dan 16 weken oud en mijn vriendin en ik zijn 2 weken vrij. Dit leek ons de meest ideale situatie.

De kittens zitten 2 werkdagen alleen, dus dit heeft ons doen besluiten om er twee te ‘nemen’.

De kittens zijn heel sociaal opgegroeid bij een cattery waar we het volste vertrouwen in hebben. Ze zien er heel gezond uit, komen met een stamboom, zijn ontwormd, gechipt en hebben alle inentingen e.d. gehad.

Wij willen ze in het beging, als we aan het werk zijn of slapen, niet alleen in onze huiskamer laten lopen i.v.m. sloopgedrag, als ze ouder zijn (en volledig opgevoed) mogen ze dit uiteraard wel. Hier staat al wel een krappaal e.d..
Ook willen we niet dat ze op onze slaapkamer komen.

Als we niet thuis zijn kunnen ze gebruik maken van een open zolder (9 X 6 meter 3.5 meter hoog), de logeerkamer (4 X 5 meter) en de hal en overloop. Op deze logeerkamer staan nu de twee kattenbakken, grote krabpaal / kattenspeeltuin en een “oud” tweepersoonsbed waar ze zichzelf lekker op mogen uitleven. Dit alles willen we, op het bed na, in de toekomst naar zolder verhuizen.

Mijn vraag is of het beter is om met deze spullen (kattenbakken en kattenspeeltuin) op de logeerkamer te beginnen of kunnen we ze beter gelijk op de “vaste” plek op zolder zetten.

En is het verstandig om de twee kattenbakken bij elkaar te laten staan of ze de eerste week verspreid weg te zetten en daarna naar de vaste plaats ( op zolder ) weg te zetten.

Ik hoor het graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
Jos

morgain
morgain
  • 438 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 22 december 2011 - 10:04

hey Jos,

ik zou de eerste weken de kittens in een kleinere ruimte zetten zodat ze rustig kunnen wennen aan hun nieuwe omgeving en dan kan je geleidelijk aan uitbreiden. Zijn ze eigenlijk al groot genoeg om de trap op en af te kunnen?

Ik denk niet dat het een probleem is dat de kattenbakken bij elkaar staan. Enkel als je merkt dat één van de twee de ander verhinderd om op de kattenbak te gaan, is het wel beter om ze uit elkaar te zetten. En in verband met het verhuizen van de kattenbakken. Ik heb die van mij meerdere keren verhuisd en als ik dat doe dan zet ik de katten even in de kattenbak zodat ze weten waar hij nu staat :d en kheb er geen problemen mee gehad

veel succes ermee!
Geplaatste afbeelding

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 22 december 2011 - 10:06

Welkom op het forum, Jos! Ik hoop dat je hier veel kan bijleren en delen met ons!

Tof dat jullie twee nieuwe aanwinsten er bijna zijn, ik ben al enthousiast in jullie plaats! Het lijkt mij heel goed uitgedokterd en voorbereid, die twee schatten gaan in een paradijs terechtkomen, daar ben ik zeker van! :)

Met kleine katten is het altijd best om ze op een kleinere ruimte te laten "wennen". Kwestie van te voorkomen dat ze niet snel genoeg hun kattenbak terugvinden en zo een ongelukje hebben. Ik weet niet goed welke ruimtes je kan afsluiten, maar ik zou beginnen op 1 plaats met alle gerief in die ene kamer, en dan geleidelijkaan de andere ruimtes ook toegankelijk maken. Zo kunnen ze goed wennen aan hun omgeving.
"What greater gift than the love of a cat?" ~ Charles Dickens

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.154 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 23 december 2011 - 19:17

Welkom Jos!!
Ik heb ook 2 Ragdollekes uit één nestje broer en zus en ik ben blij dat ik er 2 genomen heb want ze spelen veel samen en slapen ook soms zo knus bijéén :love3:
Ik heb ze hun gang laten gaan als ze hier toekwamen en ze hebben alles op hun gemak geinspecteert.
Ik heb 1 groot kattenbak op een vaste plaats gezet en daar gaan ze beide op dat is geen enkel probleem.
Als we niet thuis zijn slapen onze  dollekes meestal  dus ik denk niet dat je u daar zorgen om moet maken.
Wat betreft de krabpaal.
Als het niet staat waar jullie meestal zitten dan doen ze niets met die krabpaal.
Onze staat in de living en daar leven ze zich geregeld aan uit.
Je moet het maar eens uitproberen !
Voor de rest vragen onze Ragdollekes heel veel aandacht en zijn ze heel graag bij ons ook als we slapen :) maar het zijn dan ook hartendiefjes :heart: en dus nemen we dit er graag bij.
Groetjes
Rosetta
Geplaatste afbeelding

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#5 Geplaatst 23 december 2011 - 19:20

Welkom op het forum Jos.
Zijn de 2 Ragdoll zusjes al aangekomen?

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 23 december 2011 - 19:46

ik ben ook benieuwd naar de foto's ;) ;) ;)

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 december 2011 - 23:47

vandaag zijn jullie schatjes aangekomen ,een dikke proficiat Jos en welkom op het forum ,goed dat je ze met 2 hebt genomen ik heb ook 2 zusjes genomen omdat ik veel in het ziekenhuis opgenomen ben en ze mekaar hebben als ze alleen zijn ,mijn echtgenoot is overdag werken ,ik zou de kattenbakken op verschillende plaatsen zetten ,moet je ze eerst eens in de bak zetten als ze thuis zijn aangekomen ,een ragdoll past zich snel aan ,je gaat er heel veel plezier aan beleven ben benieuwd achter de foto"s ;)
Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll