Spring naar inhoud

- - - - -

Likken aan behandelplaats vlooienmiddel

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 22 december 2011 - 16:17

Tijdens de feestdagen zijn wij niet thuis en komt onze buurvrouw op onze katjes passen. Omdat zij zelf nogal wat huisdieren heeft (2 katten en een hond) die regelmatig buitenkomen, heb ik besloten om mijn kittens voor het eerst preventief te ontvlooien. Ze moeten in januari ook naar de dierenarts, dus zo zijn ze dubbel beschermd.

Ik heb het expres op een hele lage dosis gehouden. Één pipetje van beaphar voor kittens verdeeld over 2 kittens (van 6 maanden). Het is toch gif en ze hadden op het moment van toedienen geen last van vlooien. Netjes op de achterkant van hun nek, zodat ze er zelf niet bij kunnen.

In eerste instantie leken ze de plekken mooi met rust te laten, maar je raadt het natuurlijk al; toen ik net de kamer binnen kwam zag ik Bengel Balou haar nek wassen. Kletsnatte plek precies daar waar ik gedruppeld had. En ja hoor, Bengel had ook een kletsnatte plek op haar nek. Ze hebben elkaar dus fijn lopen aflebberen met dat gif op hun nek. :(

Gelukkig is het ondertussen meer dan een dag geleden dat ik gedruppeld heb. Moet ik me nu ongerust gaan maken? :catscratchhead

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 22 december 2011 - 16:21

als het al een dagje geleden is zal het wel al minder kwaad kunnen, maar zolang ze niet gaan schuimen ( bedoel dan uit hun mondje) hoef je er geen zorgen over te hebben. ;)

Indien je echt ongerust bent kan je altijd even informeren bij de dierenarts (=DA)
Geplaatste afbeelding

Aertske
Aertske
  • 341 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 december 2011 - 17:02

Normaal gezien, mag je ze na 24u terug op hun nek strelen en hen terug wassen. Daaruit versta ik toch dat het product dan daar weg is en niet meer schadelijk is...?

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 22 december 2011 - 17:48

Geen flauw idee. Ik heb het product even gegoogled (had ik waarschijnlijk moeten doen voordat ik het kocht) en ik zie net dat het 100% natuurlijk is. Dat stelt me toch wel weer een beetje gerust. (Niet dat natuurlijke producten altijd veilig zijn, maar toch...)

Het lijkt wel alsof het product in Nederland niet verkocht wordt en mijn Frans is nog niet goed genoeg om hier een DA te raadplegen (en zeker niet over de telefoon!). Ik ga mijn schatjes in de gaten houden en anders laat ik mijn vriend straks even bellen.

Jut & Juul liggen ondertussen weer lekker kont aan kont verder te slapen. :p

Bewerkt door B&B, 22 december 2011 - 18:02.

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 december 2011 - 10:46

Nog even een update: volgens mij heb ik me onterecht zorgen gemaakt. (Zal eens niet.) Beide dames hebben hun eetlust behouden en hebben ook nog niet overgegeven. Ook de ontlasting is normaal.

Ik ben blij dat ik ze maar een halve dosis heb gegeven. Of het effectief vlooien zal weghouden moet nog maar blijken. In het vervolg zal ik in ieder geval wat beter oppassen. Ik vind het sowieso rotspul. :p

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 23 december 2011 - 16:20

Vroeger liep onze poes Tijger altijd buiten, en liet ik haar half-jaarlijks inenten tegen de vlooien, misschien is dit ook een optie, dan kunnen ze het alleszins niet aflikken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag