Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Heeft jouw poes ook een eigenaardigheidje?

• Log in om te reageren
298 reacties op dit onderwerp
Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 22 december 2011 - 19:45

Nu we Rebel hebben laten inslapen.Geplaatste afbeelding Zijn we om ons verdriet een beetje te verwerken leuke herinnerringen aan het ophalen. En zo kwamen we op die eigenaardigheidjes van onze poezen. :neen:

Voor ons Ventteke moest ik zien dat er geen touwtjes, cadeaulintjes of elastiekjes rondslingerden, want hij at ze gegarandeerd op. En dan vond ik in de kattenbak drolletjes verbonden door een touwtje. Geplaatste afbeelding

Onze Rebel was de plantenkiller. Dus na een tijdje geen enkele plant in huis was veilig . Want Yucca, christusdoorn (met doorn en al gekortwiekt), vetplanten, alles moest eraan. Geplaatste afbeelding

En nu ons Charlieke die vind plastiek zo leuk. Als ik een koekje neem met een plastiekje rond, moet hij het wikkeltje hebben. Neemt dit in zijn bekje en loopt trots weg ermee om er dan in te gaan bijten. En isimo (piepschuim)(slingert wel eens rond tijdens ons verbouwingen) als hij dit vind dat wordt dit in duizenden stukjes gebeten en gekrabd. Geplaatste afbeelding

Heeft jouw poes ook zo'n eigenaardigheidje???
Ik ben benieuwd?
grt
Geplaatste afbeelding

Bijgevoegde thumbnails

• anigif 2.gif

KS2015

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 22 december 2011 - 20:10

Kali krijgt graag "slaag"...nu niet denken dat ze hier mishandeld worden. Als Kali iets "stout" doet zoals in de planten zitten, rollen we een stukje krantenpapier op tot een rolletje en dan komt ze in volle contentheid afgestormd om met haar kont omhoog klaar te staan zodat je op haar achterwerk "slaat" (is maar een tikje) en dan legt ze zich met haar poten omhoog en moet je zo over haar buikje wrijven met dat rolletje :s En dan is ze weer enkele uurtjes braaf :twisted:
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 22 december 2011 - 20:12

Inka wil niet dat er een plastieken zak van de winkel op de vloer staat of ligt, want daar gaat ze er gegarandeerd op plassen :censored: !!! Waarom enkel die zakken, het is me een raadsel, want ze doet het dus énkel daarop!!

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 22 december 2011 - 20:22

Mutske krijgt haar eten op het leggertje onder het salontafeltje (don't ask, 't is ingewikkeld :roll: )
Als ze honger heeft, gaat ze op dus dat leggertje zitten en dan komt haar kopke zo van onder het salontafeltje piepen :LOL:
(Ik moet bekennen dat ik als ik haar kommetje neem, soms een béétje treuzel om dat grappige kopke te zien :x )

En Adam gaat op bevel (nu ja :p ) op zijn rug liggen met zijn kopke zo naar achteren.
Dat is zo vanzelf gekomen omdat iedere keer als hij zo lag, ik 'O, wat ben je lief!' zei en hem knuffelde.
Dus als hij nu op de grond ligt, en ik zeg een paar keer 'O, wat ben je lief!', dan draait hij zich op zijn rug (als hij zin heeft :louche: )

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 23 december 2011 - 02:26

filoutje is gek van chocolade (of chocolademousse ofzo) :trance: ze slaat gewoon de lepel uit mijn hand!!! en ze likt altijd aan mijn neus of kin :goofy:

caesar geeft graag kopjes, maar echt keihard, heb al dikwijls eens een pijnlijke neus gehad :louche:

veyron slaapt het liefst tegen mijn neus en gezicht, tjah, dan heb ik geen adem meer.. en overdag knuffelt hij nooit!!! enkel in bed (daarom dat hij nog meemag, normaal mogen er geen katten meer boven, behalve jules, maar wil het hem niet afnemen :love3: )

gust kan er niet tegen om op zijn buik gestreeld te worden :twisted: nikita daarentegen gaat er helemaal van in extase :goofy:

mollie miauwt meestal zonder geluid O:)

en diaz krabbelt als ik stop met strelen :x

en jules, tjah, hij heeft meerdere speciale trekjes, maar hij is zot van 'licht', zowel een laserlampje, als schaduwen of een lichtschijnsel op de muur :LOL:

haha, heb ik ze allemaal?? jaja, ze hebben allemaal hun vreemde trekjes!!!
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 23 december 2011 - 10:59

Voodoo slaapt s nachts meestal op het dekbed tussen mijn benen (en ik ben er zo aan gewend dat als ik me omdraai in mijn slaap, ik mijn benen eerst optrek, dan draai en ze dan weer langs haar heen uitstrek). Ik moet er echter elke nacht eens uit om te plassen. Tegen dat ik  terug aan mijn bed ben, staat ze al klaar om mee in mijn armen onder het dekbed te kruipen. Ze zal me er nooit voor wakker maken, ze wacht tot ik wakker ben en dan is ze daar.
Voodoo zeurt ook nooit, niet om naar buiten te mogen (dan legt ze simpelweg haar pootje tegen het kattenluik, ze weet dat ik dat toch wel in t oog hou), niet om te spelen, niet om eten, nooit. Behalve, als het tonijn is. Ieder weekend krijgen ze tonijn en dat is haar lievelingseten. En als het zo ongeveer etenstijd is, haalt ze echt alles uit de kast om me zover te krijgen dat ik het haar geef.

Luna heeft het liefst dat ik haar knuffel terwijl ik 1 van haar speeltjes in mijn hand heb (de hand waarmee ik haar knuffel), anders vindt ze het niet zo leuk.
Ze kan ook echt zichtbaar kwaad worden. Als ik haar behandeld heb met Frontline ofzo, knijpt ze haar oogjes toe, houdt ze haar hoofd een beetje schuin en dan kan je maar beter niet proberen haar aan te raken. Ze kan echt uren 'mokken' dan.
Deze ochtend had ze blijkbaar ergens een stukje pastiek vandaan en ik zag dat ze het wilde opeten. Toen ik het wilde afnemen, kroop ze onder bed. Ik heb er haar terug vanonder getrokken (en echt niet hardhandig ofzo) en het plastiekje afgepakt. Toen ik terug in bed kroop (ochtendritueel :) ); wandelde ze naar me toe, sloeg met haar pootje op mijn hand en ze was weg. :d  Zo echt van 'stoute mama', lol.

Ach, ik vind veel van wat ze doen wonderlijk eigenlijk :d

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 23 december 2011 - 11:33

Lieve poezenvrienden, het doet me heel goed om dit te mogen lezen. Nu kan ik ook eens lachen om die leuke dingetjes die jullie poezen hebben. want de tranen hebben anders nog steeds de bovenhand.

Nele, pas op met chocolade, hé want dat kan giftig zijn voor de poes.

Ephiny, dat is wat ik nu het meeste mis, want onze rebel heeft 14,5 j lang in mijn armen geslapen en als ik me omdraaide dan bleef hij lekker liggen. Was ik ziek(MS) dan lag hij bovenop me om me te troosten of gezelschap te houden. Voor dit zou ik direct te tijd willen kunnen terug draaien. Geplaatste afbeelding

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_1305 .jpg

KS2015

Nivo
Nivo
  • 6.307 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 december 2011 - 12:12

Heel veel sterkte met jullie grote gemis!! :hug:

:) Mijn Ozzy heeft van kids af een verslaving gehad om grote dikke elastieken rond te slepen, ze kwam die dan onder luid gemiauw tot bij je brengen. Vond ze dan ook smorgens in mijn bed en heb vaak genoeg gegruweld om iets ijskoud te voelen op mijn hoofdkussen, waren de nachtkadootjes. Sinds ze haar tanden kwijt is doet ze het niet meer maar mis het wel :s

Mickey poes vind het ontzettend leuk om de kitrandjes overal uit proberen te krabben in de badkamer :s nu zijn ze er bijna overal uit.

Oscar heeft de gewoonte om speelgoed in de drinkbak te leggen, heb buiten in in hun emmer drinkwater al geregeld echte muisjes gevonden ook. Als hij zin heeft om te spelen sleept hij zijn speelhengel overal mee naar toe, heb ze al geregeld halfwege het kattenluik gevonden en op de trap. Ook heeft hij de gewoonte om dingen in mijn pantoffels te verstoppen, soms gruwelijke dingen :misselijk: Hij heeft ook geen respect voor het personeel, moet altijd over je lopen en boven op je liggen in bed. Oscar als wekker is zijn beste truck die springt dan ineens vol op je buik of in je gezicht, heb daar al met een blauw oog van rondgelopen en al een paar keer dat het bloed er met druppels uit kwam gutsen :evil: Hij presteert het ook altijd om met moddervoeten thuis te komen, snap niet hoe die dat altijd voor elkaar weet te krijgen. Oscar zal zeker ook ooit zijn stempel achterlaten, ik zal zijn streken hoe raar ook ooit heel erg missen ;)

Silver kan soms vervelend miauwen als deuren dicht zijn, hij probeerd dan op alle mogelijke manieren de deur open te krijgen wat hem vaak lukt. Heb nu spiesjes onder de gangdeur gedaan want het is niet grappig als de kachel aanstaat. :p

Sjors heeft een verschrikkelijke gewoonte om tegen het kattenluik te plassen als die op slot is :evil:

Wat zie ik mijn poezekes toch graag :love:

Bewerkt door Nivo, 23 december 2011 - 12:23.

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 23 december 2011 - 15:27

Nivo zei:

Oscar heeft de gewoonte om speelgoed in de drinkbak te leggen

Lol,dat durft Luna ook al eens doen.
En- maar ik weet niet of dit een eigenaardigheidje is, of dat veel katten dat doen-, maar Luna drinkt haar melk met haar pootjes op. Met als gevolg dat er overal melk zit natuurlijk... :d

@ventteke: het spijt me heel erg voor je dat je hem zo moet missen. Gelukkig heb je zoveel mooie herinneringen...

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#10 Geplaatst 23 december 2011 - 16:24

Wat een leuk topic!

Mijn katten een eigenaardigheidje?
Nee hoor ze zijn gewoon eignenaardig. :)

Nu waar begin ik.
Chaukje wil NIET geaaid, gewreven of geknuffeld worden.
Ze haat het,ze doet alsof ze niets met me te maken wil hebben.
Maar als ze op jacht is geweest stopt te niet met miauwen tot ik heb komen kijken naar haar prooi. :o

Moon gaat altijd met me mee naar het toilet en gaat dan ook altijd plassen in het lavadotje van het toilet. :)
Daarnaast wil ze onder elk deken zitten waar jij ook onder zit.
Moon plast ook in elke doos die niet omgedraaid staat.

Hope is doodsbang van vreemden, waarom GOD knows!
En wil alleen maar gewreven worden wanneer ze op haar krabpaal zit.
En zal zal miauwen tot je haar wrijft. :trance:
Ook plast ze in plastiek zakken en vers gewassen was.

Milow is gek op water. :o
Hij neemt graag een bad, speelt met de straal water wanneer die uit de kraan komt en freakt niet uit wanneer hij domweg in water zou vallen.
Daarnaast likt hij ook nog eens elke ochtend mijn vriend zijn haar, baard en mijn oren en handen. :)

Sky geeft kusjes en likjes continu aan mij.
Maar niet aan mijn vriend die prikt te hard. :)
Ook is ze het wrijf monster ze kan je echt gek maken want ze doet alles om toch maar aaitjes te hebben.
Ook is ze GEK :goofy: op eten.
Sky eet vb Sojascheuten, bonen in tomatensaus, wortelsoep, patat, ...
Alles wat ze denk eetbaar te zijn eet ze. :trance:

Cooper gaat bij iedereen op de schoot gaan liggen.
Het maakt niet uit of hij je nu kent of niet hij zit iemand zitten en moet er bij liggen.
Ook kan hij opeens hup zo beginnen plassen zonder aanleg zonder reden.
Zo dacht mijn schoonmoeder dat Cooper bij haar kwam liggen en begon meneer zonder boe of bah op haar te plassen. :LOL:

Katten zijn rare beestjes. :)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 23 december 2011 - 18:55

Wa grappig allemaal!

Onze Rebel, dus de plantenkiller.

Als ik prei had gekocht en hem op het aanrecht had laten liggen. Gegarandeerd dat er duizenden tanden in stonden. Dus geen soep die dag.

En elke morgen zat hij aan de douche te wachten, zodat baaske zijn water ververste in de badkamer. En dat met veel geronk en gemiauw en dat mist hij nu heeeeeeeeeel erg.Geplaatste afbeelding

Ons charlieke is een drinkertje aan de kraan.

KS2015

Guest_engeltje_*
Guest_engeltje_*

#12 Geplaatst 24 december 2011 - 01:39

Ventteke zei:

Nu we Rebel hebben laten inslapen.Geplaatste afbeelding Zijn we om ons verdriet een beetje te verwerken leuke herinnerringen aan het ophalen. En zo kwamen we op die eigenaardigheidjes van onze poezen. :neen:

Voor ons Ventteke moest ik zien dat er geen touwtjes, cadeaulintjes of elastiekjes rondslingerden, want hij at ze gegarandeerd op. En dan vond ik in de kattenbak drolletjes verbonden door een touwtje. Geplaatste afbeelding

Onze Rebel was de plantenkiller. Dus na een tijdje geen enkele plant in huis was veilig . Want Yucca, christusdoorn (met doorn en al gekortwiekt), vetplanten, alles moest eraan. Geplaatste afbeelding

En nu ons Charlieke die vind plastiek zo leuk. Als ik een koekje neem met een plastiekje rond, moet hij het wikkeltje hebben. Neemt dit in zijn bekje en loopt trots weg ermee om er dan in te gaan bijten. En isimo (piepschuim)(slingert wel eens rond tijdens ons verbouwingen) als hij dit vind dat wordt dit in duizenden stukjes gebeten en gekrabd. Geplaatste afbeelding

Heeft jouw poes ook zo'n eigenaardigheidje???
Ik ben benieuwd?
grt
Geplaatste afbeelding

Tom heeft zijn uitkijktoren,dat is bij ons de trap.Soms staat hij erop als een kapitein die vooraan op zijn schip staat(land inzicht,aanvallen!!!hahaha daar lijkt het wel op)Dan rolt hij maar en rolt hij maar op zijn buik en fitness doet hij ook op de trap(erop,eraf,erop,eraf,tjonge dat houd hem wel bezig.Mijn wil precies in conditie blijven.De trap is ook zijn lievelingslekje nummer 1 en dan zijn speelcircuit op nummer 2 en derde brons is zijn kattentunnel.

Guest_Kattenhuis_*
Guest_Kattenhuis_*

#13 Geplaatst 24 december 2011 - 02:59

Pinkyi hier is gek op water ( om mee te spelen bedoel ik.)
Inkeri jat theezakjes als ze kans krijgt.

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 29 december 2011 - 10:15

Wat een leuk topic ...

Eigenaardigheden bij de katjes?  Hmm ... waar te beginnen. :ha

Felin is zot van haarrekkertjes.  Ik kan geen douche nemen of mijn rekkertje is verdwenen en Felin is ermee aan het spelen.  Ze heeft een paar keer geprobeerd om de rekkers die nog in mijn haar zitten te pikken, maar dat heb ik haar maar afgeleerd. O:)
Nu heeft zijn mijn kap/make-up-tafel ontdekt in mijn slaapkamer (ze mogen er niet binnen zonder begeleiding), en daar liggen altijd verse rekkers op (ah ja, want Felin pikt ze altijd) en nu zit ze om de 5 minuten op die kast om de 'verse' rekkertjes van het kartonnetje te keuteren. :ha
Als ze dan een rekkertje heeft is het leukste om een deel vast te houden met haar nagels en dan zo hard mogelijk te trekken met haar mond en dan de rekkers laten schieten.  Is leuk om te bekijken vanop een afstand, maar als ze dat vlak bij jou komt doen, dan krimp ik toch ineen hoor. :ha

Geisha heeft hetzelfde, maar dan met de papiertjes van de kauwgum. :catnoknow Als ze kon dan ging ze het pikken uit mijn handtas.  Maar dat durft ze nog niet.  Felin heeft minder gêne en gaat zonder probleem in mijn handtas snuffelen. O:)

Maar, mijn huis ligt dus altijd vol met rekkertjes en papiertjes van kauwgum.  En ze kunnen daar mee spelen.  Met momenten zou je denken dat die rekkertjes en papiertjes echt leven, zo rollen en springen dat ze daarmee doen.  En het grappige is, als Felin speelt en helemaal opgewonden geraakt gaat haar staart altijd helemaal dik staan. Misschien uit frustratie :lachen:

Geplaatste afbeelding

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 29 december 2011 - 10:44

waar ik nu zo direct op kan komen:
- Lily eet touwtjes, rekkertjes, zo van die plastic dingetjes waarmee het prijskaartje aan iets zit, ...
- Vanaf het moment dat ik mijn handtas open doe, sprint ze naar mij en moet ze perse haar kopje erin duwen en maar neuzen en graaien erin. En op mijn vorige handtas ging ze altijd liggen slapen, maar die heb ik nu weggedaan en mijn nieuwe is te hoog, daar kan ze (nog) niet op liggen.
- Lily wil altijd het papiertje van mijn suikerklontje. Als ik de kast nog maar open doe waar de suikerklontjes liggen, staat ze al ongeduldig te wachten. En als ik dan geen suikerklontje pak, kijkt ze mij zo aan, echt schattig :heart: .
- Als de badkamer opengaat, is ze daar en moet ze toch echt wel in de douche gaan zitten/liggen. Maakt niet uit of hij nog nat is of niet. En als iemand doucht komt ze gluren :p .
- 's morgens als ik lig te soezen in bed, komt ze op mijn borstkas liggen. Soms hou ik het deken omhoog, trek mijn benen op en dan kruipt ze onder mijn benen, dan ligt ze daar in haar tentje. Lekker zacht, dat pelsje tegen mijn benen :love3: .
- Soms komt ze ook midden in de nacht op mij liggen. Heel lief denk ik dan, maar heb gemerkt dat er altijd wel een reden is. Als ik 's morgens dan opsta, is ofwel haar eten op, ofwel iets van de tafel of de kast geduwd.
- Lily heeft een mandje, zo'n driehoekig tentje, normaal ligt daar een zacht kussentje in, maar dat kan ze niet verdragen. Ze sleurt het er altijd uit en gaat dan OP haar mandje liggen i.p.v. erin :louche: . Als ik kuis en haar mandje stofzuig, dan probeer ik soms terug dat kussentje daarin te steken, maar toch belandt dat altijd ergens onder het bed ofzo. Dikwijls komt ze dan 's avonds als wij gaan slapen haar kussentje onder ons bed masseren en maar knorren dan.
- De slaapkamerdeur is normaal dicht overdag, maar als ik er moet zijn, komt Lily natuurlijk mee. En dan kruipt ze altijd in/onder het deken. Of als je iets te lang de kleerkast laat openstaan, zit ze daar in.

Ik bedenk me juist hoe saai het wel niet moet geweest zijn toen Lily hier nog niet was. Dat kan ik mij echt niet meer voorstellen... :heart:

Geplaatste afbeelding