Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Heeft jouw poes ook een eigenaardigheidje?

• Log in om te reageren
294 reacties op dit onderwerp
Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#166 Geplaatst 21 oktober 2012 - 21:49

Weer leuk om te lezen, veel bij gekomen. :goofy: Blijkbaar veel nieuwe kattenliefhebbers(sters). :catscratchhead Laat jullie gaan met de eigenaardigheidjes van jullie poezeltjes hier te vertellen. ;)

Ons nieuw huisgenootje TERRY is nu 12 weken oud. :heart:
Eens kijken, :catscratchhead
Hij speelt natuurlijk veel met de andere vier.
Maar als hij ons opzoekt voor een knuffelmomentje dan wil hij in onze hals liggen en neemt hij onze neus tussen zijn 2 pootjes en likt of bijt hij er even in. Zo lief en schattig! :love4:
Hij maakt ook een vreemd geluidje, precies of hij kauwt op het binnenste van zijn wang, bij contentment.
Ligt graag in mijn één arm te slapen of mee te zien  terwijl ik met de andere hand hier moet typen. Hij komt me dan echt opzoeken , Klimt langst men been omhoog, om even rustig te relaxen. Kan soms druk zijn als ze alle 5 hier samen spelen.
Maar hij springt evengoed boven op de grote om uittedagen. :twisted:
Ik weet altijd wanneer hij naar zijn bakje moet, Hij begint dan de piepen en te zoeken, om dan naar zijn bakje te gaan. Piepen in een plasje en dabben in het grind als een gek is een kakje doen. Je hoort het van ver.
Zo op naar de volgende weken ;) , waar verrast hij ons nu weer mee?

Bewerkt door Ventteke, 21 oktober 2012 - 21:51.

KS2015

Mar-tine
Mar-tine
  • 642 berichten

#167 Geplaatst 23 oktober 2012 - 22:24

Onze zjuul is verlekkerd op teennagels.Wanneer iemand van ons zijn teennagels afknipt,en de zjuul is in de gebuurte,dan moet ge eens zien hoe hij komt afgevlogen.Hij probeerd al het mogelijke te doen om ze op te eten.t'is precies dat hij dan uitgehongerd is! :goofy:
Een kat denkt,deze mensen geven me eten,ontvlooien me,geven me een mand en aaien me.Ik moet wel een god zijn!

ekipS
ekipS
  • 886 berichten
  • 2 katten

#168 Geplaatst 25 oktober 2012 - 10:34

James wil ook graag in bad blijkbaar :d telkens ik in bad ga, dan komt hij miauwen tot ik hem oppak en laat zien dat er water inzit, tot hiertoe wilt hij er echt in, maar 'k durf het niet zo goed xD

Hij houdt ook van foto's van zichzelf... Hij durft regelmatig op mijn laptop te springen en dan verschijnen zijn foto's in een diacompilatie :x Ijdeltuit :jump:

James' rule : Always accompany guests to the bathroom. It is not necessary to do anything, just sit and stare.

Steffe
Steffe
  • 34 berichten
  • 1 katten

#169 Geplaatst 31 oktober 2012 - 09:27

Onze kleine man heeft ook iets ontdekt ..

Ik heb namelijk in mijn nek een nogal uitstekende moedervlek, en meneer aanschouwt het als zijnde een tepel.

Als ie 's morgens wakker wordt en ik pak hem op dan kruipt hij gelijk naar mijn nek om te gaan tutten.
Heel erg lief zo'n spinnend klein bolletje in je oor, maar wat als ie groter wordt 8)
The best things in life are free :hart:

Malou
Malou
  • 970 berichten
  • 4 katten

#170 Geplaatst 31 oktober 2012 - 10:39

Gucci en Fitch vinden het zalig om op de rand van het bad te springen en natte tenen af te likken. Fitch is zo al een paar keer in het bad gesukkeld en er met een snoeksprong weer uitgevlogen, maar blijft toch volharden in de boosheid...
Nog een eigenaardigheidje van Fitch: ze kwispelt als een hondje als ze ons komt begroeten, toen ze kleiner was soms zo hard dat ze ervan omver viel.

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#171 Geplaatst 31 oktober 2012 - 11:47

Bambi "kamt" mijn haren zodat ik uit bed kom :)
In het begin likte ze eraan, maar nu zit ze met haar pootjes in mijn haar te groezelen en duwt haar natte neus tegen mij.  Als ik haar durf aaien vliegt ze onder de dons en knuffelt ze me een half uur lang. Dit is trouwens het enige momentje in de dag dat ze zo rustig is :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.484 berichten
  • 3 katten

#172 Geplaatst 31 oktober 2012 - 11:55

Hier gaan de kleintjes sinds kort vaak gaan spelen in bad :o Maken ze daar de gekste sprongen en salto's in. Lijkt wel een kitty ramp zoals ze doen met skateboards.
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#173 Geplaatst 04 november 2012 - 10:00

Ik heb vanmorgen ontdekt dat als ik een zak nic-nac open op tafel leg en eventjes naar een andere ruimte ga (wat wel niet zo slim is), Lilly alle nic-nacjes uit de zak haalt en over de hele living  verspreid :s

Xoco
Xoco
  • 332 berichten
  • 5 katten

#174 Geplaatst 04 november 2012 - 15:57

Nara eet de nic nacjes op. Houdt ook heel erg van warm badwater om te drinken (met of zonder badschuim) en vindt het zalig om je een pedicure te geven met haar tong.

Alle 3 hebben ze een duidelijke voorliefde voor tonijn en kennen het blikje zeer goed, waardoor het vrij moeilijk is en men zeer waakzaam moet zijn als we pizza maken
"Who would believe such pleasure from a wee ball o' fur?" - Old irish saying

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.484 berichten
  • 3 katten

#175 Geplaatst 04 november 2012 - 16:14

Wat hebben katten toch met een bad. Vroeger fluffy eens in mn bad gesprongen en nu zijn Finn en Loki ongelooflijk gefascineerd erdoor. Finn heeft zn voetjes al nat gemaakt, stond nog niet veel water in. :) maar ze blijven het interessant vinden.
Geplaatste afbeelding

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#176 Geplaatst 20 februari 2013 - 15:58

Onze Terry is nu 7 maanden en moet nog veel leren, maar is blijkbaar een poesje met karakter. Hij maakt er nu een spelletje van om op het aanrecht te springen. Ik sta dan klaar met de plantenspuit, en dan moet je dat kopje zien, van zou of zou ik niet, moet daar toch nog eens een fotootje van proberen te trekken. Echt leuk om dat snoetje te zien veranderen.
KS2015

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#177 Geplaatst 20 februari 2013 - 17:56

Bekijk berichtMar-tine, op 23 oktober 2012 - 22:24, zei:

Onze zjuul is verlekkerd op teennagels.Wanneer iemand van ons zijn teennagels afknipt,en de zjuul is in de gebuurte,dan moet ge eens zien hoe hij komt afgevlogen.Hij probeerd al het mogelijke te doen om ze op te eten.t'is precies dat hij dan uitgehongerd is! :goofy:

bweekes, dat zijn toch geen proper manieren hé, hoe komen ze er toch op alé om zoiets te doen?

Bekijk berichtSabine2, op 24 september 2012 - 14:10, zei:

Mijn Gerritje* gaf zoentjes, maar alleen maar aan mij en mijn ma.
Dan ging ik met mijn gezicht voor haar staan, zei "zoentje aan moeke" en dan gaf ze mij likjes op mijn neus". En daarna boog ze haar hoofdje, zodat ik haar temidden haar koppeke vanboven een zoentje terug kon geven. :love3: :love3:
En als ik iets uitgestoken had wat haar blijkbaar niet aanstond, deed ze er mij achter smeken, zo van "nie zoentje nie?????? echt nie????"  Uiteindelijk kreeg ik dan toch een zoentje, maar zij had altijd het laatste woord :lachen: :lachen:

Lief hé, onze Ramses geeft ook kusjes maar hij heeft geleerd om zijn lippen tegen de mijne te duwen, een mens smelt er gewoon van hé
Geplaatste afbeelding

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#178 Geplaatst 21 februari 2013 - 08:00

Beau heeft nu geleerd dat wanneer de wekker afgaat boven of als we ons beginnen te bewegen in ons bed, dat de tijd gekomen is om ons te vergezellen ^^ Dan komt hij mauwend de trap op gerend en springt hij spinnend bij ons in bed en duwt hij z'n natte snoet in mn gezicht. Ok dat laatste is dan weer niet zo fijn, maar zeg nu eerlijk... hoe lief is dat :love: En nog beter... nadat hij z'n ochtendritueeltje gehad heeft, legt hij zich te tukken op z'n valiesje (een koffertje dat is blijven liggen op de slaapkamer en waar Beau graag op ligt... dan koopt een mens al die mandjes :gek: ) zodat we kunnen uitslapen. Best fijn tijdens het weekend! :cheer:

Beau op het valiesje
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.484 berichten
  • 3 katten

#179 Geplaatst 21 februari 2013 - 08:09

Hihi, katten en valiesjes. Mijn kat vroeger die lag ook altijd heel graag op een valies, alleen begon na een tijd die bovenkant nogal door te zakken. Mn ma heeft toen die bovenste helft los gemaakt en van de onderkant een mandje gemaakt waar ze dan altijd in sliep. :)

Hier probeert Finn altijd aarde uit bloempotten te halen en eet die dan op :gek:
Geplaatste afbeelding

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#180 Geplaatst 21 februari 2013 - 10:05

Luna staart graag naar ons als we slapen en dan horen we haar luid spinnen :louche: Als we dan echt diep in slaap vallen komt ze ons terug wakker maken en begint alles opnieuw :p