Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Heeft jouw poes ook een eigenaardigheidje?

• Log in om te reageren
294 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#196 Geplaatst 21 februari 2013 - 23:44

Bekijk berichtlathyrus, op 21 februari 2013 - 23:37, zei:

bweekes, uit de wc drinken... :misselijk:
Misschien er toch maar op letten dat de pot altijd dicht staat?
En zeker altijd doortrekken na een kleine of grote boodschap
Wat vinden ze daar nu zo leuk aan alé, aan de wc pot...
Wij letten daar altijd op dat we alles dichtdoen omdat onze yoshi al een duik in de wc genomen heeft toen halve trouwboek net een grote boodschap had gedaan :misselijk:  en ik heb ook al paar keer gelezen dat er poezels zijn verdronken in toilet dus aangezien onze poezels ook heel veel interesse tonen in de wc en zijn inhoud houden we het boeltje dicht

En de onderbroeken fetisj is ons ook bekend :lachen:
Onze Ramses leegt de schuif ook als hij daar gelegenheid toe krijgt, ik moet daar altijd heel goed op letten dat de schuif echt helemaal dicht is want ook al staat ze maar 2 mm open dan weet hij ze toch volledig open te krijgen en verspreid hij de inhoud door het hele huis.
Op zich vind ik dat niet zo erg maar ik ben dan bang dat hij met zijn hoofd door het gat gaat geraken waar je been doorzit en dat hij zich gaat ophangen

het zijn toch kleine deugnieten hé

Ik trek altijd door hoor als ik naar de wc ben geweest. Ik probeer de wc deur altijd wel goed dicht te doen, maar gebeurt me toch niet zovaak...meestal gooi ik hem achter me dicht (niet hard natuurlijk), maar dan zit hij natuurlijk niet goed dicht..en Balou weet hem altijd open te krijgen.  Ohh arme Yoshi moet geen pretje geweest zijn, die duik in de wc na een grote boodschap van je man hahaha!!

Ja toevallig heeft Balou de afgelopen week 2x de lade opgekregen, maar beide keren zaten ze dus niet goed dicht...indd als ie 2mm openstaat dan hebben ze genoeg ruimte om hem open te maken he...Vroeger samen met haar zusje maakte ze dus altijd de lades open als ik niet thuis was...de buurvrouw verzorgde de katten dan als ik een weekend weg was, en toen kwam het dus regelmatig voor dat al mijn ondergoed door de hele huiskamer lag whaha...best een schaammomentje als je buurvrouw je huis binnenkomt met overal ondergoed door het huis whahaha
Geplaatste afbeelding

Mar-tine
Mar-tine
  • 642 berichten

#197 Geplaatst 21 februari 2013 - 23:55

Bekijk berichtlathyrus, op 21 februari 2013 - 23:37, zei:

bweekes, uit de wc drinken... :misselijk:
Misschien er toch maar op letten dat de pot altijd dicht staat?
En zeker altijd doortrekken na een kleine of grote boodschap
Wat vinden ze daar nu zo leuk aan alé, aan de wc pot...
Wij letten daar altijd op dat we alles dichtdoen omdat onze yoshi al een duik in de wc genomen heeft toen halve trouwboek net een grote boodschap had gedaan :misselijk:  en ik heb ook al paar keer gelezen dat er poezels zijn verdronken in toilet dus aangezien onze poezels ook heel veel interesse tonen in de wc en zijn inhoud houden we het boeltje dicht

En de onderbroeken fetisj is ons ook bekend :lachen:
Onze Ramses leegt de schuif ook als hij daar gelegenheid toe krijgt, ik moet daar altijd heel goed op letten dat de schuif echt helemaal dicht is want ook al staat ze maar 2 mm open dan weet hij ze toch volledig open te krijgen en verspreid hij de inhoud door het hele huis.
Op zich vind ik dat niet zo erg maar ik ben dan bang dat hij met zijn hoofd door het gat gaat geraken waar je been doorzit en dat hij zich gaat ophangen

het zijn toch kleine deugnieten hé

ja t is heel bangelijk als hij zo een stoot uitsteekt
Nog eens heel erg bedankt voor het compliment :flower: , ik ben altijd blij als iemand de poezels leuk vindt :d , veel mensen vinden naaktkatten maar lelijke beesten hé...
Veel mensen vinden het inderdaad lelijke katten.Maar ik vind ze zeer speciaal!En hoe lelijker ze een naaktkat vinden,hoe liever ik ze heb! :love: :loveshower:
Een kat denkt,deze mensen geven me eten,ontvlooien me,geven me een mand en aaien me.Ik moet wel een god zijn!

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#198 Geplaatst 07 november 2013 - 21:46

Ons Guinny heeft echt een tik (eigenaardigheidje) bij. Sinds kort vind ze het heel leuk om bij elk kattenluikje heb er 2 in huis (speel niet graag portier voor 5 deugnieten) telkens voor ze er door wil , wel 10 keer tegen het luikje te duwen, zodat dat heen en weer zwiert om er dan pas door te kruipen, gek meidje! En dat maakt een lawaai telkens, niet normaal!
KS2015

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#199 Geplaatst 07 november 2013 - 21:56

Bekijk berichtVentteke, op 07 november 2013 - 21:46, zei:

Ons Guinny heeft echt een tik (eigenaardigheidje) bij. Sinds kort vind ze het heel leuk om bij elk kattenluikje heb er 2 in huis (speel niet graag portier voor 5 deugnieten) telkens voor ze er door wil , wel 10 keer tegen het luikje te duwen, zodat dat heen en weer zwiert om er dan pas door te kruipen, gek meidje! En dat maakt een lawaai telkens, niet normaal!

Héhé, ik ken dat, overdag geen last van. Maar 's nachts ... dan zou ik ze achter het behang plakken :a :a

Mijn Jefke (die sinds 3,5 maand vermist is) maakte altijd een koprol als hij wilde spelen. Dan begon hij te miauwen en dan wisten we , ja haal de belletjes maar boven, mijnheertje heeft zin om te spelen. Als hij dan het belletje kwijt was, dan kwam hij zo af: miauw, mama, waar is het? Ja, en dan kon ik op de grond gaan liggen om te zien of het onder de zetels was beland.
Z'n broertje van 7 weken woont nu al 3 weken bij ons en die gaat krak de zelfde kant op. Een reïncarnatie van Jefke? Zo denken wij er over, want hij blijft hier wonen.

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#200 Geplaatst 10 november 2013 - 13:18

Wat leuk dat zijn broertje een blijvertje is! En we duimen elke dag voor Jefke, je weet maar nooit, niet opgeven!
KS2015

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#201 Geplaatst 10 november 2013 - 22:38

Ja, ik weet het, maar dien kleine troost me toch een beetje

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#202 Geplaatst 11 november 2013 - 02:17

onzen thor heeft een nieuw eigenaardigheidje/gewoonte
Het eten van ons poezels staat in grote boxen zodat we hen apart eten kunnen geven.
Voor thor, yoshi en ramses staat er droge voeding in 1 box en voor onzen diddl staat er natvoeding in een andere box (hij vertikt wel om in de box te gaan en ik moet hem met de hand voederen maar dat doet er nu niet toe)
In ieder geval, omdat die droge brokken in een afgesloten  box staan zien we dat niet altijd direct als de pottekes eten leeg zijn.
Onzen thor heeft een manier gevonden om onze aandacht er op te vestigen dat de eetpottekes leeg zijn.
Hij gaat dan voor het kattenluikje dat in die box zit gaan zitten en dan begint hij met zijn ene pootje aan dat luik te krabben zodat het opengaat maar hij laat het dan steeds opnieuw toevallen, hij stapt er niet door maar blijft er voor zitten en  blijft maar krabben aan dat luik tot wij dan het deksel van de box opheffen en zien dat de eetbakjes leeg zijn en we ze terug bijvullen
Ik vind dat heel sllm van hem
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#203 Geplaatst 11 november 2013 - 08:42

Bekijk berichtlathyrus, op 11 november 2013 - 02:17, zei:

onzen thor heeft een nieuw eigenaardigheidje/gewoonte
Het eten van ons poezels staat in grote boxen zodat we hen apart eten kunnen geven.
Voor thor, yoshi en ramses staat er droge voeding in 1 box en voor onzen diddl staat er natvoeding in een andere box (hij vertikt wel om in de box te gaan en ik moet hem met de hand voederen maar dat doet er nu niet toe)
In ieder geval, omdat die droge brokken in een afgesloten  box staan zien we dat niet altijd direct als de pottekes eten leeg zijn.
Onzen thor heeft een manier gevonden om onze aandacht er op te vestigen dat de eetpottekes leeg zijn.
Hij gaat dan voor het kattenluikje dat in die box zit gaan zitten en dan begint hij met zijn ene pootje aan dat luik te krabben zodat het opengaat maar hij laat het dan steeds opnieuw toevallen, hij stapt er niet door maar blijft er voor zitten en  blijft maar krabben aan dat luik tot wij dan het deksel van de box opheffen en zien dat de eetbakjes leeg zijn en we ze terug bijvullen
Ik vind dat heel sllm van hem

hahaha, hier laat Sloeber dit ook heel 'subtiel' weten (onze dikkie dus ook). Hij heeft een speciaal 'de potjes zijn bijna leeg' of 'vul eens aan , ik moet te veel moeitje doen' miauwke. Hij komt echt voor je zitten, kijkt je aan en miauwt op een zeer irriterende klagelijke toon. Wij weten dan hoe laat het is, maar ik heb dan iets van.... Hij moet maar wat moeite doen (eten via voedselverrijking). Als we hem blijven negeren, gaat hij harder miauwen op je schoot. Reageren we dan niet, gaat hij andere katten letterlijk pesten tot we toegeven....

Tijger heeft ook iets nieuws gevonden. Hij begon aan de kastdeur in de slaapkamer te krabben. Ja zeg, dan moeten we reageren he. We hadden eerst niet door wat hij bedoelde. Meestal krabt een kat aan een deur als ze erdoor willen, maar aan een kastdeur???
Wij beiden wakker... Manlief ging naar het toilet en er lagen handdoeken in het bad (we gooien die daar s avonds wel eens in om dan 's morgens mee naar het washok te nemen). Tijger ging op de handdoeken zitten en deed alsof hij ging plassen.
Manlief zei dat en mijn frank viel.... We hebben al 2 dagen 'gefeest' (manlief is jarlig geweest en al 2 dagen volk gehad). Ik vroeg of hij de kattenbakken gisterenavond had leeggeschept. Nee dus. De poezen konden overdag (als het licht was) heel de dag buiten en manlief was wat moe (van de Duvels) en dacht dat het wel kon wachten tot vanmorgen.....
Dat was dus buiten Tijger gerekend.....
De poezen vonden het buiten blijkbaar te nat en zijn allemaal binnen geweest. We hebben 3 kattenbakken binnen.
Manlief heeft ze dan maar om 5u deze morgen leeggeschept. Tijger heeft zijn 'ding' gedaan en is rustig op bed komen slapen.

Daarvoor heeft hij wel eerst 3 kwartier ons wakker gemaakt..... Veel zat er uiteraard niet in, maar ja... queens he.... (we scheppen ze normaal altijd 's morgens en 's avonds leeg).

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#204 Geplaatst 11 november 2013 - 11:00

Als Lewis ligt te slapen, opgekruld in een bolletje, dan staat hij af en toe recht om zich zogezegd te verleggen. Maar dan draait hij gewoon een paar keer in een rondje en gaat dan exact hetzelfde liggen als ervoor :lachen:
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#205 Geplaatst 12 november 2013 - 19:46

Zucchero maakt de koelkast open (zit een kinderslot op) , hij steelt dingen uit huis en verzamelt deze (volle wc-rollen, stop van de afwasbak, theelepels, sokken, elastieken enz)
Hij kan ook deuren openmaken, maar dat doen aardig wat katten.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#206 Geplaatst 12 november 2013 - 19:57

Bekijk berichtEster, op 12 november 2013 - 19:46, zei:

Zucchero maakt de koelkast open (zit een kinderslot op) , hij steelt dingen uit huis en verzamelt deze (volle wc-rollen, stop van de afwasbak, theelepels, sokken, elastieken enz)
Hij kan ook deuren openmaken, maar dat doen aardig wat katten.

:lachen:  Een kat die hamstert ... heb je ook een hamster die kat ?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#207 Geplaatst 12 november 2013 - 20:19

Bekijk berichtJoske123, op 12 november 2013 - 19:57, zei:

:lachen:  Een kat die hamstert ... heb je ook een hamster die kat ?

haha

Carolientjee
Carolientjee
  • 133 berichten
  • 2 katten

#208 Geplaatst 13 november 2013 - 12:26

hmm die 2 hier kunnen er ook wat van...
Als Aiki 's avonds bij mij op de zetel ligt en die is aan het tutteren kan die niet stil liggen...
Om de minuut moet die van plaats veranderen, zo eindigt hij uiteindelijk op mijn gezicht en kan ik geen televisie meer kijken.
Noodles MOET altijd op mijn toetsenbord liggen en lopen als ik de laptop heb opstaan.
Als de laptop gewoon op tafel staat en ik zit er niet achter, boeit het hem niet eens.

Als ik 's morgens cornflakes heb gegeten, zitten die 2 langs mij te wachten tot ik mijn kommetje op de salontafel zit, zodat ze de melk kunnen opdrinken die er nog in zit, als ik dit niet doe, zijn ze echt op hun tenen getrapt. Maar het gekke is, ze willen alleen de melk als er chocopops ik hebben gezeten. Ik heb nu de cornflakes van Nesquick, en die melk moeten ze dus niet hebben... Gekke beestjes...

Cinn
Cinn
  • 531 berichten
  • 2 katten

#209 Geplaatst 16 november 2013 - 17:18

Aangezien Jinx nu pas begint te ontdekken hoe leuk speeltjes zijn, valt mij haar vast ritueel op: na 2 minuten spelen met de hengelmuis, last mevrouw een pauze in om haar achterpoten een grondig toitel te geven. Dan wil ze weer 2 minuten spelen om vervolgens aan haar voorpoten te beginnen. Nog eens 2 minuten spelen en dan is de buik aan de beurt. Nog 2 graaien naar de muis en dan gaat ze er boven liggen... speeltijd gedaan  :mrgreen:
I came, I purred, I conquered

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#210 Geplaatst 16 november 2013 - 17:37

Bekijk berichtCinn, op 16 november 2013 - 17:18, zei:

Aangezien Jinx nu pas begint te ontdekken hoe leuk speeltjes zijn, valt mij haar vast ritueel op: na 2 minuten spelen met de hengelmuis, last mevrouw een pauze in om haar achterpoten een grondig toitel te geven. Dan wil ze weer 2 minuten spelen om vervolgens aan haar voorpoten te beginnen. Nog eens 2 minuten spelen en dan is de buik aan de beurt. Nog 2 graaien naar de muis en dan gaat ze er boven liggen... speeltijd gedaan  :mrgreen:

Dus ze speelt tussen het wassen door ;) Zo tussen de douche en het bad ...