Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Heeft jouw poes ook een eigenaardigheidje?

• Log in om te reageren
294 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#226 Geplaatst 04 december 2013 - 12:11

Chocolade is inderdaad niet goed voor katten, zo ook ui en sjalot en prei enzo.
Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.618 berichten
  • 2 katten

#227 Geplaatst 04 december 2013 - 12:55

Bekijk berichtNeonYellow, op 04 december 2013 - 12:03, zei:

onze Chili is dan altijd curieus wat ik juist aan het doen ben, en blijkbaar lust hij dus champignons :d
broccoli is hij ook wel curieus naar :p

Onze Bas die luste enorm graag spruitjes en bloemkolen.  Hij sprong nooit op het aanrecht, maar als die 2 groenten kwamen, was hij niet te houden.
:goofy:

Geplaatste afbeelding    WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS   

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#228 Geplaatst 04 december 2013 - 17:19

Gek dat katjes zaken lusten die eigenlijk niet goed voor ze zijn. Ik dacht dat dat ook een instinct was zoals paarden hebben.

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.618 berichten
  • 2 katten

#229 Geplaatst 06 december 2013 - 10:29

Beauke heeft eigenlijk geen eigenaardigheidje...raar maar waar.
Als ik dan iets moet aanhalen:
Sinds Bas overleden is, eet Beauke mee van de tafel.  Dit heeft ze voordien NOOIT gedaan.
Nu kijkt ze je met een lief kopje aan, en bedelt ze om een stukje vleesje.
Als je dan vraagt: wil je een vleesje, komt er een 'prrrrrrrrrr' en spurt ze naar je toe.
Het vleesje eet ze dan ook op!  Heel raar...heeft ze nooit gedaan.  Ze is dol op spek, worst en kebab.
Van de week hebben we Ree gegeten, maar dat vond ze maar niks. :jump:

Geplaatste afbeelding    WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS   

Jasina
Jasina
  • 12 berichten

#230 Geplaatst 06 december 2013 - 11:49

Wij hebben toch ook een speciale kat ... Woepel, een koekjesmonster (als je katteblik koekjes kunt noemen).
Ik geeft een half blikje kattevoer per keer, en het aangebroken blikje staat dan in de keukenkast onder het aanrecht.
Nu heb ik al verschillende keren blijkbaar Woepel opgesloten in die kast, want als ik dan de kast opendoe, zit hij daar te wachten.
Er gebeuren natuurlijk altijd wel dingen die je ontgaan, maar 1 keer de poes opsluiten, ok. 2 keer, das dom, 3 keer, tja daar zijn geen woorden voor !! Maar ik weet het nu, ik sluit hem daar helemaal niet in op ! Langs de achterkant is de kast natuurlijk een beetje uitgesneden om de buizen van de waterleiding toe te laten, en daar wurmt hij zich doorheen. Vervolgens eet hij de rest van het kattevoer op, maar heeft zo'n dikke buik, dat hij er niet meer uit kan en dus moet wachten tot ik hem weer bevrijdt !!! haha, daar heb ik wel even over moeten nadenken voor ik het begreep!

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#231 Geplaatst 04 januari 2014 - 21:26

Bekijk berichtJasina, op 06 december 2013 - 11:49, zei:

Wij hebben toch ook een speciale kat ... Woepel, een koekjesmonster (als je katteblik koekjes kunt noemen).
Ik geeft een half blikje kattevoer per keer, en het aangebroken blikje staat dan in de keukenkast onder het aanrecht.
Nu heb ik al verschillende keren blijkbaar Woepel opgesloten in die kast, want als ik dan de kast opendoe, zit hij daar te wachten.
Er gebeuren natuurlijk altijd wel dingen die je ontgaan, maar 1 keer de poes opsluiten, ok. 2 keer, das dom, 3 keer, tja daar zijn geen woorden voor !! Maar ik weet het nu, ik sluit hem daar helemaal niet in op ! Langs de achterkant is de kast natuurlijk een beetje uitgesneden om de buizen van de waterleiding toe te laten, en daar wurmt hij zich doorheen. Vervolgens eet hij de rest van het kattevoer op, maar heeft zo'n dikke buik, dat hij er niet meer uit kan en dus moet wachten tot ik hem weer bevrijdt !!! haha, daar heb ik wel even over moeten nadenken voor ik het begreep!

Wat grappig, goed dat je er achter bent gekomen! :ha :ha :ha
KS2015

Stefanie D.
Stefanie D.
  • 133 berichten
  • 1 katten

#232 Geplaatst 09 januari 2014 - 23:46

Bekijk berichtVentteke, op 03 december 2013 - 16:49, zei:

Aan alle nieuwkomertjes! :hoi:
Vertel eens wat jullie zo lief of eigenaardig vinden aan jullie poezeltjes! :catscratchhead
Telkens wanneer ik hier door ga , staat er een big smile op mijn gezicht! :love: :love: :love: :love:

Ik kwam een tijdje geleden een filmpje tegen op youtube waarin katten met hun baasje een 'high five' deden. Vond ik zo schattig! Na even oefenen kan mijne Scotch het nu ook :)  Als ik zijn snoepjes neem komt hij aangelopen en gaat klaar zitten. Zo lief! Gisteren zat ik aan tafel lasagne te eten (de tafel is normaal verboden terrein voor Scotch). Kwam meneer eerst wat vleien, sprong op de tafel, keek verliefd naar de lasagne op mijn bord en begon spontaan te 'high fiven'. De sloeber ! De lasagne heeft hij niet gekregen hoor, maar we hebben goed gelachen en achteraf kon er toch een bodempje kattenmelk vanaf :d

Eva1975
Eva1975
  • Geband lid
  • 44 berichten

#233 Geplaatst 17 januari 2014 - 11:05

Hier een hele rare coon: Als ik naar het toilet ga gaat meneer ACHTER mij op de bril zitten! :gek:
Vorige katten kwamen al eens op schoot zitten bij het toiletbezoek. Maar de deze zit liever mee op de pot :gek:

Arni
Arni
  • 1.149 berichten
  • 2 katten

#234 Geplaatst 17 januari 2014 - 11:08

Bekijk berichtEva1975, op 17 januari 2014 - 11:05, zei:

Hier een hele rare coon: Als ik naar het toilet ga gaat meneer ACHTER mij op de bril zitten! :gek:
Vorige katten kwamen al eens op schoot zitten bij het toiletbezoek. Maar de deze zit liever mee op de pot :gek:

Ah, dat deed Archie ook in het begin. Ik,was er niet gerust in. Had geen zin om hem eruit te vissen, moest hij erin sukkelen:-)
Dus nu heb ik hem mooi geleerd om op de schoot te blijven. En Nio springt op de spoelbak.
Het is daar dan druk bevolkt in het toilet:-)

Ik weet dat ik niet perfect ben, maar ik ben er zo dichtbij, dat het bijna eng is 😜

Cinn
Cinn
  • 544 berichten
  • 2 katten

#235 Geplaatst 20 januari 2014 - 00:35

4 mandjes, 2 krabpalen, 2 speeldekens, 4 stoelen, 1 zetel met mega deken..... waar ligt madame te slapen???? In de wasmand.... :doh:
je zou ze toch gr**mpf**grmp***xyftdr****
Maar dan zie je ze zo heerlijk geeuwen ... :love: smelt :love: ... en hoor je jezelf zeggen " lig je daar goed poezemie?" en zachtjes de deur weer half dichtdoen
:gek:
Oooooo :help:  when did this happen????????????? :evil: give me back my wasmand with freshgewassen kleren!!!!!!

I came, I purred, I conquered

Butterfly
Butterfly
  • 317 berichten
  • 1 katten

#236 Geplaatst 20 januari 2014 - 10:56

Nozem, de poezel van dochterlief heeft ook iets 'geks':

Als er in de keuken gekookt wordt, strooit mijn dochter altijd een beetje kruidenzout (Herbamare van Vogel) los op het aanrecht. Speciaal voor Nozem. Op één of andere manier zit daar iets in waar zij dol op is. Nozem ruikt het of ziet het, we weten het niet, maar binnen no time springt ze op de kast en ze rolt haar kopje en wangen in het zout, en gaat dan pardoes met haar rug in het zout liggen wentelen. Daarna likt ze alles met de pootjes schoon.... Njomnjomnjom....

Het is maar heel af en toe dat we een beetje kruidenzout 'expres' op het aanrecht strooien, het lijkt me geen goed idee om een dagelijkse dosis op te likken;)

Ik denk dat er iets in die kruiden zit wat heel aantrekkelijk is voor haar, iets 'kattegrasachtigs' misschien?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#237 Geplaatst 20 januari 2014 - 10:57

Weet je wat ze dan ook eens kan proberen?
Een zakje pepermunt-thee geven om met te spelen.
Mijn kat is daar zot van en begin spontaan kopjes te geven en te kwijlen op het zakje.
Geplaatste afbeelding

fie
fie
  • 264 berichten
  • 3 katten

#238 Geplaatst 20 januari 2014 - 12:54

Als je onze dove Yuki aan haar kopje begint te kroelen, ben je wel even bezig. Want als je stopt, haalt ze uit met haar pootje (KLETS!) met een blik van "Hey! Tis hier nog ni gedaan zenne!" En het is zo schattig dat we dat wel een paar keren moeten herhalen :loveshower:

In speeltjes en hengels heeft ze absoluut geen interesse, maar lichtvlekjes en weerspiegelingen... die gaan er gegarandeerd aan. We hebben dus in onze living vanalles hangen dat beweegt en de zon weerkaatst op onze witte muren (zoals draaiende dvd-schijfjes aan een koortje). In de zomer is ze dus lang zoet :).

Als ze honger heeft (rond etenstijd 's avonds) en wij zijn wat te laat, kruipt ze op een tafel of kast waar losse voorwerpen op staan, en slaagt ze die één voor één heel doelgericht van tafel. Na elk gevallen voorwerp kijkt ze eens in onze richting om te zien of we het hebben opgemerkt. Indien niet, slaagt ze het volgende eraf. En ze lijkt als 2 druppels water op de kat in deze gif :slach:
(sorry voor de slechte woorden in de gif...)

Geplaatste afbeelding

Ze komt altijd met ons meeslapen, en als ze moet verzet worden om plaats te maken op bed, rol je haar gewoon over en blijft ze in die houding liggen waarin ze in is terecht gekomen.
's Morgens blijft ze geduldig wachten tot je wakker wordt, maar OWEE als ze een hand tevoorschijn ziet komen. Daar springt ze op, houdt die gevangen in haar pootjes, steekt haar kopje eronder, tot je haar weer begint te kroelen.

Ze aanvaardt al onze opvangertjes zonder problemen, en leert hen goede kattenmanieren. Zolang ze haar maar met rust laten met al hun kittenperikelen :).
Tis een specialleke maar we houden zo van haar :rub:

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#239 Geplaatst 20 januari 2014 - 13:04

Ik heb zopas een wel heel rare eigenschap ontdekt.  Cleopatra heeft iets beters gevonden dan valeriaan.
De geur van hondenurine vind ze nog veel leuker ?!?  Bah

Sheba heeft de eigenschap dat hij zijn voorpootjes rond mijn nek legt om mij dan te knuffelen en te kwijlen, dat kwijlen is nog zo'n eigenschap, Smeagle doet dat ook heel fel...

En alle 3 willen ze dagelijks op de arm gepakt worden.  Ik zei van de week nog tegen mijn vriend dat ik eigenlijk echt wel sjaans heb met mijn katten want dat zijn alle drie even grote knuffelpoezen.

En oh ja, voor ik het vergeet : Cleopatra drinkt met haar pootjes ...  sopt ze in de drinkbak en likt dan aan haar pootje.
Met als gevolg dat ik de drinkbak constant moet verschonen.

Gato64
Gato64
  • 244 berichten
  • 1 katten

#240 Geplaatst 20 januari 2014 - 13:58

Gisteren ook iets grappigs gehad met Pippa-
Pippa en onze kippen zijn niet de beste vrienden-Pippa duikt altijd achter een stoel als de kippen op het terras rondwandelen-ze maakt zich klein en zwiept met haar staart-is duidelijk dat ze  geen al te goede vriendinnen zijn
Nu gisteren hadden we een bakje groenafval klaargezet met wortel en courgette resten om 's ochtends aan de kippen te geven
Kon mijn ogen niet geloven toen Pippa er wortelsliert per wortelsliert aan het uitvissen was en smakelijk aan het opeten was!
Mijn eerste gedachte was dat ze het nog liever zelf opat dan het de kippen te gunnen

Bewerkt door Gato64, 20 januari 2014 - 13:59.

Geplaatste afbeelding