Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Heeft jouw poes ook een eigenaardigheidje?

• Log in om te reageren
294 reacties op dit onderwerp
Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#241 Geplaatst 20 januari 2014 - 14:31

Bekijk berichtCinn, op 20 januari 2014 - 00:35, zei:

Maar dan zie je ze zo heerlijk geeuwen ... :love: smelt :love: ... en hoor je jezelf zeggen " lig je daar goed poezemie?" en zachtjes de deur weer half dichtdoen
:gek:

En zo gaat dat overal bij al de poesjes, ze zijn ook zo schattig, dat ze je zo rond je vinger hebben gedraaid :love4: :love4: :love4:

Bekijk berichtfie, op 20 januari 2014 - 12:54, zei:

Als je onze dove Yuki aan haar kopje begint te kroelen, ben je wel even bezig. Want als je stopt, haalt ze uit met haar pootje (KLETS!) met een blik van "Hey! Tis hier nog ni gedaan zenne!" En het is zo schattig dat we dat wel een paar keren moeten herhalen :loveshower:

Fie leuk je hier ook te ontdekken met Yuki :love:
Nu Sumi en Moku nog, hé ;) :love4:
en Zina en Tora horen er ook even bij , hind! :rub:

KS2015

Butterfly
Butterfly
  • 317 berichten
  • 1 katten

#242 Geplaatst 20 januari 2014 - 16:12

Bekijk berichtBlackScorpion, op 20 januari 2014 - 10:57, zei:

Weet je wat ze dan ook eens kan proberen?
Een zakje pepermunt-thee geven om met te spelen.
Mijn kat is daar zot van en begin spontaan kopjes te geven en te kwijlen op het zakje.
Heiiii, da's een goeie tip!
Ik bel het vanavond even door aan dochterlief:)

Bekijk berichtfie, op 20 januari 2014 - 12:54, zei:

...
Als ze honger heeft (rond etenstijd 's avonds) en wij zijn wat te laat, kruipt ze op een tafel of kast waar losse voorwerpen op staan, en slaagt ze die één voor één heel doelgericht van tafel. Na elk gevallen voorwerp kijkt ze eens in onze richting om te zien of we het hebben opgemerkt. Indien niet, slaagt ze het volgende eraf. En ze lijkt als 2 druppels water op de kat in deze gif :slach:
(sorry voor de slechte woorden in de gif...)

Geplaatste afbeelding

LOL....
Dat is gewoon zalig!!! hihi....

fie
fie
  • 264 berichten
  • 3 katten

#243 Geplaatst 22 januari 2014 - 15:42

... En toen kwam ik dit tegen:
http://www.simonscat...1-22/Cat-Logic/

Grote fan van Simon's Cat trouwens.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.871 berichten
  • 1 katten

#244 Geplaatst 22 januari 2014 - 15:54

Hahaha, zoveel dingen die zo waar zijn!
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#245 Geplaatst 27 januari 2014 - 14:21

Inka komt vaak mee naar bed en ligt dan op het dekbed. Maar wanneer ik opsta, dan heeft zijn niks liever dan dat ik mijn kant van het dekbed gewoon over haar heen gooi, zodat ze in feite "gesandwiched" zit!
Diegene die het dan waagt om aan dat dekbed te komen of je hand legt op de plaats waar zij zit, die krijgt prompt een grommende Inka te horen!!

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#246 Geplaatst 27 januari 2014 - 23:35

Hier heb ik oor al drolletjes met rekkertjes in gevonden. Ik weet wel niet van wie.

Als ik water inschenk moet Lily altijd het eerste slokje van mijn glas, voor ik er van mag drinken. Lily mekkert ook als ze een vlieg ziet.

Léon woelt alle planten om en bijt elke ochtend in mijn tenen als ik niet op tijd opsta naar zijn normen. Als hij een insect ziet staat hij uren naar het plafond te miauwen, echt heel luid en ook als het beestje daar al lang niet meer zit.

Nyah haar raarste trekje is haar miauw....ze kan nog steeds geen volwaardige miauw produceren, het is eerder een raar gepiep...
Nyah komt 's ochtends ook altijd aan mijn neus en oren sabbelen....ze doet dit luid spinnend en als ik me omdraai komt ze langs de andere kant staan om langs die kant eens te sabbelen.

Trio.jpg
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#247 Geplaatst 28 januari 2014 - 16:33

Bekijk berichtstareyedkitten, op 27 januari 2014 - 23:35, zei:

Hier heb ik oor al drolletjes met rekkertjes in gevonden. Ik weet wel niet van wie.

Als ik water inschenk moet Lily altijd het eerste slokje van mijn glas, voor ik er van mag drinken. Lily mekkert ook als ze een vlieg ziet.

Léon woelt alle planten om en bijt elke ochtend in mijn tenen als ik niet op tijd opsta naar zijn normen. Als hij een insect ziet staat hij uren naar het plafond te miauwen, echt heel luid en ook als het beestje daar al lang niet meer zit.

Nyah haar raarste trekje is haar miauw....ze kan nog steeds geen volwaardige miauw produceren, het is eerder een raar gepiep...
Nyah komt 's ochtends ook altijd aan mijn neus en oren sabbelen....ze doet dit luid spinnend en als ik me omdraai komt ze langs de andere kant staan om langs die kant eens te sabbelen.
Haha, gekke katjes heb jij  ...

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#248 Geplaatst 28 januari 2014 - 16:36

Bekijk berichtJoske123, op 28 januari 2014 - 16:33, zei:

Haha, gekke katjes heb jij  ...

...totaal geflipt... maar dat hebben ze van hun (adoptie) moeder hé!
Trio.jpg
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#249 Geplaatst 28 januari 2014 - 16:38

Bekijk berichtstareyedkitten, op 28 januari 2014 - 16:36, zei:

Dat dacht ik al !!

Cinn
Cinn
  • 531 berichten
  • 2 katten

#250 Geplaatst 28 januari 2014 - 17:53

Bekijk berichtstareyedkitten, op 28 januari 2014 - 16:36, zei:

:slach:  dat heb je zelf gezegd hé

I came, I purred, I conquered

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#251 Geplaatst 28 januari 2014 - 18:00

Bekijk berichtCinn, op 28 januari 2014 - 17:53, zei:

:slach:  dat heb je zelf gezegd hé

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid zeggen ze hé!
Trio.jpg

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#252 Geplaatst 28 januari 2014 - 22:36

Grappig topic :lachen: , nu pas ontdekt

Ons Spookske (11 jaar) heeft van in zijn kleinte de gewoonte om in kartonnen dozen te kruipen (klein, groot, piepklein, maakt niet uit, als het maar een kartonnen doos is) en begint dan de kanten eraf te bijten en spuwt de afgebeten stukjes karton terug uit. Zelfs na al die jaren blijft het grappig.
Ons Spiroutje had de gewoonte om op de lavabo te springen als ik mijn tanden wou poetsen en dan wou ze van het bekertje water drinken. Het was zo'n gewoonte dat ik de laatste jaren 2 bekertjes had, één voor Spiroutje want ze dronk van het bekerke en eentje voor mij.
Spiroutje sliep bij mij en als 's morgens mijn wekker afliep kwam ze aan mijn gezicht snuffelen, die snorhaartjes kriebelden natuurlijk enorm, zo precies om te zeggen: "alé,opstaan :lachen: "
:) :)

mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#253 Geplaatst 09 februari 2014 - 16:57

mijn zwarte kitten heeft een aantal eigenaardigheden. hij gromt heel schattig als hij denk dat iets van hem is (net als een hond) en hij apporteert. Hij is echt dol op het laatste. Hij brengt zelf een speeltje naar je bijvoorbeeld een plumo of een springveertje, als je dan niet snel genoeg reageert, bijvoorbeeld omdat je lekker tv aan het kijken, dan vraagt hij je aandacht wel met zijn pootje. vervolgens is het dan de bedoeling dat je het speeltje weggooid en dat hij erachteraan spurt om het 2 tellen later weer voor je neer te leggen etc etc. en dit kan kleine tuba dus echt uren achter elkaar doen!
Het is grappig hoe katten hun eigen karakter hebben, mijn andere kitten vind het heerlijk om te sabbelen, die kruipt dan zo hoog mogelijk bij je op, waar die vervolgens een stukje stof zoekt, echt obsessief! om op te sabbelen, gezamenlijk met een geluid gespin en trappelende pootjes kan die zich dan uren laten vertroetelen. Maar deze kat zal echt niet achter een speeltje rennen, daar is die veel te lui voor, spelen gebeurd door op de rug te liggen en als het speeltje in de buurt is wordt er eens een pootje uit gehaald.

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#254 Geplaatst 09 februari 2014 - 23:15

Bekijk berichtmina1982, op 09 februari 2014 - 16:57, zei:

mijn zwarte kitten heeft een aantal eigenaardigheden. hij gromt heel schattig als hij denk dat iets van hem is (net als een hond) en hij apporteert. Hij is echt dol op het laatste. Hij brengt zelf een speeltje naar je bijvoorbeeld een plumo of een springveertje, als je dan niet snel genoeg reageert, bijvoorbeeld omdat je lekker tv aan het kijken, dan vraagt hij je aandacht wel met zijn pootje. vervolgens is het dan de bedoeling dat je het speeltje weggooid en dat hij erachteraan spurt om het 2 tellen later weer voor je neer te leggen etc etc. en dit kan kleine tuba dus echt uren achter elkaar doen!
Het is grappig hoe katten hun eigen karakter hebben, mijn andere kitten vind het heerlijk om te sabbelen, die kruipt dan zo hoog mogelijk bij je op, waar die vervolgens een stukje stof zoekt, echt obsessief! om op te sabbelen, gezamenlijk met een geluid gespin en trappelende pootjes kan die zich dan uren laten vertroetelen. Maar deze kat zal echt niet achter een speeltje rennen, daar is die veel te lui voor, spelen gebeurd door op de rug te liggen en als het speeltje in de buurt is wordt er eens een pootje uit gehaald.

hahaha, zo tof om te horen :slach: :lachen:
wou dat ik eens een vlieg was, moet super zijn om de sloebers bezig te zien :)

Bekijk berichtstareyedkitten, op 27 januari 2014 - 23:35, zei:

super he, om die leuke verhalen van de brave katjes te horen :lachen: :rub:
:) :)

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#255 Geplaatst 10 februari 2014 - 01:54

Bekijk berichtmina1982, op 09 februari 2014 - 16:57, zei:

Mijn zwartje Nyah apporteert ook....gelukkig blaft ze nog niet!
Trio.jpg