Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Heeft jouw poes ook een eigenaardigheidje?

• Log in om te reageren
294 reacties op dit onderwerp
poezeminneke
poezeminneke
  • 61 berichten

#286 Geplaatst 04 januari 2016 - 09:30

bij ons heeft ons trixie zo de eigenaardigheid, als er 1 van de grotere katten gaat eten, (trixie is bijna 5 maand ) of ze nu slaapt of ergens zit te spelen, moet ze ook naar da potje me eten lopen en dan steekt ze haar koppeke erin en willens of ni de andere moet eruit, is wel grappig om dan die andere hun snuitje te zien, ohnee zis er weer :)
en ons kenzo die heeft echt iets me de kelderdeur, we mogen zo voorzichtig zijn als we willen, we doen die deur open en zoef meneer is daar , wil dan de kelder in , en als hij ni mee kan staat hij boven te miauwen
ons zohra die spint nooit als wij die strelen ofzo, maar zet ze op een fleecedeken of een trui en ge hoort ze tot bij de buren
en ons nala die heeft zo haar eigen vaste plekje op de keukentafel, staat ook mijn laptop in de dag op, dan moet alles uit de weg en gaat ons madammeke op mijn muismat liggen, en nergens anders he, als  bv mijn muis er nog op ligt blijft ze staan ronddraaien tot  haar matje vrij is , wel grappig dikwijls je beestjes in het oog te houden he, hebt geen tv nodig :)

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#287 Geplaatst 05 januari 2016 - 20:44

Hoi!
Ik zie men kater Felix vaak vreemd doen als hij ergens lekker ligt of wil gaan liggen. Hij begint van voor te trappelen en plots komen daar dan rare heupbewegingen bij als hij rechtstaat, of als hij al ligt, dan gaan zijn achterpoten de lucht in. Heel vreemd maar grappig om te zien!
Ng iemand die dit ziet bij zijn katten?

Nog andere katten die grappige of rare gewoontes hebben? Ik ben benieuwd :lachen:

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#288 Geplaatst 11 april 2016 - 14:05

Onze nieuwe kat Clover is echt een gekke trien.  Toen we haar adopteerden leek ze een verlegen, rustige lieve poes te zijn, tot ze een beetje alles gewend was.  Nu is ze helemaal crazy :d! Ze is gek van dikke sokken, ze neemt een sok in haar mond en smijt die dan in de hoek van de slaapkamer, haar sokverzamelplaats.  Ze probeert ook telkens de deur van de kleerkast open te duwen en sleurt dan de kleren van de laagste plank eraf.  Onze arme yucca plant is er ook helemaal aan, ik kwam thuis van het werk en zag plots dat het enkel stompjes waren.  Goodbye plant!  Tijdens de dag als ze alleen thuis zit smijt ze ook alle kleine spulletjes op de koffietafel op de grond.  En minder leuk, de grote krabpaal negeert ze volkomen, ze heeft liever de zetel of de stiffen reiskoffer in de slaapkamer.  Nageltjes knippen lukt ook niet, want ze bijt :catangel !  Ook vind ze het leuk om ons een half uur voor het alarm afgaat wakker te maken met haar geluidjes en op en af het bed te springen of onze voeten aan te vallen.  In uitslapen in het weekend gelooft ze ook niet.  Echt een jagertje ook, je moet maar even je hand of been bewegen onder het deken of ze komt aangezweeft.  Met haar volle gewicht recht op je buik dikwijls, leuk als je net slaapt :d!  Dusja, niet het rustige katje dat we hadden verwacht, en helemaal anders dan onze 15-jarige slaapkop van een kater die we voorheen hadden, maar ze brengt wel leven in de brouwerij :lachen: !

Bewerkt door _Athena_, 11 april 2016 - 14:06.

azrael
azrael
  • 364 berichten
  • 1 katten

#289 Geplaatst 22 april 2016 - 07:54

Ons Bisky zit vol met eigenaardigheidjes. Dat is echt een zotte trien :trance:

Zo zal ze voor het drinken altijd steevast haar drinkbak wat verschuiven. Maakt niet uit hoe of waar je hem zet. Ze sleept die eerst met haar poot wat verderop. Soms een paar centimeter, soms bijna de helft van de kamer door. En dan gaat ze drinken :louche: Best vervelend, want ze doet dat ook 's nachts en bovendien morst ze regelmatig de helft van het water...

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#290 Geplaatst 24 april 2016 - 10:25

Bekijk berichtSimsham, op 05 januari 2016 - 20:44, zei:

Hoi!
Ik zie men kater Felix vaak vreemd doen als hij ergens lekker ligt of wil gaan liggen. Hij begint van voor te trappelen en plots komen daar dan rare heupbewegingen bij als hij rechtstaat, of als hij al ligt, dan gaan zijn achterpoten de lucht in. Heel vreemd maar grappig om te zien!
Ng iemand die dit ziet bij zijn katten?

Nog andere katten die grappige of rare gewoontes hebben? Ik ben benieuwd :lachen:

hahahaha dat doet onze bailey ook soms,hij doet dat soms als hij op deken zit :) is 'intimiteit' met het deken :)

Bewerkt door lukatje, 24 april 2016 - 10:52.

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#291 Geplaatst 24 april 2016 - 10:42

onze Bailey speelt graag met water... en sopt zijn speelgoed erin en gaat zo door de kamer... tot grote ergernis als het pas gekuist is ;) of als er ergens iets op de grond ligt, zoals pluche of een slokje haar,hij eet alles op,ik noem hem de wandelende stofzuiger Geplaatste afbeelding

ons Shara kan het niet verdragen dat er een kat op een plaats ligt waar zij wil liggen, zoals bv de zetel.... en dan gaat ze ernaast staan en laat haar vallen op die kat met haar volle gewicht (kilo) zodat die van miserie opstaat :) je zou vanzelf lopen als zo een dikke mossel op u komt liggen :trance:

onze Hamsha neemt altijd de drinkfontein vast met 1 poot terwijl hij drinkt :love4:

onze Frodo is altijd meneer 'grumpy' als hij pas gekamd is :) dan is hij kwaad en het eerste wat hij tegen komt kapt hij henen met zijn poot , een andere kat of een meubel O:) en paar minuutjes later doet die terug normaal :)

en onze Luka (die in januari overleden is) als hij zag dat ik aan mijn fles water dronk,klom hij op mijn en pakte naar de opening van fles en dan moest ik water gieten in draaistop van fles en dronk hij dat zo leeg en als hij genoeg had en ik deed fles toe dan probeerde hij de plastic rond mijn fles uit te halen :oops: of een rietjes,daar was hij ook zo verzot op!! of een pen dat stak hij in zijn mond en dan moest ik met de pen tegen zijn tanden tikken en dan bleef hij zo zitten :oops:  och wat mis ik em toch zo! :cry: :(

Bewerkt door lukatje, 24 april 2016 - 10:51.

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#292 Geplaatst 24 april 2016 - 10:51

Bekijk berichtlukatje, op 24 april 2016 - 10:25, zei:

hahahaha dat doet onze bailey ook soms,hij doet dat soms als hij op deken zit :) is 'intimiteit' met het deken :)

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#293 Geplaatst 25 april 2016 - 09:46

Bekijk berichtlukatje, op 24 april 2016 - 10:25, zei:

blij dat ik niet de enige ben met een 'rare' kat dan haha

Bewerkt door Simsham, 25 april 2016 - 09:46.

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#294 Geplaatst 01 mei 2016 - 19:17

Bekijk berichtSimsham, op 25 april 2016 - 09:46, zei:

blij dat ik niet de enige ben met een 'rare' kat dan haha
ja is ook de eerste die dat hier doet zenne!

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.545 berichten
  • 3 katten

#295 Geplaatst 01 mei 2016 - 21:51

Ik drink 's avonds voor het slapen gaan, graag een "Hasselt Café" met slagroom erop. Lexy, onze dikke rosse kater mag achter in de tuin zitten, maar als ik de stop nog maar van de slagroom af trek, staat hij al naast me en laat hij niet af tot ik hem ook een beetje slagrom gegeven heb. Sienna, ons tricolore kattin eet het ook bijzonder graag, maar "hoort" de stop toch niet van de spuitbus afgaan.
Als ik de "jonge" katten (dus niet onze dove oude Misty) 's avonds roep met "slaap", dan komen ze alle drie met hun staart omhoog naar binnen gelopen. Lexy en Sienna gaan dan zij aan zij door naar de slaapkamer, Butler loopt erachter, ook met de staart omhoog, tot aan de trap, want hij slaapt boven in de kittenkamer. Sienna en Butler kunnen niet in dezelfde kamer slapen, want Sienna beschouwt de slaapkamer als haar domein en daar mag Butler niet in slapen. Maar hij slaapt in de kittenkamer en draait rond mijn benen, terwijl ik de trap op ga, dat ik moet opletten dat ik niet val. Eens in zijn kamer, aait hij de krabpaal en springt dan op zijn bedje. Sienna wacht intussentijd tot ik terug beneden ben, op het bed, op haar Dentabits. Lexy ligt al op de kast in zijn mandje. Ze krijgen van mij elke avond 2 Dentabits (van Whiskas). En tijdens dat hele ritueel staat oude Misty aan de deur van de living te kijken op haar "poulains" wel degelijk de living uit gaan, zodat zij "rust" heeft.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding