Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Heeft jouw poes ook een eigenaardigheidje?

• Log in om te reageren
294 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.854 berichten
  • 3 katten

#61 Geplaatst 17 februari 2012 - 00:36

Leuk Maaiketjen, ook zo'n waterkat dus ;) .
Ik denk nu door jou verhaal over de snoepjes ook terug aan Twix : deze lagen vaak in een kartonnen doos op de salontafel.
's Morgens hebben we een aantal keer een verscheurde doos gevonden met nog bitter weinig snoepjes die overbleven :d .
Wel heeft hij dat ook een paar keer met medicatie gedaan die er lag, gelukkig was enkel de verpakking open en door de blitser kon hij niet aan de medicatie :onzeker: .

Sienn
Sienn
  • 142 berichten
  • 4 katten

#62 Geplaatst 04 maart 2012 - 12:26

Hier moet je geen stuk kaas laten liggen om ondertussen een boterham te nemen of het is al lang verdwenen in Chizzel haar maag! Kaasverslaafd :x

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#63 Geplaatst 04 maart 2012 - 12:50

Hier ook een kaasboerinneke :d

Gwinny ook al kan ik haar nog niet pakken. Zit elke morgen op de afvalbak naast het aanrecht te wachten op haar stukje kaas. Ze moet haar laten aaien over haar bolleke of ze krijgt haar stukje kaas niet. En dit lukt nu al aardig, mag zelfs al onder haar kinneke strelen. Er komt meer en meer vertrouwen los, maar ze is nog heel voorzichtig. :heart:

Onze Wannes
Elke morgend komt hij me wakker maken en dan laat hij zich echt vallen tegen mijn gezicht en maar kroelen dan. Gezicht tegen gezicht. En af en toe bijt hij eens in mijn arm of geeft een likje aan mijn wang, echt lief! :heart: Maar is de grootste schuimer in de keuken. En laat het niet om aluminium kapot te fretten om aan eten te geraken. En durft zijn nagels in een pak melk zetten. Den deugeniet, maar o zo lief. :loveshower:
KS2015

*Joke*
*Joke*
  • 586 berichten
  • 6 katten

#64 Geplaatst 04 maart 2012 - 13:54

Kuma en Lana zijn onze broodfetisjisten. Zodra er ook maar iets van brood ergens blijft liggen (zelfs al is het in een áfgesloten rugzak!!) dan zijn zij er als de kippen bij.
Gizmo heeft er dan weer de grootste lol in om zijn waterbak als zwembad te gebruiken. Liefst met alle vier de poten erin.
Javi vind het geweldig om als je nét in bed ligt en nog ff die film af wilt kijken op je borst te kruipen en zn kont in je gezicht te draaien. Fijn.....
Ons Lukas* was eigenlijk nog de normaalste van het stel. :love3:

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#65 Geplaatst 04 maart 2012 - 22:33

Onzen thor begint altijd als hij heel content en tevreden is scheten te laten :LOL: :LOL: :LOL: , er komt wat uit dat manneke uit hoor...
Hoe meer hij spint en kopjes geeft hoe meer protjes hij laat...

Onzen diddl voert een hele routine op als we willen beginnen eten.
Dan begint hij heel klagelijk te piepen (hij kan niet normaal miauwen blijkbaar) en staart hij heel hard naar ons tot we ons rechtzetten en hem dan gaan aaien.
Dan laat hij zich vallen en begint hij rond te rollen op zijn rug met alle 4 zijn poten in de lucht terwijl hij lustig aan t spinnen is.
Je zit dan nog niet goed terug neer of hij is er al weer, dat is iedere maaltijd zeker 20 keer dat we ons moeten rechtzetten om hem te gaan aaien.
Op andere momenten doet hij dat ook maar tijdens maaltijden is het wel extreem.

Onze Ramses apporteert zoals een hondje
En hij probeert ook zijn broertjes en zusje te redden als ze iets tegenkomen.
Als er bv iemand van de krabpaal valt dan snelt hij er naartoe en als hij  bijtijds is klemt hij zijn voorpootjes om het lijfje van degene die aan t vallen is en dan probeert hij de val tegen te houden en hen terug omhoog te trekken.
Als er iemand op de krabpaal wil klimmen en ze blijven midden op de paal steken dan snelt hij er ook naartoe en kruipt hij op de paal tot net onder diegene die is blijven steken en dan  gaat hij met zijn hoofd gaan duwen aan de poep van diegene die is blijven steken tot die helemaal omhoog geraakt.
Echt komisch om te zien.
Ramses heeft ook graag dat we poepekeklets doen met hem.
Dan zit hij te mekkeren voor aandacht en als we naar hem gaan dan laat hij zich vallen op zijn rug met alle 4 de poten in de lucht en dan wil hij dat we op zijn poepke zachtjes kletsen terwijl we tegen hem "spekkielappie" zeggen, hij wordt gewoon koekoek op dat moment van contentement
Een minder leuke eigenaardigheid is dat hij geobsedeerd is door electrische draden en hij die allemaal kapotbijt tenzij je ze beveiligd.
En hij denkt dat hij een stofzuiger is blijkbaar want hij eet alles maar dan ook alles op wat hij kan opeten, steentjes, pluisjes, draadjes, vuiltjes, haren, stukken plastic of metaal die hij ergens afkauwt enzovoorts enzoverder.

Onze yoshi wast graag ons haar en komt gegarandeerd iedere nacht bij mij onder het dekbed slapen
Als je iets opeet met tomatensaus dan zit ze gegarandeerd in je bord te lebberen.

Zowel ramses als thor zijn babbelaars en voeren hele conversaties met ons.
Zij komen ook altijd gegarandeerd mee naar de badkamer als we ons gaan wassen, ze vinden het heel leuk om dat te zitten bekijken...
En willen natuurlijk ondertussen dan ook een klapke doen ;)

Bewerkt door lathyrus, 04 maart 2012 - 22:35.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#66 Geplaatst 06 maart 2012 - 18:25

nog iets vergeten, onze Ramses geeft kusjes.
Als je hem een kusje vraagt dan duwt hij zijn lipjes tegen jouw lippen
En regelmatig komt hij mij aaien, of hij probeert dat toch te doen.
Dan komt hij voor me zitten en miauwt hij zodat ik me wat buk en dan legt hij zijn voorpootje op mijn wang en probeert te aaien, maar hij is daar niet zo heel goed in dus zijn t dan meer kleine klapjes die ik krijg op mijn kaak en tussendoor toch een goed geslaagd aaitje samen met nog een kusje :d
Geplaatste afbeelding

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#67 Geplaatst 07 maart 2012 - 17:37

:loveshower: :loveshower: :loveshower: oh wa lief, da doen er maar weinig! :hug:

Bewerkt door Ventteke, 07 maart 2012 - 17:37.

Teske
Teske
  • 208 berichten
  • 3 katten

#68 Geplaatst 08 maart 2012 - 12:43

Nala en Sarabi zijn allebei verzot op water, als ik in de badkamer de kraan openzet, komen ze gegarandeerd alletwee in de lavabo of in 't bad zitten...

Nala kruipt graag in plastiek zakken of kartonnen dozen, zij zit ook heel graag bovenop ons wasrek (hebben zo'n wastoren) of bovenop de ijskast: hoe hoger, hoe beter :) ze komt ook altijd haar plaats op de schoot opeisen als je in de zetel gaat zitten :d

Sarabi kruipt overal tussen en haar moeten we dus soms uit de wasmand plukken of tis verschieten als je was wilt nemen :d

En vant weekend krijgen we een katertje erbij (Simba) en naart schijnt is hij een etensdief :) hij zou ook alle insecten die hij ziet opeten.
(nala en sarabi spelen alleen mr met insecten en als ze dood zijn, laten ze ze liggen...)

Nouka - Cayenne - Coco
Nouka - Cayenne - Coco
  • 278 berichten
  • 4 katten

#69 Geplaatst 08 maart 2012 - 13:18

Cayenne komt altijd heel lief likjes geven maar o wee de deugeniet durft er soms een
klein neepje tussen geven! :loveshower: :slach:

Sienn
Sienn
  • 142 berichten
  • 4 katten

#70 Geplaatst 08 maart 2012 - 13:40

Geplaatste afbeelding

Leuk zo die wasmand telkens omver kieperen..!

Teske
Teske
  • 208 berichten
  • 3 katten

#71 Geplaatst 08 maart 2012 - 18:31

Sienn: super!!! denk dat de wasmand zeer comfortabel ligt :d zo lief zeg :heart:

salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#72 Geplaatst 09 maart 2012 - 09:34

Geplaatste afbeelding
Mijn Bibi gaat altijd netjes op een klein houten stoeltje zitten als ze wil eten. Ze hypnotiseerd :trance: me dan todat ik naar haar toe kom, want ze eet graag uit MIJN HAND!!! :LOL:

Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding
Aristo (kitten uit vorig nest) liep met de boterhamzakjes van mijn kinderen (voordat ze naar school gingen) aan de wandel, met hun lunch er dus gewoon in. 8)
Groetjes van Linda :catrollover
Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 09 maart 2012 - 16:18

Hier is ons pruske jaloers als ze een andere stem hoort aan de telefoon. Als we aan het bellen zijn dan komt ze al mekkerend naar ons, kopjes geven aan ons been komen hangen tot ze de volle aandacht krijgt.  wand die stem aan de telefoon dat kan niet, mama moet tegen haar praten in plaats van die vreemde aan de telefoon. Blijf dan maar eens serieus aan de telefoon als je baas je belt tijdens je ziekteverlof ;)
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 11 maart 2012 - 18:55

Minneke zei:

Hier is ons pruske jaloers als ze een andere stem hoort aan de telefoon. Als we aan het bellen zijn dan komt ze al mekkerend naar ons, kopjes geven aan ons been komen hangen tot ze de volle aandacht krijgt. wand die stem aan de telefoon dat kan niet, mama moet tegen haar praten in plaats van die vreemde aan de telefoon. Blijf dan maar eens serieus aan de telefoon als je baas je belt tijdens je ziekteverlof ;)

Dat doet Noortje ook altijd!!

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#75 Geplaatst 12 maart 2012 - 08:09

nog een kleine eigenaardigheid, onze 4 musketiers kuisen hun voeten af als ze op de kattenbak zijn geweest :LOL:
Onzen diddl is daar indertijd mee begonnen.
De kattenbakken staan naast onze zetel in de living en op de zetel ligt altijd een dekbed en deken.
Diddl veegde iedere keer na gebruik van kattenbak zijn pootjes af aan t dekbed.
Ons andere 3 zijn dan korte tijd nadien dat ook beginnen doen.
Is echt wel een grappig zicht hoe ze hun pootjes staan af te vegen :LOL:
Geplaatste afbeelding