Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Heeft jouw poes ook een eigenaardigheidje?

• Log in om te reageren
294 reacties op dit onderwerp
Burretje
Burretje
  • 195 berichten
  • 4 katten

#91 Geplaatst 17 mei 2012 - 09:07

Mya is lieffie, maar ook een kleine pitbull met spelen. Als ik met haar aan het spelen met met een stokje met raffia eraan, dan laat ze niet los. Ik kan haar bijkans optillen ermee. Je zou het niet achter haar zoeken.

Mya is ook verzot op slofsokken. Die pakt ze in haar bek en dan gaat ze er het hele huis mee door. Ze komt ze ook regelmatig bij me brengen. Geen idee waarom, apporteren is duidelijk niet de bedoeling. Ze wil er ook nog wel eens hard bij schreeuwen als ze met haar sok loopt. Alleen klinkt dat dan heel gesmoord, maar ja, wat wil je met een sok in de mond :d

Zeya slaapt graag tegen mijn buik onder de dekens. Als ik in bed lig, komt ze bij mijn hoofd staan en dan moet ik de dekens optillen, zodat ze er bij kan. Ze slaapt ook vaak vlak tegen mijn gezicht.

Zeya eet geen kattengras, maar wast het. Zo bizar gezicht!

Noortje praat terug als je tegen haar kletst en komt als een hondje naar je toe als je haar roept. Ze kan ook zitten op commando. Maar eigenlijk denkt Noortje zelf dat ze een konijn is. Ze eet graag de brokjes van het konijn. Ze eet ook graag brood trouwens. Ik heb haar eens betrapt terwijl ze er vandoor probeerde te gaan met een zak met een heel brood erin.

Noortje is een SM katje. Ze vindt het heerlijk als je klapjes geeft op haar kontje. Ze ligt dan helemaal te kronkelen en komt terug voor meer. Bezoek heeft het helemaal gemaakt als die ook met klapjes komen knuffelen.

Lara kan niet zachtjes knuffelen. Ze gooit haar hele lijf in de strijd en maakt geregeld een koprol als ik over haar schouders kriebel. Ik wacht nog op het eerste blauwe oog van haar kopjes (of liever gezegd beuken).

Lara heeft een voorliefde voor bonenplantjes. Ik had er twee en die zijn allebei gesneuveld na een paar hapjes van deze jonge dame.
Burretje's katten ideeën: https://sites.google.../site/burretje/
Burretje's blog: http://burretje.blogspot.com/

Karinvd
Karinvd
  • 215 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 17 mei 2012 - 09:31

Dit is zo'n leuk topic!

Ik ben reuze benieuwd wat mijn kitties straks zullen doen wat ik hier kan gaan melden.

Ik heb er wel een paar van de kat van een vriend. Als ze de kattenbak heeft gebruikt, wat ze op de gebruikelijke manier doet inclusief graven, stapt ze uit de bak, enndraait zich om en gaat dan als een gek in de bak aan de zijkanten "krabben". Duurt wel een paar minuten.

Ook speelt ze graag met de douchen. Je moet dan de douchekop op de grond leggen (zodat ie de douchecabine in spuit) en dan tikt ze er tegen met haar pootje, dan moet je even kort de douche aan zetten zodat ze water op haar pootje krijgt en dat likt ze af.

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#93 Geplaatst 23 mei 2012 - 15:20

Sloeberke zei:

Hij zit ook vaak achter het raam naar duiven te staren en dan begint ie te grommen alsof ie een hond is heheh :d

hier zijn ze ook dol op vogeltjes kijken, we hebben zwaluwnesten onder ons dakgoot hangen boven ons slaapkamervensters.
De zwaluwen zijn net terug geland en vliegen nogal wat heen en weer om hun nestjes te verbeteren en amai, ons rakkers zijn heel geïnteresseerd.
Maar zij maken dan zo apegeluiden, heel koddig om te zien :heart:
Geplaatste afbeelding

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#94 Geplaatst 26 mei 2012 - 22:26

Heel leuk weer om te lezen over jullie deugenietjes. Wat zijn ze toch uniek!
Geplaatste afbeelding

Bijgevoegde thumbnails

• kattenplaatje054.gif

KS2015

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#95 Geplaatst 26 mei 2012 - 23:09

Ons Abeltje heeft het graag proper, regelmatig is ze met haar twee voorpoten aan het vegen, ook al heb ik net gestofzuigt of gekuist O:)
En Bahia kan geen pakje papieren zakdoekjes zien liggen of ze is er mee weg als was 't haar prooi. :) Of plastieken zakjes, die sleept ze ook overal mee als ze er eentje kan bemachtigen.

Geplaatste afbeelding

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#96 Geplaatst 27 mei 2012 - 11:42

Hier zijn bij de roskes alles wat fijn papier is niet veilig , tissus, keukenrol, wcpapier, papieren zakdoekjes, het lijkt wel een slagveld als ze er één te pakken krijgen :LOL:
En onze wannes is uit op brik, dus melk, soep, dus in een volle doos zet hij zijn tanden en dan lek er alles zo uit . Hebben de rakkers natuurlijk overgehouden van het straatleven in de stad. Maar wat een rotzooi dat dat kan geven. Ik mag nog nie aankomen van het winkelen en het even in de veranda laten staan of onze Wannes is er op uit. :twisted:
KS2015

mabiche
mabiche
  • 180 berichten

#97 Geplaatst 12 juni 2012 - 01:01

spijtig dat dit topic stil gevallen is herken hier zoveel van . Alle 5 mijn katten eten graag papier .Niet gewoon in bijten he nee ze eten het gewoon op . Zo heeft mijn dochter verleden jaar op school een nieuw uurrooster moeten vragen . De direkteur geloofde haar niet en belde me op om te vragen of het echt wel de waarheid was . Onze simmi denkt echt dat hij een hond is , hij graaft dus echte putten in de tuin en gaat daar in liggen . ook begraaft hij zijn snoepjes als hij er even geen zin in heeft . Mabiche geeft pootjes om aandacht te vragen en miauwd er dan nog een heel klaagelijk bij . Diesel wil steeds tussen mijn benen liggen als ik tv kijk en blijft rondjes draaien tot ik mijn benen open doe zodat meneer goed kan liggen . Trees slaat steeds 2keer met haar pootje als ze boos is .En vlo laat je nooit alleen naar de wc gaan ze gaat dan in mijn broek liggen en ik moet er haar dan steeds uithalen voor ik mijn broek terug omhoog kan doen .Hoop dat ik het topic terug in gang heb gezet want vond het heel leuk om te lezen

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#98 Geplaatst 12 juni 2012 - 10:59

Hier moet ik ook altijd zien dat de deur van het toilet toe is, anders gaan m'n poezen met hun pootjes in de pot staan en drinken ze uit de wc :trance: of ze springen op de spoelbak en duwen op de doorspoelknop :LOL:
En geen glas water is veilig of ze zitten er met hun kopje in :louche: , terwijl ze steeds een potje water staan hebben en een mooie drinkfontein O:)

Geplaatste afbeelding

Lilien
Lilien
  • 279 berichten
  • 3 katten

#99 Geplaatst 13 juni 2012 - 21:32

Wat een leuk Topic hier. :)

We hebben onze twee katjes nog maar sinds een jaartje, maar nu geniet ik al van hun speciale trekjes.

Onze kater Thor komt liefst onder het dekbed slapen tegen mijn buik of deze van mijn vriend. En dan strekt hij heel voorzichtig zijn pootje uit en legt deze tegen mijn wang.
Oh en als Thor een vlieg heeft gezien waar hij niet bij kan, begin hij zeer luid te "mekkeren" (niet echt miaauwen, weet niet hoe ik het moet omschrijven) en dan kijkt hij ongeduldig naar ons. Wij tillen hem dan op, en helpen hem mikken om de vlieg te vangen. Dat kan hij als de beste! Hij eet ze dan ook met plezier op. :misselijk: :)
Thor heeft ook een vast avond ritueel. Als wij ons klaarmaken om te gaan slapen, heeft hij dit al heel goed door. En eenmaal we beide in bed liggen, gaat hij naar mijn vriend om te knuffelen en kopjes te geven, dan komt hij naar mij daarvoor, dan gaat hij terug naar mijn vriend, ... Tot hij uiteindelijk kiest waar hij wil liggen en dan gaan we met zijn vieren slapen. :love3:

Ons Tyrreke is een babbelgat! De hele dag door en eerlijk gezegd vind ik dit wel leuk. Ze was eenmaal ontsnapt naar de bouwwerf op de bovenverdieping. Ik had zoiets van waar zit ze, ik riep, geen antwoord (wat ze anders steevast doet). Toen wisten we al genoeg. :d
Als de wekker afgaat 's morgens, komt ze vrolijk aangetrippeld of als ze bij ons tussen de benen ligt rekt ze haar, een hele lieve miaaw en komt ze knuffelen.
Alsook heeft zij een speelgoed muis, waar enkel zij mee speelt. Iedere ochtend ligt hij tussen mijn vriend en ik, terwijl hij 's avonds nog in de leefruimte lag.
Als we richting de wastafel gaan, miaauwt ze ook al in vol enthousiasme van "hup, steek maar die kraan aan!!!". :)

Hmm, zo zot van mijn schatjes!! :heart: :heart: :heart: ...

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#100 Geplaatst 14 juni 2012 - 10:21

mabiche zei:

En vlo laat je nooit alleen naar de wc gaan ze gaat dan in mijn broek liggen en ik moet er haar dan steeds uithalen voor ik mijn broek terug omhoog kan doen .

Wa grappig, moet nogal een zicht zijn om een poes in je broekje te hebben liggen, :ha :ha :ha ;) :heart:

KS2015

mabiche
mabiche
  • 180 berichten

#101 Geplaatst 14 juni 2012 - 12:42

Ventteke zei:

Wa grappig, moet nogal een zicht zijn om een poes in je broekje te hebben liggen, :ha :ha :ha ;) :heart:

ja inderdaad en makkelijk is da ook niet zene . maar ja je ziet die beestjes zo graag dat je die maar laat doen he . zou zeggen ik neem er een foto van maar zou geen zicht zijn he

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#102 Geplaatst 14 juni 2012 - 12:44

Als ik de afwas aan het doen ben komt Nelle altijd bij me op het adruiprek van de gootsteen zitten (en dan nadien lekker met de natte pootjes door heel het huis O:) ) . Jammer dat ik haar geen handdoek kan geven zodat ze kan afdrogen :x

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#103 Geplaatst 14 juni 2012 - 13:08

hilleke zei:

Als ik de afwas aan het doen ben komt Nelle altijd bij me op het adruiprek van de gootsteen zitten  

Dat ben ik ze nu aan het leren! Want het is altijd zo'n geduw en overgeloop op het aanrecht. Onze Rebel vroeger wist dat hij op het hoekje van het aanrecht mocht blijven toekijken terwijl ik kookte. Maar de roskes moeten het nog leren waar de grens is :ha :ha :ha
KS2015

citroengeel
citroengeel
  • 440 berichten
  • 4 katten

#104 Geplaatst 14 juni 2012 - 22:12

De mijne is verzot op marshmallow.We hadden al een keer gemerkt als er zo een zak op tafel lag van de avond er voor,dat we s'morgens de zak open zagen.Eerst dachten we aan de hond.Tot vanmiddag toen we ik hem op heterdaad betrapte.

Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#105 Geplaatst 22 juni 2012 - 09:24

Lilly heeft nu een nieuwe gewoonte. De hele nacht slaapt ze in het mandje op de vensterbank in de slaapkamer, tegen de vroege ochtend (5 uur of zo) komt ze me eventjes wakker maken en dan gaat ze naar beneden en op het moment dat mijn wekker afgaat, slaakt ze zo'n klein miauwtje, trippelt ze terug naar boven en komt ze onder het dekbed om daar luid te ronken terwijl ik mijn wekker snooze om haar niet te storen :o O:)