Spring naar inhoud

- - - - -

auto in onze voortuin

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Droppie
Droppie
  • 574 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 december 2011 - 07:18

deze ochtend ...

ik schiet wakker om 5u49 (en ja dat weet ik exact, omdat ik het HAAT om vroeg op te staan :) ) van een slag, precies of er weetikveelwat omviel onder...
dus ik dacht: "lap, daar gaat de kerstboom"...
en ik hoorde precies 'ieeeieeeieee' dusss dacht ik: "oh jee, mijn kat ligt er nog onder!!!"
toch maar op gestaan en gaan kijken... zat Binck heel vredig op de zetel blij naar me te kijken dat ik nu al wakker was en Droppie keek me erg slaperig aan... alles stond er nog zoals we het een paar uurtjes eerder hadden achter gelaten!

ineens hoor ik stemmen buiten... (we hebben rolluiken) dus ik natuurlijk meteen naar boven naar mn vriend (die dacht achteraf gezien dat hij het geluid had gedroomd :) ) die intussen ook opgestaan was en ik zei dus dat ik dacht dat ze wilden inbreken in één van onze auto's.

hij heel stoer (jaa, mijn vriend is een echte man, hoor!) naar buiten... komt 5min later terug binnen met de melding dat er twee jonge kerels langs de auto staan die nu dus in onze voortuin staat (door het muurtje heen, het grasperkje ervoor is ongeschonden :louche: )
ik maar meteen de politie gebeld (bleek dat er al buren waren die het hadden zien gebeuren en die al gebeld hadden, gelukkig! zo lief), dus 5min later stonden er twee (jawel, tweee) combi's!
alcoholtest en yep, de bestuurder had gedronken en mocht mee naar het bureau!

nu zitten we dus te wachten tot de politie terug komt...

heel de voortuin is om zeep (gelukkig wonen we hier nog maar sinds juli en wilden we de voortuin nog wel veranderen, dus bekijk ik het maar positief... I guess :) ), muurtje is vernield (en om dat te herstellen... ik heb geen zin om de rest van mijn leven te moeten kijken op een 'nieuw' geplaatst stuk muur tussen de rest, dus moeten we best wat muurtjes nog slopen en vernieuwen!

'bocht' gemist zei ie... bocht gemist?? kerel, het is hier een kringelkrangel van straatjes  (rustig wijkje) en om dan toch ooover een grasperkje te vliegen om dan door een muurtje te knallen om dan in een voortuin te eindigen.... dan moet je al snel rijden, me dunkt!
zei de politie ook...

in ieder geval; ik ben al heel blij dat ze geen mensen hebben geraakt en dat ze niet verder in het huis zijn doorgevlogen! lang leve grote voortuinen :)

vind het nu al erg voor de ouders van die jongen (want de auto was van papalief...), fijne kerst zeg...

BAH!!

Bewerkt door Droppie, 23 december 2011 - 07:20.

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 23 december 2011 - 07:34

ik ben blij dat jullie ongedeerd zijn en dat er geen gewonden zijn gevallen...
Ik begrijp het nog altijd niet drinken en rijden... iedereen weet toch dat die combinatie niet goed is...

Droppie
Droppie
  • 574 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 23 december 2011 - 08:54

jaa, wij zijn inderdaad blij dat het maar materiële schade is, is gewoon aan de verzekering nu...
èn vooral ook erg blij dat ze niet zomaar zijn weg gelopen!

politie is net weg, blijkbaar had de jongen inderdaad gedronken, maar niet 'veel' ... tegenwoordig zit je er natuurlijk ook wel snel over, maar laten we zeggen dat hij vb. 3 pintjes op had! dus op zich... ze reden gewoon veel te snel!

brrrr...

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 23 december 2011 - 09:02

Hopelijk hebben ze nu hun lesje geleerd en vonden ze het niet alleen maar stoer dat ze dit hebben meegemaakt en nog kunnen navertellen. Leuk nieuws voor de ouders ook om dit thuis te krijgen zo vlak voor Kerst. :evil:
Geplaatste afbeelding

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#5 Geplaatst 23 december 2011 - 18:08

Moet schrikken zijn!

Geplaatste afbeelding

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#6 Geplaatst 23 december 2011 - 18:34

Amai, dat moet schrikken zijn.
Gelukkig zijn jullie ongedeerd.

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 23 december 2011 - 19:07

Gelukkig is er niemand gewond geraakt.
Zal wel erg schrikken zijn!

azrael
azrael
  • 356 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 23 december 2011 - 19:13

Droppie zei:

knip
politie is net weg, blijkbaar had de jongen inderdaad gedronken, maar niet 'veel' ... tegenwoordig zit je er natuurlijk ook wel snel over, maar laten we zeggen dat hij vb. 3 pintjes op had! dus op zich...

3 pintjes maken een wereld van verschil. Meer nog dan snelheid op zich als je het mij vraagt. Ook al voelen velen 3 pintjes wellicht niet. Logisch dat je het niet voelt, de alcohol ontneemt je dat precieze gevoel. En dat is net zo gevaarlijk.

Gelukkig idd dat het bij materiële schade blijft. Maar het had vermeden kunnen worden. En zo vlak voor kerst...

Droppie
Droppie
  • 574 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 23 december 2011 - 21:19

azrael zei:

3 pintjes maken een wereld van verschil. Meer nog dan snelheid op zich als je het mij vraagt. Ook al voelen velen 3 pintjes wellicht niet. Logisch dat je het niet voelt, de alcohol ontneemt je dat precieze gevoel. En dat is net zo gevaarlijk.

Gelukkig idd dat het bij materiële schade blijft. Maar het had vermeden kunnen worden. En zo vlak voor kerst...

mja, maar eerlijk gezegd twijfelen wij aan het hele verhaal van de jongens hoor!
want er stonden er nog twee die zeiden dat de derde te voet naar huis was gegaan (ten eerste dus; waarom laat ie zijn kameraden in de steek??) en daarna hadden ze blijkbaar tegen de politie gezegd dat iemand die jongen al was komen halen..?
en eerst zei de bestuurder 'ja, maar ik ken de buurt hier niet, ik kom hier nooit' om dan daarnet van onze buurman volgende reactie te krijgen: "oh hij? jaja, da's een goede vriend van ......., die is vaak bij zijn thuis"  :louche: :louche: :louche:

wij vermoeden dus dat nummer 3 ofwel onder invloed was van andere verboden dingen, maar we vermoeden nog sterker dat nummer 3 gereden heeft en de verantwoordelijkheid niet op zich wou nemen!

in ieder geval; we proberen het positief te bekijken: onze voortuin wordt nu de mooiste van de wijk! ;)
maar het was inderdaad erg schrikken... en tegelijk zo ongeloofwaardig dat ik ook een beetje moest lachen! een auto die ineens volledig in je voortuin staat, alsof het een parking was... hoe vreeemd.....

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 23 december 2011 - 21:37

gelukkig knalde die niet je huis binnen zeg, wat een verhaal weeral, en fotootjes laten zien van je nieuwe voortuintje hè :LOL:

Droppie
Droppie
  • 574 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 23 december 2011 - 21:40

tijgertje75 zei:

gelukkig knalde die niet je huis binnen zeg, wat een verhaal weeral, en fotootjes laten zien van je nieuwe voortuintje hè :LOL:

jaa, als dat siermuurtje er niet had gestaan, was ie recht in de keuken beland... daar wil ik gewoon niet aan denken ;)

nieuw voortuintje zal wel even duren, aangezien we afhangen van de verzekering natuurlijk... maar zodra ie er is, laat ik het jullie weten, in geuren en kleuren ;)

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#12 Geplaatst 23 december 2011 - 23:34

dat moet idd schrikken geweest zijn, maar met wat geluk kan je de hele voortuin mooi aanleggen met het geld van de verzekering ;)
Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.701 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 23 december 2011 - 23:41

Gelukkig dat het alleen maar het muurtje is :)

En ja, nu kan dat voortuintje alleen maar mooier worden e ;)

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 24 december 2011 - 00:22

Droppie zei:

deze ochtend ...

heel de voortuin is om zeep (gelukkig wonen we hier nog maar sinds juli en wilden we de voortuin nog wel veranderen, dus bekijk ik het maar positief... I guess :) ), muurtje is vernield (en om dat te herstellen... ik heb geen zin om de rest van mijn leven te moeten kijken op een 'nieuw' geplaatst stuk muur tussen de rest, dus moeten we best wat muurtjes nog slopen en vernieuwen!

BAH!!

Dat kan je best goed spelen bij de verzekering hoor  :d

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#15 Geplaatst 24 december 2011 - 00:44

Zatlappen leren het nooit. :( Gelukkig is jullie huis niet geraakt en zijn jullie ongedeerd.