Spring naar inhoud

- - - - -

Cattaract?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 10 juli 2009 - 11:46

Onze Figaro (bijna 16) ziet al een hele tijd minder goed (dat wisten we), volgens onze dierenarts heeft hij staar,(cataract) wat nog wel eens voorkomt bij oudere dieren. Meestal kunnen katten daar echter goed hun plan mee trekken omdat hun reuk en andere zintuigen goed ontwikkeld zijn. Echter bij Figaro niet. Door chronische allergie ruikt hij niet en door ouderdom is hij ook (denken we) wat doof. Sinds gisteren loopt hij wat eignaardig rond, loopt langs de muren om zijn weg te zoeken en botst zowat overal tegenaan.
Vanmorgen met de dierenarts gebeld en om 13 u hebben we een afspraak met een oogarts voor katten , maar waarschijnlijk is er niet veel aan te doen. Maar na de gebeurtnissen met Floortje enkel maanden gelden wil ik hem nog niet afgeven. Hij eet nog lekker, slaapt, ronkt, knuffelt,....
Maar overal tegenaan lopen is ook wel zielig hé.
Dus ik ben benieuwd wat deze dokter zal zeggen.
:(

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#2 Geplaatst 10 juli 2009 - 11:47

oh neen
heb hier geen ervaring mee
hopelijk is er toch iets aan te doen
veel beterschap

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 10 juli 2009 - 15:08

:geluk: , hopelijk kunnen ze toch iets doen
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 10 juli 2009 - 15:18

Wel wat cattaract, maar meer degeneratie van het netvlies. Niks aan te doen :(

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 10 juli 2009 - 15:18

:( :( , oei, dat is niet zo'n goed nieuws. :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#6 Geplaatst 10 juli 2009 - 15:40

:hug:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 10 juli 2009 - 15:56

Zou het na een tijdje niet wennen om slecht of niet te zien?
Als hij door heeft wat waar staat, dan kan hij normaal zijn plan toch trekken.

Ik hoop dat je nog heel wat jaren samen kunt genieten.

Ik ben benieuwd wat de DA gezegd heeft.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 10 juli 2009 - 16:28

Ik denk ook wel dat hij in jullie huis na een tijdje alles weet staan en minder ergens tegenaan gaat lopen hoor. Tenminste als je niet wekelijks de meubels van plaats veranderd. Hij heeft ook nog zijn voel-sensoren zoals zijn snorharen hé.
Geplaatste afbeelding

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#9 Geplaatst 10 juli 2009 - 17:25

Bij welke oogarts ben je geweest? Capiau?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 10 juli 2009 - 18:18

Wij hadden een poes die blind was door te hoge druk in de ogen (glaucoom) hebben wij zelfs de ogen moeten laten verwijderen. Op het begin liep ze ook langs de kasten en muren en liep ze ook al eens ergens tegen. Maar ze worden dat snel gewoon  daarna wandelde ze door het huis voorzichtig maar zonder ongelukken. Je moet wel zien dat je niet u meubels en dergelijke verplaatst. We hebben haar zo nog jaren bij ons gehad ze is gestorven op 12 j leeftijd.  

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 11 juli 2009 - 10:47

NiQi zei:

Bij welke oogarts ben je geweest? Capiau?

Ja

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 11 juli 2009 - 12:18

wat een triestig nieuws, maar jouw kat kan volgens mij nog wel een paar jaartjes mee hoor als hij alleen last heeft van het zicht :d
Zoals gezegd niet te veel veranderen van meubilair en altijd laten horen waar je bent zodat hij niet verschiet als je er ineens staat :d

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 14 juli 2009 - 09:11

mobius zei:

wat een triestig nieuws, maar jouw kat kan volgens mij nog wel een paar jaartjes mee hoor als hij alleen last heeft van het zicht :d
Zoals gezegd niet te veel veranderen van meubilair en altijd laten horen waar je bent zodat hij niet verschiet als je er ineens staat :d
Het probleem is dat hij ook zo goed als doof is en door een chronische rhinitis niet kan ruiken. Maar de laatste dagen gaat het wl wer, al valt ht nu wel op dat hij steds dezlfde routes nemt om naar zijn eten, kattenbak, terras, zetel,..te gaan. We letten er dus wel op dat we niets verplaatsen.
Maar soms is het toch wel zielig. Maar als hij dan weer op mij komt liggen ronken en knuffelen :love4: .....  Maar tja, hij is een echt oud bompake geworden