Spring naar inhoud

* * * * * 10 stemmen

Mandjes gemaakt !!

• Log in om te reageren
1105 reacties op dit onderwerp
snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#121 Geplaatst 27 december 2011 - 10:57

De bruine lintjes zijn inderdaad langer geknipt. Ik heb dan eerst altijd een geel aan een bruin geknoopt, en dan 2 bruine lintjes in strik, 3 samengepakt en een knoop ingedraaid, terug 2 samen gestrikt, 3 samengepakt en een knoop ingedraaid enz...

'k Heb eerst een gele cirkel geknipt en die op de bruine fleece gelegd. En dan gewoon op het zicht een bruine cirkel geknipt met de gele als leidraad, een 10cm groter dan de gele. Dan de lintjes geknipt, dus eerst een stuk door alleen bruin, en dan nog een stukje door bruin en geel. Kan je nog volgen? :lachen: :lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#122 Geplaatst 27 december 2011 - 10:58

Heeeeeeel mooi! Hoe lang heb je je repen dan genomen? Heb je dan eerst een knoop gelegd en daarna met 1 kleur de strik?
Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#123 Geplaatst 27 december 2011 - 11:00

De bruine lintjes zijn ongeveer 18cm, de gele 8cm. En dus inderdaad eerst heel de boel knopen, een geel lintje aan een bruin lintje. En dan daarna de bruine strikken...
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#124 Geplaatst 27 december 2011 - 11:05

snoopy zei:

De bruine lintjes zijn ongeveer 18cm, de gele 8cm. En dus inderdaad eerst heel de boel knopen, een geel lintje aan een bruin lintje. En dan daarna de bruine strikken...

Ha, ja :p
Maar dat van die 2 en 3 samen dat snap ik nie O:)
Warom heb je de bruine groter genomen? Om geen rimpeltjes te hebben?
Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#125 Geplaatst 27 december 2011 - 11:11

De bruine heb ik groter geknipt om extra lange sliertjes te kunnen knippen, die dus lang genoeg zijn om te kunnen strikken. Om een strik te maken, heb je 2 lintjes nodig, net zoals met veters hé. Telkens als ik een strik geknoopt heb, heb ik daarnaast 3 bruine lintjes samengepakt en daar rond mijn vingers een knoop ingedraaid. 't Is moeilijk om uit te leggen, maar ik zal nog een detailfoto maken als je dat wil. Dan weer een strik met 2 lintjes, dan weer 3 in een knoop, dan weer 2 in een strik enz... Als je altijd alleen zou strikken, dan is er eigenlijk niet genoeg plaats tussen de strikken. Een strik is breder dan gewoon 2 lintjes naast mekaar. Eens je zelf begint, zal het wel duidelijker zijn.

Amai wat een uitleg...zouden we niet beter een workshop mandjes-knopen organiseren? :lachen: :lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#126 Geplaatst 27 december 2011 - 11:21

niet echt....... als ik het goed begrijp, heb je eerst alle bruine lintjes aan de gele geknoopt, en dan van 2 bruine lintjes een strikje gemaakt..... maar dan kan ik het niet meer volgen want ik dacht dat dat hiermee klaar was..... '3 samengepakt en een knoop ingedraaid, terug 2 samen gestrikt, 3 samengepakt en een knoop ingedraaid enz...' ??? of is dit enkel voor de gele lintjes ?

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#127 Geplaatst 27 december 2011 - 11:23

Jaja, nu snap ik het! Maar ik zie geen gewone bruine knoopjes op foto? Die vallen niet op zeker?
Ben nog aan het twijfelen over hoe ik het zal doen O:)
Heb al zitten denken om er veertjes tussen te steken :p aangezien ze hier gek zijn van veertjes, maarja dat zou zooooo kitch zijn :ha  

Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#128 Geplaatst 27 december 2011 - 11:24

aaah..... het begint te dagen (denk ik) hahaha !

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#129 Geplaatst 27 december 2011 - 11:25

Maar da's nou juist het leuke van zelf maken, wil je strikjes, maak je strikjes, wil je veertjes, doe je veertjes, wil je 10 kleuren dan doe je dat :d
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#130 Geplaatst 27 december 2011 - 11:25

wendyv123 zei:

niet echt....... als ik het goed begrijp, heb je eerst alle bruine lintjes aan de gele geknoopt, en dan van 2 bruine lintjes een strikje gemaakt..... maar dan kan ik het niet meer volgen want ik dacht dat dat hiermee klaar was..... '3 samengepakt en een knoop ingedraaid, terug 2 samen gestrikt, 3 samengepakt en een knoop ingedraaid enz...' ??? of is dit enkel voor de gele lintjes ?

Die drie worden gewoon rond de vinger in een knoop gelegd en zitten tussen de strikjes, omdat de strikjes anders te dicht bij elkaar zouden zitten en niet zouden uitkomen.
Die knopen van 3 dienen dus als 'ruimtemakers' tussen de strikjes, snappie?
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#131 Geplaatst 27 december 2011 - 11:29

ik denk het wel .... gewoon eens aan beginnen denk ik :) fleece en vulling staat op het winkellijstje !

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#132 Geplaatst 27 december 2011 - 11:33

@ katje75 Ja, ik weet wel maar ik ben niet voor kitch :LOL:
Hm, ik ga nog eens nadenken, misschien vind ik wel iets anders :x

Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#133 Geplaatst 27 december 2011 - 11:33

@ Marie: helemaal correct :thumb: :thumb: :thumb:

't Is inderdaad zoals Katje zegt: je doet ermee wat je wil en wat je leuk vindt. Ik ben echt benieuwd hoeveel varianten we hier nog te zien gaan krijgen. Komaan KS...GO GO GO!  :lachen:
Geplaatste afbeelding

nalake
nalake
  • 1.035 berichten
  • 7 katten

#134 Geplaatst 27 december 2011 - 12:38

:lachen: wat een uitleg :goofy: zijn allemaal zo een super leuke mandjes

ik kan niet wachten tot volgende dat die stoffewinkel terug opengaat ik ga ook eens de winkels af hier miss. vind ik wel iets
zonde wij hebben hier geen leen de bakker :onzeker:
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#135 Geplaatst 27 december 2011 - 13:33

Het is wel leenbakker, niet leen de bakker :lachen: heb je wel goed ingetikt in google?
Haha moest wel lachen toen ik je post las, (is niet verkeerd bedoeld hé ;) )

Geplaatste afbeelding