Spring naar inhoud

* * * * * 10 stemmen

Mandjes gemaakt !!

• Log in om te reageren
1105 reacties op dit onderwerp
t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#361 Geplaatst 07 januari 2012 - 22:33

t07037 zei:

nog geen tijd gehad :s , maar ga het weekend een s naar de lapjes markt, misschien kan ik dan ook van die mooie stofjes kopen zoals Nalake!
Heb zin om te beginnen! :LOL:

Tja, en dan slaap je natuurlijk door de wekker heen! Dus snel in de winkel twee matchende stofjes gehaald en morgen.......FOTO???

Bewerkt door t07037, 07 januari 2012 - 22:41.

Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

Guest_Nitteke_*
Guest_Nitteke_*

#362 Geplaatst 07 januari 2012 - 22:36

In m'n zuidkempisch dialect (ben niet oorspronkelijk van Oost-Vlaanderen): zaak of willek ? (zou ik ?? of wil ik het proberen??)

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#363 Geplaatst 07 januari 2012 - 22:40

utrechs: je mot t doen! ;)
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

nalake
nalake
  • 1.035 berichten
  • 7 katten

#364 Geplaatst 08 januari 2012 - 11:18

MarieDufoor zei:

ja heb ik ook al aan zitten denken maar heb geen zo'n groot papier
:catscratchhead

ik heb een vraag, hoe dikker je de lintjes knipt, hoe meer het fronst? en hoe kleiner de mand?
hoe dunner hoe minder frons en hoe groter?

ja zo is dat ;) en het hangt dan ook een beetje af van je knoopwerk ,maar eens je bezig bent ga je dat wel ontdekken

Bewerkt door nalake, 08 januari 2012 - 11:20.

Geplaatste afbeelding

nalake
nalake
  • 1.035 berichten
  • 7 katten

#365 Geplaatst 08 januari 2012 - 11:27

zo ziet mijn binnenkant eruit
mijn lintjes zijn 2.5 a 3 cm breed
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#366 Geplaatst 08 januari 2012 - 12:05

Mijn vriendinnetje krijgt een überhollands pupje dus moesten er ook 2 überhollandse mandjes komen, één voor bij haar en één voor bij haar vriend.

Ik heb er één op z'n kop gelegd zodat het tafereeltje duidelijker te zien is en ik had nog wat fleece over dus heb ook nog 2 speeltjes gemaakt :)

Geplaatste afbeelding
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#367 Geplaatst 08 januari 2012 - 12:13

katje75 zei:

Mijn vriendinnetje krijgt een überhollands pupje dus moesten er ook 2 überhollandse mandjes komen, één voor bij haar en één voor bij haar vriend.

Ik heb er één op z'n kop gelegd zodat het tafereeltje duidelijker te zien is en ik had nog wat fleece over dus heb ook nog 2 speeltjes gemaakt :)

Geplaatste afbeelding

amaai zeg!!! wat goed gedaan! die zal content zijn :thumb:
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#368 Geplaatst 08 januari 2012 - 12:16

hm, ik heb nog een vraag, hoe komt het dat bij sommige mandjes de strikjes opzij zitten en bij andere vanboven???
sorry door al mijn vragen :oops: ben toch echt wel nog een groentje :x
maarja ik denk altijd wel 1000 keer na voor ik begin :mrgreen:

Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#369 Geplaatst 08 januari 2012 - 12:17

Mooi! Een Delfts-blauwe variant... :thumb:
Geplaatste afbeelding

nalake
nalake
  • 1.035 berichten
  • 7 katten

#370 Geplaatst 08 januari 2012 - 12:34

MarieDufoor zei:

hm, ik heb nog een vraag, hoe komt het dat bij sommige mandjes de strikjes opzij zitten en bij andere vanboven???
sorry door al mijn vragen :oops: ben toch echt wel nog een groentje :x
maarja ik denk altijd wel 1000 keer na voor ik begin :mrgreen:

:lachen: awel dat heeft te maken met jou knoopjes , hoe harder je trekt hoe meer frons en hoe hoger het mandje dus hoe hoger de lintjes komen
MAAR denk er wel aan dat je echt moet zien dat je knoopjes aan elkaar aansluiten anders komt de vulling erdoorheen piepen :d

maak van een restje stof maar eerst een test en zien hoe het gaat als je er een paar knoopt :slach: en troost je ik ben ook een pietje pressies dus weet wel hoe jij je voelt :slach:

Bewerkt door nalake, 08 januari 2012 - 12:35.

Geplaatste afbeelding

nalake
nalake
  • 1.035 berichten
  • 7 katten

#371 Geplaatst 08 januari 2012 - 12:37

Ooo katje die zijn ook heel mooi met dat motiefje :heart:
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#372 Geplaatst 08 januari 2012 - 13:14

katje75 zei:

Hoe maak je die speeltjes?? Ik heb ook véél stof over, dus alle ideetjes om die te verwerken zijn welkom!!
Ik ben momenteel mijn 2de mandje aan het knopen: deze keer veel kortere lintjes en ook veel dichter bij elkaar!

Bewerkt door Lut, 08 januari 2012 - 13:14.

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#373 Geplaatst 08 januari 2012 - 13:21

Lut zei:

Hoe maak je die speeltjes?? Ik heb ook véél stof over, dus alle ideetjes om die te verwerken zijn welkom!!
Ik ben momenteel mijn 2de mandje aan het knopen: deze keer veel kortere lintjes en ook veel dichter bij elkaar!

Ik knip 3 repen stof van ongeveer 7 cm breed, bovenaan vastknopen en dan vlechten, aan het eind een knoop en in het midden eentje en klaar is kees, het is eigenlijk een hondenspeeltje (kauwtouw) maar ik heb in de eerste knoop catnip gedaan en nu is het ook een kattenspeeltje :)

Geplaatste afbeelding
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#374 Geplaatst 08 januari 2012 - 13:28

katje75 zei:

Ik knip 3 repen stof van ongeveer 7 cm breed, bovenaan vastknopen en dan vlechten, aan het eind een knoop en in het midden eentje en klaar is kees, het is eigenlijk een hondenspeeltje (kauwtouw) maar ik heb in de eerste knoop catnip gedaan en nu is het ook een kattenspeeltje :)

Geplaatste afbeelding

hey bedankt voor de snelle reaktie!!
Morgen ga ik dat zéker ook maken!!! Niet vandaag omdat we sebiet naar de musical Fiddler on the roof gaan kijken :dancer:

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#375 Geplaatst 08 januari 2012 - 15:14

katje75 zei:

Geplaatste afbeelding

Ooh, wat een leuke print! Waar heb je die fleece dekentjes vandaan als ik vragen mag?

Ik zat eerst aan een bruin/gebroken wit te denken, omdat dat wat beter past bij de woonkamer. Maar eigenlijk ben ik meer op zoek naar iets voor in de slaapkamer. Wie weet kan ik mijn slaapkoppies er van overtuigen om in zo'n mandje te gaan liggen in plaats van op mijn bed. :louche:

En dat oerhollandse vind ik juist wel leuk, nu ik in Zwitserland woon. :)