Spring naar inhoud

- - - - -

vraag over onrustige moederpoes...

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 25 december 2011 - 18:32

Hallo allemaal,
Vrolijk kerstfeest trouwens!!! Maar niet voor Bibi, mijn moederpoes. Ze loopt sinds vandaag steeds onrustig bij de bench in en uit. Loop steeds te mauwen, ook als de kittens rustig liggen te slapen. Het lijkt wel alsof ze geen rust kan vinden, en ze kijkt mij dan vragend aan alsof ze wil dat ik begrijp wat ze bedoelt... Als ik haar even opsluit in de bench, springt ze ook weer weg bij de kittens en wil de bench uit, ze loopt rond te snuffelen en mauwt bijna continu. Iemand enig idee? Kittens zijn morgen 3 weken oud, komen goed aan en alles is verder goed, alleen moeder is érg onrustig... :catnoknow
Groetjes van Linda :catrollover
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 25 december 2011 - 18:57

Is vrij normaal rond deze leeftijd. Het wordt tijd voor een nieuw onderkomen. KIttens beginnen wat meer te kunnen.
Laat haar maar gewoon even doen. Waar gaat ze heen?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 25 december 2011 - 19:25

jubikelcats zei:

Is vrij normaal rond deze leeftijd. Het wordt tijd voor een nieuw onderkomen. KIttens beginnen wat meer te kunnen.
Laat haar maar gewoon even doen. Waar gaat ze heen?

Ze loopt gewoon een beetje rond, snuffelt op de bank (daar ligt een dekentje waar de kittens wel es even op zitten). Misschien dat ik de doos uit de bench haal, er een mandje inzet en een deken op het benchkussen en de bench op een lichtere plek. Er staat al een klein kattenbakje in. Volgens mij zijn deze kittens erg snel, ze kauwen nu al op mijn vingers als ik in de buurt kom. Misschien zet ik ook wel een bakje RC babycat neer. Wat denk je? Suggesties? :catrollover
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 25 december 2011 - 19:31

of anders gewoon wat vlees neerzetten.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 25 december 2011 - 19:43

jubikelcats zei:

of anders gewoon wat vlees neerzetten.

Verder waren mijn ideeën wel goed toch? En qua vlees, een beetje tartaar?
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 25 december 2011 - 20:04

Niet krols??? Want ook dat kan?
Geplaatste afbeelding

salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 25 december 2011 - 20:52

britjes zei:

Niet krols??? Want ook dat kan?

ze loopt echt jammerend rond de bench...maar als ze krols zou zijn, is daar überhaupt niets aan te doen toch? gewoon afwachten...?
Geplaatste afbeelding

salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 25 december 2011 - 23:08

Ik heb de bench verplaatst, hij staat nu op een plek in de huiskamer, waar ze de huiskamer wat meer inkijken, wat meer uitzicht dus. Doos eruit, mandje erin met dekentje. Er staat al een kattenbakje klaar, en morgen gaat er wat RC babycat en schoteltje melk/water in. Moeder en kittens lijke nu al blij. Ben benieuwd!!! :)
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 26 december 2011 - 07:43

In de natuur, rond die tijd, verhuizen de moeders hun kittens naar een andere plaats die volgens hun beter geschikt is.Mss doen binnenkatten dat ook.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig