Spring naar inhoud

- - - - -

Opleiding verzorgende familiehulp

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Aertske
Aertske
  • 341 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 25 december 2011 - 20:43

Denk dat je best naar de VDAB ervoor kunt gaan, zij zullen wel weten of je het al dan niet mag doen mét je hondensalon en of die cursus ook in avondonderwijs bestaat. Veel succes in elk geval en hoop voor jou dat het je gaat lukken!! Moest je nog vragen hebben of tijdens je opleiding hulp nodig hebben, je weet me te vinden he ;)

kika
kika
  • 3.830 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 25 december 2011 - 20:47

Bedankt. Het zal beginnen met info te vragen. Dan zal ik verder zie wat er haalbaar is...hou jullie dan op de hoogte :d
Geplaatste afbeelding

Aertske
Aertske
  • 341 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 25 december 2011 - 20:49

Super en succes he!!! :geluk:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 25 december 2011 - 23:33

Mijn mama heeft dat een aantal jaar geleden ook gevolgd, die opleiding voor Familiehulp. Ik kan haar ook altijd een paar vragen doorgeven als je wil.

Zij was heel erg te spreken over die opleiding, heeft die graag gedaan en haar stage ook.
Geplaatste afbeelding

kika
kika
  • 3.830 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 26 december 2011 - 09:33

@Gwynyth: Zou je eens willen vragen welke dagen ze les had en de uren van de dagen?
Ook wanneer de stages juist waren of als je dit zelf mocht kiezen?
alvast bedankt
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 26 december 2011 - 12:12

Ik heb eventjes met ons mama gebeld:

- ze zegt dat je best nu al probeert om naar huishoudhulp van Familiehulp over te stappen, iets met VAP dagen (extra vrije dagen) vanaf je 35ste?  Da's niet algemeen bekend, maar mensen die bij  PIT werken, die krijgen dan voorrang wanneer er vrije plaatsen zijn op mensen die pas beginnen.

- zij heeft die opleiding in Mechelen gevolgd, en er waren toen 2 opties: één jaar cursus, of 2 jaar cursus. Zij heeft voor 2 jaar cursus gekozen. Dan moest ze één volle dag in de week les volgen. Daar kwamen een paar extra "huiswerk" taken bij kijken ook (maar wij waren gelukkig al groot en konden helpen in het huishouden, jij hebt (nog) geen kinderen, dus dat scheelt inderdaad :) ).

De stage kon ze vrij kiezen: kiezen waar ze die wou volgen (bv in een bejaardetehuis, en dan in welk bejaardetehuis, was allemaal vrij te kiezen), wanneer (in overleg met de stageplaats; bv voorleggen op welke dagen je kan gaan, en dan met hun overeenkomen dat je dan op die momenten je stage komt lopen) en hoe (je moet x uren doen, kan je dat maar in halve dagen doen, dan duurt je stage gewoon langer dan wanneer je het in volle dagen kan doen).

Wij wonen in Mechelen, dus ons mama heeft dat hier in de TSM gevolgd, ik zie dat jij op anderhalf uur rijden van Mechelen woont, dus ik neem aan dat je die lessen dichter bij huis kan volgen. Maar daarvoor moet je contact opnemen met bv de VDAB of Familiehulp zelf, zei ze.

Hopelijk ben je hier al iets mee :)
Geplaatste afbeelding

kika
kika
  • 3.830 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 26 december 2011 - 14:59

Ik werk nu reeds 5,5 jaar bij pit. Die vap dagen zijn afgeschaft enkele jaren geleden. En ben ook nog geen 35. Kon zij blijven werken terwijl ze die opleiding volgde? Ik denk dat het hier bij ons in roeselare enkel maar de 1 jarige opleiding is die ze geven. Die 2 jaar zou wel interesant zijn.
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 26 december 2011 - 15:11

kika zei:

Ik werk nu reeds 5,5 jaar bij pit. Die vap dagen zijn afgeschaft enkele jaren geleden. En ben ook nog geen 35. Kon zij blijven werken terwijl ze die opleiding volgde? Ik denk dat het hier bij ons in roeselare enkel maar de 1 jarige opleiding is die ze geven. Die 2 jaar zou wel interesant zijn.

Ja, maar zij werkte halftime. Dus wanneer ze één dag les had, kon ze die halve dag voor familiehulp bv op woensdag zetten, en dan werkte ze woensdag een hele dag, ipv een halve. Haar stage deed ze dan tijdens de andere namiddagen waarop ze anders vrij was.

Voor PIT bestaan die VAP dagen inderdaad niet meer, maar voor huishoudhulp blijkbaar nog wel, vandaar dat ze zei dat je dat best zo snel mogelijk deed, dat je dan meer zekerheid had. Maar je bent natuurlijk vrij om te doen wat je wil he.
Geplaatste afbeelding

kika
kika
  • 3.830 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 26 december 2011 - 15:22

Ik zal in de loop ven de week eens bellen naar familiehulp en zien wat ze daar zeggen over de lesuren en zo.Ik denk niet dat ze die 2 jaar doen in Roeselare. Als het in 1 jaar is zal ik zowiezo eerst ontslag moeten nemen.
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 26 december 2011 - 15:33

Ik hoop voor jou dat je geen ontslag moet nemen :( Kan je niet deeltijds gaan werken dan? Als het dan 2 lesdagen zijn, dat je dan 2,5 dagen werkt, 2 dagen les volgt en dan je stage die andere halve dag kan volgen?
Geplaatste afbeelding

kika
kika
  • 3.830 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 26 december 2011 - 15:38

Ik werk reeds deeltijds (20u)bij pit. Maar heb ook nog hondensalon(zelfstandig) die ik iedere namiddag en avond en zaterdag heel de dag doe. Als ik het hondensalon nog s'avonds en zaterdag kan doen en  woensdagnamiddag zou dit eventueel nog gaan. Daarom dat ik graag de lesuren weet. Als het vb tot 16u is zou ik erna nog honden kunnen doen. Ik zou het enkel doen als ik dit nog kan doordoen intussentijd. Anders blijf ik gewoon waar ik ben.
Geplaatste afbeelding