Spring naar inhoud

- - - - -

Putzi blijft overal aan hangen met nagels

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 25 december 2011 - 22:52

Hey een vraagje aan iedereen.
De vorige eigenaars knipten de nagels van Putzi, nu meen ik te lezen dat dat eigenlijk niet goed is voor poezen, dus ik knip niet.
Het is nu zo dat ze overal aan blijft hangen, aan mijn stoelen, aan mij... en op een manier waaruit ik kan afleiden dat ze pijn heeft en dat ze niet zelf los geraakt.
Moet ik toch knippen?  Heeft ze het afgeleerd om zelf voor haar nagels te zorgen?

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 25 december 2011 - 22:59

Mutske blijft ook vaak hangen met haar nagels!

Het ziet er soms oncomfortabel uit, maar als puntje bij paaltje komt, raakt ze toch los... Er zijn nog geen ongelukken gebeurd.

Dus ik laat het maar zo :)

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 25 december 2011 - 23:06

Ja maar ons Putzi geraakt niet los zonder hulp, ze hangt te schreeuwen.  Of is dat dan ook een manier van aandacht vragen?

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 25 december 2011 - 23:09

oei, dat klinkt wel beangstigend!

misschien eens bevragen bij de vorige eigenaars?
of bij de DA?

als het echt een probleem is, is knippen mss toch maar beter?

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 25 december 2011 - 23:27

tja er zal misschien niets anders op zitten.
Ik heb hier wel geen krabpaal staan... Zou dat soelaas kunnen brengen? Ik moet wel zeggen dat ze me niet gewend lijkt van te spelen.  Ze had ook geen speeltjes of zo mee, toen ze naar hier kwam.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#6 Geplaatst 25 december 2011 - 23:51

Nageltjes regelmatig bijknippen is veel beter, doe ik hier ook. Je moet gewoon goed kijken dat je voor het rode lijntje in de nagel blijft anders zit je in het bloedvat.
Je kan best zorgen voor goede krabpaal en ander krabmateriaal zodat ze hun nageltjes afslijten. Nagels aan de achterpoten knip ik nooit die slijten van alleen af.

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 25 december 2011 - 23:55

Aah ok, dan doe ik dat...
Ik koop ook een krabpaal dan... Ik had een soort van krabmat, maar daar loopt ze met een grote boog rond.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#8 Geplaatst 25 december 2011 - 23:58

Je kan mss helpen met leren krabben, je neemt de voorpootjes vast en wrijft ermee over de mat of krabpaal zodat ze leren hoe het te doen.
Als je een krabpaal zou kopen kijk dan ook dat de paal om aan te krabben lang genoeg is zodat de kat als ze eraan krabt zich kan uitstrekken.
Je kan ook wat catnip op de mat doen daar zijn ze zot van mss krabt ze dan wel wat meer aan de mat. ;)

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 26 december 2011 - 00:05

Ah bedankt voor de tip.  Het zal waarschijnlijk pijn doen, haar helpen, maar alles voor het goeie doel he. :d
En catnip: is dat een soort spray?

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#10 Geplaatst 26 december 2011 - 00:38

Nagels knippen doet niet pijn als je niet te ver knipt.
Cat nip is kattenkruid dat kan je in dierenwinkels onder spray vorm of gedroogd vinden en katten zijn er gek van.

engeltje
engeltje
  • 567 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 26 december 2011 - 01:00

Zijn nagels knippen wel zo gezond,ik doe dat liever niet.Ik vind ook Tom bijt en krabt mij en krabt overal aan behalve aan zijn krabpaal komt een kameraad van mij binnen eventjes zeggen,mogen de nageltjes dan niet iets of wat gekipt worden.Ik heb een kat en ik weet waar toe ze in staat is.Maar een kat blijft een kat en heeft zijn/haar natuurlijke verdediging .Ik roep nog liever zo van pas op hee Tom !!dan haar nagels te knippen.Dus wat denken jullie hierover????

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 26 december 2011 - 01:08

Hey engeltje, het is niet omdat ze me krabt he...
Neen mijn madam blijft echt hangen met haar nageltjes, dat is een groot verschil hoor.  
Ik heb een kat genomen en weet dat katten kunnen krabben, maar het is niet de bedoeling dat ze aan mijn stoel hangt te bengelen, en niet meer loskan.  Ze miauwt dan echt angstig hoor. Het lijkt me echt pijnlijk voor haar.

meitepeit
meitepeit

Grootste wildebras 2016

• 1.690 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 26 december 2011 - 01:20

he, hoe komen jullie daarbij? als de nageltjes te lang worden, moeten ze geknipt worden.
we doen het niet zelf, als ze te kort geknipt worden.
als.. we toevallig eens naar de dierenarts gaan, laten we gelijk haar nageltjes knippen, aan de krabmat en krabpaal heeft ze niet zoveel aan,
en de vraag over cat nip :help: ik heb ze besteld bij zooplus, stinken!!!! niet normaal meer, het stonk!!! weg er mee