Spring naar inhoud

- - - - -

Voedselverrijking

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#1 Geplaatst 11 juli 2009 - 08:36

De katten eten hier geen brokken meer uit kommetjes, maar ik wil hier enkel voedselverrijking doen.
Hiervoor heb ik al de pipolino.
Gisteren heb ik ook overal brokjes verstopt en de katten vinden het geweldig.
Gebbie werd gisterenavond helemaal gek toen ik brokken door de living gooide. Ze kon niet snel genoeg zijn om de brokken te vangen :)

Wie heeft er tips voor voedselverrijking??

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 11 juli 2009 - 08:38

Dat activitybord? Een toren maken van keukenrolletje? Heel veel kartonnen doosjes?
Gewoon verstoppen terwijl ze er niet bij zijn?
Die pipolino, hebben ze er elk een? En hoeveel eten doe je daar in? Ligt je huis dan niet vol met kruimels?

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 11 juli 2009 - 08:44

Elk een pipolino, nee hoor. Veel te duur daarvoor. De pipolino kost 40 €. Maar ik was wel aan het denken om een 2de te kopen. In de pipolino gaan juist genoeg brokken voor 1 dag.
Er liggen wel wat kruimels rond de pipolino, maar zo wordt ik verplicht om elke dag de stofzuiger eventjes uit te halen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 11 juli 2009 - 08:46

Ik vind dit ook wel wat voor Gabriël, maar ik ga nog wat wachten tot de kittens groter zijn (zij moeten nog heel veel eten he). En misschien heb ik tegen dan de lotto gewonnen en kan ik zo een robot-stofzuiger kopen?

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#5 Geplaatst 11 juli 2009 - 08:51

Voor kittens gaat dat ook al. Nouvelle page 1

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 11 juli 2009 - 11:08

Ik heb hier het activity board, en ben daar best tevreden over. Als ik ga werken verstop ik ook snoepjes op hun kamer, en dat vinden ze hier ook geweldig.
Met het warme weer had ik een kom met water gevuld en daarin een drijvend bolletje gelegd (dat normaal dient om een theelichtje op te zetten) en gevuld met brokjes, dit vonden ze ook wel leuk :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 11 juli 2009 - 12:49

Ik heb ook al eens gedacht om hier brokjes rond te strooien als ik ga werken, maar ik ben bang dat ze er dan enkele niet gaan vinden en dat die dan ergens blijven rondslingeren O:)

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 11 juli 2009 - 13:03

Wij hebben hier ook een "koekenuurtje". Ik hoef het woord maar te zeggen en ze staan al klaar. De brokjes worden door het huis gegooid en m'n mannen erachter na, zo grappig om te zien.
Voor de rest verstop ik ze overal op de palen, in mandjes, onder kussens, kortom overal en ze vinden ze hoor!
Je kunt zoveel verzinnen als je wilt, ze boven op een kast verstoppen, onder de zetel etc....
Een pipolino heb ik nog niet, staat wel op m'n lijstje maar drie van de vier schatjes hier moeten hun vaccins nog krijgen eind augustus, begin september.
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 11 juli 2009 - 19:07

Toch slimme poezels hé !
Geplaatste afbeelding