Spring naar inhoud

- - - - -

haarverlies

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_scalea_*
Guest_scalea_*

#1 Geplaatst 11 juli 2009 - 10:27

Ik heb een siamees van 1 jaar en een dikke maand. Twee weken geleden, toen het zo warm was, heeft ze veel haar verloren. Ze verliest nu nog redelijk veel haar, maar het lijkt wel al minder te zijn. Kan dit de rui zijn? Ze zit altijd binnen, en ik dacht dat binnenhuiskatten geen echte ruiperiode doormaken omdat ze altijd in min of meer constante temperaturen leven.

Misschien ook nog even vermelden dat ze in die periode juist krols was. Kan dit een rol spelen bij het haarverlies?

Een tweede vraag die ik heb gaat over de kleur van haar vacht. Het is een blue point. Ze was altijd cremekleurig tot lichtgrijs op haar rug, maar sinds ze zoveel haar verloren heeft is haar rug veel donkerder gekleurd. Is dit normaal? Mag ze zo donker gekleurd zijn volgens de rasstandaard?

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 11 juli 2009 - 12:21

Van die haarkleur ken ik niet zo veel maar van dat haarverlies kan ik ook meespreken hoor! Ik mag hier toch heel vaak de zetels stofzuigen met al dat haar hier in huis. En bij elke aai hangen mijn handen vol haar O:)
Toen Alisse krols was had ze hier ook veel last van dus kan er zeker iets mee te maken hebben (mijn poezen komen enkel buiten in de ren maar hadden ook al haarverlies toen de ren er nog niet stond)

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 11 juli 2009 - 15:49

haarkleur weet ik niets maar onze perzen verliezen ook haar en als ik ze streel en aai  hangen mijn handen ook vol haar :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 11 juli 2009 - 16:28

Gabriël verliest hier ook hopen met haar. Ik denk dat ik deze week 3 keer een extra kat bij elkaar gekamd heb. Ik steek het toch op dat warme weer.

Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 11 juli 2009 - 18:02

Hier hetzelfde, ik dacht dat de rui periode voorbij was, nou niet dus, het gaat maar door, en dan niet een beetje haar, maar echt veel.
Over de kleur kan ik alleen maar zeggen dat onze seal mitted ragdoll in de loop der tijd, hij is nu bijna 2 jaar ook een heel stuk donkerder is geworden, of dat normaal is weet ik eigenlijk niet.

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 11 juli 2009 - 18:49

hier idem, enorm veel haarverlies (vooral onze mayro, da beest heeft binnenkort geen haar meer). ik weet ni hoe het komt maar andere jaren was het niet zo fel
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 11 juli 2009 - 19:29

Nee, maar andere jaren was het ook niet plots zo heel erg warm...

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#8 Geplaatst 11 juli 2009 - 19:34

Bij Sil en Sanka is er ook zo'n geweldig haarverlies, en bij nog dieren die ik ken ook...
Maar wij baseren ons op ruiperiodes, hun lichaam baseert zich op de weerperiodes, warm weer, koud weer,... Maar het wisselt tegenwoordig zo hard afdat hun lichaam toch ook in de war moet zijn? Volgens mij ligt het daar aan...

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#9 Geplaatst 12 juli 2009 - 07:13

Ja hoor,zal de ruiperiode wel zijn want hier de poes verliest ook al enkele weken haren met hopen.Naar ik gehoord heb verliezen poezen die binnen zitten heel het jaar door meer haren dan een buitenpoes,toch hebben ze 2 periodes per jaar dat ze veel haren verliezen.Of het iets te maken heeft met krols zijn weet ik niet.
Dat de kleur nog veranderd kan hoor,zelfs tot ze 2 jaar zijn kan je veranderingen zien.Wat je laatste vraagje betreft weet ik het ook niet.

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 12 juli 2009 - 08:57

hier ook enorme rui, het haar vliegt in het rond ;)
het is normaal dat ze donkerder word hoor, ons Basje is ook veel donkerder geworden !
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 12 juli 2009 - 10:21

een kat verliest wel altijd wat haar, dat is heel normaal.
Maar hier heb ik er niet zoveel last van. Ze worden hier regelmatig met de furminator gekamd en ik denk dat ik zo het meeste losliggend haar mee heb.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 13 juli 2009 - 13:21

Dat is normaal als het zo warm is ik heb dat hier ook wel met mijn poezen bij extreme warmte verliezen die meer haar.
dat de kleur op haar lichaam donkerder wordt is ook normaal, die kan zelfs zo donker worden als de points. zolang het maar blauw is
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#13 Geplaatst 14 juli 2009 - 16:00

Hier is het ook echt niet normaal..elke dag stofzuigen en kammen én veel kammen!