Spring naar inhoud


- - - - -

Chopin HCM + : ritmestoornissen?


  • Log in om te reageren
231 reacties op dit onderwerp
Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*
OFFLINE

#91 Geplaatst 04 januari 2012 - 11:46

Fairness zei:

Je gaat steeds in eerste instantie naar een huisarts die je doorstuurd naar een specialist en vaak ook bij mensen zo word het opgevolgd door je huisarts die in samenspraak met de specialist de behandeling verder zet. Ziet de huisarts/specialist dat het nodig is om terug naar de specialist te gaan dan word je weer doorverwezen. Dat komt toch vaak voor??

Nog nooit van gehoord, zeker niet als er sprake is van een serieuze afwijking, en dat is hier ook zo hé. Een huisarts die weet gewoon niet wat een specialist weet en die kan dus ook niet dezelfde conclusies trekken, ook niet over wat voor ons soms simpel lijkt.

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*
OFFLINE

#92 Geplaatst 04 januari 2012 - 11:47

Fairness zei:

Zou de specialist dan zelf niet zeggen om langs te komen als dit nodig is? Nu een telefoontje aan deze zou ik ook doen, dan weet je zeker dat het klopt wat je da verteld. Ik stel mezelf ook de vraag (ja daar ben ik benieuwd om dus stel ik ze) wie voor al deze kosten aan het opdraaien is.

Ja awel, een telefoontje is niet veel moeite he. Dat zou het minste zijn wat ik zou doen, blind vertrouwen in een DA is nooit goed. Want wederom, wie zegt dat hij alle waardes en onderzoeken goed geïnterpreteerd heeft? Dan begint hij al met verkeerd doorgeven en worden er vanaf gesprek 1 verkeerde conclusies getrokken.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
    • Locatie: Merksem
  • 9 katten
OFFLINE

#93 Geplaatst 04 januari 2012 - 11:51

Euh ik vind het eigelijk jammer dat jullie hier zo blijven over discussiëren, Kathleen zal wel weten wat ze moet doen en
daar hoeft toch niemand zich met te moeien tenzij ze het vraagt natuurlijk, ben ik nu de enige die er zo over denkt? :s

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#94 Geplaatst 04 januari 2012 - 11:52

Ann&Dirk zei:

Nog nooit van gehoord, zeker niet als er sprake is van een serieuze afwijking, en dat is hier ook zo hé. Een huisarts die weet gewoon niet wat een specialist weet en die kan dus ook niet dezelfde conclusies trekken, ook niet over wat voor ons soms simpel lijkt.

Ann&Dirk zei:

Ja awel, een telefoontje is niet veel moeite he. Dat zou het minste zijn wat ik zou doen, blind vertrouwen in een DA is nooit goed. Want wederom, wie zegt dat hij alle waardes en onderzoeken goed geïnterpreteerd heeft? Dan begint hij al met verkeerd doorgeven en worden er vanaf gesprek 1 verkeerde conclusies getrokken.

Waarom zo negatief of haar da. Die heeft haar in de eerste plaats toch reeds doorverwezen. En ik heb dat al heel vaak gehoord dat een niet specialist iets opvolgd (wel in samenspraak met de specialist). En als de specialist zegt dat het kan... Wie zijn wij dan?

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#95 Geplaatst 04 januari 2012 - 11:53

Solotje zei:

Euh ik vind het eigelijk jammer dat jullie hier zo blijven over discussiëren, Kathleen zal wel weten wat ze moet doen en
daar hoeft toch niemand zich met te moeien tenzij ze het vraagt natuurlijk, ben ik nu de enige die er zo over denkt? :s

Dat denk ik er ook van!

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*
OFFLINE

#96 Geplaatst 04 januari 2012 - 11:57

Solotje zei:

Euh ik vind het eigelijk jammer dat jullie hier zo blijven over discussiëren, Kathleen zal wel weten wat ze moet doen en
daar hoeft toch niemand zich met te moeien tenzij ze het vraagt natuurlijk, ben ik nu de enige die er zo over denkt? :s

Nee Anja , ik heb NIET gereageerd maar ik denk er ook zo over !!!

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
    • Locatie: Deurne
  • 2 katten
OFFLINE

#97 Geplaatst 04 januari 2012 - 11:59

Zo, onze dierenarts had al contact met dr Van israël opgenomen en alles besproken en er moet eerst een algemene bloedname (vanmiddag) gebeuren. Want er moet geweten zijn waarom hij toch bijkomt ondanks een dieet.
Als deze resultaten bekend zijn zal hij waarschijnlijk op een speciaal dieet gezet worden (lap, voor 125€ almo-anature besteld gisteren)
Ik heb dan zelf ook gebeld naar dr van Israël.
Ze vroeg me wat er juist gebeurd was(die aanval van 2 weken geleden) en volgens haar is het idd een hartritmestoornis geweest. heel typisch: uitgelokt door streeses(pootje wassen en buikpijn) en nadien heel lang slapen met snelle ademhaling en witte neus (heel typisch)
Dr van Israël vond de longfoto toch ook niet zo heel duidelijk, maar omdat hij blijkbaar toch zo'n aanval doet in strerssituatie wil ze hem liever niet in slaap doen. Een nieuwe echo zou niet veel uitmaken volgens haar, het zal gewoon waarschijnlijk toch iets slechter zijn.
Hij moet dan ook terug starten met puffkes, want volgens haar was de foto toch ook niet zo heel goed.
Voorlopig geen medicatie geven (betablokkers) want dat is slechter voor zijn longen.
En we moeten alle stress vermijden. Dus zeker momenteel nog geen 6 uur onderweg zijn naar de Ardennen.
Maar het slechte en wel belangrijkste nieuws is dat hij dus idd ernstige aanvallen van ritmestoornissen doet bij stressituaties. Die kunnen hem plots fataal worden
Daar ga ik aan onze dierenarts vanmiddag eens over praten of er dan op dat moment niets gegeven kan worden om het hart te normaliseren (bij mensen kan dat ook, dus...)
Als de resultaten binnen zijn van het bloed(zal eerder voor maandaag zijn) mag ik haar terugbellen.
Hij mag wel speciale gelullen (Zylkène) krijgen om hem meer te ontspannen.
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
    • Locatie: Deurne
  • 2 katten
OFFLINE

#98 Geplaatst 04 januari 2012 - 12:01

Zo snel gaat dat dus met onze dierenarts en iedereen tevreden. Dierenarts op de hoogte, specialist op de hoogte en wij op de hoogte. Zowel door de dierenarts als door de specialist ;)
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
    • Locatie: Vlaams-Brabant
  • 1 katten
OFFLINE

#99 Geplaatst 04 januari 2012 - 12:01

Hey Kathleen, heel veel sterkte! Ik hoop dat Chopin goed reageert op de medicatie en dat hij nog een hele tijd je Choppiedoppie mag zijn :hug:

Over het al dan niet naar een specialist gaan... Ik dacht dat Kathleen nog niet zo lang geleden naar de specialist geweest was. Een rit van zoveel uur is heel stresserend voor een diertje.
Bij mensen is het ook vaak dat de 'gewone' opvolging door de huisarts gebeurt en dat deze de specialist op de hoogte houdt.
Bij HCM is het verloop van de ziekte jammer genoeg progressief, je kan het niet tegenhouden. En volgens wat Kathleen hier in andere topics al gepost heeft, overleggen haar DA en de specialist wel degelijk. Een specialist in de hartziekten die Chopin nog niet zo lang geleden gezien heeft, zal op basis van het verslag van de DA Chopin wel kunnen plaatsen in het volgende stadium van HCM en de medicatie aanpassen. In mijn ogen is het niet noodzakelijk dat die specialist hiervoor Chopin moet zien. Wat ik wel zou doen, is een afspraak maken binnen een aantal maanden om te kijken of Chopin onder die medicatie stabiel blijft of er toch progressie is.

Edit: ik typ veel trager dan er hier gepost wordt....

Bewerkt door Fieke, 04 januari 2012 - 12:02.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
    • Locatie: Heusden
  • 9 katten
OFFLINE

#100 Geplaatst 04 januari 2012 - 12:01

Elfje zei:

Maar ze wordt toch op de hoogte gebracht?

Als Kathleen er vertrouwen in heeft dat haar DA alles zal doorgeven aan Dr. Van Israël, snap ik niet waarom zij ook nog eens zelf hetzelfde moet doorgeven.
Als de specialist nu zegt dat Chopin toch nog eens langs moet komen, dan zal dat wel gebeuren he...
Wat maakt het nu uit of dat via de DA of Kathleen zelf gebeurt?
Hebben jullie nu echt zo weinig vertrouwen in jullie eigen da? Als dat de afspraak is, dan is de afspraak zo. Wat heb je eraan om 6 uur in de auto te zitten met een gestreste kat die hartproblemen heeft? Kijk eens in jullie eigen hart en zeg wat jullie zouden doen? Ga je het risico nemen om jullie kat nog extra stress te geven? Als het nodig is, zal de specialist vragen om langs te komen en dan gaat Kathleen.

Fairness zei:

Je gaat steeds in eerste instantie naar een huisarts die je doorstuurd naar een specialist en vaak ook bij mensen zo word het opgevolgd door je huisarts die in samenspraak met de specialist de behandeling verder zet. Ziet de huisarts/specialist dat het nodig is om terug naar de specialist te gaan dan word je weer doorverwezen. Dat komt toch vaak voor??

Dat zou de normale gang van zaken moeten zijn. Maar velen denken er anders over: waarom denk je dat de gezondheidszorg in Vlaanderen zo duur is: iedereen gaat direct naar de specialist, terwijl het net de huisarts is die zou moeten doorverwijzen en alles opvolgen.

Ann&Dirk zei:

Nog nooit van gehoord, zeker niet als er sprake is van een serieuze afwijking, en dat is hier ook zo hé. Een huisarts die weet gewoon niet wat een specialist weet en die kan dus ook niet dezelfde conclusies trekken, ook niet over wat voor ons soms simpel lijkt.

Zie mijn antwoord hierboven: een huisarts weet inderdaad niet wat een specialist weet maar die kan wel doorverwijzen indien nodig. Maar een huisarts kan wel in overleg gaan met de specialist.

Solotje zei:

Euh ik vind het eigelijk jammer dat jullie hier zo blijven over discussiëren, Kathleen zal wel weten wat ze moet doen en
daar hoeft toch niemand zich met te moeien tenzij ze het vraagt natuurlijk, ben ik nu de enige die er zo over denkt? :s

Nee, je bent gelukkig de enige niet. In een vroeger topic moeten ze perse oordelen over Kathleen en nu moeten ze blijkbaar oordelen over haar da. Zo kunnen we nog lang bezig blijven en Kathleen doen twijfelen. Als de afspraken zo gemaakt zijn, dan zijn ze zo gemaakt en daar heeft niemand zich mee te moeien. Nogmaals het gaat hier over Chopin, niet over Kathleen, niet over haar da :censored:

Geplaatste afbeelding


Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#101 Geplaatst 04 januari 2012 - 12:08

Solotje zei:

Euh ik vind het eigelijk jammer dat jullie hier zo blijven over discussiëren, Kathleen zal wel weten wat ze moet doen en
daar hoeft toch niemand zich met te moeien tenzij ze het vraagt natuurlijk, ben ik nu de enige die er zo over denkt? :s

Nee, jij bent niet de enige... 'k weet niet hoor, maar Chopin wordt duidelijk goed opgevolgd, verzorgd etc. Het is niet onze kat, zijn personeel doet duidelijk alles. Dus laat Kathleen dan ook eens zelf voor Chopin zorgen.
Helemaal eens Solotje.

Ik ga mijn mening over specialisten, DA's en stress voor de kat dan ook niet meer herhalen.

Je doet dat goed Kathleen, je weet dat ik achter je sta. :hug:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
    • Locatie: Heusden
  • 9 katten
OFFLINE

#102 Geplaatst 04 januari 2012 - 12:13

Frances zei:

Ik denk niet dat de doorsnee onder ons hier kan inschatten wat er gaande is met Chopin. Daarom denk ik dat je beter het zekere voor het onzekere neemt en best eens de specialist contacteert. Je DA kan het altijd bij het verkeerde einde hebben, en dan? Wat als de medicatie toch niet correct is? Ik kan eigenlijk ook geen enkele specialist die 'van op een afstand' medicatie zal verzwaren/aanpassen... Mij lijkt het dus logisch en vanzelfsprekend de specialist hiervan op de hoogte te stellen, vanaf de echo is het die persoon tenslotte dat ermee bezig is en de echte waardes correct heeft kunnen vaststellen. Daarom ook dat een DA je doorverwijst.....

Dat gebeurt vaak hoor ;) : de da/huisarts stuurt de gegevens door, de specialist interpreteert en overlegt terug met de da/huisarts en de medicatie wordt aangepast.

Frances zei:

Bij mijn wete, en JA ik spreek uit ervaring, zegt Dr. Van Israël KLAAR & DUIDELIJK dat ALS er verandering is, dat je haar op de hoogte moet brengen en dan zal zij zeggen of je opnieuw op visite moet komen of niet. En NIET de DA contacteren. Nu ja, als jullie het beter weten, so be it hé

Och ik lees dit nu pas, alles ok met je schatje?

Geplaatste afbeelding


technozino
technozino
  • 2.923 berichten
OFFLINE

#103 Geplaatst 04 januari 2012 - 12:14

Joloka zei:

Hebben jullie nu echt zo weinig vertrouwen in jullie eigen da? Als dat de afspraak is, dan is de afspraak zo. Wat heb je eraan om 6 uur in de auto te zitten met een gestreste kat die hartproblemen heeft? Kijk eens in jullie eigen hart en zeg wat jullie zouden doen? Ga je het risico nemen om jullie kat nog extra stress te geven? Als het nodig is, zal de specialist vragen om langs te komen en dan gaat Kathleen.


Dat zou de normale gang van zaken moeten zijn. Maar velen denken er anders over: waarom denk je dat de gezondheidszorg in Vlaanderen zo duur is: iedereen gaat direct naar de specialist, terwijl het net de huisarts is die zou moeten doorverwijzen en alles opvolgen.



Zie mijn antwoord hierboven: een huisarts weet inderdaad niet wat een specialist weet maar die kan wel doorverwijzen indien nodig. Maar een huisarts kan wel in overleg gaan met de specialist.



Nee, je bent gelukkig de enige niet. In een vroeger topic moeten ze perse oordelen over Kathleen en nu moeten ze blijkbaar oordelen over haar da. Zo kunnen we nog lang bezig blijven en Kathleen doen twijfelen. Als de afspraken zo gemaakt zijn, dan zijn ze zo gemaakt en daar heeft niemand zich mee te moeien. Nogmaals het gaat hier over Chopin, niet over Kathleen, niet over haar da :censored:

ook volledig met eens.
Kathleen, geef chopineke ne dikke knuffel en xjes van mij. Ik weet dat het nu zwaar is voor jou, dus voor jou ook een dikke knuffel.


Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten
    • Locatie: France
OFFLINE

#104 Geplaatst 04 januari 2012 - 12:16

Het is duidelijk uit dit verhaal en andere verhalen van Kathleen uit het verleden, dat ze alles maar dan ook ALLES doet voor Chopin. Dus ik denk echt niet dat hier iemand commentaar moet geven daarop.
Ze heeft het al moeilijk genoeg, laat dus aub die discussies achterwege.



Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten
    • Locatie: Oss
OFFLINE

#105 Geplaatst 04 januari 2012 - 13:35

Solotje zei:

Euh ik vind het eigelijk jammer dat jullie hier zo blijven over discussiëren, Kathleen zal wel weten wat ze moet doen en
daar hoeft toch niemand zich met te moeien tenzij ze het vraagt natuurlijk, ben ik nu de enige die er zo over denkt? :s

Volledig mee eens,ik mag toch aannemen,dat Kathleen bepaalde afspraken heeft gemaakt met de specialist.

Als ik ga testen,dan maak ik zelf een afspraak bij de radioloog,in andere gevallen word ik doorverwezen door mijn DA ,die dan later een rapport van de radioloog of specialist ontvangt.

Bewerkt door Karwendel, 04 januari 2012 - 13:40.

Groetjes van de Karwendeltjes.