Spring naar inhoud

- - - - -

look-a-like snowshoe-kater

• Log in om te reageren
81 reacties op dit onderwerp
jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 07 januari 2012 - 12:11

FIV/FELV test gaat nu sowieso nog negatief zijn, dat heeft een incubatietijd van ongeveer 3 maanden hè. Dat wordt dus 3 maanden héél erg spannend afwachten tot je kan testen of ze niet besmet is... :( Ik zou die poetsvrouw is fameus mijn gedacht zeggen!

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 07 januari 2012 - 21:30

drie maanden... da's lang! :(
ik zie poetsvrouw pas volgende week, zal haar voorstellen om alle kosten te dragen, hihi :p

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#18 Geplaatst 07 januari 2012 - 23:20

Je komt op mij niet helemaal serieus over.
Voor mij lijkt het alsof je koste wat kost persé een nest kittens wilt, zonder testen, dus niet alleen de Fiv/Felv.
Das al zowiezo dus 3 maanden wachten op de uitslag of je kat + kittens allen dood zullen gaan aan kattenaids

Bewerkt door Tripkippiej, 07 januari 2012 - 23:26.

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 08 januari 2012 - 11:20

Tripkippiej zei:

Je komt op mij niet helemaal serieus over.
Voor mij lijkt het alsof je koste wat kost persé een nest kittens wilt, zonder testen, dus niet alleen de Fiv/Felv.
Das al zowiezo dus 3 maanden wachten op de uitslag of je kat + kittens allen dood zullen gaan aan kattenaids

heel erg bedankt voor je vriendelijk bericht!
bij deze trek ik mij volledig terug van de kattensite, want al die welgemeende reacties komen mijn strot uit!! :p

Bewerkt door moekeLien, 08 januari 2012 - 11:21.
Reden van bewerken: taalfout

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#20 Geplaatst 08 januari 2012 - 11:23

Goh MoekeLien, jammer dat je je om enkele reacties terug wil trekken. Er zijn ook veel goeie tips gegeven, op een goeie manier vind ik.

Hopelijk neem je de tips die gegeven zijn wel mee. En laat je je kat in ieder geval over een paar maandjes testen op fiv en felv, want dat is een serieuze bedreiging voor je kat.
Hopelijk is ze niet zwanger, want mocht ze ziek zijn, vanwege de fiv of felv, dan kunnen de kittens in de baarmoeder al besmet raken. Of tijdens het zogen.

Hopelijk blijf je nog even hangen, zet je de harde reacties in perspectief al naar gelang de boodschap, en kunnen wij je hier helpen met alle ervaring die hier rondhangt :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#21 Geplaatst 08 januari 2012 - 11:25

vond dat ik me berichtje toch vrij netjes geformuleerd had.
Ik baal ervan dat er mensen langstkomen op fora, advies vragen én krijgen en vervolgens alsnog niets met die informatie doen :)

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#22 Geplaatst 08 januari 2012 - 11:31

Dat kan ik begrijpen Tipkippiej, maar voor iemand die het forum (en jou ;) ) nog niet goed kent kan je bericht heel hard overkomen.
Bovendien heb je geen idee of MoekeLien met de adviezen wel of niet iets doet, daar heeft ze (nog) geen uitspraken over gedaan.
het beste wat 'we' kunnen doen is volgens mij gewoon advies blijven geven. Elke persoon die je ermee bereikt is er 1. en al is dat er maar 1 op de 100, dat is er toch weer 1! en die persoon geeft dat weer door in zijn/haar omgeving, zijn/haar kinderen, familie, vrienden. en dat is dan alvast weer gewonnen.

Hopelijk blijft MoekeLien nog rondhangen en kunnen we haar helpen. Want het allerbeste is toch dat dit poesje gecastreerd gaat worden. En we hopen toch allemaal dat ze geen nare ziekte opgelopen tijdens haar periode buiten na haar ontsnapping. Daar ben ik zeker van

Geplaatste afbeelding

Sam_v
Sam_v
  • 139 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 08 januari 2012 - 11:32

Tripkippiej zei:

vond dat ik me berichtje toch vrij netjes geformuleerd had.
Ik baal ervan dat er mensen langstkomen op fora, advies vragen én krijgen en vervolgens alsnog niets met die informatie doen :)

Mensen komen soms niet om advies maar om de mening die ze in hun hoofd al gevormd hebben ondersteund en bevestigd te zien. Wanneer je het hier niet mee eens bent wordt dit opgevat als een persoonlijke aanval en worden ze kwaad :o

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 08 januari 2012 - 11:40

Ik ben het volledig eens met Ginnie!
een hihi achter een berichtje (denk voornamelijk dat je dat bedoelde Tripkippiej) kan ook daar onzekerheid zijn, of doordat iemand dit niet verwacht had..

Natuurlijk heeft haar schat kans op kattenaids en is het verstandig om daar op te testen, maar laten we het niet erger maken dan dat het is, er zijn nog altijd veel meer katten zonder deze verschrikkelijke aandoening dan met..

Daarbij was de kat krols (is toch echt wel nodig om kittens te krijgen ;) ) was de kater wel open etc. Dit weten we allemaal niet..

@moekelien, als ik jou was zou ik ook proberen het naast je neer te leggen... Hoewel ik me kan voorstellen dat dit afentoe moeilijk is. Zelf heb ik ontzettend veel geleerd in die maanden dat ik hier op de KS rondhuppel
Geplaatste afbeelding

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 08 januari 2012 - 12:09

zoals ik in een vorig bericht al zei, wordt ik niet graag als 'kattendumper' of' niet serieus' of als 'iemand die zijn dieren niet verzorgd' afgeschilderd. waar halen sommigen het recht om over mij te oordelen? jullie kennen me van haar nog pluim (behalve Jopperke). ik heb echt het beste voor met mijn beestjes en NEE, ik ben ook niet blij met wat er gebeurd is, en JA, ik zal mijn beestjes heus wel laten testen, maar waarom moet ik mij hier voortdurend zitten verdedigen en verantwoording afleggen? wees gerust dat de echte 'kattendumpers' en 'onverantwoordelijk mensen' niet echt op kattensite zullen komen, dus zoek ergens anders mensen om hen op hun verantwoordelijkheden te wijzen!!!!!
dat was dus wat ik wilde zeggen!

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 08 januari 2012 - 12:14

ah ja, nog iets: hier zijn inderdaad ook reacties van mensen waar ik echt iets aan heb, heel erg bedankt!!!

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#27 Geplaatst 08 januari 2012 - 12:15

nou zeg, ik kom hier voor je op en je doet zo boos tegen mij, dat is toch ook weer niet nodig?
Ik snap dat het frustrerend is, maar je kunt toch ook die mensen waarvan je vind dat ze vervelend doen negeren en tegen de anderen gewoon normaal doen?
Dat je boos bent kan ik best begrijpen, maar naar mij zo boos reageren vind ik ook weer niet nodig

Geplaatste afbeelding

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#28 Geplaatst 08 januari 2012 - 12:20

ginnie zei:

nou zeg, ik kom hier voor je op en je doet zo boos tegen mij, dat is toch ook weer niet nodig?
Ik snap dat het frustrerend is, maar je kunt toch ook die mensen waarvan je vind dat ze vervelend doen negeren en tegen de anderen gewoon normaal doen?
Dat je boos bent kan ik best begrijpen, maar naar mij zo boos reageren vind ik ook weer niet nodig

ben ik dan boos op jou? dacht het niet, mijn vorige berichtje is onder andere voor jou bedoeld...

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#29 Geplaatst 08 januari 2012 - 12:22

moekeLien zei:

zoals ik in een vorig bericht al zei, wordt ik niet graag als 'kattendumper' of' niet serieus' of als 'iemand die zijn dieren niet verzorgd' afgeschilderd. waar halen sommigen het recht om over mij te oordelen? jullie kennen me van haar nog pluim (behalve Jopperke). ik heb echt het beste voor met mijn beestjes en NEE, ik ben ook niet blij met wat er gebeurd is, en JA, ik zal mijn beestjes heus wel laten testen, maar waarom moet ik mij hier voortdurend zitten verdedigen en verantwoording afleggen? wees gerust dat de echte 'kattendumpers' en 'onverantwoordelijk mensen' niet echt op kattensite zullen komen, dus zoek ergens anders mensen om hen op hun verantwoordelijkheden te wijzen!!!!!
dat was dus wat ik wilde zeggen!

dit bericht is bedoeld voor slechts enkele vervelende commentaargevers, die ik dus maar zal proberen te negeren

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#30 Geplaatst 08 januari 2012 - 12:22

Ik voelde me echt even aangeproken, omdat ik toch een van de laatste was die reageerde.
Fijn dat het niet voor mij bedoeld was.

Zo zie je maar, geschreven berichten kunnen soms heel anders overkomen dan je bedoeld

Geplaatste afbeelding