Spring naar inhoud

- - - - -

RC Outdoor

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 12 juli 2009 - 19:50

Een vraagje.
Mijn 2 katers worden in september 1 jaar (nu dus 10 maanden). Ze krijgen momenteel RC kitten gemengd met RC Outdoor (meer Outdoor dan kitten in de mengeling). Dit reeds een maand. Ik merk dat ze aan het bijkomen zijn. Het zijn steeds fijne katers geweest. Ze wegen nu elk 4.5 kg. Sloeber begint echt een buikje te krijgen.
Ze gaan naar buiten (vandaar ook mijn keuze voor Outdoor), maar merk wel meer dan eens als ik ze roep dat ze ergens geslapen hebben (bv. Sloeber vaak in een hok dat hier nog stond).
Zouden ze te weinig bewegen voor dit voer? Bij dit houden of toch maar beter overschakelen naar iets anders? Maar wat?
Wil niet dat ze te dik worden! 4.5 kg lijkt niet veel, maar het zijn steeds fijntjes geweest en ze zijn nog geen jaar oud.
Hopelijk weten jullie meer...

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 13 juli 2009 - 06:48

Je kan ze dan beter Royal Canin Fit geven. Hier heb ik ook nooit outdoor gegeven, maar wel Fit omdat die voor katten is die wel eens buiten komen, maar een matige activiteit hebben.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 14 juli 2009 - 13:12

4.5kg is nog zeker niet te dik hoor, maar als je merkt dat ze met de outdoor toch op korte tijd bijkomen, zou ik ook overschakelen op een andere variant.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 14 juli 2009 - 19:50

heb hier ook een kater die pas een jaar is geworden en al bijna 5 kilo weegt.
Ik denk dat vooral dat kittenvoer zorgt dat ze veel bijkomen. Dat merk ik hier thuis toch aan de kater

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 14 juli 2009 - 19:59

Ja, heb ook al aan dat kittenvoer gedacht. Maar het is gemengd met RC Outdoor en om het er nu tussenuit te halen en niet meer te geven, vind ik wat zot en te duur eigenlijk ook. 't Is nu ook weer niet dat ze overgewicht hebben.
Zal hun gewicht in het oog houden en hopen dat er niet te veel meer bijkomt :s .
Misschien ook mengen met RC fit. Maar om nu daar dadelijk een zak van 10 kg van te kopen, zie ik ook niet zitten. Hun ton korrel (zo'n grote) zit nog vrij vol...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 15 juli 2009 - 10:30

dolfjeweerwolfje zei:

Misschien ook mengen met RC fit. Maar om nu daar dadelijk een zak van 10 kg van te kopen, zie ik ook niet zitten. Hun ton korrel (zo'n grote) zit nog vrij vol...

Je hoeft ook niet meteen over te schakelen hé, maar als je toe bent aan een nieuwe zak droge voeding kan je wel een andere soort nemen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 16 juli 2009 - 23:02

Mja, dadelijk was ik nu ook niet van plan... Heb net vandaag een bestelling aangekregen van Zooplus en bleek dat ik toch nog een zak (wel 'maar' van 2kg) van Hill's Nature Best kitten heb gekocht :s .

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 17 juli 2009 - 11:01

Ik zou geen kittenvoeding meer geven.

Geplaatste afbeelding