Spring naar inhoud

- - - - -

Hoeveel kusjes geven jullie?

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
Choufke
Choufke
  • 157 berichten

#1 Geplaatst 10 januari 2012 - 20:16

Bon, dit is een wat euhm... moeilijk topic voor een man.  Maar ik vroeg het me al langer af, dus here we go:

Hoeveel kusjes geven jullie aan je kat?  Ik denk dat ik gauw aan 40 à 50 zit.  Per dag welteverstaan. 's Morgens voor ik naar het werk vertrek en alle ochtendrituelen afhandel, loopt ze steeds voor m'n voeten en moet ik haar een paar keer tegen me aan pakken voor een knuffel waarna een waar kussalvo volgt op haar bolle wang:  Kus-kus-kus-kus-kus-kus-kus-kus-kus-kus.   Alhoewel ze dit ogenschijnlijk maar matig weet te appreciëren (oortjes plat tegen de kop en met toegeknepen ogen), laat ze dit toch maar mooi toe en hoor ik haar heimelijk spinnen.
Hetzelfde herhaalt zich uiteraard 's avonds bij thuiskomst.  En ook wanneer ze bovenaan op haar krabpaal zit te soezen, kan ik niet passeren zonder even...
Soms geeft ze ook zelf een klein nat kusje wanneer ik mijn lippen tuit.  

Haha, niet normaal eigenlijk hé.

erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 10 januari 2012 - 20:20

Mijn poezen krijgen ook kusjes! :hug:

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 10 januari 2012 - 20:20

Mijn katten kus is niet zo veel omdat ze buiten leven en minder knuffelig zijn maar mijn honden dat zijn er ook wel enkele tientallen per dag ja :)  En mijn paardjes krijgen er ook heel wat dagelijks :)

En het ubercute kitten Lolli (woont nu bij Doris) die heeft ook heel wat kusjes gekregen ;)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 10 januari 2012 - 20:21

Heerlijk! Je bent goedgekeurd ;)

Ik heb geen idee hoeveel kusjes ik per dag aan mijn katjes geef. Maar ik geef ze graag kusjes.
Ik heb Aysel zelfs geleerd dat als ik 'kusje' zeg dat ze haar koppie aan me aanbied zodat ik er een kusje op kan geven :love3:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 10 januari 2012 - 20:24

ginnie zei:

Ik heb Aysel zelfs geleerd dat als ik 'kusje' zeg dat ze haar koppie aan me aanbied zodat ik er een kusje op kan geven :love3:

Hihi, dat heb ik mijn paardjes ook geleerd ;)

En mijn honden kennen dat ook hoor, als ik zeg "kusje" dan krijg ik ook een natte neus tegen mijn wang :)  Alleen voor Phoebe moet je oppassen want die is een beetje te enthousiast als je "kusje" zegt ;) hahha

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 10 januari 2012 - 20:28

Ik kan het ook niet laten... Als ik 's ochtends opsta komt eerst mijn Fritsje naar me toe rennen en geeft meteen een harde miauw, met andere woorden: "pak me nu maar snel op en knuffel me" .. Je snapt natuurlijk dat ik hem dan overlaat met kusjes ;) .. .

Altijd daarna staat Marie en volgt het zelfde ritueel...

Teuntje vind het maar niks om opgepakt te worden en is een mindere knuffelkat, maar toch vlij ik me altijd even bij haar om ook haar een kusje op haar kopje te geven..
Zij is ook de enige die buiten komt en voordat ze de deur uit gaat pak ik haar op, knuffel haar, kusje en spreek haar vermanend toe dat ze wel weer gezond terug moet komen en vooral niet langer dan 2 uur weg mag blijven ;) ... niet dat ze zich daar wat van aantrekt, maar das een ander verhaal...

Mijn hond krijgt ook meerdere keren op de dag een stevige knuffel... pff als ik het zo bedenk, krijgen ze er flink wat meer dan mijn eigen ventje :slach:
Geplaatste afbeelding

Guest_Loeka_*
Guest_Loeka_*

#7 Geplaatst 10 januari 2012 - 20:33

Mijn poesjes krijgen ook heeel veel kusjes hoor! :LOL: Mina trekt soms haar kopje een beetje weg als ik te veel kusjes geef maar Loeka duwt haar hoofdje soms zo tegen mij als ik een kusje geef :love3:

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 10 januari 2012 - 20:48

Hier krijgen ze ook kusjes en knuffels hoor...  Maar ze zijn daar niet altijd even blij mee. :x  Maar toch doe ik het ! :p
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 10 januari 2012 - 20:59

Voodoo en Luna krijgen niet zoveel kusjes, geen van beiden zijn echt knuffelkatten (al hebben ze allebei wel hun momenten), ze worden niet graag opgepakt en ze krijgen al helemaal niet graag kusjes. Voodoo heeft intussen geleerd het te ondergaan en zolang ik niet overdrijf, laat ze me al eens doen :x , en Luna begint ook door te krijgen dat er toch geen ontsnappen aan is af en toe.

Ik geef dan maar wat meer kusjes aan de kat van mijn mama en de kat van mijn papa, die hebben er minder problemen mee en die zie ik toch ook meerdere keren per week. Vooral die van mijn papa kan het zich heerlijk laten aanleunen :d

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 10 januari 2012 - 21:00

Hier worden ze ook bedolven onder de kusjes :) en ze vinden het totaal niet erg!
Als ik tegen Roske zeg 'kom es een kusje geven dan komt hij ook een kusje geven :heart:
'S avonds, als we gaan slapen springt hij mee op bed en het eerste wat hij doet is, zijn mondje tegen mijn lippen drukken :love3:
Polleke geeft geen kusjes uit zijn eigen maar laat het wel toe als wij er geven.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 10 januari 2012 - 21:05

Hier krijgen ze ook regelmatig kusjes, wel geen 50 per dag elk ik zou de hele dag bezig zijn hier dan. :ha Van sommige krijg ik soms een likje terug andere zeggen zo van ze is weer daar.  

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 10 januari 2012 - 21:47

Choufke zei:

Bon, dit is een wat euhm... moeilijk topic voor een man.  Maar ik vroeg het me al langer af, dus here we go:

Hoeveel kusjes geven jullie aan je kat?  Ik denk dat ik gauw aan 40 à 50 zit.  Per dag welteverstaan. 's Morgens voor ik naar het werk vertrek en alle ochtendrituelen afhandel, loopt ze steeds voor m'n voeten en moet ik haar een paar keer tegen me aan pakken voor een knuffel waarna een waar kussalvo volgt op haar bolle wang:  Kus-kus-kus-kus-kus-kus-kus-kus-kus-kus.   Alhoewel ze dit ogenschijnlijk maar matig weet te appreciëren (oortjes plat tegen de kop en met toegeknepen ogen), laat ze dit toch maar mooi toe en hoor ik haar heimelijk spinnen.
Hetzelfde herhaalt zich uiteraard 's avonds bij thuiskomst.  En ook wanneer ze bovenaan op haar krabpaal zit te soezen, kan ik niet passeren zonder even...
Soms geeft ze ook zelf een klein nat kusje wanneer ik mijn lippen tuit.  

Haha, niet normaal eigenlijk hé.

Oh dit is zo herkenbaar!
Ik doe echt helemaal hetzelfde als jij :LOL: wat grappig.
Als ik ubie dan kus dan hou ik haar vast als een baby, dat heeft ze graag. (denk ik) O:) ze spint dan ook stiekem.
De oortjes gaan dan ook naar achter en de oogjes worden spleetjes.
En die dikke wangetjes zijn heerlijk om te zoenen en je neus in te wroeten :heart:
Chanel kus ik ook vaak maar zij wordt niet graag vastgepakt dus bij haar is dat helemaal anders. Chanel geeft me wel vaak likjes terug, altijd op mijn handen.

Bewerkt door MarieDufoor, 10 januari 2012 - 21:52.

Geplaatste afbeelding

Livvy
Livvy
  • 85 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 10 januari 2012 - 21:51

Ik kus die twee kleine schatjes hier ook een aantal keer per dag :love4: Op hun lijfje, bovenop hun kopje of op hun wangetjes ... Nooit op hun mond, want dat vind ik er toch over. Ik steek graag mijn neus in hun vacht! Katten kunnen zo lekker ruiken als ze geslapen hebben! En dan streel ik mijn wang langs hun af. Ik heb me ook al afgevraagd waarom dat wij mensen eigenlijk 'kussen'. Dat is toch iets zeer vreemds. Het is meer een reflex eigenlijk als ik mijn katjes knuffel.

Choufke, ik vind je tekstje echt een geweldig leuk en grappig geschreven!

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 10 januari 2012 - 22:06

Haha, ik ben ook de 'onverbiddelijke zoener' :x

Minstens één keer per dag pak ik Adam op en dan krijgt hij een zoensessie.
En dan iedere keer als ik hem passeer, en hij zit op zoen-hoogte, krijgt hij er een op zijn bolletje.

Hij ondergaat dat allemaal nogal braaf, maar Mutske moet dat nog wat leren :p

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 10 januari 2012 - 22:55

Die van mij ook constant zowel door mij als mijn vriend. Mijn vriend heeft een buikjesverslaving, die duwt zijn neus in het buikje van Fiere of Festen en blaast dan en geeft kusjes tot ofwel Fiere gekrabd heeft, of festen ertussenuit wurmt :) Je bent zeker niet de enige dus :love3: :heart: