Spring naar inhoud

- - - - -

kitten 36 rc

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_brit_*
Guest_brit_*

#1 Geplaatst 14 juli 2009 - 11:31

hallo
rare vraag ik heb een brits korthaar kater van 14maand en die eet kitten 36 van rc nu komt er volgende dinsdag een nieuw britje bij van 12 weken mag ik deze ook op dezelfde rc zetten of moet ik herbeginnen met babycat ?
zoja kan dat geen kwaad voor mijn ouder katertje hier ons teddy en lowietje op foto :)
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 juli 2009 - 11:33

Laat het maar verder op rc 36 kitten. Dat is zeker voldoende voor het kleintje.
Zolang de oudere kat niet te dik wordt, kan dat allemaal geen kwaad...
Ze zijn trouwens prachtig :love3:
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 juli 2009 - 11:35

Wat een lieve schat zeg, ook een Silver Tabby gelijk mijn Lily :) .
Wij hebben die van ons wel nog even Babycat gegeven hoor, maar vroeger bestond dat helemaal niet, dan was er alleen kitten 36. Dus ik zou me geen zorgen maken. Enneuh, die grote loebas gaat die babycat zeker en vast ook jammie vinden, en zolang hij niet te dik wordt is dat geen probleem.

Veel plezier met het nieuwe kitten, en mooie poezels heb je!
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#4 Geplaatst 14 juli 2009 - 11:40

Ik zou het nieuwe kitten de 36 geven inderdaad, maar ik zou ook een voer voor volwassen katten kopen want de kitten 36 is niet geschikt voor je oudere kat eigenlijk.

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#5 Geplaatst 14 juli 2009 - 11:42

thx het was een moeilijke keuze want men vriend zag ook graag een blauwe brit
toen hij lowietje in het echt zag
is hij zelfs niet meer gaan kijken voor een blauwe lol
zo schattig is ie nuja er kan nog altijd een blauwe bij he lol
het zal beter zijn voor teddy om een 2de katertje te hebben
want hij eist al men aandacht voor hem lol
als ik hem dan eens wegduw zo van: ik ben al heel de tijd bezig met u eerst nu het huishouden
gaat hij in een andere kamer staan en schreeuwt heel luid zodat ik vlug ga kijken wat er scheelt dan springt hij op en rent weg om te spelen juist een baby :goofy:
vanaf nu noem ik hen men zoontjes lol tes bijna hetzelfde ;)

Bewerkt door brit, 14 juli 2009 - 11:44.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 14 juli 2009 - 11:55

Ja, bij ons is dat ook zo. De katten zijn de kinderen.
Wat je zou kunnen doen ivm het voer is je grote poes wat RC Brittenbrokken geven, en ze wat apart voeren. Op die manier kauwt hij goed. Die kittenbrokken zijn klein, en bij ons was het veel hap-en slikwerk, zonder veel te kauwen en dat is niet goed voor de tandjes. Daarom geef ik ze nu Sensible gemengd met British Shorthair.

Maar eigenlijk zitten in kittebrokken alle voedingsstoffen hoor, alleen het gewicht wat in de gaten houden, want Britjes zijn echte snoepkontjes ;)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 14 juli 2009 - 13:09

Ik zou voor je oudje toch ook volwassenbrokken onder het kittenvoer mengen hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#8 Geplaatst 14 juli 2009 - 13:38

Voor het kleintje zou ik toch de eerste tijd geven wat ze bij de fokker kreeg, is waarschijnlijk wel RC kitten en/of RC babycat en dan zo langzaam naar geheel RC kitten overgaan. je oudere kater zou toch stilaan volwassener brokjes moeten gaan eten. (RC Brits korthaar of Sensible).
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 14 juli 2009 - 13:45

Bij ons krijgen ze (op aanraden van de da) een mengeling van rc34 en rc36. Gabriƫl is er nu bijna 2, Zita is 20 weken en Finn bijna 15 weken.

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 14 juli 2009 - 19:48

Ik heb er ook pas 2 kittens bij en mijn andere 2 katten zijn 1 jaar geworden. Ik heb hier nu zowel de kittenbrokken als het volwassenvoer staan. Het is eigenlijk wel tijd om je oudere kat op volwassenvoer over te zetten.
Sinds deze week heb ik beseft dat het wel gemakkelijk is om je katten te leren uit hun eigen bakje te eten (als er eentje ziek wordt en ander voer nodig heeft is dat heel handig!)
Dus zet gewoon kittenbrokjes voor het kleintje en volwassen brok voor je oudere kat. Het geeft niet als ze allebei van de 2 soorten voer eten.
Heb hier al gemerkt dat de kleintjes toch vooral smullen van het kittenvoer en de anderen meer van het volwassen voer.
Laat ze zelf maar kiezen. Ze zullen dan van beide wel wat binnen hebben :d