Spring naar inhoud

- - - - -

Teleurgesteld in PeeWee-kwaliteit

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Livvy
Livvy
  • 85 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 19 januari 2012 - 18:51

Vandaag werd mijn pakket eindelijk geleverd aan het Kiala-punt. Ik had mijn PeeWee startpakket EcoTop vorige week besteld en keek er erg naar uit! Bij het openen van het pakket was ik echter al meteen teleurgesteld...

De kwaliteit van de bakken zelf is erg slecht! Het plastiek is erg dun en deukt in als ik ertegen duw. Er zitten veel bramen aan de randen en het deurtje wordt tegengehouden door de bovenkap waardoor het geluid maakt en het soms niet recht naar onder stilvalt. In de bovenkap is ook een ventilatiegat/geurfilter voorzien. Ik snap niet waarom dat dat erin zit? De PeeWee korrels zouden toch niet stinken? Ik vind het ook erg lelijk. De onderbak vormt geen probleem, maar in de binnenbak zit een stikker met "max" op om het niveau aan te geven tot waar je het dient te vullen. Voor de rest zit er geen enkele andere gleuf of ribbel in het plastiek, waardoor je de stikker moet laten zitten? De bovenranden van de onderbak en de binnenbak komen ook niet gelijk uit. Vreemd? Dat draagt naar mijn mening enkel bij aan de instabiliteit. Bij het in elkaar zetten kwam er nog een probleem naar voren... De bovenkap staat bijna letterlijk los op de binnenbak. Er is een kleine rand voorzien dat over de binnenbak loopt, maar dat is echt zeer miniem. Dan moet het geheel vastgezet worden met 5 klemmen die er los bijzitten. Ik vond het eerder een lastig gedoe omdat de kap er makkelijk af kan schieten. Ik zie het niet echt zitten om elke dag die klemmen er op en af te doen, maar als ik die achterwege laat, valt de bak zo in elkaar als er een kat op springt.

Ik twijfel niet aan het PeeWee-systeem, maar die bak trekt echt op niks. Mijn andere kattenbak is de goedkoopste van de Tom&Co en deze is van veel betere kwaliteit! Ik heb 33,95 euro voor de PeeWee betaald en ik ben serieus aan het twijfelen of ik het niet gewoon beter terugstuur. Verzendkosten zullen dan wel voor mij zijn (8 euro). Wat moet ik doen? :catnoknow

Tijdens de fotosessie kwam ik op nog een ander probleem... De bak is statisch geladen en zit binnen een mum van tijd vol stof en kattenhaar.

De foto's:

Voorkant.jpg

PeeWee zonder klemmen.jpg

Bovenkant.jpg

Binnenbak.jpg

Onderbak en binnenbak.jpg

Bovenkap normaal.jpg

Bovenkap induwbaar.jpg

Aan de achterkant wordt de bovenkap eenmaal aan de binnenbak bevestigd:
Sluiting achterkant.jpg

Deze foto is de sluiting van mijn vorige kattenbak:
Sluiting vorige kattenbak.jpg

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 19 januari 2012 - 21:13

Ik heb de open peeweebakken en ben daar wel tevreden over.

Wou ook een gesloten kopen maar die zijn veels te klein voor maine coons. Dus heb ik die maar laten staan.

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 19 januari 2012 - 21:23

Heb je het lage of het hoge model, Magic Coonie?

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 19 januari 2012 - 21:41

Ik ben wel tevreden van m'n gesloten peewee, staat hier nu al een maand, en heb helemaal geen last van statische elektriciteit en aanplakkende kattenharen en stof. En je moet wel de voorkant van de kap ook onder de bovenste bak doen, dan zit ie vooraan ook vast iplv enkel achteraan. Vind de losse klemmen ook niet echt een probleem. En het onderhoud vind ik ook veel makkelijker dan m'n vorige bak.

Bijgevoegde thumbnails

• DSCI7248.JPG
  • DSCI7251.JPG

Geplaatste afbeelding

Livvy
Livvy
  • 85 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 19 januari 2012 - 22:05

De hoge open bakken zien me er ook veel steviger uit. Als ontwerper zou ik de gesloten bak noooooit zo gemaakt hebben! :catscratchhead

Robijn, de klemmen gaan inderdaad ook rond de onderbak. De klem aan de achterkant van de bak gaat enkel rond de binnenbak.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#6 Geplaatst 19 januari 2012 - 22:20

Hey Livvy,

ik zie een verschil op de foto's van jouw bak en die van Robijn.
Bij jou is de voorkant van de bovenkap niet over de voorkant van de binnenkant geklikt.
Misschien als je dit wel doet is het steviger?

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 19 januari 2012 - 23:04

Alicia zei:

Heb je het lage of het hoge model, Magic Coonie?

Ik heb hier 3 hoge staan.

Livvy
Livvy
  • 85 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 19 januari 2012 - 23:26

Maylun, goed opgemerkt! Ik had het zelf nog niet gezien. Ik krijg het echter met de beste wil van de wereld er niet ondergeklikt, tenzij ik het forceer en misschien kapot maak. Het lijkt ook niet dat het de bedoeling is om de witte rand aan de voorkant eronder te klikken, omdat deze verder uitsteekt dan de zwarte rand. (zie foto 2)

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 20 januari 2012 - 08:19

Het is wel degelijk de bedoeling dat de witte rand onder de zwarte komt ;)
Ik moest ook eerst wat zoeken maar eens je de techniek beet hebt gaat het vlotjes !
Forceren helpt inderdaad niet, je moet je witte kap eerst bijna onersteboven houden en de witte rand er onder steken, als hij goed zit kun je je witte kap gewoon omkantelen tot hij op je bak zit en klaar is kees ;)
Ik ben zeer tevreden over de peewee kattenbak, ik heb hier al 2 gesloten bakken staan en ben van plan om er nog 2 te kopen...

Volgens mij dient de filter om de eerste geurtjes op te vangen, want als ze een kakje leggen dan is die niet in 1 seconde uitgedroogd zodat hij niet meer ruikt he... de korrels moeten de tijd hebben om te werken....

Van statische elektriciteit heb ik ook nog geen last gehad.
Het deurtje gebruik ik echter niet want dan wil mijne lieve jongen niet meer op de kattenbak... :) en aangezien er echt geen geurtjes zijn heb ik er geen probleem mee al kijken mijn dames dan mee van ah broekschijter :p

En inderdaad hij is niet van echt hard plastiek als een gewone kattenbak maar ik ondervind er geen problemen mee... ;)
Geplaatste afbeelding

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 20 januari 2012 - 11:40

Livvy zei:

De hoge open bakken zien me er ook veel steviger uit. Als ontwerper zou ik de gesloten bak noooooit zo gemaakt hebben! :catscratchhead

Robijn, de klemmen gaan inderdaad ook rond de onderbak. De klem aan de achterkant van de bak gaat enkel rond de binnenbak.

Livvy zei:

Maylun, goed opgemerkt! Ik had het zelf nog niet gezien. Ik krijg het echter met de beste wil van de wereld er niet ondergeklikt, tenzij ik het forceer en misschien kapot maak. Het lijkt ook niet dat het de bedoeling is om de witte rand aan de voorkant eronder te klikken, omdat deze verder uitsteekt dan de zwarte rand. (zie foto 2)

Robijn zei:

Ik ben wel tevreden van m'n gesloten peewee, staat hier nu al een maand, en heb helemaal geen last van statische elektriciteit en aanplakkende kattenharen en stof. En je moet wel de voorkant van de kap ook onder de bovenste bak doen, dan zit ie vooraan ook vast iplv enkel achteraan. Vind de losse klemmen ook niet echt een probleem. En het onderhoud vind ik ook veel makkelijker dan m'n vorige bak.

Hey Livvy,

Daarom plaatste ik er ook foto's bij, je moet idd de kap ook vooraan vastmaken, dan is ie steviger. Ik hou de kap eerst vertikaal, steek de rand onder de zwarte rand van de bovenste bak en dan draai ik de kap horizontaal, dan hoef je niets te forceren. En dan zou je deurtje ook niet meer klem mogen zitten.

Liefs, :rub:

Geplaatste afbeelding

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 20 januari 2012 - 11:48

Hier ook geen problemen met kattenbak. Ik gebruik deurtje wel niet, omdat een van mijn katten weigert door een deurtje te gaan.

Ik zet zelf de losse klemmen er niet op.

Je moet wel efkes oefenen om de techniek beet te hebben hoe je het witte deksel onder binnenbak steekt, maar eenmaal je het beet hebt, gaat het heel vlot.

Livvy
Livvy
  • 85 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 20 januari 2012 - 15:47

Hmm, toch nog eens proberen dan! De bak is vanaf vanmiddag in gebruik en werd al direct gezegend! Ik vind dat de kwaliteit nog steeds te wensen overlaat, maar na een nachtje slapen heeft het wat kunnen bezinken en sta ik er nuchterder tegenover. Ik dacht erover na om zelf iets in elkaar te flansen maar dat gaat sowieso niet steviger of mooier zijn...

Livvy
Livvy
  • 85 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 20 januari 2012 - 15:59

Het is me gelukt! En het deurtje knelt nu ook niet meer! :thumb: Bedankt allemaal :)

Ik snap nu ook waarom de twee bakken dezelfde afmetingen hebben. Zo kun je de PeeWee kattenbak ook gebruiken zonder het doorloopsysteem, dus zonder binnenbak, en bijvoorbeeld met gewoon grit. Alles valt zo een beetje op z'n plaats :) Maar ik blijf toch bij mijn eerder genoemde mening.

Bewerkt door Livvy, 20 januari 2012 - 16:09.

nalake
nalake
  • 1.034 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 20 januari 2012 - 17:14

ik vind het ook een prutskwaliteit :evil:
en zo een kleine opening met grote katten :o die wilde er totaal niet in
nu had ik hele grote bakken en heb de peewee daar gewoon ingezet dat paste perfect
en nu willen de katten er wel in want nu hebben ze een hele grote opening

een open bak kan ik niet want heb een kater die naar boven plast :louche: en die is geholpen
Geplaatste afbeelding  

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.176 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 20 januari 2012 - 21:49

Ik heb er hier 2 staan en ben toch zeer tevreden hoor.
Bij ons zijn wel de deurtjes eruit. De poezels hebben niet graag dat die tegen hun poep kletsen als ze erin gaan. :)
De stikker is er hier uit en ik kap die bak zo vol als ik zelf wil ;)