Spring naar inhoud

- - - - -

gezond ontbijt en tussendoortjes

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 20 januari 2012 - 11:33

Voor sommige misschien zeer voor de hand liggend, maar ik breek er mijn hoofd altijd over!!
Ik dacht... misschien kunnen we hier in dit topic allemaal ideeën verzamelen, waar ik en iedereen die wil, dan ideetjes kan komen halen.
Ik vind het altijd zo moeilijk om een gezond tussendoortje te vinden (buiten fruit :p ) en dat ontbijt...

Wat ik wel graag eet als tussendoortje en wat ook vult (!) zijn noten. Heel lekker, maar nu niet om dagdagelijks te zeten :) .

Ik weet dat een gezond ontbijt bestaat uit bv. volkoren brood met eiwitten. Maar verder dan een boterham met kaas geraak ik niet dan :oops: .

Jullie suggesties?

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 20 januari 2012 - 11:40

Dolfje,
Dat is natuurlijk wel te zien wat je begrijpt onder gezond hé.
Bv. als je vetarm wil eten zijn noten en kaas al niet goed.

Wat ik af en toe durft nemen als tussendoortje is yoghurt

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#3 Geplaatst 20 januari 2012 - 13:48

Over gezond ontbijt ga ik me niet uitspreken ik eet 's morgens nooit. Yoghourt eet ik ook tss door met of zonder fruit, je kan er ook granen in doen dat is ook eens lekker.
Fruit is ook gezond maar kan ik niet eten dan protesteert mijn buik veel te hard.
De mals grany koeken vind ik ook wel eens lekker tss door.
Hoe een gezond ontbijt moet zijn vind je wel overal want meestal is dat melkproducten, brood, (nutella :lachen: ) fruitsap, beleg....Je kan wel eigenlijk alles eten als je geen speciaal dieet moet volgen, maar gewoon zien dat je niet overdrijft.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 20 januari 2012 - 14:54

Ik neem als ontbijt bijna altijd havermout, gemengd met platte kaas, canderel en ongezoete appelmoes. Best meng je het wel de avond voordien, zo heeft de havermout tijd om op te zwellen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 20 januari 2012 - 18:38

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

Dolfje,
Dat is natuurlijk wel te zien wat je begrijpt onder gezond hé.
Bv. als je vetarm wil eten zijn noten en kaas al niet goed.

Wat ik af en toe durft nemen als tussendoortje is yoghurt

Noten zijn wel goed he. Zitten ook vetten in, maar dit zijn goede vetten. En als tussendoortje is dit perfect.
Ik wil niet 'op dieet'. Gewoon gezond evenwichtig eten, waardoor je dan ook wel afvalt.
En je hebt ook bv. Milner. Een kaas met minder vet in.
Je hebt vet nodig he...
Dan kan bv. een yoghurt minder gezond zijn dan een handje noten hoor :d . Als je vette yoghurt neemt.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 20 januari 2012 - 18:38

PeggyJ zei:

Ik neem als ontbijt bijna altijd havermout, gemengd met platte kaas, canderel en ongezoete appelmoes. Best meng je het wel de avond voordien, zo heeft de havermout tijd om op te zwellen.

Da's gezond! Maar ben niet voor havermout O:)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 20 januari 2012 - 18:40

catherine zei:

Over gezond ontbijt ga ik me niet uitspreken ik eet 's morgens nooit. Yoghourt eet ik ook tss door met of zonder fruit, je kan er ook granen in doen dat is ook eens lekker.
Fruit is ook gezond maar kan ik niet eten dan protesteert mijn buik veel te hard.
De mals grany koeken vind ik ook wel eens lekker tss door.
Hoe een gezond ontbijt moet zijn vind je wel overal want meestal is dat melkproducten, brood, (nutella :lachen: ) fruitsap, beleg....Je kan wel eigenlijk alles eten als je geen speciaal dieet moet volgen, maar gewoon zien dat je niet overdrijft.

Weet het wel, maar ik vind het zo moeilijk om 'gezond' te eten. Bv. 's morgens als beleg boterhamworst nemen, is ook niet echt gezond he :) .

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 20 januari 2012 - 18:54

Ik eet ook graag havermout of muesli. Ik eet dat met warme sojamelk. Zo wordt het een pap eigenlijk. Gewoon melk opwarmen in de microgolf, dan havermout en/of muesli erbij en dan nog eens opwarmen.
Lekker en gezond. Dit vult mij genoeg en zorgt ervoor dat ik door de dag minder eet buiten de maaltijden.
Ik vind het ook fijn dat het een warm ontbijt is, voor 's morgens vroeg is dat wel aangenaam, lekker warm.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 20 januari 2012 - 18:55

Gezonde dingen voor ontbijt : platte kaas, smeerkaas, ongezoete cornflakes, muesli, all bran, een eitje, magere ham, kippenwit, rosbief, americain natuur,...
Je kan het vlees op je boterham combineren met wat tomaat, komkommer en/of sla.

Als tussendoortje yoghurt of platte kaas (evt met fruit), kerstomaatjes met magere mozarella of magere kruidenkaas (kan ook op een crackertje), soep, lange vingers (is niet al te veel suiker of vet), fruitsalade, yoghurtijs, magere chocolademelk/milkshake, appel in de oven met kaneel,...
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 20 januari 2012 - 19:10

Ik ben wel een beetje op mijn lijn aan het letten, en zit dus ook steeds mn nek te breken over gezonde tussendoortjes en wat als ontbijt...ik kon vroeger nooit sochtends eten, tegenwoordig eet ik 2 boterhammen sochtends (ben daarna vaak wel misselijk, maja ik eet wel pas ruim 4 uur later daarna mijn lunch), of ik eet yoghurt met fruit in de blender...dat vind ik erg lekker...vooral met banaan O:) . Verder beschuit, rijstewafel, of een andere cracker. Tussendoor eet ik fruit, soepstengel, eierkoek (weet niet of dat heel gezond is, maar sonja bakker keurt het goed haha). Ik ga dit topic ook even blijven volgen, want ik weet het ook nooit zo goed...noten zijn inderdaad wel gezond (niet alle uiteraard), maar daar houdt ik niet van.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 20 januari 2012 - 19:22

Marjananas zei:

Gezonde dingen voor ontbijt : platte kaas, smeerkaas, ongezoete cornflakes, muesli, all bran, een eitje, magere ham, kippenwit, rosbief, americain natuur,...
Je kan het vlees op je boterham combineren met wat tomaat, komkommer en/of sla.

Als tussendoortje yoghurt of platte kaas (evt met fruit), kerstomaatjes met magere mozarella of magere kruidenkaas (kan ook op een crackertje), soep, lange vingers (is niet al te veel suiker of vet), fruitsalade, yoghurtijs, magere chocolademelk/milkshake, appel in de oven met kaneel,...

Jij hebt precies wel ideetjes :-)

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 20 januari 2012 - 19:32

dolfjeweerwolfje zei:

Jij hebt precies wel ideetjes :-)

Als je op je eten moet letten maar echt wel graag lekker eet, moet je wel inventief worden... ;-)
Ik heb ook nog wel receptjes via mijn schoonzus, als er iemand interesse heeft...
Hier alvast een link naar een recept voor "skinny chocolate chip buttermilk scones". :d Da's ontbijt dus...

Skinny Chocolate Chip Buttermilk Scones | Skinnytaste
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 20 januari 2012 - 20:13

Ik heb wel interesse :) .

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 21 januari 2012 - 12:19

PeggyJ zei:

Ik wist niet dat dat kon, havermout ongekookt gebruiken (tenzij in muesli)!
Leuke tip :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 21 januari 2012 - 19:46

Alicia zei:

Ik wist niet dat dat kon, havermout ongekookt gebruiken (tenzij in muesli)!
Leuke tip :d

Ja hoor, je moet alleen zien dat je goede verhoudingen gebruikt, anders wordt de mengeling nogal droog. Ik doe 80g havervlokken op 500g platte kaas 0% en daarbij 100g appelmoes. Zo is het mengsel nog lekker smeuiig.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag