Spring naar inhoud

- - - - -

gezond ontbijt en tussendoortjes

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 21 januari 2012 - 20:27

Vandaag wat inkopen gedaan. Wat fruit, wat gedroogd fruit, verschillende notensoorten, groentjes (om een slaatje voor tussendoor te maken), natuuryoghurt,...
's Morgens ga ik het gewoon op volkoren of meergranenbrood houden met mager beleg, kaas met tomaat ofzo, een eike,... houden.

Zien hoe lang ik het gezonder eten volhoud :louche: . Mijn maaltijden blijven wel gewoon hoor. Wil niet op 'dieet', gewoon gezonder eten zodat ik me beter voel (en ja, alles dat me strakker maakt, is dan mooi meegenomen he :LOL: ).
Maar meestal is dat van korte duur O:) .

Grietv
Grietv
  • 634 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 19 juni 2012 - 17:00

Ik vraag me eigenlijk af wat jullie zoal meenemen naar het werk als tussendoortje.

Meestal maak ik het mezelf makkelijk en gooi ik 's morgens een paar koeken en een banaan in mijn tas.  Nu is dit zeker niet het gezondste en dit begin je langzaam maar zeker aan mijn figuur te zien... :oops:
Er zijn ook van die dagen dat ik de moeite doe om een fruitslaatje te maken of om wat worteltjes te schillen, maar als ik die op heb, dan hoor ik de snoepkast op het werk mijn naam roepen.  En daar zitten dan van die lekkere chocolaatjes en koekjes in voor bij de koffie :LOL:

Het is niet zo dat ik die koekjes dan eet omdat ik honger heb, maar dat is dan gewoon van de goesting en omdat ik weet dat die er zijn.

Een paar weken geleden heb ik enkele dagen in het ziekenhuis gelegen en was ik 2 kilo afgevallen.  Nu zijn die er natuurlijk al lang terug bij en waarschijnlijk ook wel meer dan die 2 kilo.  

Als jullie dus ideetjes hebben om gezond en toch lekker te snacken op het werk, laat het me maar weten.  Vanaf morgen ga ik op dieet... :help:
Groetjes Griet en knufs van Treesje, Mientje, Balthazar en Broertje...

Ik kwam, ik spon en overwon... :catwalk

Nivo
Nivo
  • 5.738 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 19 juni 2012 - 17:57

Bakje pitloze druiven meenemen heerlijk als snoepje, vind het bakje gemakkelijk waar ze inzitten die is gelijk een soort vergiet, druifjes wassen in hun eigen bakje.

Alle soorten fruit kan je nemen

Doos Parovita van Lu gaan halen, zitten per 4 crackers in een zakje verpakt, smaken naar lekkere koekjes vooral die met sesamzaad :heart: (1 zakje=120 kcal)

Verschillende smaken kauwgom

potje magere yoghurt ook maar rond de 80 kcal
sorry laatste keer

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 19 juni 2012 - 18:02

ik moet altijd maar 5u werken per dag, dus neem enkel voor 's avonds een banaan mee omdat ik nogal vroeg moet eten (15u30) en dan 's avonds honger heb.
Voor 's avonds bij de TV neem ik dan wel eens zo van die LU mini crackers met olijfolie en oregano, vind deze best lekker en bevatten ook weinig caloriën.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 19 juni 2012 - 19:59

Oh dit is wel een topic naar mijn hart, ben hier de laatste tijd ook wel mee bezig en het werpt zijn vruchten al af :)

's Morgens: 3 eetlepels magere platte kaas gemengd met 2 handjes vol Jordan's Muesli/Cruesli

Voor degene die het niet kennen, Jordan's Muesli koop je in de Albert Hein of in de makro in Nederland en is heel lekkere zoete muesli zonder extra suiker/kleurstoffen/smaakstoffen. Gewoon heel natuurlijk en gezoet door honing ipv extra suiker. Ik schrijf Muesli/Cruesli omdat ik meestal 2 zakken koop en die dan in een doos meng waar ik 's morgens uit schep. Muesli is nl. gezonder en minder calorieën dan cruesli, maar cruesli is veel krokanter (lekkerder!). Ik maak dus een mix van beiden, Jordan's heeft het allebei.
Indien nodig kan je dat nog wat zoeten met Stevia (geen cal) of confituur.

Zo'n kommetje maak ik 's zomers ook wel eens als tussendoortje maar dan met verse aardbeien of frambozen erbij! :heart:

Voormiddag tussendoortje: 2 paravita koekjes! Die zijn idd zo lekker he!
Vroeger at ik altijd een heel zakje, maar sinds ik 's morgens platte kaas met muesli eet kom ik makkelijk toe met 2! :LOL:

's Middags: 2 bruine/grijze boterhammen + verse soep of een stuk fruit. Meestal pompelmoes (zonder suiker) of een passievrucht omdat dat moeilijker te eten is op het werk. Gisteren watermeloen!

Namiddag tussendoortje:
Wissel ik af tussen
- appel
- doosje kerstomaatjes (in de aldi heb je nu zo bakjes met gele en rode, die zijn de beste!)
- doosje met reepjes wortel
- in de winter nootjes

Als ik yoghurt eet, eet ik eigenlijk altijd magere yoghurt maar dan wel zonder aspartaam, dat verdraag ik nl. niet en vermijd ik dus helemaal.
Maar eigenlijk houd ik meer van de smaak van platte kaas :)

's Avonds knabbelen:
- Zelf popcorn poppen!
Gewoon een zak popcornmais kopen, in de kast leggen en dan in de microgolf. Daar doe je dan een beetje zout of suiker over en het is heel gezond! Dat zijn goede granen, heeft amper calorieën en is veel beter dan de voorgemaakte popcornzakken. Ik heb het dus niet over zo'n zak die kant en klaar is met suiker en die je dan in de microgolf kan leggen.

- Tofudip met rauwe bloemkool:
Je mixt witte zachte tofu in een blender met sesamolie, paprikapoeder en currypoeder. Daar dop je dan bloemkoolroosjes in, heel lekker en heel veel proteïnen (dankzij tofu)!

- Ik eet ook graag rauwe paprika, maar daar moet je van houden.
  Meestal eet ik dan een halve gele paprika.

- Fruitsla maken voor 's avonds, ook altijd een winner!

Bewerkt door Kims, 19 juni 2012 - 19:59.

Geplaatste afbeelding

Loes
Loes
  • 407 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 19 juni 2012 - 20:14

Ik ben sinds vorig jaar 10 kilo verloren zonder op mijn eten te letten ....gewoon super druk op het werk gehad de laatste tijd en soms zonder te kunnen eten naar huis gaan...ook niet gezond dus om s'avonds nog te eten om half elf als je thuiskomt...meestal ik heb overal kauwgom bij om in mijn mond te steken...
Een erg gezonde levensstijl heb ik zelf ook niet :oops: ... maar ik weet wel collega's die met een diëtiste begeleid en op een gezonde manier zijn afgevallen...

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#22 Geplaatst 19 juni 2012 - 20:32

@ grietv: ik heb je topic hieraan toegevoegd gezien het over hetzelfde ging. :)

Sabine2
Sabine2
  • 8.351 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 19 juni 2012 - 22:58

Voor mijn ontbijt eet ik zelfgemaakte muesli met soja-yoghurt.
De muesli van Jordan's vind ik ook heel lekker, maar er zitten heel veel rozijnen in en die hebben eigenlijk maar weinig voedingswaarde.
Dus maak ik eens om de zoveel tijd een grote bak met havermout, gedroogde veenbessen, goji-bessen, tarwezemelen en ook nog wat banaan-chips en gedroogde papaya (of ander gedroogd fruit) en elke morgen neem ik daar een portie van.

Ik heb gehoord dat je fruit best voor je maaltijd of 2 uur erna neemt, omdat het minder tijd nodig heeft om te verteren en anders zit te "gisten" terwijl je maaltijd verteert.

Voor tussendoortje op het werk neem ik fruit mee en ik zorg ook altijd dat ik daar paranoten, pompoenpitten en zonnebloempitten staan heb. Als ik dan efkes een klein hongerke heb of een stress-vreetbui, dan kan ik daarmee efkes zondigen. Hoewel ik onlangs ook een pakske gevulde chocoladekoeken gehaald heb :oops:

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#24 Geplaatst 20 juni 2012 - 00:10

Kersen is gezond en super lekkerrrrrrrrrrrrrrrr.
Vandaag van mijn lieve mamatje 2kg gehad. :x

Bewerkt door Shadow, 20 juni 2012 - 00:10.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 20 juni 2012 - 08:17

Grietv zei:

Ik vraag me eigenlijk af wat jullie zoal meenemen naar het werk als tussendoortje.

Meestal maak ik het mezelf makkelijk en gooi ik 's morgens een paar koeken en een banaan in mijn tas.  Nu is dit zeker niet het gezondste en dit begin je langzaam maar zeker aan mijn figuur te zien... :oops:
Er zijn ook van die dagen dat ik de moeite doe om een fruitslaatje te maken of om wat worteltjes te schillen, maar als ik die op heb, dan hoor ik de snoepkast op het werk mijn naam roepen.  En daar zitten dan van die lekkere chocolaatjes en koekjes in voor bij de koffie :LOL:

Het is niet zo dat ik die koekjes dan eet omdat ik honger heb, maar dat is dan gewoon van de goesting en omdat ik weet dat die er zijn.

Een paar weken geleden heb ik enkele dagen in het ziekenhuis gelegen en was ik 2 kilo afgevallen.  Nu zijn die er natuurlijk al lang terug bij en waarschijnlijk ook wel meer dan die 2 kilo.  

Als jullie dus ideetjes hebben om gezond en toch lekker te snacken op het werk, laat het me maar weten.  Vanaf morgen ga ik op dieet... :help:

Zelfde probleem hier, koeken zijn zo makkelijk in je tas te gooien en ik maak 's morgens nooit tijd om me iets fatsoenlijk klaar te maken als tussendoortje...

Ik heb nu ook beslist dat ik gewoon geen koeken meer ga kopen (als ik ze niet in huis heb, kan ik ze ook niet in mijn tas gooien :p ) en ervoor te zorgen dat ik vooral veel gezondere dingen in huis staan heb, zoals yoghurts, platte kaas, fruit... zodat ik die kan meenemen ;)
banner

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 20 juni 2012 - 08:35

Wat je ook kan doen is in het weekend je koeken zelf maken en dan gewoon wat letten op wat erin gaat bv. magere boter, candarelsuiker, ...
Dit zal ook al schelen met de koeken uit de winkel ;)
All you need is love...and a cat! :love3:

Grietv
Grietv
  • 634 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 20 juni 2012 - 21:08

hilleke zei:

@ grietv: ik heb je topic hieraan toegevoegd gezien het over hetzelfde ging. :)

Dankjewel, heb ik ineens veel reacties en ideetjes... :d

Grietv
Grietv
  • 634 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 20 juni 2012 - 21:12

Vandaag heb ik gewerkt van 8 tot half 5 en in de voormiddag heb ik een potje yoghurt en een tomaat gegeten.  's Middags 2 volkorenboterhammen met salami en in de namiddag nog een wortel en raar maar waar: ik heb geen honger gehad.
Ik heb ook wel een paar tassen groene thee en veel water gedronken.

Normaal neem ik altijd een aantal koeken mee en was er daarom vanmorgen ni echt gerust in zonder mijn koeken.  Maar voilà, ik kan dat dus wel.
Morgen weer zo'n gezonde dag.  Ik benieuwd hoelang ik dit ga volhouden... :oops:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 20 juni 2012 - 22:43

Ik heb al van kind af de gewoonte om 's ochtends een kommetje ontbijtgranen (al dan niet met vruchten) te eten en af en toe eens een glaasje fruitsap erbij. Ik kan nooit veel eten wanneer ik net wakker ben maar zo heb ik toch iets binnen. Als ik dat niet doe, begin ik te snoepen in de voormiddag :louche:

Tussendoortjes zijn bij mij fruit, petit gervais, notenrepen, droge koekjes,...

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.