Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

kattensite kookboek

• Log in om te reageren
204 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#181 Geplaatst 17 augustus 2012 - 00:33

Marieke op de site van colruyt heb je een apart bbq hoekje met recepten, misschien vind je daar je gading?
Of misschien gewoon eens ingeven op google dan zal je ongetwijfeld ook wel receptjes krijgen
Zelf kan ik je ook niet helpen sorry, wij eten geen vis (ik ben vegetariër en halve trouwboek lust geen vis)
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#182 Geplaatst 17 augustus 2012 - 00:54

een heel snel (is op 20 min helemaal voorbereid en dan moet je t gewoon nog in de oven steken voor 25 min., je kan het makkelijk op voorhand al klaarzetten) en heel lekker vleesloos receptje dat ook met veel smaak wordt gegeten door mijn halve trouwboek die wel vlees eet

gevulde paprika's met quorn

benodigdheden: (voor 2 personen),
-grote rode paprika's (ik neem anderhalve paprika per persoon dus 3 grote rode paprika's voor 2 personen)
-1 ui (mag ook uit diepvries zijn)
-1 blik tomatenstukjes (je mag natuurlijk ook verse tomaten nemen)
- 1 ei
- peper, zout, oregano en peterselie naar smaak
- stukjes quorn (ik neem een handje vol per paprikahelft en dan doe ik er nog een extra handje bij en dan heb je ruim genoeg, stukjes quorn kan je oa in colruyt in diepvriesafdeling kopen, is een vleesvervanger)
- vegetarische geraspte kaas (of gewone geraspte kaas natuurlijk als je geen veggie bent, veggie kaas is ook gewoon te verkrijgen in de supermarkt, er staat een kleine groene 'v' op de verpakking en er staat op dat er macrobieel of plantaardig stremsel inzit)

bereiding:

-Laat de oven op 200 graden voorverwarmen.
-zet een kookpot met water op het  vuur en laat het water koken
- maak ondertussen paprika's schoon, verwijder zaadlijsten en zaden en snij ze in 2
-Als het water kookt gooi je er de paprikahelften in en laat ze gedurende 5 minuten blancheren, daarna giet je ze af en hou ze even opzij.
- Snij het uitje in stukjes en laat het glazig worden in een pan met wat olie of boter.
- Meng de tomatenstukjes uit blik samen met het ei en roer goed door mekaar, doe er de ui van daarnet ook bij, wat geraspte kaas, p en z naar smaak en oregano en peterselie en op t laatst dan de quornblokjes en allemaal goed mengen.
- Leg de paprikahelften in een ovenschotel en vul ze op met het mengsel.
- Strooi geraspte kaas erover.
- Giet er een klein beetje olijfolie over (niet veel, paar druppen)
- Schuif het in de voorverwarmde oven gedurende 25 minuten.
Wij eten het met rijst.
Smakelijk
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#183 Geplaatst 08 februari 2013 - 09:17

Ik ben een superslechte kok, ik kan eigenlijk niet koken :lachen: Nu zou ik graag lasagne maken volgende week, maar ik heb dat nog nooit gemaakt. Kent er iemand een lekker lasagnegerecht dat ook héél eenvoudig is? Dus zonder moeilijke woorden in het recept, met ingrediënten die in de gewone winkels te koop zijn en dat niet zo makkelijk kan mislukken? :oops: Alvast heel erg bedankt.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.555 berichten
  • 3 katten

#184 Geplaatst 08 februari 2013 - 10:16

Lasagna maken is nog vrij gemakkelijk. Ik vind het recept van huysentruit wel goed uitgelegd. Maar deze ziet er ook wel goed uit: http://www.een.be/pr...ecepten/lasagne
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#185 Geplaatst 08 februari 2013 - 10:17

Zal het eens bekijken en ook eens het recept van piet huysentruit zoeken. Bedankt!! :)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#186 Geplaatst 08 februari 2013 - 13:34

de recepten van dagelijkse kost vind ik altijd wel makkelijk of in ieder geval heel goed uitgelegd (of in de filmpjes duidelijk getoond) en toch ook meestal met ingrediënten die je overal kan vinden :)
banner

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#187 Geplaatst 08 februari 2013 - 15:22

Heb je een Albert heyn in je buurt? Daar kan je een doos kopen met alle ingrediënten waar je alleen zelf nog gehakt en water bij moet doen. Alles staat daar stap voor stap uitgelegd op de verpakking. :)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#188 Geplaatst 08 februari 2013 - 15:30

Bekijk berichtblubje, op 08 februari 2013 - 15:22, zei:

Heb je een Albert heyn in je buurt? Daar kan je een doos kopen met alle ingrediënten waar je alleen zelf nog gehakt en water bij moet doen. Alles staat daar stap voor stap uitgelegd op de verpakking. :)

Nee dat heb ik niet :( Bestaat dat eigenlijk in België? Was wel handig geweest!

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#189 Geplaatst 08 februari 2013 - 16:17

Bekijk berichtkate2, op 08 februari 2013 - 15:30, zei:

Nee dat heb ik niet :( Bestaat dat eigenlijk in België? Was wel handig geweest!

Er zijn er blijkbaar drie in België, allemaal in de buurt van Roeselare (http://www.albertheijn.be/winkels)

banner

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#190 Geplaatst 08 februari 2013 - 17:13

er zijn er wel wat meer in België hoor :)
Roeselare, Oudenaarde, Harelbeke, Mol, Olen, Beveren, Antwerpen-Kiel, Antwerpen-Groenplaats, Stabroek, Brasschaat

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#191 Geplaatst 08 februari 2013 - 22:26

Zeer vullende en voedzame wokschotel
(als je grote eters bent/ in huis hebt is een volle wokschotel voor 2-3 personen, met kleine eters zoals mezelf kun je er zeker met 4 van eten)

Nodig:
- wokpan
- zout
- olijfolie
- wokgroentjes (ik neem er uit de colruyt)
- Gemarineerde reepjes rund (mag ook pittavlees zijn)
- Chinese Mie
- kruiden (ik neem altijd Wok-mix)

Hoe beginnen?

1.
Je laat water koken met zout en een scheutje olijfolie
Je laat de mie een 5 tal minuten koken en giet ze af.

2.
Je laat olijfolie warm worden in de wok en bakt het vlees (laat het niet volledig inbakken want dit moet er het langst in)

3.
Wanneer bijna alle stukjes vlees goed zijn doe je de groentjes erbij, zorg dat de wokpan nog niet vol is want de mie moet er ook nog bij ;)
Laat de groentjes en het vlees enkele minuutjes sudderen maar blijf omroeren met een houten lepel

4.
Doe de mie erbij, de wok-mix kruiden en eventueel nog een soort sojasaus indien je dit wenst
Na een 2 tal minuutjes is het klaar

Simpel, zeer lekker en zeer voedzaam + gezond! :dancer:

Bewerkt door Yossa, 08 februari 2013 - 22:28.

Karianne
Karianne
  • 4.634 berichten
  • 2 katten

#192 Geplaatst 31 maart 2015 - 13:30

Ik up dit topic even want heb hier veel gelezen dat ik zelf ook eens wil maken :-)

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#193 Geplaatst 01 april 2015 - 11:42

GNOCCHI DE TERRA

kook aardappelen zacht voeg zout eraan toe... stamp de aardappelen zoals voor puree en laat wat afkoelen.... voeg dan 1 eierdooier toe/500 gr aardappelen en 50 gr bloem en zout kneed alles tot het niet meer kleeft...(zoals je brooddeeg kneed)... snijd er stukken van en rol worsten van... snijd deze in plakjes van 1,5 cm a 2 cm en maak er ribbekes met vork mee.... de plakjes in kokend water leggen en als ze bovendrijven zijn ze gaar... uitvissen met spaan en bakken op een pan.. doe alles in vuurvaste pan ... doe er een klein beetje verse bladspinazie bij ... schilfers kaas en geraspte parmesaan.... laat alles even grillen tot de kaas gesmolten is.

deze gnocchi is ook lekker met champignons gebakken en vlees of vis naar keuze...

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.226 berichten

#194 Geplaatst 01 april 2015 - 11:46

Bekijk berichtmiranda, op 01 april 2015 - 11:42, zei:

GNOCCHI DE TERRA

kook aardappelen zacht voeg zout eraan toe... stamp de aardappelen zoals voor puree en laat wat afkoelen.... voeg dan 1 eierdooier toe/500 gr aardappelen en 50 gr bloem en zout kneed alles tot het niet meer kleeft...(zoals je brooddeeg kneed)... snijd er stukken van en rol worsten van... snijd deze in plakjes van 1,5 cm a 2 cm en maak er ribbekes met vork mee.... de plakjes in kokend water leggen en als ze bovendrijven zijn ze gaar... uitvissen met spaan en bakken op een pan.. doe alles in vuurvaste pan ... doe er een klein beetje verse bladspinazie bij ... schilfers kaas en geraspte parmesaan.... laat alles even grillen tot de kaas gesmolten is.

deze gnocchi is ook lekker met champignons gebakken en vlees of vis naar keuze...

Mmmmm klinkt lekker :)

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#195 Geplaatst 01 april 2015 - 17:03

Bekijk berichtInge91, op 01 april 2015 - 11:46, zei:

Mmmmm klinkt lekker :)
is ook heel lekker.... deze middag dit nog klaargemaakt met gebakken champignons (+look en ui) de gebakken gnocchi erbij... heel klein beetje room overgoten wat geraspte kaas en beetje geraspte parmesan en laten grillen... dit samen met een mignotte was echt yummy