Spring naar inhoud

- - - - -

vraagje over vlooien

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 14 juli 2009 - 13:27

als vlooien bestreden worden met bevoorbeeld frontline (niet preventief maar als er wel degelijk vlooien zijn) bijten die dan als ze doodgaan nog extra en hard ook?

toen Toulouse hier kwam zat ze onder de vlooien.  Heb haar dan direct ontvlooid.  De vlooien vielen dan wel als vliegen maar kleine Toesje zat te bijten en te krabben in haar vacht dat het niet meer mooi was... meer dan ze voorheen deed!
als ik haar preventief ontvlooi doet ze dat niet

dus vandaar mijn vraagje ^^

Bewerkt door Aldhissla, 14 juli 2009 - 13:32.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 14 juli 2009 - 13:32

Daar heb ik geen idee van eigenlijk :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 14 juli 2009 - 13:56

Onze Bébé zat als we hem gevonden hebben ook helemaal onder de vlooien en omdat hij maar ongeveer 5 weken was het ik het frontline produkt verdund met water, maar ik heb hem toch niet extra zien bijten of krabben de vlooien waren snel dood dat wel.
Die vlooien werden mss effe gek door dat produkt en hebben razendsnel zitten rond te kruipen daarmee mss dat Toulouse meer krabde.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 14 juli 2009 - 14:31

zou kunnen ^^ (ik had de frontline spray, mag je gebruiken vanaf 2 dagen)

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 juli 2009 - 19:51

Ik heb er geen flauw idee van :catnoknow

Guest_Billy_*
Guest_Billy_*

#6 Geplaatst 14 juli 2009 - 19:57

Ja hoor, als ze voelen dat ze gaan doodgaan worden ze nijdig en bijten ze nog eens goed door :twisted:
Hier was het ook zo, elke keer ik een opvangertje ontvlooide. Pipetje erop en dan sprongen de katten van de ene kant van de kamer naar de andere, gewoon van de jeuk. Na een paar uur is dat over en zijn de vlooien dood hé.
Ik heb dat eens gevraagd aan de dierenarts en die bevestigde dat.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 14 juli 2009 - 20:57

Ocharme de poesjes

Geplaatste afbeelding

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#8 Geplaatst 14 juli 2009 - 21:00

Billy zei:

Ja hoor, als ze voelen dat ze gaan doodgaan worden ze nijdig en bijten ze nog eens goed door :twisted:
Hier was het ook zo, elke keer ik een opvangertje ontvlooide. Pipetje erop en dan sprongen de katten van de ene kant van de kamer naar de andere, gewoon van de jeuk. Na een paar uur is dat over en zijn de vlooien dood hé.
Ook weer wat bijgeleerd. ;)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 14 juli 2009 - 22:39

ik dacht het al
ik had zo medelijden met mn kleine toesje, heeft bij haar echt vanaf de middag tot de volgende morgen geduurd, maar ze zat echt boemvol vlooien...
is niet echt een leuk zicht he O:)

Geplaatste afbeelding

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#10 Geplaatst 15 juli 2009 - 10:49

Ik denk dus niet dat dat van het bijten is, eerder van het rondkruipen van de vlooien die zich proberen te redden. Dat kriebelt ook enorm (denk ik hé, ik heb nog nooit vlooien gehad :catlick ).

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 15 juli 2009 - 11:33

oh, da wist ik ook nog niet se! idd weer iets bijgeleerd
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 16 juli 2009 - 07:44

Hier worden ze preventief behandeld maar vorige week heb ik toch eventjes in paniek naar de da gebeld: Gabriël was weer heftig aan het krabben gegaan en zijn pels stond weer absoluut niet mooi en hij had ook minuscule wondjes. Omdat hij nog maar op 1/7 behandeld was, vroeg ik aan de da of het zou kunnen dat de Stronghold niet gewerkt had en of ik hem al opnieuw een dosis mocht geven. Gelukkig stelde de da me gerust. Ik mocht hem zeker geen extra dosis geven!!! Waarschijnlijk is Gabriël in contact gekomen met vlooien en zijn die op hem gesprongen, hebben van dat lekkere bloed geproefd en hebben dan in hun doodsstrijd venijnig hard gebeten. Want ik merk dat Gabriël zijn pels nu al weer mooi staat en er geen zwarte puntjes meer te zien zijn.

Geplaatste afbeelding

Guest_Karolien_*
Guest_Karolien_*

#13 Geplaatst 16 juli 2009 - 11:29

Flicka is allergisch aan frontline, wij gebruiken een vlooienpil als ik goed ben program of zoiet, heb met een plaag gezeten en door frontline krabte ze tot bloedens toe zich open. Ook al was het preventief. ze gaat zelfs lopen als ik het gewoon nog maar vast heb de pipet

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 16 juli 2009 - 14:57

Billy zei:

ik denk eerder dat dit van de geur kwam en niet van de vlooien.. als ik mijn katten ontvlooi (preventief want ze hebben gene) weet keisha (kater) niet waar kruipen ... hij ruikt es en spurt van de ene hoek naar de andere maar spijtig genoeg achtervolgt de geur hem enkele tijd... wel een koddig zicht zenne. Indy reageert totaal niet op het produkt.