Spring naar inhoud

- - - - -

Gezocht : Scottish fold cattery

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 17 februari 2012 - 13:05

Tripkippiej zei:

Je kunt een verdenking geven, maar uitsluitsel heb je (nog) niet via die test, enkel bij sectie achteraf

fip kan je al vaststellen bij vermoeden. Ons dolfje had ook fip. Ze hebben punctie genomen en was heel duidelijk. Geel vocht met draden. Dus niet bij overlijden vast te stellen, maar ook ervoor!
Geplaatste afbeelding

Guest_Loly-pop_*
Guest_Loly-pop_*

#17 Geplaatst 17 februari 2012 - 13:55

dat is al ze fip hebben en zeker de natte vorm maar je kan niet preventief testen op fip

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#18 Geplaatst 17 februari 2012 - 13:56

Klopt, maar dan heb je het al over een beestje dat (helaas) al ziek is.
In geval van terenshof gaat het om een bloed (?)-test die niet gevalideerd is en geen wetenschappelijk bewijs voor is

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 17 februari 2012 - 22:39

idd, fip kan je nooit preventief laten testen, enkel als ze al ziek zijn. Zoals bij ons dolfje.
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#20 Geplaatst 17 februari 2012 - 23:15

je kan wel hun waarden testen. te hoog, niet mee fokken...

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#21 Geplaatst 17 februari 2012 - 23:38

Waardes voor wat? er is geen erkende test voor Fip..

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 18 februari 2012 - 18:36

Tripkippiej zei:

Waardes voor wat? er is geen erkende test voor Fip..

idd!
Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#23 Geplaatst 18 februari 2012 - 20:41

Kijk, ik ben grote voorstander van testen; maar als er getest word op ziekten waarvoor geen enkele gevalideerde test voor is, en dan zeker in het geval van FIP, dan moet er ook niet op een website, maakt niet uit welk ras, staan dat ze 'negatief' getest zijn.

Zo kan ik op mijn website ook wel zetten dat ze negatief zijn, aangezien ze kerngezond zijn ;) (lijken, zeker weten doe je het nooit bij FIP totdat ze symptomen krijgen die op een mogelijke FIP uitwijzen)

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 19 februari 2012 - 19:37

Tripkippiej zei:

Kijk, ik ben grote voorstander van testen; maar als er getest word op ziekten waarvoor geen enkele gevalideerde test voor is, en dan zeker in het geval van FIP, dan moet er ook niet op een website, maakt niet uit welk ras, staan dat ze 'negatief' getest zijn.

Zo kan ik op mijn website ook wel zetten dat ze negatief zijn, aangezien ze kerngezond zijn ;) (lijken, zeker weten doe je het nooit bij FIP totdat ze symptomen krijgen die op een mogelijke FIP uitwijzen)

idd
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#25 Geplaatst 25 februari 2012 - 08:58

Tripkippiej zei:

staat dit op mijn site misschien? En zeg ik negatieve waarden? geen enkele kat is negatief maar hoge titters bepalen wel of je meer aanleg hebt om het te ontwikkelen. Het geeft geen zekerheid, maar dat geeft een hcm test ook nooit.

en dit is :off: dus misschien de dame helpen die een scottish fold cattery zoekt

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#26 Geplaatst 25 februari 2012 - 09:15

Dit staat niet op jou website, heb ik ook niet gezegd.
Gaat om een eerder genoemde website waar het wél op staat ;)

En vind dit zeker niet off-topic.
TS vraagt om een goede Scottish Fold cattery en ik vind dat ik ook de daarbij behorende testen mag vernoemen ;)

henny
henny
  • 1.601 berichten

#27 Geplaatst 25 februari 2012 - 09:15

nisha zei:

staat dit op mijn site misschien? En zeg ik negatieve waarden? geen enkele kat is negatief maar hoge titters bepalen wel of je meer aanleg hebt om het te ontwikkelen. Het geeft geen zekerheid, maar dat geeft een hcm test ook nooit.

en dit is :off: dus misschien de dame helpen die een scottish fold cattery zoekt

Hoge titers laten zien zien dat er een bepaald (er zijn er vele) coronavirus in het spel is.
Een FIP titer bestaat niet!!!

Dus lage negatieve waarden zeggen helemaal niets!!!!

Henny

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#28 Geplaatst 25 februari 2012 - 13:36

Nopes, ik begon vorige week tegen Radiologe (Barbara vd velde) over anti-titer bij Gwendolyn.
Ze schoot meteen nogal uit haar vel, want ze dacht dat ik het over een FIP-titer had. (ging over een bloedgroep-titer bij Gwen)
Ook zij staat staat voor 0,00% achter een fip-test.

elsharoo
elsharoo
  • 13 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 26 december 2012 - 13:08

Bekijk berichtMiekeV, op 23 januari 2012 - 11:49, zei:

Zijn er hier mensen die met scottish folds fokken? Of iemand die me een goed cattery kan aanraden?
Het is niet voor mezelf, een goede vriendin vroeg me of ik een goede cattery wist, maar heb zelf niet echt ervaring met scottish folds.

wij zijn een kleine hobby cattery van scottish fold en brits korthaar
al onze katten(zowel poezen als katers) worden getest op fiv,felv,hcm(echo) en pkd (via dna)
ook voeren wij de hielscan uit bij de scottish fold's
al deze testen kunnen bij ons worden ingezien
voor meer info kan je terecht op onze website www.everyoneweb.com/elsharoo

mvg

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#30 Geplaatst 26 december 2012 - 17:23

denk niet dat ze nog zoekt, dit is een bericht van bijna een jaar geleden
Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding