Spring naar inhoud

- - - - -

Vvverbouwen - 9/6 Keuken en eetkamer p 27

• Log in om te reageren
434 reacties op dit onderwerp
Tamara
Tamara
  • 1.402 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 15 juli 2009 - 09:51

Je hebt nog wel wat werk precies, ik ben wel benieuwd naar de fotootjes als het af is :)

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 15 juli 2009 - 10:14

veel succes met je verbouwingen,
hopelijk verloopt alles vlot

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#18 Geplaatst 15 juli 2009 - 10:15

Stap 2: de werkmannen ook effectief je huis in krijgen

Vandaag zijn de aannemer én de schilder komen opdagen. Tweewerf hurrah!

To do's voor vandaag:
- Start schuren van de vloeren (aannemer)
- voorbereiden muren (schilder)
- kleine rotklusjes (mijn grootvader :ha )
- de administratie op orde brengen en de explosie van spullen in de logeerkamer ordenen (ikzelf)
- de verniskleur gaan uitkiezen (ikzelf met mijn grootvader want mijn auto is binnen voor groot onderhoud :ha )

De katten zitten ondertussen allemaal op een rijtje buiten. De angst is wat te groot om dichtbij te komen (wat doen die vreemde mannen hier?!) maar de nieuwschierigheid is wat te groot om niet te blijven kijken ;) Straks als het schuurmachien aan staat zal dat wel veranderen...

Zowel de aannemer als de schilder zijn dierenliefhebbers, en dat is eigenlijk een beetje toeval :) Het komt wel enorm goed uit, de kans is zo veel groter dat ze zullen letten op de poezels hé! Want Zwartje is wel een braaf geval, maar Mormel zie ik zo een pot behangerslijm leeg drinken :p

Meer updates volgen nog :)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 15 juli 2009 - 10:18

veel succes!
en tjah... werkmannen he :/
ze aan het werk krijgen is het moeilijkst :ha

Geplaatste afbeelding

Tamara
Tamara
  • 1.402 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 15 juli 2009 - 10:25

:thumb: het gaat daat goed vooruit precies

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#21 Geplaatst 15 juli 2009 - 10:27

Veel succes met de werken en dat alles vlug vooruit mag gaan :d

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 15 juli 2009 - 10:38

Succes met de werken. Het huis ziet er alvast erg leuk uit. :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#23 Geplaatst 15 juli 2009 - 11:00

Oh verbouwen, spannend! Bij ons is dat net achter de rug. Al ervaren we nog wel naweeën. Deurlijsten die geschilderd moeten worden, nog kleine afwerkingen die eigenlijk het meeste tijd in beslag nemen...

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#24 Geplaatst 15 juli 2009 - 13:08

Veel succes met de veranderingen en verbouwingen..het zal vast en zeker mooi worden!

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#25 Geplaatst 15 juli 2009 - 13:15

Ziet er een leuk huis uit :)
Veel succes met de vebouwingen ;)
en een dikke knuffel voor Zwartje :hug:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#26 Geplaatst 15 juli 2009 - 13:36

Succes met de verbouwingen. :thumb:

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#27 Geplaatst 15 juli 2009 - 13:46

Veel succes met de verbouwingen :geluk:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#28 Geplaatst 15 juli 2009 - 14:29

Veel succes daar op de werf :) , wel leuk voor jouw zo alleen wonen, best wel spannend he ;) .

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#29 Geplaatst 15 juli 2009 - 21:40

Amai wat een dag vandaag!

Kiekens-zonder-kop-dag :ha

Internet, foon en TV werken niet meer. Ik zitten bellen naar telenet (nadat we aan alle kabeltjes hadden getrokken, alles gerest, je kent het wel). Die komen morgenvroeg. Ik kom deze avond weer terug thuis (gaan eten bij Casa Grootmoe), ik frunnik aan een kabeltje: TV! Telefoon! Internet! :ha Niet te doen zo'n dingen ;)

Ik ben ook de kleur en vernis gaan kiezen voor de vloeren. Die zijn nu afgeschuurd (voor een deeltje toch, foto's volgen morgen). De look op dit moment is dus gewoon heel blank grenen. Nu hebben de buren daar een prachtige vernis op gedaan (die hebben hetzelfde huis, maar dan in spiegelbeeld, echt supermooie vloer). Alleen wil ik a) niet hetzelfde doen, b) hebben een aantal van mijn planken een lichtroze kleur voor godweetwelke reden :ha En dus: de vloer krijgt een kleur in notenhout. Dat is behoorlijk donker, maar ik kan altijd na één laag zeggen "how, stop!" he :) De warme chocoladetint moet ook de oranje kleuren die beneden worden gebruikt temperen (als je een roodtint erbij zou voegen krijg je een explosie van een kleurkaart, waar niemand blij mee is :ha ).

Er is wel een groot drama geweest daarnet... met Zwartje... ik ga het nog weken mogen horen... De schilder had zijn spullen zo gezet dat het poortje geblokkeerd was. Mijn kleine lieverd heeft dus nu via emotionele chantage ("Jij liet mij geloven dat ik niet meer welkom was thuis! Dat ik een dakloze kat was!") nog wat extra natvoer verkregen ("maar ik vergeef het je in ruil voor pro plan..."). Ik denk dat hij het straks wel helemaal zal vergeven ;)

Verder is de auto binnen geweest voor het onderhoud (autch, daar gaat de portefeuille). Maar da's niet echt spannend om op in te gaan :ha

Foto's volgen dus morgen. Verwacht je aan al grote veranderingen vloersgewijs ;)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#30 Geplaatst 15 juli 2009 - 21:54

Al veel gedaan dus! Super!
En Zwartje..ja, we hadden zo wel iets kunnen denken..de situatie beetje naar z'n hand zetten.. :ha

Ben eens benieuwd naar de kleuren enzo..