Spring naar inhoud

- - - - -

Vvverbouwen - 9/6 Keuken en eetkamer p 27

• Log in om te reageren
434 reacties op dit onderwerp
technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#376 Geplaatst 20 oktober 2009 - 19:56

Mooi Vosse, vooral je schouw vind ik prachtig :heart:
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#377 Geplaatst 24 oktober 2009 - 14:41

Definitieve update badkamer

Deze moest ook nog komen hé ;) Ik was'm al bijna vergeten, terwijl het toch een belangrijke kamer is in het huis!

Concept: de badkamer moet in de eerste plaats praktisch zijn. Wie 's morgends op staat wilt niet te veel tijd verliezen met een inefficiënte indeling. De vorm van de badkamer (lang en smal) plus de twee deuren zijn lastig om een plan voor op te tekenen. Ook het einde van de badkamer is te laag om bijvoorbeeld een douche in te zetten, dus je zit snel vast met de plaatsing van je meubels.

Om ervoor te zorgen dat je niet gewoon een opeenvolging van elementen krijgt die tegen elkaar geplakt zijn, heb ik gekozen voor afgeronde vormen overal. De badkamer krijgt daardoor een lichte retro feel. En dat vind ik wel passend in deze woning :)

Keuze 1 was het badmeubel. De lavabo is volledig uit porselein, ik vind kunststof in het algemeen weinig klasse hebben terwijl porselein direct een zeker cachet geeft. Het is een minder moderne stof maar door het ontwerp kan je toch zeer grote verschillen in stijl krijgen. Porseleine lavabo's zijn trouwens tegenwoordig moeilijk te vinden (als we het niet over de traditionele vormen hebben hé). Bij Duravit hebben ze als een van de weinige leveranciers een hele uitgebreide collectie porselein in veschillende stijlen. Deze vorm (happy-d) doet ook weer licht retro aan en is toch modern door de brede witte rand. Het hout is kersenfineer, wat bij de slaapkamer past. Duravit kastjes zijn altijd perfect afgewerkt en komen met veel leuke extra's zoals opbergbakjes, ingebouwde schapjes in deurtjes, enz.

De douche is de enige plek waar ik wel kunsstof gebruikt heb. Een porseleinen kon ik namelijk niet vinden in de juiste vormgeving. Deze kunsstof is echter een nieuwere vorm van de oude materialen en voelt ook meer zoals porselein aan. De kleur is wel een warmer type wit. Alle kraanwerk is van Grohe en zorgt voor een superleuke douche-ervaring. De thermosatische kraan doet z'n werk goed en de rainshower is een plezier om voor op te staan ;) De douchebak, en de deur zijn ook afgerond. Hiedoor krijg je ook weer dat beetje retro.

Het bad is hetzelfde bad als we vroeger hadden. Het paste namelijk bij alles dat ik gekozen had en was van betere kwaliteit dan veel nieuwe baden nu. Het nieuwe kraanwerk is echter assorti met de rest. Door de stop in bad te vervangen door een modern systeem, zit het er als nieuw uit.

Achter het muurtje zit de wasmachine en de droogkast verstopt. Daar staat ook het wctje, wat toch een ietsjes groter gevoel van privacy geeft ;)

Het tegelwerk is van Villeroy & Boch. Speciaal is vooral de structuur: wie er met blote voetjes over loopt krijgt een beetje het gevoel van de waterlijn aan zee. De grote tegels vergroten de ruimte optisch en zijn doorgetrokken tot de kamer ernaast en op de muur. Meer materialen maken het namelijk te druk.
Onze badkamer heeft een zeer lastige vorm om mee te werken. Ook het feit dat er twee deuren zijn helpt niet echt... Vroeger stonden alle zaken op dezelfde plek, maar zag het eruit alsof alles gewoon tegen elkaar geplakt was. Ik heb geprobeerd dat op te lossen door met rondere vormen te werken.

De lamp is een TL-lamp. Het is een nieuwe generatie lamp, en het licht is dus bijna even warm als dat van een gloeilamp. Er is ook geen geknipper bij het aandoen. En weer rond, en een klein beetje retro :)

En dan nu... de fototjes ;) Ik hoop dat jullie deze update een beetje interessant vonden. Ik probeer altijd wat uitleg te geven, dan is het toch iets fijner dan gewoon foto's denk ik dan altijd... hoop ik ;)

IMG_1572.JPG

IMG_1564.JPG

IMG_1565.JPG

IMG_1566.JPG

IMG_1571.JPG

IMG_1570.JPG

IMG_1567.JPG

IMG_1569.JPG

IMG_1568.JPG

IMG_1573.JPG

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#378 Geplaatst 24 oktober 2009 - 15:17

Heel leuk gedaan :thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#379 Geplaatst 25 oktober 2009 - 01:00

knap knap knap

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#380 Geplaatst 25 oktober 2009 - 08:58

Heel mooi gedaan, maar we hadden niets anders verwacht hé ;)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#381 Geplaatst 25 oktober 2009 - 10:19

Mooi! Door je foto's krijg ik zin om te verhuizen :ha

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#382 Geplaatst 25 oktober 2009 - 10:37

Weer prachtig gedaan hoor Vosse :thumb:

Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#383 Geplaatst 25 oktober 2009 - 10:49

Ik vind  het grappig hoe je het allemaal neerzet, ik ben precies een woontijdschrift aan het lezen.
Voor zo smal vind ik dat je het zeer goed hebt opgelost. Ook leuk dat je plek hebt voor je was en droog tov je toilet.
Ik kan helaas mijn droger niet in de badkamer zetten, want dan zou de afvoer over de douche/bad boven ons hoofd lopen en dat zie ik totaal niet zitten. Ik moet dus behelpen met m'n droger in de kelder en dat is verre van ideaal omdat die kelder nu ook niet bepaald een geweldige ruimte is :cry:

Guest_angela1983_*
Guest_angela1983_*

#384 Geplaatst 25 oktober 2009 - 16:04

Wat mooi!

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#385 Geplaatst 25 oktober 2009 - 16:07

Heel mooi gedaan! Knap! :thumb:
Wat vindt jouw vader ervan? Hij is ook wel onder de indruk zeker van al die geweldige veranderingen?

Guest_alturas_*
Guest_alturas_*

#386 Geplaatst 25 oktober 2009 - 16:26

Allemaal al heel mooi gedaan

dikken proficiat

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#387 Geplaatst 25 oktober 2009 - 18:12

poezemannen zei:

Heel mooi gedaan! Knap! :thumb:
Wat vindt jouw vader ervan? Hij is ook wel onder de indruk zeker van al die geweldige veranderingen?

Ja inderdaad! Het enige dat hij niet goed vind is het muurtje in de badkamer dat ik bij heb laten zetten. Ik moet nu eenmaal een muur achter mijn hoofd als ik in bad zit... tjah ;)

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#388 Geplaatst 25 oktober 2009 - 18:14

Super knap gedaan hoor, echt waar.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#389 Geplaatst 25 oktober 2009 - 18:33

heel mooi gedaan!!!!!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#390 Geplaatst 25 oktober 2009 - 18:39

Vosse zei:

Ja inderdaad! Het enige dat hij niet goed vind is het muurtje in de badkamer dat ik bij heb laten zetten. Ik moet nu eenmaal een muur achter mijn hoofd als ik in bad zit... tjah ;)

Ja! ikke een doorschijnend douchegordijn!! Kan er echt niet tegen als ik niet kan kijken :d