Spring naar inhoud

- - - - -

Vvverbouwen - 9/6 Keuken en eetkamer p 27

• Log in om te reageren
434 reacties op dit onderwerp
Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#61 Geplaatst 17 juli 2009 - 15:26

Die houten vloer is echt wel prachtig hè, Ik zou willen dat ik hier in huis zo een prachtige vloer had. Dat gaat echt wel knap worden hoor als het klaar is. En zwartje zal achteraf als de werken gedaan zijn nogal genieten in dat mooie huisje van je. :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#62 Geplaatst 17 juli 2009 - 16:00

Dat ziet er al heel leuk uit :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 17 juli 2009 - 18:26

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar het resultaat. Dan kan je zo een voor- en na reportage maken! :dans:

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#64 Geplaatst 17 juli 2009 - 23:52

Update:

Er is vandaag eigenlijk niet zoveel gedaan. Maar er kon vandaag ook niet zoveel gedaan worden.

Dus wat is er dan wel gedaan hé ;)

De vloeren van de eerste verdieping en van de gelijkvloers hebben hun eerste laag notenvernis gekregen. Deze foto's zijn getrokken vlak na (of tijdens) het aanbrengen van die laag. Het eindresultaat zal dus donkerder, intenser maar ook veel matter zijn. Op zich zeggen deze foto's dus nog niet veel. Ik ben daarnet eventjes gaan zien en voor mij is het belangrijkste bevestigd: de kleur is zeer warm zonder echte roodtinten te gebruiken. Dat was wat ik wilde ;)

IMG_1422.JPG

IMG_1423.JPG

IMG_1424.JPG
Vandaag ben ik ook even langs mijn vader in Grimbergen gegaan. Samen de hond uitgelaten. Ik was er alleen niet op voorzien, dus ik had hoge hakken aan. Resultaat: vier bleinen erbij. Ik kweek ze wel hé ;)

De kat lijkt zich meer te verzoenen met het geheel. 's Avonds is hij nog wel pissig dat zijn living er niet meer is. Maar over een dikke week zal hij al terug op dat deel mogen, dan zal hij wel weer beter gezind zijn ;) Ik schat dat de meubels er staan over drie weken, dus dan kan hij beginnen zetels/bedden uittesten :ha

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#65 Geplaatst 18 juli 2009 - 07:35

Vosse, dat ziet er al heel mooi uit hé!!!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#66 Geplaatst 18 juli 2009 - 09:54

Het resultaat valt goed mee. Op de eerste foto's dacht ik dat het wat donker zou zijn, maar in je laatste update vind ik de kleur wel oké.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 18 juli 2009 - 09:56

Ik vind het nog steeds mooi... :LOL:
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#68 Geplaatst 18 juli 2009 - 10:10

persoonlijk vind ik lichte vloeren mooier ^^
maar ieder zijn smaak he :)
het ziet er niet slecht uit, hopelijk is het snel klaar en kan zwartje zijn living weer in gebruik nemen :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#69 Geplaatst 18 juli 2009 - 10:22

Prachtig!!!! :love4:

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#70 Geplaatst 18 juli 2009 - 10:57

wow, wat prachtig nu de vloer behandeld is, ik vind zelf lichte vloeren mooi maar dit is echt toch wel super knap hoor. Ikke jaloers zenne. ;)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#71 Geplaatst 18 juli 2009 - 11:14

Echt mooi!
Ik ben benieuwd naar het resultaat als de vloer droger (en matter) is.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#72 Geplaatst 18 juli 2009 - 12:49

Aldhissla zei:

persoonlijk vind ik lichte vloeren mooier ^^
maar ieder zijn smaak he :)
het ziet er niet slecht uit, hopelijk is het snel klaar en kan zwartje zijn living weer in gebruik nemen :ha

Ik vind ze beiden mooi. Maar ik wilde lichte meubels, dus dan moet de vloer donker zijn. Anders komen de meubels niet goed uit.

Je moet natuurlijk ook letten op de ondergrond. De planken die wij hier hebben, bevatten enorm veel knopen. Daarnaast (maar dat zie je niet op de foto's) zijn er veel kleurverschillen. Het gaat van wit tot room tot lichtroze die grenen planken :ha

De enige optie was dus om het terug donkerder te maken. Dan kan je tussenin gaan caramel e.d.) maar dan kwamen de meubels dus nog steeds niet terug uit. Daarnaast zijn lichte vloeren veel moderner, en passen ze niet zo in dit type oude huizen. En dus: donkere vloeren.

Er is over nagedacht! ;)

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#73 Geplaatst 18 juli 2009 - 14:36

Dat beloofd schitterend te worden. :thumb:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 18 juli 2009 - 15:19

Dat gaat dik in orde komen :thumb:
Kom jij nu nog langs bij onze kitjes of ga je wachten op het nestje van MoucheMouche? :x
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#75 Geplaatst 18 juli 2009 - 15:33

Ziet er goed uit!

Ik vind zo'n donkere vloer wel een gezellige uitstraling hebben.