Spring naar inhoud

- - - - -

ervaring met allergie?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 15 juli 2009 - 14:37

Hoi, mijn 2 poezen hebben allebei last van allergie (geen verwantschap tussen de poezen of tussen de allergie zelf). Nu denk ik erover om een allergie test te laten uitvoeren om eventueel een behandeling te geven zodat ze niet of minder allergisch reageren. Naar het schijnt zijn de slaagpercantages rond 70%. heeft er iemand al ervaring mee?

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#2 Geplaatst 15 juli 2009 - 15:28

Kan je al uitsluiten of het gaat om een allergie voor bepaalde voedingsstoffen of een allergie voor omgevingsfactoren?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 15 juli 2009 - 15:34

geen ervaring mee :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 15 juli 2009 - 18:45

Nobel heeft meer last van haar allergie tijdens de lente/zomer. In de winter is dat veel minder. Omdat de voeding niet verandert, vermoed ik toch geen voedselallergie. Nobel wordt kaal en krijgt dermatitis (kleine korstjes en schilfers op de huid bij de aanzet van de staart). Nobel heeft al allergie sinds de vorige woonst.
James was helemaal allergievrij totdat ik hem voor het eerst buiten liet, binnen de week stond hij vol korsten. Dus dat lijkt ook niet echt op voedselallergie.

het kost wel wat hoor zo'n allergie test: 160 euro en als er tot 4 stoffen zijn die de allergie veroorzaken kost de behandeling 120 euro. Maar een cortisone spuit in de zomer om de 2 maand en in de winter om de 4 maand is ook niet erg gezond.

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 17 juli 2009 - 00:11

Misschien hebben ze hooikoorts? Daar kan je wel op testen en als je helemaal zeker wilt zijn, zou ik dat doen. Maar ik dacht dat die test niet zo goedkoop was. En mijn DA heeft eens gezegd dat zo'n kuur om hopelijk van de allergie te geraken heel weinig slaagkansen heeft en dat het duur is.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#6 Geplaatst 17 juli 2009 - 00:17

Sorry maar hier heb ik geen ervaring mee.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 juli 2009 - 00:21

Het is wel raar dat ze er alle drie last van hebben. Je zegt dat je éne kat er geen last van had tot hij buiten ging. Zou er buiten iets zijn waar ze op reageren?
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 17 juli 2009 - 10:58

Ik heb hier ook geen ervaring mee.
Als het 70% slaagkans is, zou ik het zeker uitproberen. Succes!

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#9 Geplaatst 17 juli 2009 - 11:02

Veel succes, hopelijk geraken ze er snel vanaf!
Zijn er geen bach bloesems of andere natuurlijke producten ie het wat kunnen verhelpen of op zijn minst verminderen?

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#10 Geplaatst 17 juli 2009 - 11:03

Veel succes!

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#11 Geplaatst 17 juli 2009 - 12:13

Ik heb 3 katten met allergie!!

Biezzie heeft 2 allergies! Een voedselallergie, wat je kan zien op kale plekken in het aangezicht!! Heb wél gevonden aan welk voedsel hij allergisch is, aan het droogvoer "Brekkies". Dus dat probleem is simpel opgelost! En een vlooienallergie, Biezzie was bij zijn vorig baasje een binnen- en buitenkat... En hij had dezelfde symptomen als jij beschrijft! Nu leeft Biezzie binnenshuis en is dit probleem grotendeels ook opgelost.

Ook Zwerver en Bengo hebben last van vlooienallergie! Zij leven ook binnenshuis en zijn behandeld tegen vlooien (maar een vlo kan je gewoon mee naar binnen in huis brengen!)

Wil nu niet zeggen dat jouw katten vlooien hebben, maar aangezien ze buiten gaan moet er maar 1 vlo in de gazon zitten, die bespringt jouw kat, die vlo bijt jouw kat en jouw kat heeft daar een allergische reactie op!!!! Wat hevige jeuk geeft waardoor jouw katten zich krabben en korstjes en wondjes krijgen!

Laat gewoon jouw katten behandelen bij je DA met een cortisonespuitje (is héél goed tegen de jeuk) en dien hen maandelijks een pipetje tegen vlooien toe! Er bestaan ook spuiten die tegen vlooien werken die 6 maanden goed zijn. Hoor eens bij jouw DA! Mss heb je ook de mogelijkheid om ze binnenshuis te houden? Maar jij kent jouw katten beter natuurlijk...

Trouwens wat Cortisone betreft, hier krijgt één van mijn katten maandelijks een Cortisone-spuitje voor haar ziekte!!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 17 juli 2009 - 12:20

bedankt allemaal.
Nobel heeft allergie gehad bij mijn ouders thuis, op het appartement in wilrijk en nu hier. Dus het moet iets algemeen zijn.
Maar ik denk er toch over om die dure allergie testen te doen. Uiteindelijk kost zo'n cortisone spuit ook wel wat en laat ons duimen dat we in de 70% zitten waarbij het wel verbeterd!

ik hou jullie op de hoogte...

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#13 Geplaatst 17 juli 2009 - 12:29

wea zei:

bedankt allemaal.
Nobel heeft allergie gehad bij mijn ouders thuis, op het appartement in wilrijk en nu hier. Dus het moet iets algemeen zijn.
Maar ik denk er toch over om die dure allergie testen te doen. Uiteindelijk kost zo'n cortisone spuit ook wel wat en laat ons duimen dat we in de 70% zitten waarbij het wel verbeterd!

ik hou jullie op de hoogte...

Hier leven Zwerver en Bengo ook binnenshuis en hebben zij ook af en toe eens last van hun allergie. Het probleem bij vlooienallergie is als ze gebeten worden blijft die jeuk bestaan totdat zij een cortisone-spuitje hebben gehad. Hier loopt ook een hond rond, die ook in de tuin gaat en die zo mss eens een vlo mee in huis brengt...

Als je de allergietesten laat doen, heb je méér zékerheid en kan je het probleem mss aanpakken.

Allessinds véél succes!