Spring naar inhoud

- - - - -

ijsjes!

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 16 juli 2009 - 13:38

Zijn jullie ook verzot op ijsjes en wat is jullie favoriete smaak? :h
Het lijkt wel alsof het aanbod ijscreme blijft toenemen en ik ontdek steeds nieuwe smaken. Sinds kort kan je ook Australian Icecream kopen in de winkel! :goofy:

Ik vind ijs echt super lekker. Echte merkproducten kopen wij eigenlijk niet erg vaak daar ik het soms erg duur vind. :oops: Nu en dan verwennen we ons eens met een heerlijke pot Ben & Jerry's, Carte d'Or, etc.

Wat ik ongelooflijk lekker vind:
- Speculoosijs (speculoospasta-ijs van Lotus en speculoosijs van Australian)
- Butterscotch (Australian)
- Folie au Chocolat (Carte d'Or)
-  Chuncky Monckey (Ben & Jerry's)
- Phish Food (Ben & Jerry's)
- New York Super Fudge Chunk (Ben & Jerry's)
- Walnotenijs
- Caramelijs (Carte d'Or)
- etc.

Verder eet ik ook graag aarbeien ijs en nog tal van andere smaken. :h
Zelfgemaakt ijs vind ik ook erg lekker.

Soms ben ik echt ontgoocheld in ijscreme. :ha Het ziet er super lekker uit, maar als je het dan proeft is het echt niet lekker. Momenteel heb ik een pot Ben & Jerry's in de vriezer: Vanilla Caramel Fudge en dat vind ik geen aanrader. Ik heb al gemerkt dat ik het vanille ijs van B&J niet zo lekker vind..

Nog meer mensen die geen neen kunnen zeggen tegen een ijsje? 8)

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 16 juli 2009 - 13:54

Oh ja hoor! Zeker als het warm weer is zoals nu, kan ik vaak niet aan een ijsje weerstaan. Favoriete smaakjes: gewone vanille, aardbei, yoghurtijs met bosvruchten, praliné, ferreroijs, mokka, straciatella, speculoos en tiramisu. Verder ben ik ook grote fan van Ben & Jerry's en Haagen Dazs, maar die koop ik vaak bewust niet omdat ik die zo duur vind... :(
Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#3 Geplaatst 16 juli 2009 - 14:00

:h ja hoor , maar enkel vanille ijs , met dan besjes erin of aarbeien of banaan of allerlei fruit
maar geen andere smaken van ijs , dat lust ik niet
voorlopig is het elke avond een vanille ijsje met rode bessen erin een klein beetje bloemsuiker erop en dan een goei kwak creme freche

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 16 juli 2009 - 14:01

[-( [-( [-( [-( [-( [-( [-( [-(

Vindt het niet leuk dat jullie over ijs beginnen.

Ijs wordt hier eigenlijk niet gekocht. Ik koop die liever in een ijsbar, liefst bij Rossi!
Rossi heeft ook ijswagens en 1 van de wagens komt hier elke avond voorbij.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 16 juli 2009 - 14:09

kitten zei:

:h ja hoor , maar enkel vanille ijs , met dan besjes erin of aarbeien of banaan of allerlei fruit
maar geen andere smaken van ijs , dat lust ik niet
voorlopig is het elke avond een vanille ijsje met rode bessen erin een klein beetje bloemsuiker erop en dan een goei kwak creme freche

Vanille ijs met vers fruit (vooral rode vruchten) is heel lekker! bloemsuiker hoeft niet voor mij - t is zo al zoet genoeg! En slagroom lust ik niet bij ijs...........
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 16 juli 2009 - 14:11

Ik ben niet zo verzot op ijsjes, vroeger luste ik het absoluut niet. Nu moet het al heel warm weer zijn alvorens ik er echt zin in heb. Mijn voorkeur gaat dan naar de chocolade ijs light van carte d'or met advocaat saus. Aan de ijskar neem ik wel eens een cornetto of magnum met chocolade ijs.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 16 juli 2009 - 14:14

Ik ben eigelijk niet zo een ijsjeseter maar als ik er eet,  eet ik het liefst sorbetijs, alle soorten. De Australian Icecream is super lekker maar helaas hier in de buurt geen Australian Icecream enkel in Mechelen.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 16 juli 2009 - 17:32

Ik eet niet vaak ijs maar als ik een ijsje meem is het van de ijscowagen en dan caramel met veel slagroom..
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#9 Geplaatst 16 juli 2009 - 17:38

Ik eet niet graag ijsjes, het enige waar je me af en toe eens mee kunt verleiden is speculaasijs :)

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#10 Geplaatst 16 juli 2009 - 17:48

ik eet ook graag ijsjes maar dan liefst in de chocoladesmaak

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 16 juli 2009 - 17:58

Zelf eet ik het ook niet echt vaak, enkel als ik er echt zin in heb en 's avonds kan ik er ook wel van genieten in de zetel voor tv ofzo. Mijne vriend daarentegen die heeft het er wel voor en dan is het wel verleidelijk om een stukje te proeven O:) , meestal met een kwade blik van hem omdat dat een stukje een iets te groot stukje is naar zijn goesting :twisted: :x

Zelf heb ik het meer voor kokosnootijs en het liefste zoals ze het in Italië presenteren, in een halve kokosnoot :oops: , maar dat is al jaaaaaaaaaaaren geleden aangezien ik nog maar 1 keer in Italië ben geweest, sindsdien wel verliefd op deze smaak :love3:
Hazelnoot vind ik ook erg lekker. Meestal weet ik nooit wat te kiezen omdat ik altijd zoek naar kokosnoot en als dat er niet tussenzit dan wordt het al erg twijfelen tussen al de rest :onzeker: Vanille en chocolade neem ik zo goed als nooit omdat dat veel te gewoon is en ik dat direct beu ben. Vanille met fruit daarentegen vind ik wel lekker, ik heb het ook wel voor Frussi, niet om reclame te maken, maar dat yoghurtijs met wat krokante dingetjes in en wat fruit erbovenop lust ik best wel en zo'n klein potje is net de portie waarmee ik genoeg heb :oops:

B&J en al die andere gekende merken heb ik nog nooit gegeten, nu we een diepvriezer hebben staan (net geleverd) zal die wereld waarschijnlijk wel opengaan :x

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#12 Geplaatst 16 juli 2009 - 18:43

Van kleinsafaan was mijn favo smaak al straciatella, die kleine chocoladestukjes... yummie!!
en dan met chocoladesaus en spikkeltjes... :h (nee, je bent NOOIT te oud voor spikkeltjes!)
Maar ik denk niet dat ik al een smaak ben tegengekomen die ik nog niet lust ;)

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#13 Geplaatst 16 juli 2009 - 18:50

mmmmmmmmm
alles wat je daar opnoemt gaat er meestal goed in hoor

wij hebben hier een lokale ijsboer, die overheerlijke zelfgemaakt ijs heeft,
smaken zoals bounty en ferrerro rocher !jammie!
jammer dat zo slecht is voor de lijn
nota aan mezelf, dringend op dieet gaan!

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 16 juli 2009 - 19:43

Mmmmm ijs! Ik ben verzot op chocolade ijs en straciatella! Ben & Jerry's vind ik eigenlijk helemaal niet lekker. Vanille ijs moest ik vroeger niet hebben, nu vind ik het al iets lekkerder, maar ik zal het enkel vragen met chocolade saus erbij. Aardbei ijs lust ik helemaal niet. Echte aardbeien daarentegen :d

Maar je kan Australian ijs kopen?? Waar? Moet hebben hebben hebben!

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 16 juli 2009 - 19:45

ik eet graag ijsjes,maar heb niet echt een voorkeur.