Spring naar inhoud

- - - - -

jumbo kattenbakken

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp

Poll: welke jumbo kattenbak heb/verkies je? (52 leden hebben gestemd)

welke jumbo kattenbak heb/verkies je?

1. Magix Ferplast (1 stemmen [1.85%])

Percentage van stemmen: 1.85%

2. Catit jumbo (11 stemmen [20.37%])

Percentage van stemmen: 20.37%

3. Europet Bernina jumbo (12 stemmen [22.22%])

Percentage van stemmen: 22.22%

4. Gestemd Ferplast maxi bella (13 stemmen [24.07%])

Percentage van stemmen: 24.07%

5. Marchioro freecat maxi (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

6. peewee (5 stemmen [9.26%])

Percentage van stemmen: 9.26%

7. dixy mega (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

8. roll 'n clean (3 stemmen [5.56%])

Percentage van stemmen: 5.56%

9. megacomfy (2 stemmen [3.70%])

Percentage van stemmen: 3.70%

10. andere (7 stemmen [12.96%])

Percentage van stemmen: 12.96%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 31 januari 2012 - 13:44

DORIS zei:

Sorry,ik was het.Heb het nu gedaan.

Dankjewel Doris, ik dacht al dat die poll niet helemaal koosjer was :)

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 31 januari 2012 - 13:46

En zijn jullie ook allemaal helemaal tevreden van die bakken, of zijn er dingen aan die toch beter anders zouden kunnen of vervelend zijn? Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan bakken met veel hoeken en kantjes en filterrandjes enzo. Dat is niet handig om uit te wassen. ;)

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#18 Geplaatst 31 januari 2012 - 15:59

jopperke zei:

En zijn jullie ook allemaal helemaal tevreden van die bakken, of zijn er dingen aan die toch beter anders zouden kunnen of vervelend zijn? Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan bakken met veel hoeken en kantjes en filterrandjes enzo. Dat is niet handig om uit te wassen. ;)

Ze zijn héél makkelijk uitwasbaar (geen hoekjes en kantjes/randjes) en drogen zéér snel op!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 31 januari 2012 - 19:11

Ik kan ook niet zo snel iets bedenken wat ik anders zou willen zien. Marc zou ze wat steviger willen zien. De reden: van 1 van de bakken is (na 5 jaar ofzo) het handvat afgebroken. Mijn schuld, ik tilde de bak op, maar die zat nog vol...... tja....
;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 01 februari 2012 - 05:01

Ik heb de Europet Bernina Jumbo en de Roll'n Clean bakken staan. Bij de eerste doe ik wel nooit de kleppen dicht. Ik schep 2x per dag de bakken leeg en als ik de kleppen dicht doe zijn gaan ze geen maand mee (maar misschien ligt dat aan mij :LOL: )
Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 01 februari 2012 - 11:50

Hmm, goed dat je het zegt trolleke. Die zouden daar toch moeten tegenkunnen hè.

En Ginnie, ik zou ook bakken optillen die nog vol zijn hoor. Ik ga ervan uit dat zo'n handvat daarop berekend moet zijn. A ja: bak gaan leegkappen in de vuilbak, dan neem je die toch aan het handvat vast? Vind ik dus eerder fout van de fabrikant dan van jou.

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#22 Geplaatst 01 februari 2012 - 11:57

Ik heb zelf ook een europet jumbobak, de hoek variant. Hele fijne en ontzettend stevige bak. Slijt niet snel. Ook al issie vol, ik kan hem zo aan het handvat mee de trap af nemen.
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#23 Geplaatst 01 februari 2012 - 12:31

Hier hebben 2 megacomfy bakken en we zijn er heel tevreden over.
De andere bakken zijn gewone.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#24 Geplaatst 01 februari 2012 - 18:57

jopperke zei:

Hmm, goed dat je het zegt trolleke. Die zouden daar toch moeten tegenkunnen hè.

En Ginnie, ik zou ook bakken optillen die nog vol zijn hoor. Ik ga ervan uit dat zo'n handvat daarop berekend moet zijn. A ja: bak gaan leegkappen in de vuilbak, dan neem je die toch aan het handvat vast? Vind ik dus eerder fout van de fabrikant dan van jou.

mwah, het arme ding was natuurlijk ook al vijf jaar oud he. En ik tilde ook al vijf jaar aan het handvat de bak omhoog. dus op zich vind ik het niet zo raar. Als je vijf jaar lang elke dag aan je handvat omhoog getild wordt, dan is dat misschien wel een beetje teveel (ik doe voor het stofzuigen optillen, stukje verzetten, stofzuigen, optillen en terug op de plek zetten)

Ik vond het dus niet zo heel erg. Marc wel hihi ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 01 februari 2012 - 19:32

Hier hebben we de kattenbak van zooplus jumbo met kap deurtje en filter
De grootste maat!
De naam van de kattebak was "Jumbo" maar die vind ik dus niet meer terug bij zooplus.
Het is een goede stevige bak en de poezels gebruiken beide deze kattebak.
Ik heb wel het deurtje eraf gedaan aangezin ze er wat bang van waren.
Wat ik wel fijn vind aan een kattebak met kap is dat je niet altijd een hoop kattezand hebt langs u bak :LOL:
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 01 februari 2012 - 21:02

ROSETTA zei:

De naam van de kattebak was "Jumbo" maar die vind ik dus niet meer terug bij zooplus.

Deze heb ik ook, maar inderdaad staat hij niet meer op zooplus. Nadien kocht ik nog 2 kattenbakken van cat-it, en om telkens de hoopjes eruit te halen vind ik deze toch gemakkelijker, je hoeft niet steeds die hele kap eraf te halen.
Nu ben ik overgeschakeld op een kattenbakkast en daar ben ik super tevreden over.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#27 Geplaatst 05 februari 2012 - 19:38

ROSETTA zei:

Hier hebben we de kattenbak van zooplus jumbo met kap deurtje en filter
De grootste maat!
Het is een goede stevige bak en de poezels gebruiken beide deze kattebak.
Ik heb wel het deurtje eraf gedaan aangezin ze er wat bang van waren.
Wat ik wel fijn vind aan een kattebak met kap is dat je niet altijd een hoop kattezand hebt langs u bak :LOL:

Deze heb ik ook, ik had er zo'n 4, maar intussen zijn er al 3 gesneuveld :( , de kap is niet zo stevig en de klepjes zijn ook snel stuk, van 1 ervan zat er na een tijdje ook een gaatje in de onderbak, had ik ontdekt toen ik er water in had gedaan om uit te kuisen.  Nu hebben we ook 2 jumbo's van catit en die zijn veel steviger vind ik.  Als ze het formaat zouden hebben van de andere jumbo van zooplus dan waren ze perfect.  Vindt het ook wel handig dat je de kap er bij het uitscheppen niet steeds af moet doen, want waar ze bij ons staan, is het nogal smal en dan is het natuurlijk niet handig als je de kap er af moet doen.

Geplaatste afbeelding

Cats of the Ring
Cats of the Ring
  • 140 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 07 februari 2012 - 13:07

Ferplast Maxi Bella kattenbak
De geur wordt goed afgeschermd en vooral ook (wat bij de vorige kattenbak soms een probleem was) de bodem is heel eenvoudig proper te maken, er blijft niks aan plakken. Groot genoeg voor ons gimli.

Kattenbakvulling is Cat's Best Nature Gold.
Spijtig dat je die in winkel niet kan krijgen (we hebben wel in de winkel al de suggestie gedaan). De postorderman ziet er altijd zo zielig uit als hij weer een zware doos moet afzetten.

Bewerkt door Cats of the Ring, 07 februari 2012 - 13:10.

nalake
nalake
  • 1.035 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 07 februari 2012 - 13:24

hoe de naam is ik zou het echt niet weten
ik heb hem gaan halen bij tom en co
maar ik neem alleen dit model omdat ik het deurtje en stukje vanboven kan weghalen dan hebben ze een gevoel van openheid en kunnen ze naar hartelust krabben in de bak zonder dat alles eruit vliegt
en in 2 van hen heb ik een peeweebak gezet en zo vinden ze het super

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 07 februari 2012 - 13:59

@ Nalake: das de kleine cat it

Ik heb hier een grote en een kleine cat it; Koichi is een grote kat en hij kan er gemakkelijk in draaien en krabben.  Ook erg handig om uit te scheppen, kap hoeft niet afgenomen te worden ^^

Handvat: geen idee ik durf volle kattenbakken niet meer met het handvat optillen sedert er eentje afgebroken (geen catit) is toen ik net bovenaan de trap stond...

Sindsdien tilt mijn vriend ze op indien nodig :p

Geplaatste afbeelding