Spring naar inhoud

- - - - -

jumbo kattenbakken

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp

Poll: welke jumbo kattenbak heb/verkies je? (52 leden hebben gestemd)

welke jumbo kattenbak heb/verkies je?

1. Magix Ferplast (1 stemmen [1.85%])

Percentage van stemmen: 1.85%

2. Catit jumbo (11 stemmen [20.37%])

Percentage van stemmen: 20.37%

3. Europet Bernina jumbo (12 stemmen [22.22%])

Percentage van stemmen: 22.22%

4. Gestemd Ferplast maxi bella (13 stemmen [24.07%])

Percentage van stemmen: 24.07%

5. Marchioro freecat maxi (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

6. peewee (5 stemmen [9.26%])

Percentage van stemmen: 9.26%

7. dixy mega (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

8. roll 'n clean (3 stemmen [5.56%])

Percentage van stemmen: 5.56%

9. megacomfy (2 stemmen [3.70%])

Percentage van stemmen: 3.70%

10. andere (7 stemmen [12.96%])

Percentage van stemmen: 12.96%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#31 Geplaatst 07 februari 2012 - 14:06

O ja, de opmerkingen op zooplus kloppen ook wel, soms wil het deurtje niet goed vallen, en de onderbak mag zeker van dikker plastic gemaakt zijn!!!

Geplaatste afbeelding

nalake
nalake
  • 1.035 berichten
  • 7 katten

#32 Geplaatst 07 februari 2012 - 14:45

Aldhissla zei:

@ Nalake: das de kleine cat it

Ik heb hier een grote en een kleine cat it; Koichi is een grote kat en hij kan er gemakkelijk in draaien en krabben.  Ook erg handig om uit te scheppen, kap hoeft niet afgenomen te worden ^^

Handvat: geen idee ik durf volle kattenbakken niet meer met het handvat optillen sedert er eentje afgebroken (geen catit) is toen ik net bovenaan de trap stond...

Sindsdien tilt mijn vriend ze op indien nodig :p

zo klein vind ik hem niet hoor ,Macho weegt 10 kg en de andere 7+en ze kunnen er makkelijk in draaien heb zo 5 bakken staan ik vind dit al grote bakken en vergelijk men andere waar dan jumbo op staat

Bewerkt door nalake, 07 februari 2012 - 15:01.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#33 Geplaatst 07 februari 2012 - 20:24

Wij hebben al jaren europet jumbo bakken.
Toen we ze kochten waren ze aangeboden als hondentoiletten, ondertussen al zo'n 10 jaar geleden en toen waren ze veeeeeeeeel goedkoper als nu (ik betaalde toen 18 euro t' stuk met een zak hondenvulling gratis erbij).
Ze zijn zeer sterk, want die van ons zijn dus al zo oud en nog helemaal intact.
Nadeel, giganten om te legen , te verplaatsen en af te wassen !!!
Legen en vullen doet men ventje, want er kan zo'n 15 kg grind in en ik zeul niet graag met zakken. (onze bakken staan 2 verdiepingen hoog)
Om ze af te wassen doe ik ze in bad, dat is de enige plek waar ik ze eens helemaal kan soppen met javel. Na zo'n bad zijn ze echt wel inschoon, het plastic is gewoon na al die jaren gebruik perfect schoon en reukloos.

Maar ik ben zeer tevreden, er staan 3 bakken voor 8 poezen en dat is hier ruim voldoende (schep dagelijks wel 2 keer uit).
We hebben er 4, maar die ene is zonder deksel, zo een platte bak met rand. Die wordt extra gebruikt als er kittens zijn of als er een katje in quarantaine of zo eens moet.

Of ik ze opnieuw zou kopen is twijfelachtig, ik vind ze eigenlijk wel zeer duur geworden nu !

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 09 februari 2012 - 21:01

Ik heb een Jumbo maar er hangt geen stickertje op, dus ik weet eigenlijk niet welk merk het is :louche:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#35 Geplaatst 10 februari 2012 - 12:03

Dat is dan toch echt wel goede kwaliteit Feroesti!

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 29 december 2012 - 13:04

Onze volgende kattenbak wordt een petmate, ze zien er echt super uit en ze krijgen goede reviews...
Van onze Catit zijn we ook erg tevreden, maar hij past niet echt in ons interieur ;)

Misschien ook even vermelden dat we een dixy mega hadden en die is gewoon opengescheurd bij het verplaatsen van de bak, het grind was te zwaar voor de bak :s
Die kopen we dus nooit meer!

All you need is love...and a cat! :love3:

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#37 Geplaatst 29 december 2012 - 16:52

Ik gebruik al jaren de ferplast maxi het zijn goed kwaliteits bakken, heel erg stevig en lekker groot dus, ik heb nu 2 grote staan, en boven heb ik dan wel een jubo van europet staan, maar die vind ik te groot en de kap vind ik onhandig, ik heb hem ook van iemand overgenomen, ik zou hem zelf niet kopen, en als een van de bakken nu aan vervanging toe zijn, dan is het toch weer de ferplast.
Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 30 december 2012 - 00:05

voor de kattenbak had ik een cat it jumbo gekozen nog voor ik mijn poezen in huis had, ik had totaal geen idee en dacht dat het wel groot genoeg zou zijn en
wist niet goed of ik er 1 of 2 moest hebben, maar dacht 'ik kan er nog altijd eentje bijhalen moest het nodig zijn'
maar de poezels hebben er ontzettend veel ruimte in, en zitten er soms zelfs met z'n tweetjes in :gek: (hoewel dat nu toch wat krap begint te worden, want zo klein zijn ze toch niet meer ;) )
heb nog maar 1 keer een accidentje gehad in huis, (toen was ik heel de dag en nacht onverwacht weg en ze misten me ontzettend :heart: )
Voor de rest zijn ze (en ik) er heel tevreden van...

Ik heb toch zo'n brave poezekes :love4:

Deborah
Deborah
  • 115 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 02 januari 2013 - 18:17

nalake, op 07 februari 2012 - 13:24, zei:

Geplaatste afbeelding
Oh dat is handig dat dat zo open kan. Ik denk dat ik binnenkort de jumbo variant aanschaf. Ideaal voor Timo, die steekt namelijk altijd zijn hoofd naar buiten als hij kakt. 8)

Ik heb hier een Europet jumbo staan en een wat kleinere bak, volgens mij van Ferplast.

citroengeel
citroengeel
  • 445 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 04 januari 2013 - 23:08

Ik heb hier ook een Europet Bernina jumbo,ze zijn sterk en voordeel is als er iets stuk is kan je het vervangen.
Mijn bengaal heeft het deurtje al twee maal afgekraakt dus even naar de winkel en voor 4 euro had ik een ander
Maar ja toen die nieuwe er na 2 dagen weer stuk was heb ik besloten om geen nieuw deurtje mee te kopen.
Onze oudste poes wilde er ook niet ingaan met dat deurtje.
Nu zonder dat deurtje heb ik geen geurhinder met een goede kattebakvulling en ja elke dag zeef ik die 2 keer uit.

citroengeel
citroengeel
  • 445 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 04 januari 2013 - 23:15

hilleke, op 31 januari 2012 - 09:19, zei:

Ik ben super tevreden van de peewee.
Wij zijn enorm met  het milieu begaan en vandaar dit een superoplossing is.
Natuurlijk ook tevreden omdat het zeer zuinig is in gebruik.
Ik vind het enkel jammer dat de korrels niet in de winkel te koop zijn, gezien je toch steeds die transportkosten moet betalen.

Bij ons is er een dierenzaak die zowel de peewee bakken en vulling verkoopt.
Ik heb het bij mij poezen geprobeert maar de bak en vulling had geen succes.Ik heb beiden dan maar verkocht.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#42 Geplaatst 14 januari 2013 - 12:55

Ik vind het enkel jammer dat de korrels niet in de winkel te koop zijn, gezien je toch steeds die transportkosten moet betalen.

ik weet niet meer of ik het tegen jou gezegd heb of tegen iemand anders, vandaar dat ik het nog eens plaats, bij specialcats.nl komen ze gratis leveren maar je moet dan wel een bepaald aantal zakken korrels kopen (20 zakken ongeveer)
Je krijgt er ook korting per zak vanaf je drie zakken tegelijkertijd koopt, koop je er meer krijg je ook meer korting
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#43 Geplaatst 14 januari 2013 - 14:00

lathyrus, op 14 januari 2013 - 12:55, zei:

ik weet niet meer of ik het tegen jou gezegd heb of tegen iemand anders, vandaar dat ik het nog eens plaats, bij specialcats.nl komen ze gratis leveren maar je moet dan wel een bepaald aantal zakken korrels kopen (20 zakken ongeveer)
Je krijgt er ook korting per zak vanaf je drie zakken tegelijkertijd koopt, koop je er meer krijg je ook meer korting

Je had dit inderdaad al ns vermeld waarvoor dank, van zodra er hier een nieuwe bestelling moet gebeuren is de kans groot dat het daar zal zijn ;)

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 14 januari 2013 - 15:32

Hier de Catit Jumbo, heb er zo twee staan, en de katjes zijn er heel tevreden van. Ikzelf kan ze makkelijk schoon houden, dus ook tevreden :-)
Geplaatste afbeelding

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#45 Geplaatst 14 januari 2013 - 15:37

Mijn vader had vorige week nieuwe kattebakvulling merk Delhaize gekocht en op het eerste zicht was het volledig dezelfde samenstelling als van de Peewee korrels. Bij onze lokale Delhaize vond ik ze niet, dus moet dringend eens naar een grotere. Ben echt super tevreden ook van de Peewee.