Spring naar inhoud

- - - - -

Schrik van de haardroger hoe lossen jullie dit op?

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 04 februari 2012 - 12:16

Onze Casper is bang van de haardroger. :trance: Het is een pers en ik zou die graag om de 2 a 3 maand eens wassen. Omdat deze echter vrij vlug verkouden worden wordt mij aangeraden om hem toch zo snel mogelijk droog te krijgen.
Ik heb al gekeken voor zo'n droogkast (zie ander topic) maar dit is toch een oplossing die ik toch wat te duur vindt. :(
Kortom hoe drogen jullie de poes als die bang is van de haardroger?

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#2 Geplaatst 04 februari 2012 - 12:30

Laat hem rustig wennen aan het geluid ervan, eerst op zachte stand en dan gewoon spelender wijs kennis laten maken ermee.
Gaat dit goed zet je hem wat harder en kijk je wat hij doet.
In zijn vachtje blazen ook al is het droog en erna belonen met wat lekkers, dan moet het lukken en kan je hem wassen en drogen :)
Succes

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#3 Geplaatst 04 februari 2012 - 12:34

Hoe oud is hij nu?
Ik was mijn Persje van een half jaar elke week (of soms eens een week ertussen) en ze is al goed gewend aan de droger, ze vind het zelf leuk!
Ik denk dat je het best vaak doet als ze klein zijn zodat ze er echt aan wennen.
Welke borstel gebruik je terwijl je ze droogt?

Ik gebruik een borstel van het type Mason Pearson ( maar dan de goedkopere versie uit de inno) en ze vind dat heel leuk om daarmee geborsteld te worden dus dat maakt wennen aan de droger fijner.

Ook zeker zo belangrijk is zelf kalm blijven en niet zenuwachtig worden. Gewoon haar/hem op je schoot nemen en met de zachtste stand van de droger blazen op haar en zachtjes borstelen, die van mij steekt na een tijd haar pootjes in de lucht zo van "hier nog eens beetje" :ha
Ze zullen misschien in het begin een beetje zielig doen maar niet opgeven!

Ja zo een droogkast staat ook op mijn lijstje voor als ik de lotto win...

Bewerkt door sneeuwwitje, 04 februari 2012 - 12:37.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#4 Geplaatst 04 februari 2012 - 12:57

Stefanie, elke week wassen is slecht voor de talg laag hoor.
Beter is 1x per maand en dat is al wat veel.
Als je elke 2 mnd haar in bad zou doen heeft die een mooie vacht, enkel voor een show was je 2 of 3 x van te voren met een week ertussen :d

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 04 februari 2012 - 13:43

Cisca, wanneer je met de juiste produkten wast is het geen probleem voor de vacht. Ik was enkele ook wekelijks. En wanneer ze naar de show gaan, doe ik 4 weken van te voren al starten met wassen. OOk de showgangers gaan wekelijks. De vacht is dan mooi soepel en valt ook goed. Daarbij krijg ik flinke complimenten over de katten.

Ik begin van kleins af aan al met wassen en föhnen. De kitjes van 6 weken gaan bij mij niet in de droogkast. Die doe ik gelijk droogföhnen. Wat ik persoonlijk eerst doe is ze in de handdoek ingepakt laten, dan beginnen bij het kontje, deze uitpakken en daar föhnen, het kopje zit vrij in de handdoek, deze ga ik lekker kriebelen, streling stelt gerust, op het moment dat ik het kopje voel ontspannen en deze in mijn hand wordt gelegd, tegen die tijd is de kont volledig droog en fluffy en kan ik met gemak alles uitpakken en snel verder drogen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 04 februari 2012 - 13:46

Casper is nu 6 maand geweest en het wassen was hij gewoon van bij de fokker. Daar ging hij wel de droogkast in. Hij is nu een 2 tal weekjes bij ons en zijn vacht is nog niet echt vuil dus de wasbeurt dringt zich nog niet onmiddelijk op.
Hij was bij de fokker ook geen kinderen gewoon en hier heb ik er 2 dus daar moet hij toch nog een beetje wennen als deze wat drukker doen. Het gaat best wel goed nu want hij zoekt de kinderen zelf al op. Alleen als ze te geweldig worden zie je dat hij toch eerst uitkijkt van wat gaan ze nu doen?
Ik wil dus niet alles in eens forceren en dus binnen een tweetal weken hem eens een wasbeurt geven. Het dagelijks kammen gaat prima.
De haardroger is echter wel ok zolang je maar niet naar mij blaast.

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 04 februari 2012 - 13:53

sneeuwwitje zei:

Hoe oud is hij nu?
Ik was mijn Persje van een half jaar elke week (of soms eens een week ertussen) en ze is al goed gewend aan de droger, ze vind het zelf leuk!
Ik denk dat je het best vaak doet als ze klein zijn zodat ze er echt aan wennen.
Welke borstel gebruik je terwijl je ze droogt?
Ik gebruik een borstel van het type Mason Pearson ( maar dan de goedkopere versie uit de inno) en ze vind dat heel leuk om daarmee geborsteld te worden dus dat maakt wennen aan de droger fijner.

Ook zeker zo belangrijk is zelf kalm blijven en niet zenuwachtig worden. Gewoon haar/hem op je schoot nemen en met de zachtste stand van de droger blazen op haar en zachtjes borstelen, die van mij steekt na een tijd haar pootjes in de lucht zo van "hier nog eens beetje" :ha
Ze zullen misschien in het begin een beetje zielig doen maar niet opgeven!

Ja zo een droogkast staat ook op mijn lijstje voor als ik de lotto win...

Droogkast zal hier ook wel zijn voor als de lotto lukt. :LOL:
Borstel die ik gebruik is er eentje die ook bij de fokker werd gebruikt. Ik weet echter niet wel merk het is. :)

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 04 februari 2012 - 13:57

jubikelcats zei:

Cisca, wanneer je met de juiste produkten wast is het geen probleem voor de vacht. Ik was enkele ook wekelijks. En wanneer ze naar de show gaan, doe ik 4 weken van te voren al starten met wassen. OOk de showgangers gaan wekelijks. De vacht is dan mooi soepel en valt ook goed. Daarbij krijg ik flinke complimenten over de katten.

Ik begin van kleins af aan al met wassen en föhnen. De kitjes van 6 weken gaan bij mij niet in de droogkast. Die doe ik gelijk droogföhnen. Wat ik persoonlijk eerst doe is ze in de handdoek ingepakt laten, dan beginnen bij het kontje, deze uitpakken en daar föhnen, het kopje zit vrij in de handdoek, deze ga ik lekker kriebelen, streling stelt gerust, op het moment dat ik het kopje voel ontspannen en deze in mijn hand wordt gelegd, tegen die tijd is de kont volledig droog en fluffy en kan ik met gemak alles uitpakken en snel verder drogen.

Ik heb nog de shampoo en balsem van Jean peau staan van mijn vorige pers. Ik was daar best tevreden over dus wou ik die verder gebruiken. Bij de fokker werd Anju gebruikt. Als mijn produkt op is zal ik eens gaan vergelijken maar ik had nog maar net nieuwe bussen gehaald net voor Ozy is overleden. Welk produkt raad jij aan?
Casper is bovenaan zwart en wit op buik en borst. Aan de mond heeft hij ook wit en daar zie ik wel een beetje bruine verkleuring wat gebruik ik daar best om die ook mooi wit te houden?

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#9 Geplaatst 04 februari 2012 - 14:00

Karin, ik gebruik Anju producten dus wel goede. Heb dit van de talg al van meerdere fokkers gehoord die toch ook al heel wat jaren met perzen bezig zijn. Ik was ze voor de show 3x dus 3 weken voor de show begin ik eraan ;)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#10 Geplaatst 04 februari 2012 - 14:22

Ozy zei:

Ik heb nog de shampoo en balsem van Jean peau staan van mijn vorige pers. Ik was daar best tevreden over dus wou ik die verder gebruiken. Bij de fokker werd Anju gebruikt. Als mijn produkt op is zal ik eens gaan vergelijken maar ik had nog maar net nieuwe bussen gehaald net voor Ozy is overleden. Welk produkt raad jij aan?
Casper is bovenaan zwart en wit op buik en borst. Aan de mond heeft hij ook wit en daar zie ik wel een beetje bruine verkleuring wat gebruik ik daar best om die ook mooi wit te houden?

Voor het gezicht gebruik ik TLC face so clean, op een droge vacht aanbrengen en met veel water uitspoelen. Wat ik zelf bij de ogen wil gebruiken is Eye and Wound powder. Poeder op een natte vacht aanbrengen en laat maar drogen. Aantal dagen herhalen en de gele verkleuring is weg.
Voor de witte delen, Anju Beauté Blancheur en voor het zwarte gedeelte Anju Beauté Ebene

Cisca zei:

Karin, ik gebruik Anju producten dus wel goede. Heb dit van de talg al van meerdere fokkers gehoord die toch ook al heel wat jaren met perzen bezig zijn. Ik was ze voor de show 3x dus 3 weken voor de show begin ik eraan ;)

Ik heb het nog niet eerder meegemaakt. Ook nog niet van gehoord. Ik gebruik idd ook Anju produkten en ook TLC inmiddels. Ben daar toch wel lyrisch van. En daarbij de lucht.............. heerlijk.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#11 Geplaatst 04 februari 2012 - 14:38

Ja idd het ruikt super goed en ook de vachten zien er super uit na een wasbeurt.
Heb hier ook nog geen last gehad dat hun vachtjes uitvielen dit zou namelijk gebeuren als de talg laag aangetast zou zijn....

Die tlc face en eye and wound puder waar koop je die?

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 04 februari 2012 - 14:51

WOOOOOOOOOOOW :catscratchhead :catscratchhead Ik moet nog veel leren denk ik. IK zal eens op leerschool moeten bij iemand denk ik. :LOL: :LOL:
Ik ga al eens op zoek naar de produkten. Ik kan de shampoo nog gebruiken voor ons Britje Catinka

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#13 Geplaatst 04 februari 2012 - 15:25

Cisca zei:

Ja idd het ruikt super goed en ook de vachten zien er super uit na een wasbeurt.
Heb hier ook nog geen last gehad dat hun vachtjes uitvielen dit zou namelijk gebeuren als de talg laag aangetast zou zijn....

Die tlc face en eye and wound puder waar koop je die?

Bij Joke, Beautifulpets dus.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#14 Geplaatst 04 februari 2012 - 15:30

Ohh ok ik daar eens kijken
Thx

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 06 februari 2012 - 10:39

Ik heb ook eens gekeken. Ga daar wel bestellen. Hoe verloopt je bestelling daar? Ik ben niet zo gek op bestellen via internet.