Spring naar inhoud

- - - - -

Schrik van de haardroger hoe lossen jullie dit op?

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#16 Geplaatst 06 februari 2012 - 11:36

Zogauw je betaald heb en het bedrag is binnen worden de produkten direct opgestuurd. Ik meen dat er 2 keer per week wordt verstuurd.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#17 Geplaatst 06 februari 2012 - 11:53

Ik heb zelf ook al een aantal maal bij Joke (Beautifullpets) besteld tot volle tevredenheid.

Rat was hier als kitten zijnde (week of 7) panisch voor de föhn. Zodra ik hem alleen al aanzette sprong ze practisch een meter in de lucht.
Ik ben begonnen met het haar heel langzaam aan laten wennen aan de föhn. Dat deed ik door hem aan te zetten wanneer zij in dezelfde ruimte was, op de zachtste stand zonder dat ik hem op haar richtte. Dus dat ze aan alleen het geluid wende. Ook deed ik de andere kittens/katten wassen en föhnen waar zij bij was. Die hadden er namelijk geen problemen mee en zo kon ze zien dat de föhn haar echt niet op zou eten.
Van daaruit ben ik haar langzaam aan gaan föhnen tijdens het kroelen. Wel elke keer eerst ff de föhn aangezet zonder wat te doen, en van daaruit haar gaan föhnen. Ik nam haar op schoot en begon met het föhnen van de achterkant. Dit heb ik langzaam aan steeds verder opgebouwd en uitgebreid.

Nu zijn we zo ver dat ik de föhn op de hoogste stand kan zetten en dat ze het allemaal toe laat. Ik neem haar op schoot en kroel haar ondertussen flink.

www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

Guest_RosselJoke_*
Guest_RosselJoke_*

#18 Geplaatst 17 januari 2013 - 14:00

Bekijk berichtjubikelcats, op 04 februari 2012 - 13:43, zei:

Cisca, wanneer je met de juiste produkten wast is het geen probleem voor de vacht. Ik was enkele ook wekelijks. En wanneer ze naar de show gaan, doe ik 4 weken van te voren al starten met wassen. OOk de showgangers gaan wekelijks. De vacht is dan mooi soepel en valt ook goed. Daarbij krijg ik flinke complimenten over de katten.

Ik begin van kleins af aan al met wassen en föhnen. De kitjes van 6 weken gaan bij mij niet in de droogkast. Die doe ik gelijk droogföhnen. Wat ik persoonlijk eerst doe is ze in de handdoek ingepakt laten, dan beginnen bij het kontje, deze uitpakken en daar föhnen, het kopje zit vrij in de handdoek, deze ga ik lekker kriebelen, streling stelt gerust, op het moment dat ik het kopje voel ontspannen en deze in mijn hand wordt gelegd, tegen die tijd is de kont volledig droog en fluffy en kan ik met gemak alles uitpakken en snel verder drogen.

Ik heb nu een BLH kitten (14 weken) Ik steek ze nu 1x/mnd in bad met zwitsal.
Ik poeder haar ook met baby poeder van zwitsal, omdat ik dit zag bij de fokker.
Nu vraag ik mij dus wel af of zwitsal geschikt is voor Hilaya =/

Hopelijk kan u mij verder helpen ?
Bedankt ! :catwalk2

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#19 Geplaatst 17 januari 2013 - 14:39

Nooit poederen met Zwitsal, dit ruikt heel lekker maar is vet zodat je de vacht enkel vetter maakt....
Een gewone talkpoeder is al goed, of die van johnson ook

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#20 Geplaatst 17 januari 2013 - 19:59

Of poeder van Borotalco, nog beter, plus het laat geen witte waas na. Daarbij ruikt de borotalco ook zalig.
Idd nooit poeder gebruiken van zwitsal.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!