Spring naar inhoud

- - - - -

carnaval

• Log in om te reageren
69 reacties op dit onderwerp
MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 13 februari 2012 - 15:18

Evyke81 zei:

Wij zijn ook van Hamme, en ik kijk vooral uit naar de stoet.
De kinderen vinden het super en er zijn heel mooie groepen hier met superknappe wagens.

Het cafégebeuren is niets voor mij, in sommige straten passeer je best met de deuren op slot, en tegen max 10 km/u, wegens het zatte volk dat er om 16 u 's avonds nog steeds rondloopt. (midden vd baan)

Tot dinsdag ochtend kom je hier bezopen mensen tegen. Planten en beeldjes aan de voordeur en op de vensterbank moet je binnen zetten, want anders zijn ze gegarandeerd naar de knoppen.

't Is iets aparts :x

Inderdaad, vandalisme en zatte mensen is één van de mindere kanten van carnaval in Hamme (waarschijnlijk overal waar carnaval gevierd wordt).
Ik ben ook altijd tot dinsdagochtend weggeweest, maar ik was wel altijd nuchter. Ik heb geen drank nodig om mij te amuseren. :)

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#17 Geplaatst 13 februari 2012 - 16:30

Ik probeer elk jaar naar één stoet te gaan kijken voor de kids.
Vorig jaar was dit in Temse, 2 jaar daarvoor in Belsele,... Hamme heb ik ook al eens bekeken.

Ik vind het helemaal niet leuk met al die zatte mensen, confetti, en wat nog allemaal.
Maar als ik dan de kindjes zie die het allemaal prachtig vinden, vind ik het goed.

Het ergste van al is, dat ik precies die zatte mensen aantrek. :s
Elk jaar sta ik gewoon passief te kijken, en hang ik na een paar wagens vol met confetti.

Sinds mijn ongeval kan ik echter niet meer tegen het lawaai en al zeker niet het gewring in mijn nek, en zorg ik dat ik goed omringd ben door andere mensen.
Vorig jaar heeft mijn ventje erop toegezien dat ik gevrijwaard bleef. :)

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#18 Geplaatst 13 februari 2012 - 16:39

Wegwezen.
Ik heb een hekel aan zatte mensen
En aan die vreselijke liedjes die ze dan spelen

Bewerkt door lathyrus, 13 februari 2012 - 16:40.

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.679 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 13 februari 2012 - 22:44

Maylun zei:

Ik probeer elk jaar naar één stoet te gaan kijken voor de kids.
Vorig jaar was dit in Temse, 2 jaar daarvoor in Belsele,... Hamme heb ik ook al eens bekeken.

Ik vind het helemaal niet leuk met al die zatte mensen, confetti, en wat nog allemaal.
Maar als ik dan de kindjes zie die het allemaal prachtig vinden, vind ik het goed.

Het ergste van al is, dat ik precies die zatte mensen aantrek. :s
Elk jaar sta ik gewoon passief te kijken, en hang ik na een paar wagens vol met confetti.

Sinds mijn ongeval kan ik echter niet meer tegen het lawaai en al zeker niet het gewring in mijn nek, en zorg ik dat ik goed omringd ben door andere mensen.
Vorig jaar heeft mijn ventje erop toegezien dat ik gevrijwaard bleef. :)

Temse doen we ook elk jaar.  Daar passeert hij bij de meme :LOL:

Eerst ginder, de week erna hier in Hamme.  Soms ook nog steendorp.  en op het eind vd rit zit je daar met 25 kg brolsnoep.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#20 Geplaatst 13 februari 2012 - 22:46

Ik heb geen interesse in Carnaval.
Alleen maar dronkaards, confetti,...
Neen dank je.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#21 Geplaatst 13 februari 2012 - 22:50

Vroeger als dansmarieke met de carnavals vereniging vond ik carnaval geweldig. Nu al jaren helemaal niets meer aan gedaan en het trekt me ook echt niet meer.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 13 februari 2012 - 22:50

Pff ik zie er tegen op  :( vooral nu dat ik midden in die marginale boel woon O:) :oops:

Die van mij wil wel minstens ene dag gaan dus ja we zullen wel zien wat dat zal geven. Voor mij hoeft het niet, maar ik woon in "DE" carnavalstad dus kan er niet echt onderuit. Dus denk ik maar van "dat die drie dagen maar snel om zijn :x "
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#23 Geplaatst 13 februari 2012 - 22:54

Evyke81 zei:

Temse doen we ook elk jaar.  Daar passeert hij bij de meme :LOL:

Eerst ginder, de week erna hier in Hamme.  Soms ook nog steendorp.  en op het eind vd rit zit je daar met 25 kg brolsnoep.

En waar woont uw meme? ;)
Mijn mama woont in de Kasteelstraat en mijn schoonouders in de Doornstraat.
Ik sta dan aan het kerkhof. Is daar iets rustiger. O:)

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.679 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 13 februari 2012 - 23:18

Maylun zei:

En waar woont uw meme? ;)
Mijn mama woont in de Kasteelstraat en mijn schoonouders in de Doornstraat.
Ik sta dan aan het kerkhof. Is daar iets rustiger. O:)

Daar dus :)  in de eh... Gebroeders Boellaan nr 1
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 13 februari 2012 - 23:19

Alvast heel veel plezier gewenst aan alle carnaval-mensjes :goofy: :)

Ik ben totaal niet aan zo'n momentjes... :) Een feestje af en toe zie ik wel zitten, maar zo'n feestjes niet echt... :misselijk: Sorry...
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.370 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 13 februari 2012 - 23:19

ik heb er geen hekel aan, maar het is absoluut niets voor mij. Ik ben ook niet zo'n liefhebber van de typische muziek. Volgens mij is dit echter iets dat vroeg of laat gaat doodbloeien. Niet omdat de liefhebbers er mee ophouden, maar omdat we in Vlaanderen heel er goed zijn in het maken van steeds meer en meer regeltjes en papierwerk zodat er de lol vroeg of laat vanaf gaat. Ik hoor steeds meer klachten van collega's en kenissen die bij verenigingen zijn.... Bepaalde regels zijn goed en terecht natuurlijk, maar bepaalde folklore moet behouden blijven. Ik vind trouwens een stoet zonder confetti en snoep, geen echte carnavalstoet meer.

meitepeit
meitepeit

Grootste wildebras 2016

• 1.694 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 13 februari 2012 - 23:37

we gaan naar de kinderoptocht kijken, dat is zo leuk!!
de grote optochten, dan sta je zo lang te kijken, is een beetje teveel van het goede.
het begint vrijdag, er zijn er al geweest, genoeg te zien in ieder geval.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 14 februari 2012 - 06:48

Niets voor mij ik hou niet van carnaval ,en die zatte mensen en die muziek erbij .
Als ik jonger was heb ik wel een paar keer naar duitsland geweest naar de carnavalstoet maar dat is jaren geleden .Heel veel jaren en met vrienden was dat wel plezant toen. :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#29 Geplaatst 14 februari 2012 - 08:12

Spanishke zei:

Pff ik zie er tegen op :( vooral nu dat ik midden in die marginale boel woon O:) :oops:

Wel, ik durfde het zelf eerst zo niet te verwoorden. Maar ik vind het inderdaad ook nogal een vrij marginale bedoening. :oops: Al die zatte mensen en smeerlapperij die er dan vaak bij komt kijken. Ik hou me er liefst van al zo ver mogelijk vandaan.
Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 14 februari 2012 - 08:19

och ik vind de zatte mensen wel meevallen... die laat ik gewoon links liggen... ook door dit topic begint het toch wel weer een beetje te kriebelen.... mmm toch jammer dat ik geen nieuw pakje geknutseld heb.... Och ja dan maar de bosnimf van vorig jaar ;)
Geplaatste afbeelding