Spring naar inhoud

- - - - -

Infraligne

• Log in om te reageren
172 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#106 Geplaatst 04 januari 2013 - 23:24

Bekijk berichtArmani, op 04 januari 2013 - 19:47, zei:

Je moet er een beetje leren mee werken.
Na een tijdje ken je de gaartijden goed.
Ik kook er ook hardgekookte eieren in.

Ik heb ook 2 verdiepjes maar ik vind dat je daar moet mee oppassen....
Het kookvocht van de bovenste loopt over de onderste schaal  : dus goed uitkijken wat je er in doet.
Het is niet de bedoeling dat je (onderste) aardappelen bijvoorbeeld naar vis smaken, als de vis in de bovenste schaal ligt....enz....

(het is maar een voorbeeld)

Ben heel blij met mijn stoomkokertje en ik gebruik het heel vaak.
Je moet het niet aanschaffen als je het 'snel' wilt want de gaartijden duren iets langer maar het is wel veel smaakvoller en nooit het probleem van 'overkoken'.

ik heb ook een stoomkoker gekocht maar heb hem nog niet gebruikt.
Ik weet niet hoe ik dingen moet kruiden.
Bij aardappelen bv, dan strooi je daar gewoon zout over als ze in de stoommand liggen?
En op prei dan zout ook en peper (of was t nu nootmuskaat? Ik weet zelfs al niet meer hoe ik een prei moet kruiden...)
Dat is bij mij het probleem, ik weet niet met wat en hoe ik moet kruiden...
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#107 Geplaatst 05 januari 2013 - 00:49

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 04 januari 2013 - 20:48, zei:

Ik zet hem op 25 min. en dan is alles klaar hoor.

Gaartijden zijn wel verschillend.
Aardappelen zijn natuurlijk langer dan een stuk vis.
Een zalmmoot bijvoorbeeld moet slechts 10 minuutjes en het is klaar.
Aardappelen krijg je nooit gaar op 10 minuten.
Enzo zijn er dus verschillende gaartijden voor verschillende voedingswaren.

Er is toch een lekschaal onder alles?
Hier bedoel je de schaal onderaan die het kookvocht opvangt.
Als je de 2 verdiepen ineens gebruikt (dus boven elkaar) dan loopt het kookvocht van het bovenste verdiep naar het onderste en dan pas in de schaal.
Dus bedoelde ik : als je bovenaan vis legt en onderaan iets anders dan kan de smaak van de vis daarop afgeven.

Mijn is tot hier toe nog nooit overgelopen.
Dat zei ik in een vorige post : kan nooit overkoken met een stoomkoker

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#108 Geplaatst 05 januari 2013 - 00:59

Bekijk berichtlathyrus, op 04 januari 2013 - 23:24, zei:

ik heb ook een stoomkoker gekocht maar heb hem nog niet gebruikt.
Ik weet niet hoe ik dingen moet kruiden.

Ik doe daar nooit kruiden op in de stoomkoker.
Ik stoom eerst en nadien kan je kruiden toevoegen als je dat wilt.
Ik begrijp dat je voor een dieet de gestoomde groenten enzo, zo moet opeten.
Hetgeen ik stoom (van groenten welteverstaan) bak ik nadien in de pan wat aan (met een beetje boter :censored: ) en dan voeg ik mijn kruiden ook toe.
Maar zal bij een dieet niet mogen hé O:)

Allez, de boter bedoel ik....

Bewerkt door Armani, 05 januari 2013 - 01:04.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#109 Geplaatst 05 januari 2013 - 08:51

Ik heb een stoomkoker van Tupperware gekocht voor in de microgolf. Ik vond hem wel duur in aankoop. Nu moet ik hem wel nog uitproberen. Vermits ik voor mijn gezin moet koken is het wel handig dat ik hem kan gebruiken voor mezelf.
Zout doe ik nooit op mijn aardappelen. Als ik aardappelen maak in de microgolfoven strooi ik er achteraf een beetje zout op.
@ Lathyrus. Super dat je nu onder de 80 kg zit. :duim:  Ik ben ook begonnen boven de 80 kg en zit nu op 66 kg.
In het begin heb ik ook alles strikt opgevolgd maar nu niet meer. Ik probeer om een gezonde eetgewoonte aan te houden en ik gebruik geen boter meer. Mijn snoepgedrag is ook heel wat minder vermits ik daar geen behoefte meer aan heb.
Wel ga ik nog één keer per week naar infraligne .
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#110 Geplaatst 05 januari 2013 - 08:55

Ik heb ook een lekschaal tussen de 2 verdiepen in. Ik kruid wel alles al als ik het erin leg. In het boekje staat van niet, maar ik doe het lekker wel.
En ja, misschien heeft vis minder lang nodig, maar mijn vis leg ik er bevroren in :-). Dan is het wel perfect :-).

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#111 Geplaatst 05 januari 2013 - 09:09

Bekijk berichtMauricke, op 05 januari 2013 - 08:51, zei:

Ik heb een stoomkoker van Tupperware gekocht voor in de microgolf. Ik vond hem wel duur in aankoop. Nu moet ik hem wel nog uitproberen. Vermits ik voor mijn gezin moet koken is het wel handig dat ik hem kan gebruiken voor mezelf.
Zout doe ik nooit op mijn aardappelen. Als ik aardappelen maak in de microgolfoven strooi ik er achteraf een beetje zout op.
@ Lathyrus. Super dat je nu onder de 80 kg zit. :duim:  Ik ben ook begonnen boven de 80 kg en zit nu op 66 kg.
In het begin heb ik ook alles strikt opgevolgd maar nu niet meer. Ik probeer om een gezonde eetgewoonte aan te houden en ik gebruik geen boter meer. Mijn snoepgedrag is ook heel wat minder vermits ik daar geen behoefte meer aan heb.
Wel ga ik nog één keer per week naar infraligne .

Amai zeg, van boven de 80 kg naar 66 kg, mijn broek zakt er figuurlijk van af.
Ik hoop dat mij dat ook lukt, daar zou ik onzettend blij mee zijn
Dikke proficiat voor jou want dat is een hele prestatie
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#112 Geplaatst 05 januari 2013 - 10:12

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 05 januari 2013 - 08:55, zei:

Ik heb ook een lekschaal tussen de 2 verdiepen in.

Ah zo...dat is handig, ik wist niet dat dit bestond, de mijne (SEB) heeft dit namelijk niet.
Zo kan de smaak niet afgeven op andere dingen in de stoomkoker, dat vind ik wel een goed systeem dat jij hebt.
Uw stoomkoker zal recenter zijn, de mijne gaat al een paar jaartjes mee ;)

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 05 januari 2013 - 08:55, zei:

Ik kruid wel alles al als ik het erin leg. In het boekje staat van niet, maar ik doe het lekker wel.

:cop: :cop:  ( :ha )

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#113 Geplaatst 05 januari 2013 - 14:11

Bekijk berichtArmani, op 05 januari 2013 - 10:12, zei:

Ah zo...dat is handig, ik wist niet dat dit bestond, de mijne (SEB) heeft dit namelijk niet.
Zo kan de smaak niet afgeven op andere dingen in de stoomkoker, dat vind ik wel een goed systeem dat jij hebt.
Uw stoomkoker zal recenter zijn, de mijne gaat al een paar jaartjes mee ;)

:cop: :cop:  ( :ha )

Is vorige maand gekocht. Van Braun.
Moet wel lastig zijn zonder die 2de lekschaal. Die zit bij meestal het volst!

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#114 Geplaatst 05 januari 2013 - 17:45

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 05 januari 2013 - 14:11, zei:

Moet wel lastig zijn zonder die 2de lekschaal.

Neen, niet echt, valt wel mee.
Ik gebruik in de meeste gevallen toch maar 1 verdiepje per keer.

Heb aanvankelijk een stoomkoker gekocht speciaal voor asperges te stomen.
Die kunnen er vanwege hun lengte dan helemaal in.
Maar ondertussen gebruik ik het voor vele andere dingen en ook heel vaak.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#115 Geplaatst 08 januari 2013 - 18:25

vandaag moest ik de oefeningen 2x18 keer doen, amai amai, ik werd het goed gewaar.
Ik was gisteren voor de eerste keer in drie weken terug naar de yoga geweest en de lerares had ons vanalle rare houdingen laten uitvoeren en ik werd dat goed gewaar aan mijn karkas en nu moest ik dan iedere oefening zes keer meer doen dan anders.
Als ik wou mocht ik ze gewoon 2x15 keer doen , ze letten er op dat ik me niet overzet, maar ik heb er toch maar voor gekozen om de boel wat te forceren en ze meer te doen, t is de bedoeling dat ik resultaat boek hé, niet dat ik het me makkelijk maak.
Wie minder blubber blubber wil hebben moet lijden...
Ik heb op internet een soort van weerstandsband gekocht om ook oefeningen mee te doen en ik ga nu ook pols -en enkelgewichten aanschaffen en dan ga ik iedere dag mijn oefeningen thuis doen met gewichten
Alle beetjes helpen hopelijk
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#116 Geplaatst 08 januari 2013 - 21:08

Je moet wel opletten Lathyrus dat je je lichaam niet teveel forceert. Ik heb regelmatig last in mijn knieën en dan doe ik sommige oefeningen zonder de elastiek. Nu heb ik oefeningen gekregen die alleen werken op buik en billen en die moet ik 3 x 15 doen.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#117 Geplaatst 08 januari 2013 - 21:27

Had echt nog nooit van infraligne gehoord!! Zelf hou ik het bij sporten en gezonder proberen te eten (hoewel dat laatste wel moeilijk is haha). Maar begrijp dat het niet voor iedereen kan om gewoon te sporten. Ik heb thusi een stepapparaat en crosstrainer staan en probeer toch wel 5 dagen per week een half uur te sporten. Gister heb ik zelfs 45 minuten op het stepapparaat gestaan, voor de tv is een stuk relaxter en vanmorgen een half uurtje.Maar moet ook oppassen dat ik het niet forceer, voel me knie ook wel regelmatig.
Zit nu tussen de 74 en 75 kilo, en wil er nog zeker 5 kilo af...maar ben nu ook wel redelijk blij met dit gewicht...2 jaar terug woog ik door medicijnen 10 kilo zwaarder...dus toch al een hoop kilo's kwijt.
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#118 Geplaatst 09 januari 2013 - 00:37

Bekijk berichtMauricke, op 08 januari 2013 - 21:08, zei:

Je moet wel opletten Lathyrus dat je je lichaam niet teveel forceert. Ik heb regelmatig last in mijn knieën en dan doe ik sommige oefeningen zonder de elastiek. Nu heb ik oefeningen gekregen die alleen werken op buik en billen en die moet ik 3 x 15 doen.

t probleem is bij mij dat gelijk wat ik doe ik me daar echt voor moet forceren, als ik zou luisteren naar mijn lichaam dan doe ik gewoon niks meer.
Maar ik ken echt wel mijn grenzen waar ik echt niet mag overgaan hoor
Bedankt voor de bezorgdheid
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#119 Geplaatst 15 januari 2013 - 18:19

daarnet naar infraligne geweest en ik moest vandaag gemeten worden ook
Ik was in gewicht 1 kg kwijt, in totaal nu iets meer dan 2 kg en ze blijven er af ook, dat is volgens hen heel goed.
Toen ze me wilden meten kreeg ik te horen dat ik vorige keer 10 cm kwijt was (na 5 beurten) maar dat ik nu niet mocht teleurgesteld zijn als het minder zou zijn, meestal is t de tweede keer minder dat je kwijt bent qua centimeters.
Groot was mijn blijdschap dus toen ik 14 cm bleek kwijt te zijn :jump: :proost: :loveshower: :eDance: :dancer: :cheer:
De dames van Infraligne waren een beetje verbaasd maar ook heel blij voor mij
Ze zijn ervan overtuigd dat ik van mijn blubberbuik volledig ga vanaf geraken, het  gaat wel tijd vragen en op t gemak gebeuren maar het gaat gebeuren zeggen ze.
Laat het ons hopen.
Ik ben toch op goeie weg ondertussen hé

wat wel een beetje affrontelijk is is dat mijn boezem oa uitpuilt uit mijn bh.
Ik vertik het dus om om nieuwe bh's te gaan gezien ik toch zou vermageren daar ook (ik was daar  vandaag ook 2cm kwijt) en ik vind dat een zotte kost om dan nu om nieuw ondergoed te gaan dat me in april te groot zou zijn.
Maar nu moet ik natuurlijk als ik gemeten word daar met mijn uitpuilende boezem voor die meiskes hunnen neus gaan staan...
Ze moesten er eens mee lachen toen ik het uitlegde en zeiden dat ik me zeker niet moest generen maar t is toc heen beetje genant hé
Bovendien vind ik het ook zwaar balen dat ik indertijd een operatie gehad heb extra , na mijn borstamputatie en reconstructie dus, om mijn natuurlijke linkerborst aan te passen aan het kleinere formaat van mijn gereconstrueerde rechterborst zodat ze allebei even groot zouden zijn want t verschil na de amputatie en reconstructie was echt wel redelijk groot.
Maar nu is mijn linkerborst dan serieus gegroeid door te verdikken en mijn rechterborst niet echt en ik vind het niet op veel trekken eerlijk gezegd.
Hopelijk is t waar en verkleint mijn boezem ook terug tot oorspronkelijk formaat en hebben we indertijd niet voor niks nog een extra operatie betaald...

Maar ik ben op dit moment dus weer heel heel heel heel heel heel blij  :jump: :eDance: :dancer: :cheer: :loveshower: :proost:
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#120 Geplaatst 15 januari 2013 - 18:26

Bekijk berichtlathyrus, op 15 januari 2013 - 18:19, zei:

Groot was mijn blijdschap dus toen ik 14 cm bleek kwijt te zijn :jump: :proost: :loveshower: :eDance: :dancer: :cheer:

Woauw, proficiat zun!