Spring naar inhoud

- - - - -

Infraligne

• Log in om te reageren
172 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#121 Geplaatst 15 januari 2013 - 18:42

Waauw zeg, proficiat!!!
Ik ben eerlijk gezegd al 3 weken niet meer geweest :s.

Het is zo vermoeiend voor mij he. Klinkt gek, weet het wel, maar mijn lichaam krijgt dat precies niet verwerkt.

(Voel me momenteel weer niet zo fijn in m'n vel door mijn fysieke klachten, wat ik er allemaal door moet laten enzo. Dus ga niet een heel ding neertypen, want zou toch enkel geklaag zijn, haha)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#122 Geplaatst 15 januari 2013 - 18:55

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 15 januari 2013 - 18:42, zei:

Waauw zeg, proficiat!!!
Ik ben eerlijk gezegd al 3 weken niet meer geweest :s.

Het is zo vermoeiend voor mij he. Klinkt gek, weet het wel, maar mijn lichaam krijgt dat precies niet verwerkt.

(Voel me momenteel weer niet zo fijn in m'n vel door mijn fysieke klachten, wat ik er allemaal door moet laten enzo. Dus ga niet een heel ding neertypen, want zou toch enkel geklaag zijn, haha)

ja maar van mij moogt ge ne keer klagen zunne, ik noem dat ook niet klagen, als je iedere dag opnieuw geconfronteerd wordt met hopen pijn en een hoop fysieke beperkingen en je moet vanalles en nog wat laten omwille van je fysieke toestand en t leven is niet meer zoals vroeger, je moet een hele hoop aanpassingen doen, dat is gewoon verdomde moeilijk om daar mee om te gaan.
En ook al ben je een heel positief ingesteld mens , iedereen heeft wel eens mindere dagen/weken/maanden en tijden dat het mentaal minder goed gaat
En dat ne keer  van je afschrijven of dat eens tegen iemand vertellen in real life kan een hele opluchting zijn.
Als ik begin weg te zakken mentaal dan schrijf ik dat ook van me af en uiteindelijk begin ik me dan toch wat beter te voelen omdat het er ne keer af is en ik het niet constant moet zitten opkroppen.
Je moet het niet neerpennen hé als je dat liever niet doet.
Maar als je dat wel wil neerpennen doe dat dan gewoon.
Niemand gaat je daar scheef voor bekijken en niemand gaat denken dat je toch maar een zaag bent.
In ieder geval toch niemand waar iets inzit...
En van de rest moet je je dan niks aantrekken.

Het is jammer dat je al drie weken niet bent geweest.
Ik begrijp het wel hoor, je werkt nog ook, voor mij is t makkelijker in de zin van dat ik thuis zit en ik me daar echt op instel, de dagen dat ik naar kine en infraligne moet doe ik ook alleen maar dat want anders lukt het me gewoon niet.
Maar als je ook nog moet gaan werken tot s avonds dan ligt dat toch een pak moeilijker hé
Maar je had resultaat, je inspanningen werden effectief beloond...
Toch zonde om het nu achterwege te laten?
Je bent er veronderstel ik toch mee begonnen omdat je je niet goed in je vel voelt en omdat je gewicht/omvang wil verliezen.
En als je gewicht/omvang verliest dan voel je je toch mentaal beter?
Dus is t misschien toch een goed idee om jezelf te verplichten om het toch terug te proberen.
Je moet al zoveel laten door t geen je mankeert.
Misschien toch maar jezelf proberen forceren twee keer op de week en jezelf voorhouden dat je dit doet voor jezelf, je doet het net om je beter in je vel te voelen en mentaal er beter tegenaan te kunnen...
Als je s avonds van je werk komt niet denken in de trant van "bah, moet ik nu weer op trot en naar buiten, ik zou liever gezellig thuis blijven en ik heb nog vanalles te doen ook" maar denken in de trant van "ik ga nu een inspanning leveren die me zeker een beloning oplevert, ik voel me nu op dit moment niet zo blij met de inspanning die ik moet leveren maar die blijheid komt nog als ik mijn resultaten te horen krijg en dit is iets dat ik helemaal voor mezelf doe, ik gun het mezelf"
Ik weet echt wel dat het allemaal zo simpel niet ligt en dat je lichaam je tegenwerkt op alle gebied.
Ik snap het echt.
En de momenten dat je je nogal down voelt zijn ook de momenten dat het net moeilijk is om nog een prestatie te leveren, het maakt het allemaal nog een pak moeilijker.
Maar als je het gaat doen ga je je beter voelen sowieso...
Probeer daar aan te denken en je daar aan vast te houden.
Je kan het, ik weet gewoon dat je het kan.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#123 Geplaatst 15 januari 2013 - 19:36

Dank je.

Als ik ga, ga ik dadelijk na mijn werk. Anders lukt het me ook niet meer.

Neerpennen helpt zeker en doe ik wel eens, maar nu eventjes geen zin in.
Het stomste is dat ik nu zin heb om te snoepen. Gelukkig is er niet veel in huis.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#124 Geplaatst 15 januari 2013 - 19:42

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 15 januari 2013 - 19:36, zei:

Dank je.

Als ik ga, ga ik dadelijk na mijn werk. Anders lukt het me ook niet meer.

Neerpennen helpt zeker en doe ik wel eens, maar nu eventjes geen zin in.
Het stomste is dat ik nu zin heb om te snoepen. Gelukkig is er niet veel in huis.

Ik probeer je niks op te dringen hoor.
Ik probeer je wel wat moed in te spreken.
Als je zin hebt in iets van snoep dan kan dat toch?
Je mag toch ene keer per dag zoiets zoets eten en ene keer per week zondigen met bv een stuk taart of een ijscrème ofzo?
Ik doe dat ook zunne en bij mij gaat er toch ook af hé
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#125 Geplaatst 15 januari 2013 - 19:52

Neenee, je gaf me helemaal niet het gevoel van opdringerig te zijn hoor, maar eens ik begin, komt alles weer boven.

Ik zondig de laatste dagen wat te veel :s. En een brownie is wel niet zo goed he :-).

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#126 Geplaatst 15 januari 2013 - 19:58

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 15 januari 2013 - 19:52, zei:

Neenee, je gaf me helemaal niet het gevoel van opdringerig te zijn hoor, maar eens ik begin, komt alles weer boven.

Ik zondig de laatste dagen wat te veel :s. En een brownie is wel niet zo goed he :-).

maar ene keer op de week mag je dat hoor, een brownie
Ze zeiden daarnet tegen mij (de dames van infraligne ) dat ik ene keer per week een doughnut of een cupcake of een muffin mag eten, zolang ik het maar bij ene keer per week hou.
Je moet je niet alles ontzeggen hé, dat hou je dan toch niet vol.
Gewoon op een realistische manier met je eten omgaan, af en toe ne keer zondigen mag echt wel
Ik eet trouwens de meeste dagen nog fruttella's, van de dames zou het niet mogen maar ik eet er iedere dag toch wel 4 of 6 op
En ge ziet dat er toch afgaat hé

Bewerkt door lathyrus, 15 januari 2013 - 19:59.

Geplaatste afbeelding

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#127 Geplaatst 15 januari 2013 - 21:11

Bekijk berichtlathyrus, op 15 januari 2013 - 18:19, zei:

daarnet naar infraligne geweest en ik moest vandaag gemeten worden ook
Ik was in gewicht 1 kg kwijt, in totaal nu iets meer dan 2 kg en ze blijven er af ook, dat is volgens hen heel goed.
Toen ze me wilden meten kreeg ik te horen dat ik vorige keer 10 cm kwijt was (na 5 beurten) maar dat ik nu niet mocht teleurgesteld zijn als het minder zou zijn, meestal is t de tweede keer minder dat je kwijt bent qua centimeters.
Groot was mijn blijdschap dus toen ik 14 cm bleek kwijt te zijn :jump: :proost: :loveshower: :eDance: :dancer: :cheer:
De dames van Infraligne waren een beetje verbaasd maar ook heel blij voor mij
Ze zijn ervan overtuigd dat ik van mijn blubberbuik volledig ga vanaf geraken, het  gaat wel tijd vragen en op t gemak gebeuren maar het gaat gebeuren zeggen ze.
Laat het ons hopen.
Ik ben toch op goeie weg ondertussen hé

wat wel een beetje affrontelijk is is dat mijn boezem oa uitpuilt uit mijn bh.
Ik vertik het dus om om nieuwe bh's te gaan gezien ik toch zou vermageren daar ook (ik was daar  vandaag ook 2cm kwijt) en ik vind dat een zotte kost om dan nu om nieuw ondergoed te gaan dat me in april te groot zou zijn.
Maar nu moet ik natuurlijk als ik gemeten word daar met mijn uitpuilende boezem voor die meiskes hunnen neus gaan staan...
Ze moesten er eens mee lachen toen ik het uitlegde en zeiden dat ik me zeker niet moest generen maar t is toc heen beetje genant hé
Bovendien vind ik het ook zwaar balen dat ik indertijd een operatie gehad heb extra , na mijn borstamputatie en reconstructie dus, om mijn natuurlijke linkerborst aan te passen aan het kleinere formaat van mijn gereconstrueerde rechterborst zodat ze allebei even groot zouden zijn want t verschil na de amputatie en reconstructie was echt wel redelijk groot.
Maar nu is mijn linkerborst dan serieus gegroeid door te verdikken en mijn rechterborst niet echt en ik vind het niet op veel trekken eerlijk gezegd.
Hopelijk is t waar en verkleint mijn boezem ook terug tot oorspronkelijk formaat en hebben we indertijd niet voor niks nog een extra operatie betaald...

Maar ik ben op dit moment dus weer heel heel heel heel heel heel blij  :jump: :eDance: :dancer: :cheer: :loveshower: :proost:

Amai Nadine!! Goed bezig!!
Ben super blij voor je! Wat een fantastische resultaten...  :flower:
Dat is motivatie genoeg om vol te houden he :)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#128 Geplaatst 15 januari 2013 - 21:19

Bekijk berichtblubje, op 15 januari 2013 - 21:11, zei:

Amai Nadine!! Goed bezig!!
Ben super blij voor je! Wat een fantastische resultaten...  :flower:
Dat is motivatie genoeg om vol te houden he :)

bedankt!
Dat is zeer zeker motivatie genoeg om vol te houden :d
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#129 Geplaatst 02 februari 2013 - 20:33

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 15 januari 2013 - 19:52, zei:

En?
Hoe gaat het met je ondertussen en de infraligne?
Ben je er nog geraakt?
Ik hoop van wel maar snap wel als het niet zo is wegens te druk
Normaal gezien moest ik gisteren gemeten worden maar dat ging niet door omdat mijn chauffeur van dienst veels te vroeg was om me te komen halen en ik geen  tijd meer had om mijn wasgerief nog snel te gaan halen.
Dus ik word dinsdag voor de oefeningen gemeten.
Ik vrees dat het deze keer niet zo goeie resultaten gaan zijn.
Ik heb het nogal moeilijk met het eetplan op de moment, ik drink lang niet genoeg water meer omdat ik het altijd maar vergeet en de soep komt stillekesaan mijn oren uit, de stomer die we gekocht hebben heel in t begin dat ik er mee begon daar weet ik nu nog niet van hoe het ding werkt dus die is nog niet gebruikt...
Mijn gewicht blijft stabiel momenteel, volgens dieetiste zit ik op zo een stopmoment, dat je even blijft hangen en niet afvalt maar er zou in de toekomst toch nog moeten afgaan volgens haar.
Maar sedert ik een nieuwe reeks oefeningen heb moeten aanleren is t er ook nog niet van gekomen om ze thuis ook te doen (dat deed ik voordien dan wel, ze thuis doen op de dagen dat ik niet naar ginder moest gaan) omdat mijn karkas echt niet meewil en ik vrees er dus voor dat ik nu niet zo goeie resultaten ga hebben.
Alhoewel ze je toch beloven dat je als je twee maal per week gaat en meer niet (dus thuis niks van oefeningen doen dan) dat je je centimeters toch ook zou kwijtraken.
Dus ik ben benieuwd...
Ik ga toch teleurgesteld zijn als ik niet minstens 10 cm omvang kwijt ga zijn deze keer...
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#130 Geplaatst 03 februari 2013 - 08:27

Ik ben ook gemeten. Altijd een spannende gebeurtenis. Het gaat nu wel veel trager dan daarvoor maar het kan niet blijven duren hé.
In totaal ben ik 22 kg en 120 cm kwijt. :dancer:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#131 Geplaatst 03 februari 2013 - 09:13

Ik moet eerlijk toegeven dat ik gestopt ben. De oefeningen gaan doen, was niet echt nog te combineren met alles.
Het geen ik kwijt was, ben ik nog steeds kwijt ondanks ik nu me helemaal niet meer hou aan het plan.
Nooit strikt gedaan, maar nu zeker niet :-). Toch moet ik zeggen dat ik 'beter' eet nu en rekening hou met het eten van tussendoortjes, charcuterie,...
Dus op zich heeft het wel effect gehad (enkel wat duur :-) ).

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#132 Geplaatst 03 februari 2013 - 09:22

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 03 februari 2013 - 09:13, zei:

Ik moet eerlijk toegeven dat ik gestopt ben. De oefeningen gaan doen, was niet echt nog te combineren met alles.
Het geen ik kwijt was, ben ik nog steeds kwijt ondanks ik nu me helemaal niet meer hou aan het plan.
Nooit strikt gedaan, maar nu zeker niet :-). Toch moet ik zeggen dat ik 'beter' eet nu en rekening hou met het eten van tussendoortjes, charcuterie,...
Dus op zich heeft het wel effect gehad (enkel wat duur :-) ).

Ik vind het ook veel te duur daarom ga ik nu maar één keer per week. Misschien kan je de oefeningen thuis verder doen en dit in combinatie met het dieet zal dit ook wel helpen.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#133 Geplaatst 03 februari 2013 - 12:20

Bekijk berichtMauricke, op 03 februari 2013 - 08:27, zei:

Ik ben ook gemeten. Altijd een spannende gebeurtenis. Het gaat nu wel veel trager dan daarvoor maar het kan niet blijven duren hé.
In totaal ben ik 22 kg en 120 cm kwijt. :dancer:

amai, een dikke proficiat zunne

Bekijk berichtMauricke, op 03 februari 2013 - 09:22, zei:

Ik vind het ook veel te duur daarom ga ik nu maar één keer per week. Misschien kan je de oefeningen thuis verder doen en dit in combinatie met het dieet zal dit ook wel helpen.

het is inderdaad duur, na de aanbevolen serie oefeningen ga ik ook nog 1 maal per week gaan, dat is sowieso ook de bedoeling ervan als je begint, dat je na de aanbevolen keren nog ene keer gaat per week of je iets anders doet van sport.
Voor mij is iets anders doen fysiek niet mogelijk dus blijf ik het dan maar ene keer doen per week zolang dat nog gaat tenminste
Ik moet van de dokter spieroefeningen doen en ik heb dat jaren niet kunnen doen omdat ik niks geschikts vond, dit  gaat nu wel, dan vind ik de centen toch goed geïnvesteerd.
Bij de kinesist was ik inderdtijd meer kwijt (qua opleg) en fitness gaat niet een maandabonnement iedere keer moeten nemen en dan niet kunnen gaan is ook weggesmeten geld.
Ik ben gewoon al blij dat ik iets gevonden heb dat lukt ook al kan ik dan de rest van de dag niks anders meer doen dan die twintig minuutjes oefeningen

Bewerkt door lathyrus, 03 februari 2013 - 12:28.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#134 Geplaatst 05 februari 2013 - 19:25

zoals ik al dacht was de meting deze keer toch een teleurstelling.
Ik had me er aan verwacht omdat ik me niet zo goed heb gehouden aan het eetplan en ik veels te weinig water heb gedronken plus dat ik mijn oefeningen thuis geen enkele keer heb kunnen doen omdat ik er fysiek nogal slecht aan toe was en ik vooral plat heb gelegen (maar in principe zou dat laatste eigenlijk niet mogen uitmaken aangezien ze adverteren met dat je maar 2x per week 30 min moet  gaan)
Maar ook al verwachtte ik me er aan het was toch teleurstellend om te moeten zien dat ze overal streepjes moest zetten omdat er niks af was.
Ik was juist 1 centimeter kwijt aan mijn buik en 1 centimeter aan 1 van mijn onderbenen.
Op zich ben ik dan wel blij dat hetgene dat er af is er af is op de plaatsen is waar ik er afwil maar t is toch heel weinig ten opzichte van de vorige keren.
Ik deed het zo goed en nu dit dan.
Maar alé, ik moet nu gewoon terug beter mijn best doen en volgende keer dan beter hé
De instructrice zei ook dat ik voordien boven verwachting had gepresteerd (de eerste keer 10 cm kwijt en de tweede keer 14 cm kwijt) en het normaal is dat er even een mindere periode aanbreekt als je in t begin heel veel verliest.
Na de mindere periode dat je niet zoveel kwijt bent begin je dan terug omvang te verliezen.
Laat ons hopen dat het waar is en ik volgende keer terug hoera kan roepen
Qua gewicht vinden ze dat ik het toch goed doe, ik ben nu iets meer dan 3 kg kwijt, het gaat langzaam maar dat is net goed, gewicht dat je langzaam verliest blijft er later ook meestal af plus dat ik op voorhand wist dat het door mijn fysieke problemen allemaal trager gaat gaan dan bij iemand die gezond is
Next time better...(hoop ik toch, als ik hier niet weer godganse dagen platlig)
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#135 Geplaatst 12 februari 2013 - 18:01

Ik had mijn vorige infraligne sessie moeten afbellen omdat ik er nogal slecht aan toe was en zelfs niet kon staan maar heb me er vandaag toch naartoe gesleept en tot mijn eigen grote verbazing ben ik toch 1 kg kwijt op een week tijd
Ik dacht dat ik ging bijgekomen zijn omdat ik het echt wel heel slecht doe de laatste weken qua eetplan (niet omdat ik het niet goed wil doen maar omdat koken een probleem is momenteel plus dat de soep mijn oren echt wel uitkomt en ik drink veel te weinig water ook omdat ik het steeds maar vergeet) maar nee dus, een leuke verrassing :cheer: :dancer: :jump:
Ze hebben er ook rekening mee gehouden dat ik vijf dagen compleet plat heb gelegen en een sessie heb moeten overslaan en ik er nu nog niet al te best aan toe ben, ik heb mijn oefeningen iets minder moeten doen in aantal, gelukkig maar want t was echt wel forceren nu en ik was bang dat het me niet ging lukken maar k heb het er toch kunnen uitpersen
Morgen terug proberen of ik ze hier thuis gedaan krijg, ik zou echt wel bij de volgende meting terug wat meer centimeters willen kwijtzijn...
Geplaatste afbeelding