Spring naar inhoud

- - - - -

Infraligne

• Log in om te reageren
172 reacties op dit onderwerp
Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 24 november 2012 - 14:02

Bekijk berichtlathyrus, op 24 november 2012 - 13:10, zei:

Amai, Mauricke, dat is heel hoopgevend en een knappe prestatie ook
Je moet het natuurlijk volhouden en op je eten letten. Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit honger gehad heb en in het weekend laat ik mij gaan voor een lekkere pizza of een etentje met vrienden. :d
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 24 november 2012 - 17:10

Is het dieet streng?

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#18 Geplaatst 24 november 2012 - 18:11

Krijg je daar ook een te volgen 'dieet' mee of doe je daar enkel de oefeningen in de infra-rood-cabines?

Droppie
Droppie
  • 574 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 25 november 2012 - 12:08

Bekijk berichtArmani, op 24 november 2012 - 18:11, zei:

Krijg je daar ook een te volgen 'dieet' mee of doe je daar enkel de oefeningen in de infra-rood-cabines?

waar ik ging, kreeg ik geen dieet mee.. wel heel veel informatie en tips (wat je best wel en niet eet, wanneer wel en wanneer niet , ...) en ik kon altijd advies vragen... maar nee, dus geen heel programma over wat ik die week zou eten! dat kies je zelf...

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 25 november 2012 - 12:15

Ik heb in Genk een slim center gevonden, daar ga ik toch ook eens horen denk ik. Na de feestdagen lol :)

Droppie
Droppie
  • 574 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 25 november 2012 - 14:13

Bekijk berichtAdsagsona, op 25 november 2012 - 12:15, zei:

Ik heb in Genk een slim center gevonden, daar ga ik toch ook eens horen denk ik. Na de feestdagen lol :)

welk is het waar je zou gaan?

ik ben vroeger bij het slim center geweest in het centrum van Genk, aan de kerk (heette toen bronzare & ligna, maar ik heb gezien dat die zaak nu anders heet....)
een ander center in Genk werkt vooral met slim belly (fitness met een band rond de buik of heupen) - heeft voor mij niet veel geholpen.... ze hebben naar het schijnt 1 slim cab wel intussen! en een medewerker die in het andere center werkte, werkt nu daar :) dus zij kent de oefeningen perfect en is heerlijk hyperactief haha

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 25 november 2012 - 20:50

Het is in de onderwijslaan, ben je daar geweest? Volgens de site is er slim cab maar ben er nog niet geweest.

Droppie
Droppie
  • 574 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 25 november 2012 - 21:04

Bekijk berichtAdsagsona, op 25 november 2012 - 20:50, zei:

Het is in de onderwijslaan, ben je daar geweest? Volgens de site is er slim cab maar ben er nog niet geweest.

ahja, dat is die laatste waarover ik het had, 4 fitness geloof ik eh? zaten eerst ergens anders ... is wel leuk, ik geloof zelfs dat het alleen maar voor vrouwen is daar? of dat was vroeger alleszins zo! ze hebben 1 cab, dacht ik! althans toch toen ik daar de laatste keer was, maar is wel al even geleden... Is leuk, Sonja begeleidt je dan normaal gezien en zij is echt lachen :) houdt de moed erin, is altijd goed gezind... mij hielp dat toch :)
succes!! benieuwd hoe het jou bevalt!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 25 november 2012 - 21:23

Bekijk berichtDroppie, op 25 november 2012 - 12:08, zei:

waar ik ging, kreeg ik geen dieet mee.. wel heel veel informatie en tips (wat je best wel en niet eet, wanneer wel en wanneer niet , ...) en ik kon altijd advies vragen... maar nee, dus geen heel programma over wat ik die week zou eten! dat kies je zelf...

Dat geeft me al heel wat meer hoop!

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 26 november 2012 - 07:42

Bekijk berichtDroppie, op 25 november 2012 - 21:04, zei:

ahja, dat is die laatste waarover ik het had, 4 fitness geloof ik eh? zaten eerst ergens anders ... is wel leuk, ik geloof zelfs dat het alleen maar voor vrouwen is daar? of dat was vroeger alleszins zo! ze hebben 1 cab, dacht ik! althans toch toen ik daar de laatste keer was, maar is wel al even geleden... Is leuk, Sonja begeleidt je dan normaal gezien en zij is echt lachen :) houdt de moed erin, is altijd goed gezind... mij hielp dat toch :)
succes!! benieuwd hoe het jou bevalt!

Ja inderdaad! Het is alleen voor vrouwen, voor zover ik kon lezen. Leuk om je ervaring te lezen. Nu me nog in schrijven maar dat komt er nog wel van.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#26 Geplaatst 27 november 2012 - 21:02

Bekijk berichtAdsagsona, op 26 november 2012 - 07:42, zei:

Ja inderdaad! Het is alleen voor vrouwen, voor zover ik kon lezen. Leuk om je ervaring te lezen. Nu me nog in schrijven maar dat komt er nog wel van.

het is te zien naar welk filiaal je gaat of ze het ook doen voor mannen, ik ga naar filiaal in Aalst gaan en daar doen ze nu op dit moment geen mannen maar ze hebben er wel plannen voor om het te doen (ze moeten bepaalde infrastructuur hebben) terwijl ze het Zottegem wel al doen voor mannen.

Ik heb er mijn eerste afspraak opzitten
Er is dus eerst een gesprek waarbij men je vraagt naar je medische achtergrond, bij mij was die nogal uitgebreid, ik heb twee chronische aandoeningen die nogal serieuze gevolgen hebben en mankeer dan nog vanalles en nog wat, ze heeft dat allemaal genoteerd en uitgebreid vragen over gesteld en ik moet dus aan mijn dokter een schriftelijke toestemming vragen om te mogen beginnen met infraligne (morgen heb ik toch afspraak bij dokter en hij zal die wel geven die toestemming)

Het is ook zo dat ze je je geld teruggeven als je een medisch attest zou afgeven dat je er niet mee mag voortdoen, als ik dus start met de infraligne en ik kom tot de conclusie dat het echt te zwaar is voor mij en het niet gaat (door t geen ik mankeer)dan geven ze me mijn geld terug mits mijn dokter dat schriftelijk bevestigd.

Er wordt ook rekening gehouden met mijn fysieke toestand en beperkingen, ik start op een niveau dat lager ligt dan bij normale gezonde mensen en we gaan traag/trager gaan ook.
Wat ik natuurlijk heel goed vind, dat ze daar allemaal zo goed rekening mee houden.
Normaal gezien moet je dag voordien verwittigen als je een afspraak niet kan nakomen maar ik mag dezelfde dag nog verwittigen omdat ik niet kan voorzien de dag voordien hoe ik me de dag nadien ga voelen, ik weet den donderdag niet of ik t vrijdags ga kunnen functioneren en rechtstaan of dat ik dan ga platliggen, dat weet ik pas de dag zelf...

Alé, terug naar mijn eerste afspraak want ik ben even aan t afdwalen: er is dus een gesprek over je medische achtergrond, alles wordt besproken en genoteerd, vervolgens wordt je in je ondergoed opgemeten en dan berekent ze het minimum aan verlies van centimeters dat je mag verwachten.
Afgaande op mijn gegevens is dat bij mij een minimum verlies van 80 cm.
Ik weet niet of dat in ieder filiaal zo is maar in Aalst geven ze je dus een garantie op centimeterverlies, ze garanderen je dus dat je de helft van dat minimum gaat verliezen tijdens de aanbevolen hoeveelheid beurten, bij mij is dat een garantie op een verlies van 40 centimeter omtrek na 40 beurten (er zijn mij zoveel beurten aanbevolen omdat ik nogal ziek ben en beperkt ben en ik dus trager ga gaan dan normale mensen die niks mankeren).
Als ik mij hou aan bepaalde voorwaarden namelijk iedere week twee maal gaan voor mijn oefeningen (als je al ziek bent/iets mankeert dan houden ze er wel rekening mee dat het mogelijk is dat je fysiek niet in t staat gaat zijn om iedere week 2X te komen, ze schuiven dan gewoon je volgende afspraak op en je houdt nog steeds je minimum centimeter verlies garantie) en ik neem de aanbevolen beurten (het aantal beurten dat zij aanbevelen om dat minimum aantal centimeters te verliezen) op in een tijdspanne van zes maanden en ik weeg ook niet meer dan mijn begingewicht, dan gaan ze me een deel van mijn geld teruggeven als ik dan toch geen 40 cm omtrek zou kwijtzijn
Ik vind dat mooi dat ze toch een garantie geven op x aantal centimeter verlies, want voor t zelfde geld let je bv niet op je eten en doe je op dat gebied niet echt je best en is t daardoor dat je geen centimeters verliest hé...

Als je de eerste keer gaat voor je oefeningen wordt je dan gewogen op een medische weegschaal, die weegschaal zegt je hoeveel procent vet en welk vet je hebt en hoeveel procent vocht je hebt (voor mij toch belangrijk om weten aangezien ik een lymfeklierprobleem heb en ik daardoor nogal veel ben bijgekomen, ik ben ook sedert ik gestopt ben met roken x aantal kg bijgekomen en dat is dan vet, goed dat je dan weet vind ik hoeveel vet en hoeveel vocht je hebt)
Je wordt om de 5 beurten gewogen, je bent niet verplicht om je daar te douchen maar als je weet dat je gaat gewogen worden dan willen ze wel dat je eerst gaat douchen als je dan je oefeningen gedaan hebt.
Je hebt dan ook een gesprek met de dieetiste die er werkt en die geeft je voedingstips.
Je krijgt geen bepaald dieet voorgeschreven, ze geven tips en die tips zijn aangepast aan je huidige voedingspatroon.
Er wordt dus niet gezegd dat je dit of dat niet meer mag eten...

Als je de eerste keer gaat moet je de eerste tien beurten dan al betalen, dat is 160 euro.
En dan heb je 14 dagen de tijd om te beslissen of je wil gebruik maken van hun aanbod van 10% korting.
Wil je gebruik maken van die 10% korting dan moet je tijdens de eerste 14 dagen het totaalbedrag ophoesten.
Normaal gezien moet ik 640 euro dan betalen voor 40 beurten, betaal ik het totaalbedrag tijdens de eerste veertien dagen dan mag ik 10 procent aftrekken van die 640 euro (ik ben het juiste bedrag vergeten, dat is dan 576 euro zekers ofzoietske dat ik moet betalen in ene keer)

Ik zou dus na 40 beurten zeker gegarandeerd 40 cm omtrek kwijtzijn en normaal gezien zou ik het dubbele daarvan namelijk 80 cm kwijtzijn, maar dat is een minimum, dat kan natuurlijk altijd nog meer zijn.
Dat is even afwachten.
Als ik dan tevreden ben met t geen ik ben kwijtgeraakt dan kan ik kiezen, ofwel schakel ik over op een onderhoudsabonnement, dat wil zeggen dat je voor 20 beurten 200 euro betaald (dus niet meer 16 euro per beurt maar 10 euro per beurt, je krijgt korting) en je nog 1 keer per week langsgaat om je oefeningen te doen.
Ofwel stop je gewoon helemaal.
Het is wel zo dat als je helemaal stopt dat je dan wel iets anders van lichaamsbeweging moet zoeken, om je centimeters dan niet opnieuw bij te komen.
Je kan er dan voor kiezen om bv naar de fitness te beginnen gaan of om te beginnen met zwemmen of iets van een andere sport uitkiezen.
Halve trouwboek en ik gaan dan toch liever nog ene keer per week naar de infraligne want zo één beurt van dertig minuten oefeningen doen staat gelijk aan 12 km gaan lopen.
We gaan dan liever ene keer op de week naar infraligne dan drie of vier keer per week naar de fitness te moeten gaan voor minstens een uur of meermaals per week iets anders van sport te moeten doen en dan toch evenveel geld kwijt te zijn aan iets dat minder effectief is dan die infraligne en dat veel meer tijd en moeite in beslag neemt.

Ik heb mijn volgende afspraak, de eerste keer oefeningen dus en worden gewogen, volgende dinsdag.
Ik kijk er echt heel hard naar uit

Maya Blue, ik heb nog lopen denken aan je en ik vraag me af of je soms met je verjaardag en met nieuwjaar enzo misschien geen centjes kan vragen aan je ouders en aan andere familie ipv cadeautjes.
Dan kan je met die centjes toch naar de infraligne gaan...
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#27 Geplaatst 27 november 2012 - 21:35

PS Louis en Ella, nog iets dat je tegen je ouders kan zeggen: bij infraligne hebben ze dus een medische weegschaal die je kan zeggen hoeveel vocht je ophoudt en hoeveel vet je hebt maar niet alleen hoeveel vet, ook welk soort vet.
Je hebt vet dat van je lichaam zelf komt en geen kwaad kan maar je hebt dus bepaald vet (ik ben de naam vergeten) dat specifiek rond je organen zit en dat berokkent dus echt schade aan je organen en aan je lichaam.
Het is dat soort vet dat zorgt voor beroertes en hartaanvallen en dergelijke.
En dat soort vet krijg je weg door naar infraligne te gaan

Bewerkt door lathyrus, 27 november 2012 - 21:54.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#28 Geplaatst 27 november 2012 - 21:46

Nadine je kan je zelf zo'n weegschaal aankopen die zijn helemaal niet duur hoor. De mijn kwam gewoon van de Aldi en meet ook vet, water en spiermassa en hele gewicht natuurlijk. Zo kan je tss door mss het zelf wat in het oog houden.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#29 Geplaatst 27 november 2012 - 21:53

en geeft die dan ook aan welk soort vet je hebt? Omdat je verschillende soorten vet hebt hé en t is belangrijk om weten welk soort vet je hebt.
Als ik om de vijf beurten wordt gewogen en gemeten dan vind ik dat voldoende hoor, is anders misschien nogal demotiverend als je je altijd maar staat te wegen...
Toch bedankt voor de tip

Bekijk berichtlathyrus, op 27 november 2012 - 21:02, zei:

Maya Blue, ik heb nog lopen denken aan je en ik vraag me af of je soms met je verjaardag en met nieuwjaar enzo misschien geen centjes kan vragen aan je ouders en aan andere familie ipv cadeautjes.
Dan kan je met die centjes toch naar de infraligne gaan...

Ik bedoel niet Maya Blue, ik bedoel Louis en Ella, ik was even verkeerd van persoon, sorry
Geplaatste afbeelding

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 28 november 2012 - 07:45

Klinkt heel interessant, Lathyrus. Ik ga wel eerst langs na de feestdagen lol, ik ken mezelf als ik daar nu mee begin, dan ga ik me alleen maar schuldig beginnen voelen omdat ik te veel eet.