Spring naar inhoud

- - - - -

Infraligne

• Log in om te reageren
172 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#151 Geplaatst 20 augustus 2013 - 21:23

volgens mij is t vooral centimeters dat je verliest.
Je verliest natuurlijk ook gewicht als je je echt heel goed aan dat eetplan houdt.
Dat is bij mij dus een groot probleem.

Ik kan zelf niet koken , halve trouwboek moet koken, en die heeft niet veel tijd dus maakt dingen die snel klaar zijn , indertijd toen hij naar de dieetist ging en ik nog kookte toen stak ik uren en uren in het opzoeken van recepten, alles werd netjes afgewogen zoals het hoorde, ik maakte weekmenu's en boodschappenlijsten op, ik deed wat me gezegd werd dat nodig was door de dieetiste, halve trouwboek moest gewoon opeten wat voor zijn neus gezet werd en viel af.
Nu ik niet meer kan koken is t altijd snel snel en meerdere keren per week ook frieten van t kot, hoe kan een mens dan afvallen...
Zeker als je dan nog niet kan bewegen zoals normaal en je zeker 18 uur per dag compleet buiten westen ligt plus dat je met de overige 6 uren ook al geen bal kan doen...
Dan helpt 2 keer per week een kwartier tot een halfuur infraligne niet, dat is gewoon niet genoeg beweging
Vanaf het me gewoon niet meer lukt om mijn oefeningen ook thuis te doen iedere dag val ik geen  centimeter of milimeter meer af
Ik ben in totaal dus een goeie 50 cm kwijtgeraakt en dan plots ging er niks meer af, de laatste zes tot zeven meetbeurten is t nul komma nul
Ik schakel vanaf deze week over op ene keer per week gaan omdat het toch niks uithaalt om twee maal te gaan (ik zou t liefst iedere dag kunnen gaan maar dat is financieel niet haalbaar en fysiek waarschijnlijk ook niet, ik lig iedere keer ik geweest ben de dagen daarna compleet plat) maar ik durf niet helemaal stoppen uit schrik dat die 50 cm er toch terug gaan bijkomen en omdat ik nog niet alle hoop heb opgegeven.
Ik hoop dat ik er toch terug in slaag om thuis mijn oefeningen te doen iedere dag en ik ben dan benieuwd of er terug wat afgaat.
Als er  terug wat afgaat dan is t teken volgens mij dat het niet de 2x per week zijn dat je gaat die opbrengen maar dat het gewoon belangrijk is dat je de oefeningen dagelijks herhaalt en dat niet noodzakelijk in zo een cabine moet en dan kan ik er ook evengoed mee stoppen natuurlijk...
Ik blijf maar hopen dat het me toch gaat lukken om de oefeningen thuis terug te doen...
Ik ben in ieder geval veelbelovend gestart, ik was iedere keer tussen de 12 en 16 cm kwijt en ik was daar heel blij mee.
Maar er is lang niet genoeg af om mijn buik weg te werken en ik krijg er blijkbaar ook niks meer extra af...
Ik zit natuurlijk wel in niet normale omstandigheden dus ik denk dat mensen zich  beter niet spiegelen aan mij
Bij Mauricke was er toch 20 kg afgegaan en heel wat centimeters , voor haar was t dus wel een groot succes

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 20 augustus 2013 - 19:44, zei:

Ai, dat zal nu niet meer lukken zeker he ?

k denk dat je nu wat te laat gaat zijn om dat nog te gaan vragen...
Je kan altijd proberen natuurlijk maar ik vrees ervoor
Je had dat onmiddellijk moeten zeggen tegen hen hé en onmiddellijk briefje moeten afgeven van je dokter
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#152 Geplaatst 20 augustus 2013 - 21:43

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 20 augustus 2013 - 20:49, zei:

Dat kan je 'kiezen' denk. Ik was wat afgevallen, maar dan vooral - naar mijn mening - door me voor 80% te houden aan hun eetschema. De oef. op zich denk ik niet dat het veel gedaan heeft in m'n gewichtsverlies. Heb het ook niet lang gedaan hoor.
maar is het dan vol te houden?
Als ik eens mijn zinnen op een dieet heb gezet, dan eet ik veel vers zelf gemaakte soep. Maar ik sukkel een beetje met m'n nieren en ik hou dan héél veel vocht op. Ja, dag 1 is dat dan  +1kg, dag 2 is dat +2 kg enz... uiteindelijk geef ik het dan maar op na een paar dagen...

recepten zijn voor mij niet interessant omdat ik een heel moeilijk geval ben om te eten...

Hoe lang heb je het dan gedaan? en wat was de reden dat je er mee stopte?

Is het weeral het zoveelste vermageringsplan die de mensen gek maakt?  Daar twijfel ik altijd over. Als je de reacties leestvan sommige wondermiddelen, dan is iedereen supermakkelijk gigantische hoeveelheden kilo's kwijt, maar ja, hoe zit dat dan realistisch gezien...

Het kost allemaal stukken van mensen en meestal zonder resultaat.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#153 Geplaatst 20 augustus 2013 - 22:21

Joske, het eetplan van infraligne is een heel normaal doordeweeks eetplan hoor, het is vooral belangrijk dat je genoeg eet (ik eet dus altijd te weinig) en je regelmatig eet, ontbijt en dan tussendoortje, lunch en dan tussendoortje, avondeten en dan nog een tussendoortje en s avonds laat mag je dan ook nog iets eten.
Je krijgt ook voorbeelden van zoetigheden die je mag eten als tussendoortje
En t is ook heel belangrijk dat je veel drinkt

waar ik trouwens van ben verschoten is dat bodystiling nog duurder is dan infraligne
Ik had al paar keer gelezen dat bodystiling goed de helft goedkoper is dan infraligne
Ik heb twee weken geleden daarvoor gebeld en t was nog duurder...
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#154 Geplaatst 21 augustus 2013 - 08:08

Dat klopt. Bodystilling is idd. duurder dan Infraligne. Ik was een tijdje gestopt (geen zin meer) en ik was terug 2 kg bijgekomen. Nu ben ik terug begonnen met twee beurten op een week. Als ik terug op gewicht ben ga ik maar één keer want anders wordt het te duur. Het voedingsschema valt echt wel mee. Ik heb nooit honger gehad. Als je het vooropgestelde resultaat bereikt hebt schakel je over op een onderhoudsbeurt en dit is goedkoper.  Dan kost het 10 euro per beurt i.p.v 16 euro. Dit ook omdat je dan geen begeleiding meer nodig hebt van een diëtiste.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#155 Geplaatst 21 augustus 2013 - 08:43

wat ik me afvraag: als je naast infraligne nog regelmatig loopt, zumba,...of andere sport beoefend, en je toch stopt met infraligne je dan ook 'direct' bijkomt in centimeters/gewicht?

Ik twijfel vooral dat als je ermee stopt, je zou terugkeren naar "je staat van oorsprong" om het zo te zeggen.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#156 Geplaatst 21 augustus 2013 - 14:28

oh jongens ge maakt mij jaloers als ik al die kilo's zie vliegen ...
Maar ik vrees dat er hier ene zal lachen als ik weer met iets nieuws afkom.
Misschien probeer ik het wel in de nabije toekomst en dan hou ik jullie op de hoogte.
Er mogen gerust een 20 kg af. Die zijn er in 18 jaar bijgekomen, sinds ik bevallen ben van mijn jongste. Raar maar ik was er zo één die magerder werd na een bevalling ik had nog amper een maatje 36, jammer dat het niet bleef. Nu zal ik m'n maat maar niet vermelden ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#157 Geplaatst 21 augustus 2013 - 14:41

Bekijk berichtJoske123, op 20 augustus 2013 - 21:43, zei:

maar is het dan vol te houden?
Als ik eens mijn zinnen op een dieet heb gezet, dan eet ik veel vers zelf gemaakte soep. Maar ik sukkel een beetje met m'n nieren en ik hou dan héél veel vocht op. Ja, dag 1 is dat dan  +1kg, dag 2 is dat +2 kg enz... uiteindelijk geef ik het dan maar op na een paar dagen...

recepten zijn voor mij niet interessant omdat ik een heel moeilijk geval ben om te eten...

Hoe lang heb je het dan gedaan? en wat was de reden dat je er mee stopte?

Het eetplan is vrij normaal hoor, je moet geen honger lijden. Maar voor mij niet 100% haalbaar.
Bv. Ik mocht tijdens een pauze maar 1 stuk fruit eten, veel water drinken hou ik niet vol, 's middags bij de boterhammen soep eten,....
Ik heb 's middags - als ik geluk heb - een klein half uurtje pauze, vaak ook maar een kwartier. Plus heb ik geen tijd (en zin) om elke dag verse soep te maken. Sommige zeggen om dan in het weekend soep te maken voor een hele week, maar dan moet ik al verschillende soepen maken en ik kook niet graag :lachen: .
Ik ben een slecht voorbeeld hoor. Ik kreeg het niet gecombineerd. Het was te veel om na mijn werk nog een keer (ook al is het maar 2x) dit te gaan doen (wegens gezondheid). Manlief zei het ook dat het te veel was voor mij, iets 'extra' doen, hoort er bij mij niet bij (na een werkdag).
Ik ben terug bijgekomen, maar ik stopte ook met het eetplan.

Ik eet en snoep te graag :d . Ik heb maat 38-40, niet dadelijk misschien om te zeggen 'help, ik moet op dieet!!' Maar ik heb altijd maatje 36 gehad en dan doet dat wel vreemd....
Ik deed het vooral om in beweging te zijn, conditie te krijgen en stevigere benen en poep te krijgen (krijg zwembandjes en heb vrij dikke -bluberige- bovenbenen in vergelijking met mijn bovenlichaam (dat overal wat slank is :o ). De kg waren een fijn neveneffect.

Ikzelf ben toen vooral afgevallen omdat ik niet meer snoepte. Heb toen 1 maand lang geen chips gegeten 8) 8) . Doet veel hoor! Niet meer snoepen en hup... ik val af. Maar ik kan het niet laten :p .

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#158 Geplaatst 21 augustus 2013 - 15:40

en tikken ze op je vingers als je je niet houdt aan dat eetplan? :s
Ik wil gewoon ook wat steviger worden en wat centimeters kwijtspelen en zien dat me BMI niet de spuitgaten uitloopt. Begint kantje boordje te worden :(
Vooral na dat maandje zitten voor me thesis, ben ik wat uitgezet door niks beweging.
Nu vandaag al kwartiertje gaan lopen en hopelijk in september terug zumba. Alleen is dat moelijk te zeggen, nu aan het beginnen zoeken achter werk en vervelende is natuurlijk dat de uren moeten samengaan.

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#159 Geplaatst 21 augustus 2013 - 16:15

oh en mag je zelf bepalen welke dagen je dan je oefeningen gaat doen?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#160 Geplaatst 21 augustus 2013 - 16:32

Bekijk berichtAnathema, op 21 augustus 2013 - 15:40, zei:

Ik wil gewoon ook wat steviger worden en wat centimeters kwijtspelen en zien dat me BMI niet de spuitgaten uitloopt. Begint kantje boordje te worden :(
Vooral na dat maandje zitten voor me thesis, ben ik wat uitgezet door niks beweging.
Nu vandaag al kwartiertje gaan lopen en hopelijk in september terug zumba. Alleen is dat moelijk te zeggen, nu aan het beginnen zoeken achter werk en vervelende is natuurlijk dat de uren moeten samengaan.

Goh, ik vind van niet. Je moet een eetdagboekje bijhouden in het begin (je bepaalt zelf hoe lang) en ze noteren wat goed en fout is in je boekje (terwijl je je oef. doet).
Ik vond pers. dat ze niet streng waren. Eigenlijk een beetje te laks, waardoor er ook niets 'van te moeten' was. Bij mij werkt dat dus niet :-).
Het dagboekje helpt je wel op precies te zien wat je eet.

Bekijk berichtAnathema, op 21 augustus 2013 - 16:15, zei:

Ja, maar liefst niet 2 dagen achter elkaar.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#161 Geplaatst 21 augustus 2013 - 21:34

Bekijk berichtAnathema, op 21 augustus 2013 - 08:43, zei:

wat ik me afvraag: als je naast infraligne nog regelmatig loopt, zumba,...of andere sport beoefend, en je toch stopt met infraligne je dan ook 'direct' bijkomt in centimeters/gewicht?

Ik twijfel vooral dat als je ermee stopt, je zou terugkeren naar "je staat van oorsprong" om het zo te zeggen.

het is de bedoeling dat je ofwel 1x per week blijft gaan om te onderhouden of dat je iets anders van sport dan begint  te doen om je resultaat te behouden
Als je volledig stopt en niks in de plaats doet komt het er terug bij hé

Bekijk berichtMauricke, op 21 augustus 2013 - 08:08, zei:

Dat klopt. Bodystilling is idd. duurder dan Infraligne. Ik was een tijdje gestopt (geen zin meer) en ik was terug 2 kg bijgekomen. Nu ben ik terug begonnen met twee beurten op een week. Als ik terug op gewicht ben ga ik maar één keer want anders wordt het te duur. Het voedingsschema valt echt wel mee. Ik heb nooit honger gehad. Als je het vooropgestelde resultaat bereikt hebt schakel je over op een onderhoudsbeurt en dit is goedkoper.  Dan kost het 10 euro per beurt i.p.v 16 euro. Dit ook omdat je dan geen begeleiding meer nodig hebt van een diëtiste.

bij de infraligne waar ik ga geven ze je toch nog begeleiding met dieetiste als je overstapt op abonnement

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 21 augustus 2013 - 14:41, zei:

Het eetplan is vrij normaal hoor, je moet geen honger lijden. Maar voor mij niet 100% haalbaar.
Bv. Ik mocht tijdens een pauze maar 1 stuk fruit eten, veel water drinken hou ik niet vol, 's middags bij de boterhammen soep eten,....
Ik heb 's middags - als ik geluk heb - een klein half uurtje pauze, vaak ook maar een kwartier. Plus heb ik geen tijd (en zin) om elke dag verse soep te maken. Sommige zeggen om dan in het weekend soep te maken voor een hele week, maar dan moet ik al verschillende soepen maken en ik kook niet graag :lachen: .
Ik ben een slecht voorbeeld hoor. Ik kreeg het niet gecombineerd. Het was te veel om na mijn werk nog een keer (ook al is het maar 2x) dit te gaan doen (wegens gezondheid). Manlief zei het ook dat het te veel was voor mij, iets 'extra' doen, hoort er bij mij niet bij (na een werkdag).
Ik ben terug bijgekomen, maar ik stopte ook met het eetplan.

Ik eet en snoep te graag :d . Ik heb maat 38-40, niet dadelijk misschien om te zeggen 'help, ik moet op dieet!!' Maar ik heb altijd maatje 36 gehad en dan doet dat wel vreemd....
Ik deed het vooral om in beweging te zijn, conditie te krijgen en stevigere benen en poep te krijgen (krijg zwembandjes en heb vrij dikke -bluberige- bovenbenen in vergelijking met mijn bovenlichaam (dat overal wat slank is :o ). De kg waren een fijn neveneffect.

Ikzelf ben toen vooral afgevallen omdat ik niet meer snoepte. Heb toen 1 maand lang geen chips gegeten 8) 8) . Doet veel hoor! Niet meer snoepen en hup... ik val af. Maar ik kan het niet laten :p .

amai, prijs uzelf gelukkig met uw maat
Ik heb uw maat ook gehad en ik zat mezelf altijd af te kloppen dat ik nog te dik was
Tot ik dan plots 24 kg bijkwam op minder dan 2 maand tijd door medische problemen
Nu zou ik een gat in de lucht springen met maat 38-40

Bekijk berichtAnathema, op 21 augustus 2013 - 15:40, zei:

ik ben ook nog nooit op de vingers getikt, ze duiden wel in je eetdagboek aan wat je niet goed doet en bespreken dat met je, maar dat is ook de bedoeling  van begeleiding krijgen hé

Bekijk berichtAnathema, op 21 augustus 2013 - 16:15, zei:

jawel
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#162 Geplaatst 22 augustus 2013 - 07:48

Ik was ook niet gegaan om af te vallen, meer om mijn lichaam wat beweging te geven en mijn billen wat steviger te krijgen. Ook om wat 'gedwongen' gezonder te eten.

Ik klaag zeker niet met mijn maat hoor.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#163 Geplaatst 22 augustus 2013 - 10:06

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 22 augustus 2013 - 07:48, zei:

Ik was ook niet gegaan om af te vallen, meer om mijn lichaam wat beweging te geven en mijn billen wat steviger te krijgen. Ook om wat 'gedwongen' gezonder te eten.

Ik klaag zeker niet met mijn maat hoor.

toch jammer dat het niet gaat hé om het te doen, zelf vind ik dat frustrerend als ik dan iets graag wil doen en het lukt niet
En thuis iets van oefeningen doen met gewichtjes lukt ook niet? (beenspieren zijn de spieren die je het snelst en het makkelijkst kan opbouwen mits je krachtoefeningen doet)
Dat kan je dan doen op tijdstippen dat het voor jou gaat en gewoon tussendoor plus dat je kan stoppen indien nodig en tussendoor rusten...
Ik weet dat dat ook niet zo evident is
Ik hoop altijd maar dat dat laatste me gaat lukken maar nee dus...
Maar ik geef de hoop nog niet op
Geplaatste afbeelding

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#164 Geplaatst 31 oktober 2013 - 20:13

voilà ik heb en figuuranalyse aangevraagd.
Krijg me gewicht niet onder controle de laatste tijd :(
en denk dat dat vooral de reden is waarom ik na een loopje telkens zit met overbelasting van me scheenbeen.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#165 Geplaatst 31 oktober 2013 - 21:09

Pff hier op dit moment ook grote problemen met mn gewicht...ben in de tijd dat ik werkloos was zo;n 4 kilo aangekomen, nou lijkt dat niet veel...maja ik was al wel iets te zwaar...heb wel geprobeerd 5 dagen per week minstens een half uur te sporten (crosstrainer of steppen), maja verder had ik weinig beweging de hele dag, dus zoveel heeft dat niet geholpen. Nu de afgelopen paar dagen elke dag gesport en gelet op mn eten...en toen ik vanmorgen op de weegschaal stond schrok ik echt..was echt veel zwaarder dan verwacht, snap niet hoe dat kan...hopelijk gewoon door vocht vasthouden, maar wordt er wel depri van. Nou ik heb nu weer werk...hoewel het als oproepkracht is en ik niet weet hoeveel uur ik per week werk...maja als ik werk beweeg ik meer en eet ik minder, en probeer daarnaast om de dag te sporten een half uurtje...hoop dat het er langzaam weer afgaat, want sommige broeken zitten echt te straks en 2 winterjassen zitten ook wat strak.
Geplaatste afbeelding