Spring naar inhoud

- - - - -

Infraligne

• Log in om te reageren
172 reacties op dit onderwerp
Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#31 Geplaatst 28 november 2012 - 09:40

Bekijk berichtlathyrus, op 27 november 2012 - 21:02, zei:

Ik heb er mijn eerste afspraak opzitten....

@lathyrus :
heel erg bedankt om jouw uitgebreide uitleg hier te willen delen : :flower:
Nu weten we al veel meer.
Het ziet er allemaal veelbelovend uit...
Heel goed van je dat je er volledig voor gààt : :duim:
Ik wens je alvast veel succes toe met deze nieuwe uitdaging.
Wil je hier dan af en toe je bevindingen eens komen plaatsen?

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#32 Geplaatst 28 november 2012 - 10:05

Bekijk berichtlathyrus, op 27 november 2012 - 21:02, zei:

Als je de eerste keer gaat moet je de eerste tien beurten dan al betalen, dat is 160 euro.
En dan heb je 14 dagen de tijd om te beslissen of je wil gebruik maken van hun aanbod van 10% korting.
Wil je gebruik maken van die 10% korting dan moet je tijdens de eerste 14 dagen het totaalbedrag ophoesten.

Pffff...
dat vind ik er nogal over...

Ok, 10 beurten vooruit betalen ipv te betalen per beurt daar kan ik zeker inkomen.

Een voorstel doen van -10% als je binnen de 14 dagen beslist om voor het 'totaalpakket' te gaan dat vind ik : :zwijg:
Het is een middel om hun klanten te behouden...Marketing...
Het is een beknotting op je vrijheid om zelf, in een later stadium te beslissen of je er mee verder wilt.
Binnen de eerste 14 dagen ben je nog supergemotiveerd...en lijkt die 10% mooi meegenomen op het totaalbedrag.

Het kan altijd gebeuren, om welke reden dan ook, dat je na een tijdje wilt afbouwen of stoppen en dan zit je eraan 'vast'.
Het is dus een verbintenis  als je die 10% wilt. Ja, voor wat hoort wat.

:shhh: Geeft mij de indruk dat ze heel goed weten dat klanten soms afhaken in een later stadium, en daar zal de prijs voor een groot stuk achterzitten,
want het is nogal aan de dure kant.

Maar, veelbelovend is het zeker. ;)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#33 Geplaatst 28 november 2012 - 12:32

tja, ik vind die 10% mooi meegenomen.
Per slot van rekening weet je waar je aan begint hé
Zij meten en wegen je en geven je dan een aanbeveling van x aantal beurten om x aantal centimeter te verliezen.
Je weet dus op voorhand al hoeveel keer je gaat moeten gaan om dat minimum te verliezen en je weet ook hoeveel je dat gaat kosten in totaal.
Waarom zou je dan later afhaken omdat het te duur is of omdat het duur is?
Je weet het toch op voorhand hoeveel het je gaat kosten en of je je dat kan permitteren?
Ik zou dat nogal onverstandig vinden dat je dan vroeger zou afhaken.
Tenzij men je natuurlijk bv 30 beurten heeft aangeraden om ik zeg zomaar iets 80 cm te verliezen en je bent bv na 20 beurten die 80 cm al kwijt en je bent daar tevreden mee.
Dat je dan niet nog eens de volle pot per beurt zou willen betalen voor de volgende 10 beurten en je dan liever overschakelt op dat goedkoper onderhoudsabonnement vind ik dan logisch.
En als je dan alle 30 beurten al hebt betaald in ene keer ben je wel een beetje gereden...dat is helemaal waar
Maar ik verwacht niet dat ik mijn geval al aan die 80 cm ga aangeraken voor mijn 40 aanbevolen beurten op zijn, bij mij gaat het sowieso traag gaan omdat ik niet veel kan.
En als ze er toch vroeger zouden afgaan zou ik nog willen doorzetten om nog meer kwijt te geraken.
Als je trouwens om medische redenen moet afhaken dan betalen ze je wel een deel terug van je centen als je volledig betaald hebt al, mits natuurlijk een attest van je dokter
Ja hoor ,ik zal mijn bevindingen komen neerpennen, hopelijk kan ik de vijfde keer al komen neerpennen dat ik al wat centimeters kwijt ben
Geplaatste afbeelding

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 28 november 2012 - 14:53

Ik ben echt heel benieuwd hoe dit je zal gaan bevallen Nadine, het klinkt als een uitkomst voor je!
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#35 Geplaatst 28 november 2012 - 15:22

Bekijk berichtlathyrus, op 28 november 2012 - 12:32, zei:

Per slot van rekening weet je waar je aan begint hé

ja, Nadine dat is waar.
Maar gelijk welke vorm van vermageren (zeg maar dieet) is heel moeilijk te handhaven op lange termijn.
Hoevelen beginnen zeeeer enthousiast om het nadien beetje bij beetje op te geven.
En hier, in dit geval weet je zeker waar je aan begint maar je weet nog niet hoe het zal verlopen in de toekomst.
En daarmee bedoel ik niet de garantie van die beloofde aantal cm maar :
Stel dat je na x aantal beurten die oefeningen niet meer ziet zitten, omdat je het bijvoorbeeld niet graag meer doet, of te eentonig wordt,
dan zit je daar maar mooi met je reeds betaalde 'totaalpakket'.
Daarom dat je binnen de 14 dagen moet toezeggen natuurlijk, het is dan nog nieuw en je ziet het nog helemaal zitten...
(Verkoopstechniek...)

Het was gewoon een bedenking van mij bij het hier lezen van hun -10%voorstel.

Ik blijf dit nog even volgen want het zou mij ook wel interesseren :louche: :)

Bekijk berichtlathyrus, op 28 november 2012 - 12:32, zei:

hopelijk kan ik de vijfde keer al komen neerpennen dat ik al wat centimeters kwijt ben

Ik wens je veel succes en het moet echt supermotiverend zijn als je centimeters ziet minderen.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#36 Geplaatst 29 november 2012 - 08:09

Ja dat is ongetwijfeld een verkoopstechniek, daar ben ik het eens mee.
Maar ik vind het dan wel een goeie
Is dat niet goed dat als je minder gemotiveerd geraakt en je zou willen opgeven dat je dan toch de motivatie vindt om verder te doen in t feit dat je al je centjes kwijt bent? ;)
Zij doen het natuurlijk niet om je gemotiveerd te houden, zij doen het om geld binnen te krijgen waar ze dan mogelijk niks voor moeten doen, maar voor mezelf vind ik het dan wel een goeie motivatie om toch door te zetten.
Het kost teveel geld om te slabakken
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 01 december 2012 - 21:05

Hier geven ze een garantie dat je je aantal cm kwijt bent in de beurten die ze je aanraden. Wordt afgesproken voor je van start gaat, dus ook voor je betaald (op die gratis figuuranalyse). Je kan kiezen voor een 10-beurtenkaart of 20-beurtenkaart.
Bij mij bv. is het 8 cm garantie op 20 beurten. Daarna kan je een 10-beurtenkaart kopen om het te onderhouden (zoals je met alles moet doen).
Je moet bij start ook een contract ondertekenen. Ze geven je gratis beurten indien je na die 20 beurten het vooropgesteld doel (niet die van jou, maar die opgesteld zijn na de figuuranalyse en dus ook realistisch zijn) toch te bereiken. MAAR enkel als je je houdt aan de afspraken. Dwz: 2x/week komen oefenen + je houden aan het eetplan. Dat overigens geen 'dieet' is. Je mag alles eten, zelfs frietjes, maar alles met mate dus. Dit plan wordt met een diëtiste opgesteld naar jouw levenswijze.

Voor mij werkt dit beter. Na het betalen van zoveel geld ben ik meer bereid om die zak chips ofzo te laten hoor! :-)

Ook word je om de zoveel tijd gemeten en dat is ook al een stimulans. Dat er iemand achter zit, heb ik wel nodig :-).

En ja, werkt elk bedrijf niet à la 'marketing'? Hier zijn ze er wel eerlijk in en zeggen ook wanneer je hoe een gratis beurt kunt krijgen (bv. tijdens de week van je verjaardag komen oefenen = 1 gratis beurt op je kaart (mits identiteitskaart laten zien) ) en zo van die dingen.

Kost veel, da's waar, maar hier is de begeleiding alvast dik in orde!

Maar vraag me dat over een paar weken nog een keer hoe ik erover denk. Ben pas gestart :-) en zal mijn eetgewoontes wel wat moeten aanpassen....

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#38 Geplaatst 02 december 2012 - 02:40

dolfjeweerwolfje, waar ik ga gaan geven ze die garantie ook op een bepaald aantal centimeters na een bepaald aantal beurten maar ze geven niet die gratis beurten als dat niet lukt, als het niet lukt en je hebt je aan de voorwaarden gehouden dan krijg je een deel van je geld terug, dat van de gratis beurten voor oa de week van je verjaardag ga ik hen toch eens in de oren fluisteren hoor

Bewerkt door lathyrus, 02 december 2012 - 02:42.

Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 02 december 2012 - 08:22

Ik heb 2 gratis beurten gekregen voor mijn verjaardag. En het aantal centimeters die ze voorop stellen lukken meestal wel.
Ik ben nu 22 kg afgevallen en ik ben al dubbel over het aantal centimeters heen. :eDance:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 02 december 2012 - 08:42

Bekijk berichtlathyrus, op 02 december 2012 - 02:40, zei:

dolfjeweerwolfje, waar ik ga gaan geven ze die garantie ook op een bepaald aantal centimeters na een bepaald aantal beurten maar ze geven niet die gratis beurten als dat niet lukt, als het niet lukt en je hebt je aan de voorwaarden gehouden dan krijg je een deel van je geld terug, dat van de gratis beurten voor oa de week van je verjaardag ga ik hen toch eens in de oren fluisteren hoor

Hier dus wel. MAAR enkel je je aan de voorwaarden hebt gehouden he, wat ook logisch is.

Ik ben nog maar net begonnen hoor, hopelijk blijf ik een beetje enthousiast, hahaha.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#41 Geplaatst 02 december 2012 - 12:55

dolfjeweerwolfje, waar ik ga gaan zijn ze wel flexibel als je serieuze fysieke mankementen hebt zoals mij, stel dat ik niet het vooropgestelde aantal centimeters verlies in het vooropgestelde aantal beurten en ik heb niet iedere week twee keer kunnen gaan omdat ik afspraken heb moeten afzeggen omdat ik te ziek ben, dan krijg nog altijd een deel van mijn geld terug en houden ze mij niet aan die twee keer per week.
Omdat ze snappen dat dat buiten mijn eigen wil gebeurt allemaal en ik daar controle over heb.
Dat vind ik toch wel heel mooi dat ze daar rekening willen mee houden.
Ik ga wel heel hard mijn best doen om toch twee keer per week er te geraken
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 02 december 2012 - 19:39

Bekijk berichtlathyrus, op 02 december 2012 - 12:55, zei:

dolfjeweerwolfje, waar ik ga gaan zijn ze wel flexibel als je serieuze fysieke mankementen hebt zoals mij, stel dat ik niet het vooropgestelde aantal centimeters verlies in het vooropgestelde aantal beurten en ik heb niet iedere week twee keer kunnen gaan omdat ik afspraken heb moeten afzeggen omdat ik te ziek ben, dan krijg nog altijd een deel van mijn geld terug en houden ze mij niet aan die twee keer per week.
Omdat ze snappen dat dat buiten mijn eigen wil gebeurt allemaal en ik daar controle over heb.
Dat vind ik toch wel heel mooi dat ze daar rekening willen mee houden.
Ik ga wel heel hard mijn best doen om toch twee keer per week er te geraken

Ja, vind ik ook wel super. Maar hier ook hoor :-). Wel met medisch attest. Dan 'bevriezen' ze je beurten en is je kaart langer geldig. Hoe het dan zit met het aantal centimeterverlies weet ik niet.

Dat vind ik bij Infraligne wel allemaal goed geregeld! Zo ook mocht je plotseling zwanger worden ofzo.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#43 Geplaatst 04 december 2012 - 22:40

ik ben vandaag de eerste keer geweest voor de oefeningen te doen.

Ik werd eerst gewogen en daarna moest ik dan in de cabine gaan liggen met een handdoek onder mijn hoofd (en zonder schoenen, alleen je sokken aanhouden) en ik kreeg een lijstje met 12 oefeningen en dan deed de uitbaatster de oefeningen voor 1 per 1 en ik moest ze dan nadoen iedere keer ze een oefening had voorgedaan.
Omdat ik fysiek heel beperkt ben moest ik iedere oefening maar 12 keer doen, een normale persoon moet die meer keren doen maar ik weet niet hoeveel.
Ik ga in ieder geval vrijdag vragen of ik ze ook meer keren mag doen want het lukt me wel om er meer te doen.

Na de oefeningen moest ik dan samenzitten met de uitbaatster voor een bespreking van het eetplan.
Ze legde me uit wat de weegschaal gegevens betekenden en waar er iets moest aan gedaan worden (amai, mijn metabolische leeftijd is echt erg, ik ben 42 jaar maar mijn metabolische leeftijd is dus 57 jaar, niet goed) en je krijgt dat papiertje met al die gegevens er op mee naar huis.
Ik kreeg te horen hoeveel caloriën per dag ik moet verbruiken om gezond te blijven en om niet te verdikken en dan kreeg ik een blad waar een eetplan opstond voor de hele week, dag per dag goed uitgelegd, ik moet dat niet volgen tot op de letter, dat is maar een voorbeeld, je kan het natuurlijk volgen als je dat wil.

Ik kreeg ook nog een dubbel blad waar uitleg opstond over het dagmenu, ze vroeg me wanneer ik iedere dag opstond en dan vulde ze op het blad bv in dat ik binnen het uur na opstaan al ontbijt moet eten en hoeveel sneden brood ik mag eten (er staat dan nog meer uitleg op ivm ontbijt, waar je het brood door kan vervangen oa), er werd ingevuld wanneer ik het eerste tussendoortje moet eten, wanneer de broodmaaltijd, wanneer het tweede tussendoortje, en wanneer de warme maaltijd, bij alle onderdelen staat een uitleg over wat je mag eten.
Er staat ook een lijst op ivm wat ze bedoelen met brood, broodbeleg, tussendoortjes, fruit, rauwkost, soep, aardappelen, groenten, vis en gevogelte , er staan hoeveelheden bij en hoeveel keer per dag of per week je het mag/moet eten.
En ik kreeg een eetdagboek waarop ik iedere dag moet invullen om hoe laat ik wat eet, ik moet de hoeveelheden die ik eet erbij schrijven en dat eetdagboek moet ik iedere keer meebrengen als ik naar daar ga.

Het eetplan vind ik eerlijk gezegd wat minder, ik mag bv 2x per week aardappelpuree eten maar ik mag dan maar 2 tot 3 eetlepels puree eten...
Gekookte aardappelen mag ik ocharme 2 aardappelen zo groot als een ei eten
Rijst mag maar ene keer per week en is dan 40 gram ongekookte rijst (twee tot drie opgehoopte lepels) of twee tot drie eetlepels pasta (40 tot 60 gram)
Dat is toch echt geen eten vind ik.
Je moet hoofdzakelijk gekookte of gestoomde groenten eten dus.
Ik ben niet bepaald een keukenprinses en ik heb dus geen flauw benul met wat ik bepaalde groenten op smaak moet brengen, ze gewoon koken dan heb je al geen smaak vind ik, er moet toch ook gekruid worden, maar hoe weet ik dan niet, daar ga ik nog wat uitleg over vragen want daar heb ik hulp bij nodig.
Je moet ook regelmatig soep eten maar dat vind ik nu geen probleem.
Je mag ook één maal per dag een kleine zoetigheid eten of een glas wijn drinken, ze geven je een lijstje van toegestane zoetigheden

Dat is wel een groot probleem dat eetplan als halve trouwboek er mee zou willen beginnen, die lust gewoon bijna niks van groente, die lust alleen maar rode kool, ajuin, paprika, champignons, wortelen (in de suiker) en spinazie (alleen in stoemp, gewone spinazie wil hij niet eten)
Van vlees is hij ook al zo kieskeurig.
Van t geen er op de lijst staat voor broodbeleg en om te bakken daar lust hij bijna niks van.
Hoe ze daar een oplossing voor gaan vinden weet ik niet want ik weet er zelf ook geen.
Het enige waar ik kan opkomen is dat hij dan eet volgens het weight watchers principe, dan is de keuze toch al wat groter en zijn er meer mogelijkheden en we hebben toch al de kookboeken van weightwatchers en hebben betaald al voor begeleiding...

Na de eetbespreking was t dan gedaan, ik mocht nog gaan doucen als ik wou maar heb het niet gedaan ginder, halve trouwboek zat beneden in de auto te wachten en ik heb niet bepaald gezweet, dus ik ging me liever naar huis gaan wassen
Vrijdag moet ik opnieuw gaan

Ik vraag me af of het in andere filialen van infraligne ook zo is met het eetplan?
Ik kreeg de indruk van niet eigenlijk?
Geplaatste afbeelding

Droppie
Droppie
  • 574 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 04 december 2012 - 22:45

goh nee, dat heb ik nooit gehad! wel inderdaad wat uitleg, maar zelfs geen eetdagboek... is misschien nieuw - ik ben ongeveer een drietal jaar geleden geweest...

en niet gezweet?? dear lord, ik had momenten dat ik niet meer uit die cabine kon kruipen omdat ik mijn spieren lam had gewerkt haha ligt misschien ook aan mij - ik heb nogal de neiging om alles erg goed te willen doen en bijgevolg misschien ook wat te overdrijven.. ik kwam er alleszins ALTIJD goed bezweet onderuit :-)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#45 Geplaatst 04 december 2012 - 22:52

Ik wil ook alles goed doen hoor, maar ik moet minder oefeningen doen dan een persoon met een normale fysiek, misschien ligt het daar aan?
Het kan er ook aan liggen dat ik van de dokter pillen moet nemen die het zweten tegengaan...
Ik heb schildklierproblemen en daardoor kreeg ik constant hevige zweetaanvallen waardoor ik dus de ganse dag sopnat rondliep, ik kwam nog maar van onder de douche en als ik me afgedroogd had stond ik al terug sopnat maar dan van t zweet.
Om dat tegen te gaan moet ik nu medicijnen nemen.
Misschien zweet ik daardoor ook minder in die cabines?
Ik vond ze in ieder geval niet heel warm, ik had me er wat anders bij voorgesteld
Geplaatste afbeelding